Relaatio 74

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
X:
yläoikeelle 8 x-loppu suomeksi monikossa
ja sen jatko 6 eräs x-ryhmän jäsen
roo.. 10 semmoinen näyttäytymisosa leffassa
pul.. 15 nuortenkirjakokonaisuus (seuraavista saat)
tim 8 oli koira nuortenkirjassa V...
lyh.. 3 mayday

Z:
zu... 11
kuo.. 9 lopullinen nukkuminen

T:
hai... 9 "headstore" (vähän vaikea vinkata muuten)
lit.. 5 semmoinen ensimmäinen otos

G:
mon.. 10 sen pelin yksi paikka

H:
ju.. 11
pa... 14 tv-juttu yleissana
ma.. 3+6
ho.. ja be.. välinen 7 ne kolme maata yhdessä

J.
P.C 13 palkinto (väliviiva)
Noissa saatoin ehkä auttaa.
 
huomenta :)
kaikki mun puutteet on tässä, jos jollain ois apuja :)

Z:
kuo.. 9 (ei auennu vinkki, tai tajusin kyllä mut en saa oikeeta sanaa)
zu.. 11

H:
hol.. ja bel.. 7 (ei auennu tämäkään)

F:
ar... 12
wa... 11 (vastasanaki on ja tiiän mitä haetaan mut en keksi sitä sanaa)

K:
dek.. 6+5

R:
rii.. 10 (yhdistyy el.. )
su.. 11
ran.. 7+7
e-a 11 ja jatko 10

D:
deu.. 6+4
res.. 14+3

L:
lai.. 12
hen... 7+5

M:
J.B. 15
nu.. 20
tim.. 8+6
 
huomenta :)
kaikki mun puutteet on tässä, jos jollain ois apuja :)

Z:
kuo.. 9 alkuun kuo.. runollisesti
zu.. 11

H:
hol.. ja bel.. 7 se kolmas maa on lux...

F:
ar... 12
wa... 11 (vastasanaki on ja tiiän mitä haetaan mut en keksi sitä sanaa)

K:
dek.. 6+5 John Harvey

R:
rii.. 10 (yhdistyy el.. )
su.. 11
ran.. 7+7 asteikko nimetty hänen mukaansa
e-a 11 ja jatko 10

D:
deu.. 6+4 sai nobelin sen keksimisestä
res.. 14+3 edelliseen liittyvä testi

L:
lai.. 12
hen... 7+5 Dianan nuorin poika

M:
J.B. 15
nu.. 20
tim.. 8+6
Huomenta! Ja kiitos eilisistä vinkeistä! Listoja en vielä ole jaksanut kahlata ja jäi eilen vastaamatta toiseen listaasi, mutta tässä nyt jotain vinkkiä.
 
VR tekijä
Täällähän on jo päästy pitkälle. Olin hiukan huolissani, että tuleeko tästä liian vaikea, kun monta kertaa tätä laatiessani ennätin jo manailla, että pitikin valita tällainen pääsanasysteemi. Meni yllättävän hankalaksi laatiminen näillä pääsanoilla. Mutta ei huolta, aika nopeasti on näköjään päästy ihan loppusuoralle.

Varmaan oli kuitenkin hyvä, että luovuin alkuperäisestä ideasta siinä, että jokaisesta ruudusta olisi ollut jatkosana vain aina seuraavaan kirjaimeen, eli A:sta olisi päässyt vain B:hen, B:stä vain C:hen jne. Siitä olisi varmasti tullut jo liian paljon hankaluuksia. ;)
 
tT harmailee
Täällähän on jo päästy pitkälle. Olin hiukan huolissani, että tuleeko tästä liian vaikea, kun monta kertaa tätä laatiessani ennätin jo manailla, että pitikin valita tällainen pääsanasysteemi. Meni yllättävän hankalaksi laatiminen näillä pääsanoilla. Mutta ei huolta, aika nopeasti on näköjään päästy ihan loppusuoralle.

