raskausoireketju(mahd.)

  • Viestiketjun aloittaja kuumeilija
  • Ensimmäinen viesti
No en mä nyt sanois niitä vierotusoireeksi. Kun syö pillereitä ne pitää kuukautiskivut ja oireet aisoissa, mutta sittenkun lopettaa ne luonnollisesti palaa kuin myös ovulaation voi tuntea.
Mutta tota listaa lukiessa ja vertaillessa muiden kirjotuksia ni vois hyvin olla raskaus oireita!

Onnea ja tsemppiä!!
:flower:
 
Mulla kanssa on vähemmän "oireita", joskin erilaisia kuin aiemmissa kierroissa. Aiemmin ollut:

-alavatsan toispuoleisia vihlaisuja
-nälkä ja jano

nyt näitä ei ole näkynyt ollenkaan, olo on ollut oikeastaan varsin mainio.
Tässä lievät ja vähäiset oireeni tässä kierrossa:

-lämpö muutaman kymmenyksen koholla (lähinnä iltaisin, tai ei-aamuisin)

-välillä joku ruoka tökkää, maisuu oudon pahalta enkä saa syötyä loppuun. Kerran margariini haisi tosi härskiltä pöydän toiselle puolelle asti.

-hienoista kuvotusta silloin tällöin

-ilkeästi nipisteleviä ilmavaivoja. voiko se olla raskausoire?

Tänään testasin plussan, kp35/33
 
Plussasin tänään kp 27/28 apteekin omalla testillä.
Tässä vähän oireita jotka alkoivat jo ovulaation jälkeen.

-ummetus (ei normaalia minulla)
-väsymys
-palelu/hikoilu
-sairas olo, hiukan lämpöä
-valkovuotoa
-alavatsa ja selkä kipua
-turvonnut vatsa(housut ei mennyt kiinni),paino ei
kuitenkaan noussut,kuten yleensä ennen menkkoja.
-kurkkukipu ja tukkoinen nenä.

Tein muuten testin pari päivää sitten aconin herkällä
testillä ja tuli nega.
 
nyyh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.10.2006 klo 20:38 Maria kirjoitti:
Plussasin tänään kp 27/28 apteekin omalla testillä.
Tässä vähän oireita jotka alkoivat jo ovulaation jälkeen.

-ummetus (ei normaalia minulla)
-väsymys
-palelu/hikoilu
-sairas olo, hiukan lämpöä
-valkovuotoa
-alavatsa ja selkä kipua
-turvonnut vatsa(housut ei mennyt kiinni),paino ei
kuitenkaan noussut,kuten yleensä ennen menkkoja.
-kurkkukipu ja tukkoinen nenä.

Tein muuten testin pari päivää sitten aconin herkällä
testillä ja tuli nega.

mulla oli selkeesti parissa kierrossa kaikki nää oireet ja silti menkat alko. kaikki oireet tuli oviksen aikaan ja pahenivat loppua kohden. kai ne on niitä pms oireita. nyt päätin etten enää ostele testejä. kun nuo oireet on niin samanlaisia. taas on kroppa tulisilla hiilillä ja rinnat pinkeinä ja kait mä tyhmä taas sorrun noihin testeihin :'( :'( . sori tää negatiivinen kirjoitis. kun tätä raskautta odottaa niin innolla niin kaikki oireet tuplaantuu. mut kait tää tästä kun plussa joskus pärähtää. kivahan tätä oireketjua on lukea ja toivoa. toivotaan plussia kaikille ketjussa olijoille.
 
Hippula
Heippa!Eilen kirjottelin "oireita" otsikolla menkkakivut.Kerronpa nyt sitten tännekin sen jutun. Nyt menossa kp 19 ja eilen kp 18 alkoi menkkakivut,joita ei nyt tänään ole vielä tuntunut.Eilen huippasin,samoin torstaina.Paha olo on,eikä tee mieli syödä mitään.Rinnoissa ei kyllä mitään ja kokkareista ja limaista valkovuotoo on normaalia enemmän.Bongasin oviksen kp 12,kierto 23-29.Oikeelta puolelta alamahaa,nipistää ja puristaa ja ikäänkuin painaa tosi ilkeesti.On kyllä ohimenevää.Tuo huippaus mua kyllä vähä ihmetyttää,ei mua oo oikeen koskaan ennen huimannu,paitsi jos nousee maakuulta äkkiä ylös.Eilenkin kun huimas,nousin sohvalta seisomaan.Illalla uudelleen.

