Rasmuksen veljelle nimi

  • Viestiketjun aloittaja Eukku
  • Ensimmäinen viesti
hä?
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja hä?:
Mitä väliä sillä isoveljen nimellä on siinä vaiheessa kun toiselle lapselle mietitään nimeä?
No antaa se vähän osviittaa siitä, minkätyyppisistä nimistä kysyjä pitää.
Joo mut tuosta aloituksesta saa sen kuvan että nimen tulee sopia tuohon Rasmus nimeen. Siis ymmärrän kyllä että lapsista ei tehdä tyyliin jotain Marttaa ja Brookea mutta miks ihan suomalaisten nimien tarttis sen kummemmin sointua toisiinsa? Mulla ei vaan mee tajuntaan se miks lasten nimien pitäs alkaa esim. samalla kirjaimella tai riimittyä tai jotain vastaavaa. Yksilöitähän ne lapset on niin miks ei nimetkin?
 
ap
no ensinnäkin tuosta sisarusten nimien sopivuudesta... mä en halua että alkavat esim. samalla kirjaimella.. tosin jos jokin nimi olisi ihan ehdottomasti sopiva niin ei tuokaan haittaa. Ja oikeastaan nimi valitaan lapsen mukaan. Tämä pikkusisarus ei siis ole vielä syntynyt ja edes sukupuolesta ei ole tietoa :) tytön nimi valmiina ja se ei ole mikään Rasmuksen kanssa "rimmaava" nimi. Pojalle ei ole mitään haisua nimestä ja siksi kyselen vaihtoehtoja. Itse olen ajatellut, että nimi voisi päättyä tuohon s-kirjaimeen ja niin näkyy aika moni sellaisia nimiä ehdotelleenkin.

Justus on listalla, samoin siis Joonas, Niklas sekä Luukas. Tiitustakin olen miettinyt kivana vaihtoehtona. Elias olisi ihana, mutta meillä on läheisellä sukulaispojalla tuo nimi... Eelis on myös kiva, mutta mies jostain syystä karsastaa :)
 

Yhteistyössä