Rahaa 4,30? torstaihin asti. Mitä ostaisitte kaupasta?

  • Viestiketjun aloittaja Veera
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
nauran räkäsesti täällä : D. Itellä mies antaa joka viikko 500e käyttörahaa.
ja päätit sen kertoa tässä ketjussa...miksi ?
koska oot ylpee siitä et elät jonkun siivellä ja pummit koko elämäsi mieheltäsi kaiken ? Onhan se varmaan loistokasta. Itse olisin ylpeä enemmän OMISTA saavutuksistani. Ja ei, ei ole saavutus naida rikasta ukkoa. Huoraamaan pystyy kuka vaan, mut harva on niin tyhmä.
 
vieras
Näitä aloituksia en lakkaa ihmettelemästä. Tuleehan sitä itse kullakin varmaan joskus ylimääräisiä menoja, mutta eikö ihmisillä sit oikeasti ole jotain hätävaraa kaapissa. Voihan sitä vaikka vaan sairastua niin ettei pääse kauppaan tms. Varaa sinäkin ap jatkossa jotain kaappiin ja tilillekkin... Viikonlopun jälkeen lihoja alennuksessa, käy aamulla kattomassa. Onko lapsi hoidossa, saako siellä ruuan? Joku keitto riittää useaksi päiväksi..
 
nalkuttava talonmies
täytyy sanoa että olisin miettinyt jo aikoja sitten että leivän syrjässä pysyy seuraavii tuloihin asti. Ihan oikeasti miten voi tulla se mieleen vasta kun on vajaa vitonen jäljellä? Ei silloin kun on kaksi kymppiä tai oikeastaan satanen.

Ja vastaus: riippuu siitä mitä kaapissa on. Itse en ostaisi mitään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ZIKI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
nauran räkäsesti täällä : D. Itellä mies antaa joka viikko 500e käyttörahaa.
ja päätit sen kertoa tässä ketjussa...miksi ?
koska oot ylpee siitä et elät jonkun siivellä ja pummit koko elämäsi mieheltäsi kaiken ? Onhan se varmaan loistokasta. Itse olisin ylpeä enemmän OMISTA saavutuksistani. Ja ei, ei ole saavutus naida rikasta ukkoa. Huoraamaan pystyy kuka vaan, mut harva on niin tyhmä.
Kateellinen? Ja sitä paitsi mieheni ei ole rikas, hän tienaa suurin piirtein suomalaisen keskipalkan, 4000e.
 
Alkuperäinen kirjoittaja P:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
nauran räkäsesti täällä : D. Itellä mies antaa joka viikko 500e käyttörahaa.
? No onpa hienoa että mieheltäs saat oikein käyttörahaa... Ihan ku isi antais tyttärelle viikkorahaa.
jep. Nää on kato näitä namusetiä etsiviä laiskoja lutkia :LOL: näitähän riittää täällä ylpeilemässä saavutuksillaan
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ZIKI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
nauran räkäsesti täällä : D. Itellä mies antaa joka viikko 500e käyttörahaa.
ja päätit sen kertoa tässä ketjussa...miksi ?
koska oot ylpee siitä et elät jonkun siivellä ja pummit koko elämäsi mieheltäsi kaiken ? Onhan se varmaan loistokasta. Itse olisin ylpeä enemmän OMISTA saavutuksistani. Ja ei, ei ole saavutus naida rikasta ukkoa. Huoraamaan pystyy kuka vaan, mut harva on niin tyhmä.
Onko kotiäidit huoria? Suurin osa täällä on. Varsinainen ilotalo.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ZIKI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
nauran räkäsesti täällä : D. Itellä mies antaa joka viikko 500e käyttörahaa.
ja päätit sen kertoa tässä ketjussa...miksi ?
koska oot ylpee siitä et elät jonkun siivellä ja pummit koko elämäsi mieheltäsi kaiken ? Onhan se varmaan loistokasta. Itse olisin ylpeä enemmän OMISTA saavutuksistani. Ja ei, ei ole saavutus naida rikasta ukkoa. Huoraamaan pystyy kuka vaan, mut harva on niin tyhmä.
Kateellinen? Ja sitä paitsi mieheni ei ole rikas, hän tienaa suurin piirtein suomalaisen keskipalkan, 4000e.
ja mitäs sinä tienaat ? et vaivaudu tienaamaan ollenkaan, ethän. Kun mies on niin tyhmä että elättää. Mitä ois ukkos mieltä ku täällä tollasta kehuskelet. Vois mennä kuule hanat kiinni justiinsa.
 
