Relaatio 55

  • Viestiketjun aloittaja "sindi"
  • Ensimmäinen viesti
???
Muutamaa vaille valmis
Alkuaine:
Pieni 6+6+8 ( mulla ei ole vastasanaa eli sa ja kaski 8, eikä leh 5) --- katso kas wiki, siellä on lause jossa on tuo pieni
ja tuo sukellusjuttu on ihan weird eli happila 13 puuttuu --- no se on sellainen su jossa käytetään ha eikä esim snorkkelia, loppuu siis su :)

Pukeutuminen:
asd 8 --- tarkoititko and? se on robo, lisää vain kirjain loppuun
terry 5 --- genre
pelipai..9 --- suom. urheilulaji

Eurooppa:
Kentra molemmat 9 ja 10 --- molemmat löytyy sitä taruolentoa käsittlelevästä wikistä, toinen on hirviön nimi ja toinen kirjasarja tai kirja
jok ja jumal väli 10 --- yhdistä sanat


kiva kun joku auttaa vielä. Se vaan on niin, että joskus tulee sellainen jumi, että vaikka sana on muille helppo niin itse ei vaan löydä vastausta ilman apua
 
vierailija r
MAALI
Ultra jatkot 3+9+4 ja 9+4 ei aukea, vaikka täällä vihjattu monta kertaa. mulla ei ole kummankaan sanan vastasanaa....

DYNASTIA
Kiina 14 8 ei ole vastasanaa eikä tietoa miten sen saisi

PAIKKA
hanhi iloi lip jatko 8
 
VR eli tekijä
Tässä relaatiossa käytetään vähän väärin tuota E-A:ta, eli kyse ei varsinaisesti ole E-A:n maasta, vaikka useasti tämänkin maan kohdalla puhutaan kyseisestä maanosasta. Kurkkaapa vaikka Latin.-A:n maat.
Anteeksi, ihan meni näköjään virheajatuksena tarkistamatta tuo relaatioon. Koetan olla ensi kerralla tarkempi ja tarkistaa muistinvaraiset asiat myös :)
 
vierailija ruu
No huh huh , kohta valmis

Multa puuttuu ihan tyhmiä :) jotk aon varmaan ihan helppoja loppujen lopuksi
EUROOPPA:
kamera-vakoil-valvon väli 13

SAMPO
kotiteat-tila välinen 8 (on vihjattu, en ymmärätnyt)

DAVID
nuolenp ja kiil välinen 11

VETO
pääsanasta tuuleen 11
ruot naant väli 9

MAALi
insul 10 joka yhdistyy 13 ja ammun
arm blec park välinen 10

ANNI SWAN.
kurjenmiekka jatko 16 siitäkin on täällä paljon puhuttu mutta oikea sana ei löydy

PAIKKA
brook 7
tanssipaik 9

DYNASTIA
kiina 14
polii ja lak väli 11
mausele 3+8+10

HEBONEN
kirs ja oreg 5
RWS ja rat välinen 12

Siinä kaikki, ihmeellisiä sanoja sieltä täältä
 
???
No huh huh , kohta valmis

Multa puuttuu ihan tyhmiä :) jotk aon varmaan ihan helppoja loppujen lopuksi
EUROOPPA:
kamera-vakoil-valvon väli 13 --- yhdistä kaksi sanaa

SAMPO
kotiteat-tila välinen 8 (on vihjattu, en ymmärätnyt) --- surround sound

DAVID
nuolenp ja kiil välinen 11 --- kirjainmerkki, paitsi että ne ei käyttäneet kirjaimia, vaan kii...

VETO
pääsanasta tuuleen 11 --- ilmakehän liikehdintää
ruot naant väli 9 --- laivafirma

MAALi
insul 10 joka yhdistyy 13 ja ammun --- missä insul tuotetaan, lääke jota ampujat käyttää dopingina
arm blec park välinen 10 --- mikä osasto siellä oli

ANNI SWAN.
kurjenmiekka jatko 16 siitäkin on täällä paljon puhuttu mutta oikea sana ei löydy --- jos sulla on se oikealta ylhäältä tuleva vastasana, niin se on tän sanan loppu, katso wikistä sen sanan alta luokka niin siellä on luettelo

PAIKKA
brook 7 ---kirja
tanssipaik 9 --- tää löytyy tanssipaikkalistasta, joka löytyy googlella mut ei wikistä, pohjanmaalla

DYNASTIA
kiina 14 --- lääketieteellinen operaatio, vastasana on melkeinpä pakollinen
polii ja lak väli 11 --- poliisi valvoo että noudatetaan lakia, joten se on...
mausele 3+8+10 --- sen tyypin pytinki, joka vastasi esim. kulttuurivallankumouksesta

