rukoilijasirkka??

  • Viestiketjun aloittaja hanna
  • Ensimmäinen viesti
s
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
kaikki ammattit on tärkeitä..enemmän ottaa päähän ne,ketkä makaa kotona kun ovat liian ylpeitä tehdäkseen siivoustöitä,jos ei muuta saa :kieh: :kieh:
Mua taas ottaa päähän kaikki jotka kokee oikeudekseen morkata muiden elämää...
Mistä säkään tiedät, miksi joku "makaa kotona". Joskus voi olla sairauksia, mistä ei viitsi puhua. Ja sori vaan ihan oikeasti, kaikille ei siivoustyö sovi, että ihan ok varmasti maata mikäli ei vaan sovellu siihen ammattiin.

Sellainenkin seikka vielä, että harmi vaan, joskus mm. siivoustyön palkka on niin surkea, että kotona olemalla tulee paremmin toimeen.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alalla on paljonkin kilpailua. Aina ei edes oteta sitä halvinta, kun halutaan, että hommat todella hoituu. Jos joku asiakas sanoo tahtovansa nimenomaan meidät, niin ei sitä sillon ilmeisesti kuka vaan pystykään, muutenhan se ottas vaan halvimman.
Kyllä ne siivoojat lähes samanlaista työtä tekevät, toiset vaan halvemmalla. Ainakin mitä itse olen alaa sivusta seurannut niin ei se hinta laatua takaa.
Ei se nyt ihan samanlaista voi olla, jos asiakkaiden tyytyväisyysprosentit on ihan erilaisia siivoojasta riippuen.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja no:
No ei se siivoojan työ mitään ydinfysiikkaa ole... ja siksi yllätyin että Sirkkis on tuolta alalta.
Toiset osaa käyttää päätään muuallakin kuin työssä. Katso siitä on hyötyä muillakin elämänalueilla...
Itse olen järkyttynyt siitä, että kuvittelette siivoustyötä tekevien olevan jtn tiettyä kastia mitä tulee aivokapasiteettiin ja sen käyttöön...
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
No ei se siivoojan työ mitään ydinfysiikkaa ole... ja siksi yllätyin että Sirkkis on tuolta alalta.
Toiset osaa käyttää päätään muuallakin kuin työssä. Katso siitä on hyötyä muillakin elämänalueilla...
Itse olen järkyttynyt siitä, että kuvittelette siivoustyötä tekevien olevan jtn tiettyä kastia mitä tulee aivokapasiteettiin ja sen käyttöön...
Kyllähän monet siivoojat pitää itse itseäänkin tyhminä. se jos mikä on tyhmää. :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja chocolate:
Niin ja ne biisit se kyl osais, mutta meni sanat sekaisin! :headwall: :snotty: 'farkkuni vyötäröltä pillit ja lahkeesta leveät' :whistle:
No ei se noin menny. Et kyllä osaa itekkään sitä biisiä :LOL: "ylhäältä leveät, alhaalta pillit" siinä mistään vyötäröstä tai lahkeesta laulettu oikeesti eikä kisassakaan...
 
:::::
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
MInkälaisen mielikuvan musta on sitten saanut? Tää on aika varma työ, lama ei vielä ole vaikuttanut meidän palkkatasoon. Eikä todellakaan olla mitään seinänviertä kulkevia, vaan Jos siivotaan jotain toimistoa, niin olemme työntekijöille heidän vertaisia, ei mitään palvelijoita. Tähän kuuluu muutakin, kuin se käytännön työ, esimerksiksi laskujen maksamista, tarjousten tekoa, materiaalin tilaamisia ja semmosia. Meillähän ei ole pomoa, on vaan asiakkaita ja yhteistyökumppaneita.
No olen esim. huomannut, että selvästi olet äidinkielen tunnilla tehnyt muutakin kuin ihmetellyt kavereiden kanssa että "mikä yhdyssana?", koska osaat ilmaista itseäsi ihan asiallisesti ja ilman käsittämättömimpiä täällä esiintyviä kielivirheitä. Mm. tästä päättelin, että tekisit jotain sellaista työtä johon pääsemiseksi on vähän älliäkin tarvittu... Mutta kivahan se on, että stereotypiani siivoojista petti tällä kertaa! :) Olen silti sitä mieltä, että mitä nyt noita kädentaitojasi ja aivotoimintaasi olet täällä esitellyt, sinusta olisi paljon muuhunkin kuin pölyjen pyyhkimiseen. :) Ja tämä siis ihan kohteliaisuutena. Mutta kunnianhimottomuudelleenhan ei kukaan mitään oikein voi, se on luonteessa.
 