En kyllä ymmärrä itseäni,että miks jaksan tämmöseen ketjuun edes oireitani kirjoitella,kun koitan itselleni sanoo,ettei ne mitään raskausoireita oo,kun joudun kumminkin pettymään..Mutta toivossa on taas jälleen kerran hyvä elää..:)
Plussaonnee kaikille!!
 
Olen lueskellut tätä keskustelua paljon viimeisen parin viikon aikana...itselläkin on ollut jos jonkinlaisia oireita, aina kuumeilusta pieneen kuvotukseen, rintojen aristukseen ja menkkavihlontaan. Viime päivinä sitten tuo vihlonta ja kramppailu kävi melko pahaksi, mutta menkkoja ei vaan kuulunut. Kuumeilu jatkui ja pientä flunssaakin tuli. Menin sitten flunssan takia lääkäriin, ja oli syytäkin kun oli mm. keuhkoputkentulehdus...mutta samalla otettiin sitten raskaustesti labrassa ja tänä aamuna sain positiivisen tuloksen!

Halusin vain kertoa kokemukseni, kyllä niillä oireilla saattaa olla jotain tekemistä plussauksen kanssa, itselläni näyttää nyt siltä että oireet on alkanut välittömästi hedelmöittymisen jälkeen. Kiertopäivä 29 menossa tällä hetkellä...yleensä kierto on ollut vain noin 24-25pv.

Tsemppiä kaikille plussaa odottaville!!
 
nyyh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.10.2006 klo 11:20 Hippula kirjoitti:
Heippa!Eilen kirjottelin "oireita" otsikolla menkkakivut.Kerronpa nyt sitten tännekin sen jutun. Nyt menossa kp 19 ja eilen kp 18 alkoi menkkakivut,joita ei nyt tänään ole vielä tuntunut.Eilen huippasin,samoin torstaina.Paha olo on,eikä tee mieli syödä mitään.Rinnoissa ei kyllä mitään ja kokkareista ja limaista valkovuotoo on normaalia enemmän.Bongasin oviksen kp 12,kierto 23-29.Oikeelta puolelta alamahaa,nipistää ja puristaa ja ikäänkuin painaa tosi ilkeesti.On kyllä ohimenevää.Tuo huippaus mua kyllä vähä ihmetyttää,ei mua oo oikeen koskaan ennen huimannu,paitsi jos nousee maakuulta äkkiä ylös.Eilenkin kun huimas,nousin sohvalta seisomaan.Illalla uudelleen.

En kyllä ymmärrä itseäni,että miks jaksan tämmöseen ketjuun edes oireitani kirjoitella,kun koitan itselleni sanoo,ettei ne mitään raskausoireita oo,kun joudun kumminkin pettymään..Mutta toivossa on taas jälleen kerran hyvä elää..:)
Plussaonnee kaikille!!

menkkamaisia kipuja on täälläkin. rinnat kiristää ja vihlaisuja. ja äkisti makuulta kun nousee niin sattuu ihan sairaasti alavatsaan. huomasin että itse kuumeilen samoilla kierrospäivillä ja uskon että itselläni oli kanssa aikaisempi tuo ovis. paha olo ollut eilen ja tänään. ja väsyttää ihan sikana. tiedä sitten voisko oireet tulla näin aikaisin. joku kirjoitti että sillä oli oviksen jälkeen alkanut tasaisesti oireet ja jatkuneet vaan että uskon että ne oireet voi tulla jo aikaisemminkin. kait se on yksilöllistä.
 
