raskaana ja matala verenpaine, kokemuksia?

  • Viestiketjun aloittaja "eräs"
  • Ensimmäinen viesti
"eräs"
Kuinka alhaalle verenpaineenne on painunut, että olette joutuneet jäämään kotiin/levähtämään töistä?

Mulla verenpaineet 94/50 luokkaa ja työmatkat autolla taittaen ovat jo vähän vaarallisia, kun silmät meinaa väkisin painua kiinni. Väsyttää pitkin päivää ihan mielettömästi, välillä käytävät ja seinät heijaa ja äänetkin saattaa hetkeksi kadota. Päänsärky on alituinen vieras ja hb:kin on luultavasti vielä liian matala, vaikka rautaa yritän muistaa syödä.

Suolasta ruokaa suosin ja yritän syödä salmiakkiakin, mutta eipä noita paineita oikein mikään nosta. Huomenna olen menossa neuvolaan ja aion ottaa asian puheeksi.. Olen myös miettinyt, että missä vaiheessa nuo paineet on vaaraksi lapselle, että jaksaako veri kiertää vielä istukkaankin?
 
"vieras"
Mulla oli ihan samaa luokkaa verenpaineet molemmissa raskauksissa. Mulla on matala yleensäkin (110/60), mutta raskaana ollessa tippui n. tasolle 95-100/50-55. Mulle se ei tosin aiheuttanut juuri mitään oireita, kuin satunnaisen silmissä sumenemisen, jos nousin liian nopeasti ylös. Th mulle sanoi silloin, että suurin riski matalassa verenpaineessa onkin kaatumisen riski.
 
"a p"
[QUOTE="vieras";26366910]Mulla oli ihan samaa luokkaa verenpaineet molemmissa raskauksissa. Mulla on matala yleensäkin (110/60), mutta raskaana ollessa tippui n. tasolle 95-100/50-55. Mulle se ei tosin aiheuttanut juuri mitään oireita, kuin satunnaisen silmissä sumenemisen, jos nousin liian nopeasti ylös. Th mulle sanoi silloin, että suurin riski matalassa verenpaineessa onkin kaatumisen riski.[/QUOTE]

no mulla yleensä on jotain 116-120/60-70 luokkaa nuo paineet, että sinänsä kyllä kropassa ja päässä tuntuu tämä paineiden lasku.

Joo mua kans eniten pelottaa se, että pökrään tai nukahdan kesken työmatkan ja se on sit siinä. Tai kyllähän tuo töissäkin on vaarallista pökräillä, terävien instrumenttien kanssa kun olen tekemisissä.. Mutta tämä pääkipu!!! argh!
 
Mulla oli paineet alhaalla molemmissa raskauksissa ja vaikeimmaksi oireeksi koin sen, etten pystynyt käymään lämpimässä suihkussa kun heti vippasi vintin pimeäksi. Siinähän sitten peseydyin lattialla istuen haalealla/viileällä vedellä. Jippii...

Lääkkeeksi alhaisiin paineisiin vedin surutta salmiakkia, joka onkin lempikarkkiani. Kerrankin hyvällä omatunnolla! :D
 

Yhteistyössä