Maitoa, jauhelihaa ja perunoita kaupasta. Onko teillä puuroryynejä? Entä vehnäjauhoja ja jotain margariinia? Niistä sais ruskean kastikkeen perunoille. Kyllä te muutaman päivän pärjäätte. Anna lapselle ruokaa ja syö itse se mitä kattilaan jää, voit vaikka paistaa ylijääneet perunat, nam. Tai melkein minkä vaan ruuanjämän voi paistaa herkuks. Kun oot ostanu ruuat, mieti tarkkaan mitä minäkin päivänä syötte.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ZIKI:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
nauran räkäsesti täällä : D. Itellä mies antaa joka viikko 500e käyttörahaa.
ja päätit sen kertoa tässä ketjussa...miksi ?
koska oot ylpee siitä et elät jonkun siivellä ja pummit koko elämäsi mieheltäsi kaiken ? Onhan se varmaan loistokasta. Itse olisin ylpeä enemmän OMISTA saavutuksistani. Ja ei, ei ole saavutus naida rikasta ukkoa. Huoraamaan pystyy kuka vaan, mut harva on niin tyhmä.
Onko kotiäidit huoria? Suurin osa täällä on. Varsinainen ilotalo.
Onko se rikas jos anna joka vko 500 :D no just mä aina luulin että rikkaus on jotain muuta kun joku 500e antaminen, jos joka päivää sen summan anna niin voi vielä sanoa että hei toi on tosi hyvää tuloinen
 
Jätätte maidon pois, siinä säästää 70 senttiä. Jos sinulla on koulua (ja saat ilmaisen kouluruan) niin suosittelen että syöt vaan niin paljon kuin jaksat. Jauhoista ja hiivasta saa itse tehtyä leipää. Perunat ovat käteviä ja halpoja. Voi tehdä muusia, lohkoperunaa, keittää ja sitten lopuksi paistinperunoita.

Suosittelen että ostat perunoita ja vaikkapa nakkipaketin ja teet muussia veteen. Se on maanantain ruoka. Muussin loput käytät leipään, ja tiistaina teet lohkoperunoita (niiden kanssa ei tarvitse mitään "lihaa" koska ovat itsessään jo tarpeeksi maukkaita). Keskiviikkona keität perunoita ja niiden kanssa teet lopuista nakeista nakkikastikkeen. Torstaina voi syödä paistinperunoita.

Eli ostat perunoita ja nakkipaketin ja jos jää sen jälkeen rahaa niin sitten sen maidon, mutta ilmankin nyt varmaan pärjää 4 päivää.
 
x
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Näitä aloituksia en lakkaa ihmettelemästä. Tuleehan sitä itse kullakin varmaan joskus ylimääräisiä menoja, mutta eikö ihmisillä sit oikeasti ole jotain hätävaraa kaapissa. Voihan sitä vaikka vaan sairastua niin ettei pääse kauppaan tms. Varaa sinäkin ap jatkossa jotain kaappiin ja tilillekkin... Viikonlopun jälkeen lihoja alennuksessa, käy aamulla kattomassa. Onko lapsi hoidossa, saako siellä ruuan? Joku keitto riittää useaksi päiväksi..
oikeesti jos elää esim lapsen kanssa ja opiskelee niin ei vaan oo yksinkertaisesti mitään mistä laittaa hätävaraks tyynyn alle. Oon ollu itse siinä tilanteessa kaksi vuotta ja se oli kädestä suuhun elämistä enkä polta tupakkaa tai juo jos joku rupee valittamaan. vuokran ku makso niin ei paljon jää ruokaan ja jos vielä siihen joku ylimääränen sairaala tai lääkelasku niin se olikin sitten siinä että tyhjennettiin kolikkokippoa loppukuusta.
 
zipuli
mä ostaisin lisäks siihen hernariin laitettavaks ainakin pari sipulia. Tulee ruokasempaa, ja sipuli on terveellistä + tosi halpaa.
Nyt vielä hyvällä säkällä löydät metsistä mustikoita ja sieniä. Puolukat saattaa alkaa kans olla kypsiä.
Makaroonivelli ja perunavelli olis kans listalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin akka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei ole kananmunia, että niitäkin pitäisi ostaa makaranilaatikkoon.
Ei tarvi. Pelkästä maidosta voi ihan yhtä hyvin tehdä. Tai lihaliemestä.
niinvoi. Osta jauhelihan tilalle soijarouhetta. se on halpaa.
Osta sitä soijarouhetta mieluummin torstaina, ettei se vie koko rahamäärää.

 

Yhteistyössä