nyyh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 09:17 Susan kirjoitti:
Olen lueskellut tätä keskustelua paljon viimeisen parin viikon aikana...itselläkin on ollut jos jonkinlaisia oireita, aina kuumeilusta pieneen kuvotukseen, rintojen aristukseen ja menkkavihlontaan. Viime päivinä sitten tuo vihlonta ja kramppailu kävi melko pahaksi, mutta menkkoja ei vaan kuulunut. Kuumeilu jatkui ja pientä flunssaakin tuli. Menin sitten flunssan takia lääkäriin, ja oli syytäkin kun oli mm. keuhkoputkentulehdus...mutta samalla otettiin sitten raskaustesti labrassa ja tänä aamuna sain positiivisen tuloksen!

Halusin vain kertoa kokemukseni, kyllä niillä oireilla saattaa olla jotain tekemistä plussauksen kanssa, itselläni näyttää nyt siltä että oireet on alkanut välittömästi hedelmöittymisen jälkeen. Kiertopäivä 29 menossa tällä hetkellä...yleensä kierto on ollut vain noin 24-25pv.

Tsemppiä kaikille plussaa odottaville!!

hei osaatko sanoa kuinka pian nuo menkkamaiset oireet alkoivat oletetun tärpin kanssa. jos kiertos on noin lyhyt niin tiedätkö koska oot ovuloinut. ihan kiinnostais tietää kun itsellä on kans noita menkkamaisia oireita ja tuntuu et joka päivä kivut lisääntyy ja oireita tulee lisää.
 
Ovuloin suurinpiirtein tuossa lokakuun alkupuolella, jossain 3.-8.10. välisenä aikana. Laskin ovuloinnin itse, ja olen myös aina tuntenut sen (kramppeja, kuumeilua yms tuntemuksia on ollut aina ovuloinnin aikana). Jossain noilla paikkeilla on hedelmöityksen täytynyt tapahtua, ja oireet alkoivat ehkä noin viikko sitten...eli ehkä 10.10.? En ole ihan tarkkaan noita päivämääriä pistänyt ylös, mutta kyllä tuntemuksia on nyt ollut reilusti ovuloinnin jälkeen.

Voisin oikeastaan listata ne oireet, mitä mulla on ollut jo ennen tätä plussaa, jos tästä olisi muille miettiville apua:

- kuukautiskipujen tapaisia kouristuksia alavatsassa, etenkin yöllä
- selvä tunne, että kuukautiset on alkaneet, ei kuitenkaan vuotoa
- pahoinvointia, kuvotusta, en ole oksentanut
- rinnat on turvonneet huomattavasti, aristavat
- nännit suurentuneet
- nälkä ja jano lisääntyneet
- pissalla saa juosta aika usein
- hikoilu, välillä vilunväristyksiä
- pientä lämpöilyä on ollut aina ovulaatiosta asti
- flunssan oireita, kurkkukipua, nuhaa (lopulta tuli ihan oikea flunssakin)
- väsymys
 
nyyh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 10:48 Susan kirjoitti:
Ovuloin suurinpiirtein tuossa lokakuun alkupuolella, jossain 3.-8.10. välisenä aikana. Laskin ovuloinnin itse, ja olen myös aina tuntenut sen (kramppeja, kuumeilua yms tuntemuksia on ollut aina ovuloinnin aikana). Jossain noilla paikkeilla on hedelmöityksen täytynyt tapahtua, ja oireet alkoivat ehkä noin viikko sitten...eli ehkä 10.10.? En ole ihan tarkkaan noita päivämääriä pistänyt ylös, mutta kyllä tuntemuksia on nyt ollut reilusti ovuloinnin jälkeen.