Varmaan oli kuitenkin hyvä, että luovuin alkuperäisestä ideasta siinä, että jokaisesta ruudusta olisi ollut jatkosana vain aina seuraavaan kirjaimeen, eli A:sta olisi päässyt vain B:hen, B:stä vain C:hen jne. Siitä olisi varmasti tullut jo liian paljon hankaluuksia. ;)
Olis voinu olla joo liian hankala :) nyt ollu tosi kiva ratkoa
 
vierailija
Nyt mä luovutan, koko ajan on kaikki ruudut jumissa, enkä kaikkea viitsi alkaa kyselemään. Liian vaikea mun makuun, liikaa wikistystä.
Koittakaahan muut saada ratkottua :)
 
SSTT
Ja kiitokset kuitenkin laatijalle. Kirjainidea oli tosi kiva :)
Ja selkeästi on laatimiseen panostettu, nykyään kun en kaikkia viitsi edes aloittaa tekemään. Ja ymmärrän kyllä, että kun kaikki sanat jatkuvat jonnekin, niin aina se yhdistely ei ihan helposti mene, ja tulee ehkä turhankin vaikeita kohtia.
Tässä huomasin myös sen, että toisinaan wikin sijasta paras apu oli google.
 
Nyt ei löydy enää mitään. 10 sanaa hukassa. Tähän saakka tosi mukavaa on ollut tätä rellua täytellä, mutta noita viimeisiä sanoja en löydä sitten millään :( eli viimeiset puutteet:

Z
zu.. 11

R
el.. 10
su.. 11
EA alas 11 jatkuu 10

L
la.. alas 12 (sain vinkin, mutta en wikistä löytänyt)

M
ti.. 8 6
JB 15
nu.. 20
 
Tuo on sama, eli kyseessä on käärmemäinen kala, ja tuo 11 alkaa sillä su. sanalla.

Älä kysy kuinka löysin, en tiedä itsekään mistä tuo tieto putkahti :)
Kiitos ihana vierailija! Zu.. henkilö vielä hakusassa, mutta enää 8 sanaa hukassa :) Eikun jee, löysinkin sen zu.. henkilön enkkuwikistä. Kiitos vielä hurjasti! Enää 7 sanaa hukassa.
 
Viimeksi muokattu:
Pelaaja taas tässä
L
la.. alas 12 (sain vinkin, mutta en wikistä löytänyt) kahden pelaaja lautapeli jossa tarkoitus tuhota vastustajan laivasto

M
ti.. 8 6 löytyy sitten tuon edellisen perusteella
JB 15 mikä se JB on, kun se ei istu ja nyhjää toimistossa vaan menee ja tekee, eikä se ole mikään konna
nu.. 20 tää on sitten helppo tuon perusteella
Pääsin itse tekemään tätä myöhässä ja kun en ole ennättänyt tehdä, niin puolet pelistä on ihan tyhjää täys enkä ole kaikkiin ruutuihinkaan vielä päässyt, mutta nämä olen sattunut löytämään.
 
Pääsin itse tekemään tätä myöhässä ja kun en ole ennättänyt tehdä, niin puolet pelistä on ihan tyhjää täys enkä ole kaikkiin ruutuihinkaan vielä päässyt, mutta nämä olen sattunut löytämään.
Kiitti miljoonasti sinulle "pelaaja"! Itse jo toivottomana olen noita sanoja pyöritellyt. Viimeiset kaksi sanaa vielä uupuvat:

R
E-A alas 11 ja siitä 10 yhdistyy ps.. ti.. ja ce..

(Autan kyllä jatkossa, mutta nyt menen nukkumaan. Öitä!)
 
Pelaaja taas tässä
(Autan kyllä jatkossa, mutta nyt menen nukkumaan. Öitä!)
Kiitos vaan avun tarjoamisesta, mutta kun en pysty tietokonetta varmaan pariin viikkoon sattuneesta syystä käyttämään huomisesta alkaen, niin ymmärrettävästi et varmaan jaksa täällä pyöriä etsimättä autettavaa sen jälkeen. Mutta teen sitten kun taas ennätän sen minkä osaan. ;)
 

Yhteistyössä