HEBONEN
kirs ja oreg 5 --- kaupunki joka tunnetaan kirs
RWS ja rat välinen 12 --- ammatti jossa toimi

Siinä kaikki, ihmeellisiä sanoja sieltä täältä
 
vierailija taaas
RW S ammatti Heppa ruutu
Kokeilin kaiken Wikistä ja myös muistokirjoituksesta. Ei sovi


Alkuaine
Kaski-sara-pieni välinen 6+6+8 ei vaan aukee vaikka joku antoi vonkkiä että etsi sana pieni wikistä....

kohta jätän kesken
 
RW S ammatti Heppa ruutu
Kokeilin kaiken Wikistä ja myös muistokirjoituksesta. Ei sovi

ai se 10? se on se tyyppi joka sillä hevosella menee ja se 12 tulee ku yhistää kaks shakkinappulaa
Alkuaine
Kaski-sara-pieni välinen 6+6+8 ei vaan aukee vaikka joku antoi vonkkiä että etsi sana pieni wikistä.... kaski wikistä se löytyy heti ekasta kappaleesta ja kyllä se pieni sana siinä lukee

kohta jätän kesken
:)
 
Pelaaja taas
Kiitos vinkeistä! Maa löytyikin Väli-Amerikan puolelta ja imbd:tä olin silmäillyt vain enkuksi :) Nyt olisi viimeinen sana hukassa:
EUROOPPA I-B 10 8 (joku kaksoisagenttijuttu?)
olet oikeilla jäljillä, tuon ensimmäinen sana on genetiivissä oleva toinen niistä I-B kuuluisista yliopistokaupungeists j jälkimmäinen on yksi muoto eräästä lukusanasta
 
  • Tykkää
Reactions: lamp
Ole hyvä :) Minulla puuttuu vielä vähän kun on ollut näitä keskeytyksiä, mutta eiköhän tämä pian valmistu. Jotenkin nämä VR:n tekemät tuntuvat sopivan minun ajattelutapaani.
Minä myös tykkään näistä VR:n relluista. On pitkiä ketjuja ja sopivasti haastetta. Tätäkin tein todella pitkälle vilkaisemattakaan ketjuun, koska halusin todella aivan itse keksiä ja oivaltaa (sijoituksesta viis). Loppumetreillä tämä ketju on kyllä sitten aivan kullanarvoinen, jos kaikki sanat haluaa saada. Kiitos vielä teille kaikille ihanille ketjuun kirjoittaneille! Ja VR:lle tsemppiä seuraavan rellun tekoon :)
 
vierailija ei tajuu
askiviljely on alkukantainen maanviljelytekniikka, jota käytetään metsäisillä alueilla, mutta sen merkitys on nykyään hyvin pieni kehittyneempien maanviljelytekniikoiden korvattua sen. Kaskettaessa metsä hakataan ja sen jälkeen puut poltetaan, jolloin puuhun sitoutuneet ravinteet päätyvät maaperään hedelmällisen tuhkan muodossa ja tämä mahdollistaa maanviljelyn ilman lannoitteiden erillistä levittämistä.
MUTTA MITEN tästä saa 6+6+8
 
???
askiviljely on alkukantainen maanviljelytekniikka, jota käytetään metsäisillä alueilla, mutta sen merkitys on nykyään hyvin pieni kehittyneempien maanviljelytekniikoiden korvattua sen. Kaskettaessa metsä hakataan ja sen jälkeen puut poltetaan, jolloin puuhun sitoutuneet ravinteet päätyvät maaperään hedelmällisen tuhkan muodossa ja tämä mahdollistaa maanviljelyn ilman lannoitteiden erillistä levittämistä.
MUTTA MITEN tästä saa 6+6+8
Kato sen paikakunnan wiki
 
Pelaaja taas
Alkuaine ruutu:
hen.. Fo... 7+4 elokuva, tunnetaan yleensä toisella nimellä, tämä alkaa samalla nimellä kuin Dannyn kanssa laulanut nainen (ja annoin saman vinkin jo aikaisemmin eli kannattaa lukea ketju)
kro.. 6 yleinen ruokakasvi
sa.. 8 kaupunki

Peyton place.
mack... 2+2+9 sama sukunimi, alkuun kaksi kirjainta ja pisteet
rod... 6+13 tähän tarvitsee vastasanan
csiny 3+10 roolihahmo siinä
m.. far.. 5+8 8 tähän ei sovi sana joka sen on pakko olla, koska mulla on vastasanakin)
Tuo viimeinen, etunimen ensimmäinen kirjain on eri kuin vastasanassa.

Ja hei, nämä kaikki on vinkattu ketjussa, eli lue se ensin ja kysy sitten jos ei sieltä löydy.
 

Yhteistyössä