Voisin oikeastaan listata ne oireet, mitä mulla on ollut jo ennen tätä plussaa, jos tästä olisi muille miettiville apua:

- kuukautiskipujen tapaisia kouristuksia alavatsassa, etenkin yöllä
- selvä tunne, että kuukautiset on alkaneet, ei kuitenkaan vuotoa
- pahoinvointia, kuvotusta, en ole oksentanut
- rinnat on turvonneet huomattavasti, aristavat
- nännit suurentuneet
- nälkä ja jano lisääntyneet
- pissalla saa juosta aika usein
- hikoilu, välillä vilunväristyksiä
- pientä lämpöilyä on ollut aina ovulaatiosta asti
- flunssan oireita, kurkkukipua, nuhaa (lopulta tuli ihan oikea flunssakin)
- väsymys

kiva kun vastasit. nyt oikein pelottaa kun oireesi ovat niin samankaltaisia kuin omani. noh katsellaan ja ihmetellään. onnea plussastasi.
 
Nuu Nuu
Mulla on oireita, vaikka on todella epätodennäköistä, että heti ensi vetäisystä ois onnistunu! Jätin nimittäin pillerit pois kuun alussa ja ovis on nyt alkamassa, mutta oireita on jo:

* alavatsakivut
* huimaus, "maa keinuu"
* niskasärky
* unisuus
* kahvi etoo, tupakka etoo (kaks viikkoo ilman ja helposti jatkuu!), alkoholia ei tee yhtään mieli
* kaks vaihtoehtoa: hirvee mättönälkä / ruuan ajattelu kuvottaa
* kohonnut lämpö, n.0,3 astetta

Että saa nähdä. Mut toi huimaus on aika pelottavaa ja voi toki johtua muustakin. Pitänee mennä lääkäriin, jos vielä keinuu...

 
mia
heisan!

En ole seurannut ketjua aiemmin, onkohan joku valitellut hyvin voimakkaista kivuista noin 5-6 pvä mahdollisen hedelmöittymisen jälkeen?

Mulla iski hirveät, ikäänkuin krapinomaiset kivut viime viikolla joka kesti pari tuntia ja loppuivat sitten. kierrosta en osaa sanoa mitään, mulla todettiin tuulimunaraskaus joka kaavittiin vko 8 syyskuun puolivälissä ja nyt tuntuu väkisin siltä että olis tullut samantien raskaaksi.

omituinen painontunne vatsassa jatkuu, mutta välillä on täysin oireeton olo. väsymys on kaamea ja koko ajan on nälkä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2006 klo 10:02 syksyisenäpäivänä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.10.2006 klo 20:34 HELP ME kirjoitti:
Oon uus täällä mut toivottavast joku osais auttaa..

Testasin toissapäivänä haalean plussan. Mulla on ollu ihan normaaleihin oireisiin liittyviä nipistelyjä ja pientä vihlontaa. MUt tänään on sattunu alavatsaan ihan TUSKAsen paljon!!..pahempaa vielä kun menkkakivut jotka nekin hirveet. Voiko tää olla enää normaalia?? Pelottaa ihan hirveest että tapahtuu jotain.. Niin ja tänään kun yritin käydä vessassakin niin ei voinu pusata yhtään kun vihlo ja sattu kohdun seudulle niin paljon.

Kiitos jo etukäteen jos joku osaisi auttaa :)

..oon vaan aikas paniikissa... :'(
mulla kanssa alkuviikolla niin kauhea kramppi? alavatsassa.Paljon pahemmat kun menkkakivut... mies meinas soittaa jo ambulanssin? kun 'kohtaus' meni ohi ei sen jälkee tullu enää.kp nyt 26/28? en ole testiä tehnyt vielä... muita oireita: rinnat ollu viikon todella kipeät ja turvonneet, vihlontaa alavatsassa kun nousee tai yskii,alaselkä jomottanut monta päivää, valkovuotoa. ja jotenkin sellanen olo että tärpännyt on, mutta kun sitä niin toivoo tulee ihan hulluksi ja kuvittelee kaikkea!
toivottavasti meillä ei mitään vakavaa, mulla vielä se mahdollisuus että menkat alkaa :'( toivottavasti molemmilla kaikki hyvin ja loppuun asti menevä raskaus!! :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 14:19 mia kirjoitti:
heisan!

En ole seurannut ketjua aiemmin, onkohan joku valitellut hyvin voimakkaista kivuista noin 5-6 pvä mahdollisen hedelmöittymisen jälkeen?

Mulla iski hirveät, ikäänkuin krapinomaiset kivut viime viikolla joka kesti pari tuntia ja loppuivat sitten. kierrosta en osaa sanoa mitään, mulla todettiin tuulimunaraskaus joka kaavittiin vko 8 syyskuun puolivälissä ja nyt tuntuu väkisin siltä että olis tullut samantien raskaaksi.

omituinen painontunne vatsassa jatkuu, mutta välillä on täysin oireeton olo. väsymys on kaamea ja koko ajan on nälkä.
Eikös toi vois olla niitä kiinnittymiskipuja...?
 
nyte harmaana
tänään kp jotain 33/28-32 ja testasin aamulla negan...
yleensä menkat alkaa n kp 29

väsymys on ollut viikon verran kovempaa kuin koskaan, mutta ei sitten olekaan..ei edes niitä menkkaoireita tai tuhrua tai muuta, ei mitään!!!
tai no muutaman kerran sellaisnen pahan olon aalto on mennyt ylitse mutta kestoltaan ollut muutamia sekunteja ja niitäkin on ollut vain jotain 4 tässä muutaman päivän aikana joten......
 
luulosairas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 14:52 nyte harmaana kirjoitti:
tänään kp jotain 33/28-32 ja testasin aamulla negan...
yleensä menkat alkaa n kp 29

väsymys on ollut viikon verran kovempaa kuin koskaan, mutta ei sitten olekaan..ei edes niitä menkkaoireita tai tuhrua tai muuta, ei mitään!!!
tai no muutaman kerran sellaisnen pahan olon aalto on mennyt ylitse mutta kestoltaan ollut muutamia sekunteja ja niitäkin on ollut vain jotain 4 tässä muutaman päivän aikana joten......
täällä ihan samaa. tissit lähtee kohta irti kun niin kipeät ja \|O väsyttää... taidan olla luulosairas vauvakuumeessa. ja sit vv:tä tullu jo kohta kuukauden runsaasti, missäs se kuivakausi oli? :ashamed:
 
mä kans
kiva kuulla että jollain muullakin on ollu kummia tuntemuksia heti oviksen jälkeen... mulla kp 17/28 menossa, ovis oli kp 13. nyt on pari päivää alavatsa vihlonu ihan tolkuttomasti (melkein koko ajan) toiselta puolelta. pelkään kyllä pahoin että on ihan vaan psykosomaattista, kun niin kovin odottais ja toivois jo napsahtavan kohdalle...

samalla kysyisin, että miten olette suhtautuneet alkoholin käyttöön näinä odotuksen odotuksen aikoina? onko siitä mahdolliselle masu-asukille haittaa, jos tässä vaiheessa juo jotain?
 
munkokemaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.10.2006 klo 16:08 mä kans kirjoitti:
kiva kuulla että jollain muullakin on ollu kummia tuntemuksia heti oviksen jälkeen... mulla kp 17/28 menossa, ovis oli kp 13. nyt on pari päivää alavatsa vihlonu ihan tolkuttomasti (melkein koko ajan) toiselta puolelta. pelkään kyllä pahoin että on ihan vaan psykosomaattista, kun niin kovin odottais ja toivois jo napsahtavan kohdalle...

samalla kysyisin, että miten olette suhtautuneet alkoholin käyttöön näinä odotuksen odotuksen aikoina? onko siitä mahdolliselle masu-asukille haittaa, jos tässä vaiheessa juo jotain?

mä kahdesta lapsesta olen juonut tietämättä et oon raskaana. kummallakin kertaa tosiaa istunut raflassa ja ehkä olis testi näyttäny plussaa. mut sillon ei ollut oireita ja lasta ei siis aktiivisesti yritetty. ja kun oireita ei ollut eikä lasta tekemällä tehty ja kierrospäiviä en laskeskellut niin siinä kävi sit niinku kävi.
 
elina83
ompas hauska lukea että meitä "hörhöjä" on muitakin :LOL:

joo.. itellä on taas vaikka mitä tuntemuksia..
eli. muutaman päivän on ollut mahassa outoja tuntemuksia. aivan ku ois hirveä vessahätä tai jotai vastaavaa, semmonen kiristävä, puristava,mut ei kuitenkaan käy kipeästi. tuntuu kaikkein voimakkaimmalta kävellessä..
sit mul on ollut flunssaoireita, saattaa kyl olla ihan oikeaa flunssaakin ja nyt tänä aamuna iski heikotus, eipäs lähtenyt tää aamu pelkällä kahvilla käyntiin, piti syyä jotai ja sit iski oksetus, turhaan kävin yökkimässä vessassa, ku se oli vaan muuan yökkäys ei muuta... :whistle:
hmm.. mitähän sitä viel on.. ai niin. vessassa saa ravata jatkuvasti.oisko pissatulehdus iskenyt.. tiiä häntä.. eli tässä mun oireita.. ja nyt on kirtopäivä 28/30-35

meillä on yritetty pikkukakkosta nyt n.½ vuotta ja aina vaan on petytty tuntemuksista huolimatta. yks roskishaamukin on keritty bongaamaan.. ;) mitäs meen tonkimaan roskiksia.. :LOL: :LOL:
mut muuan päivä ootellaan ja sit testaillaan, ellei täti yllätä ennen sitä..
 
Iltätähteä odottaen
Hei,

Googletin itseni näille sivuille ja mukava lukea muiden tuntemuksia jotka samassa tilanteessa.

Itse olen jo 40 -vuotias ja takana vuoden sisällä kaksi keskenmenoa. On myös ihana juuri eilen täyttänyt 14-vuotias poika mutta iltatähti pitäisi vielä saada :)

Ollaan yritetty taas muutama kuukausi raskaaksi tuloa ja nyt vahva fiilis että olis tärpännyt, kp23/28. Oireina:

- kummallista polttelua alavatsassa, voisi jopa luulla että umpisuoli tulehtunut ellei polttelua olisi välillä kummallakin puolella
- omituinen herkkyys eli tunnun pahoittavani mielen joka asiasta (ei minun tapaista yleensä)
- tekee mieli syödä lähes koko ajan, jäätelöä syöty viimeiset 3 iltaa
- vatsa kiristää eli otenkin ei edes turvoksissa vaan tosi piukea??Ei oikein saa vedettyä vatsaa sisäänkään..
- ehkä tiettyä tuntemusta rinnoissakin

No katsotaan ensi viikolla kuinkas käy ja sitten vielä kriittiset viikot kuinka sitten käy. Monta vaaraa ompi eessä valitettavasti ennenkuin meikäläinen uskoo mitään todeksi..

Tsemppia kaikille saman kohtalon jakaville! Nyt spagethin kimppuun!!
 
pakkohan munkin on tässä vaiheessa listata nämä mun harha-aistimukset :LOL:

- raudan maku suussa
- suu kuivuu
- koko ajan nälkä, vaikka syön ja syön
- viiltelyä alamahassa
- aamuöisin palan tunne kurkussa ja nessu ihan tukossa
- palelua päivisin, öisin kuumia aaltoja
- lisääntynyt valkkari (yleensä en harrasta lainkaan..)
- erityinen herkkyys, itkettää tosi herkästi, vähän masentaakin
- nännit herkät

lopputulos: luulosairas.. tai sitten.. :xmas:
 
Paljonko teillä on ollut lämmönnousua alkuvaiheessa ja miten kauan? Itselläni eilen 37,8 astetta ja sitten laski äkkiä taas 37:n vaiheille. Epäilin kyllä syysflunssaa, mutta outoa että kesti vain päivän??? Tämä tuli siis kaksi pvää mahd. oviksen jälkeen, onko vain "haaveilua"? :/
 
Hippula
Ihanpa tulin kysymään,että onko tuloksia tullut teille jotka olette oireitanne tänne listannut? =) Itse kärvistelen pahan olon ja väsymyksen kanssa ja keskiviikkona viimestään testaan jos enää tarvii..
 

Yhteistyössä