Heiii ei kaikki tahdo statusta ja suurta palkkaa vaikka potentiaalia suuntaan jos toiseen löytyisikin. Vaatimattompaa työtä tekevillä on usein enemmän aikaa ja intoa toteuttaa itseään elämän muilla saroilla kuin työssä. Olkoonkin koulutusta tai ei, siivous- myynti ja se kaikki muu työ mikä sitten tähän kategoriaan lasketaankin ei välttämättä ole pakon sanelemaa vaan ihan oikea valinta.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja ::::::
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
MInkälaisen mielikuvan musta on sitten saanut? Tää on aika varma työ, lama ei vielä ole vaikuttanut meidän palkkatasoon. Eikä todellakaan olla mitään seinänviertä kulkevia, vaan Jos siivotaan jotain toimistoa, niin olemme työntekijöille heidän vertaisia, ei mitään palvelijoita. Tähän kuuluu muutakin, kuin se käytännön työ, esimerksiksi laskujen maksamista, tarjousten tekoa, materiaalin tilaamisia ja semmosia. Meillähän ei ole pomoa, on vaan asiakkaita ja yhteistyökumppaneita.
No olen esim. huomannut, että selvästi olet äidinkielen tunnilla tehnyt muutakin kuin ihmetellyt kavereiden kanssa että "mikä yhdyssana?", koska osaat ilmaista itseäsi ihan asiallisesti ja ilman käsittämättömimpiä täällä esiintyviä kielivirheitä. Mm. tästä päättelin, että tekisit jotain sellaista työtä johon pääsemiseksi on vähän älliäkin tarvittu... Mutta kivahan se on, että stereotypiani siivoojista petti tällä kertaa! :) Olen silti sitä mieltä, että mitä nyt noita kädentaitojasi ja aivotoimintaasi olet täällä esitellyt, sinusta olisi paljon muuhunkin kuin pölyjen pyyhkimiseen. :) Ja tämä siis ihan kohteliaisuutena. Mutta kunnianhimottomuudelleenhan ei kukaan mitään oikein voi, se on luonteessa.
Ai, kiitos. Olin aina koulussa huono. Äidinkielessä on helppo kuulla, miten mikäkin menee, en ole ikinä loistanut kieliopissa sinänsä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
kaikki ammattit on tärkeitä..enemmän ottaa päähän ne,ketkä makaa kotona kun ovat liian ylpeitä tehdäkseen siivoustöitä,jos ei muuta saa :kieh: :kieh:
Mua taas ottaa päähän kaikki jotka kokee oikeudekseen morkata muiden elämää...
Mistä säkään tiedät, miksi joku "makaa kotona". Joskus voi olla sairauksia, mistä ei viitsi puhua. Ja sori vaan ihan oikeasti, kaikille ei siivoustyö sovi, että ihan ok varmasti maata mikäli ei vaan sovellu siihen ammattiin.

Sellainenkin seikka vielä, että harmi vaan, joskus mm. siivoustyön palkka on niin surkea, että kotona olemalla tulee paremmin toimeen.
no,tarkotin terveitä niin fyysisesti ja psyykkisesti aikuisia ihmisiä,joita ei huvita mennä töihin siivoushommia tekemään..ja tiedän,että palkka on huono..mutta näyttää varmaan muita töitä ( niitä mielekkäitä sellaisia ) hakiessa paremmalta,että on työelämässä..

tuttavapiiristä löytyy sellaisiakin,joita ei työnteko kiinnosta,kun ei pääse johtajaksi johtajan paikalle heti ja kouluja käymättä..
 
venus
Alkuperäinen kirjoittaja ::::::
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
MInkälaisen mielikuvan musta on sitten saanut? Tää on aika varma työ, lama ei vielä ole vaikuttanut meidän palkkatasoon. Eikä todellakaan olla mitään seinänviertä kulkevia, vaan Jos siivotaan jotain toimistoa, niin olemme työntekijöille heidän vertaisia, ei mitään palvelijoita. Tähän kuuluu muutakin, kuin se käytännön työ, esimerksiksi laskujen maksamista, tarjousten tekoa, materiaalin tilaamisia ja semmosia. Meillähän ei ole pomoa, on vaan asiakkaita ja yhteistyökumppaneita.
No olen esim. huomannut, että selvästi olet äidinkielen tunnilla tehnyt muutakin kuin ihmetellyt kavereiden kanssa että "mikä yhdyssana?", koska osaat ilmaista itseäsi ihan asiallisesti ja ilman käsittämättömimpiä täällä esiintyviä kielivirheitä. Mm. tästä päättelin, että tekisit jotain sellaista työtä johon pääsemiseksi on vähän älliäkin tarvittu... Mutta kivahan se on, että stereotypiani siivoojista petti tällä kertaa! :) Olen silti sitä mieltä, että mitä nyt noita kädentaitojasi ja aivotoimintaasi olet täällä esitellyt, sinusta olisi paljon muuhunkin kuin pölyjen pyyhkimiseen. :) Ja tämä siis ihan kohteliaisuutena. Mutta kunnianhimottomuudelleenhan ei kukaan mitään oikein voi, se on luonteessa.

Kannattaisi varmaan pyrkiä eroon noista kaikista stereotypioista, asiat ei ole niin mustavalkoisia.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
kaikki ammattit on tärkeitä..enemmän ottaa päähän ne,ketkä makaa kotona kun ovat liian ylpeitä tehdäkseen siivoustöitä,jos ei muuta saa :kieh: :kieh:
Mua taas ottaa päähän kaikki jotka kokee oikeudekseen morkata muiden elämää...
Mistä säkään tiedät, miksi joku "makaa kotona". Joskus voi olla sairauksia, mistä ei viitsi puhua. Ja sori vaan ihan oikeasti, kaikille ei siivoustyö sovi, että ihan ok varmasti maata mikäli ei vaan sovellu siihen ammattiin.

Sellainenkin seikka vielä, että harmi vaan, joskus mm. siivoustyön palkka on niin surkea, että kotona olemalla tulee paremmin toimeen.
no,tarkotin terveitä niin fyysisesti ja psyykkisesti aikuisia ihmisiä,joita ei huvita mennä töihin siivoushommia tekemään..ja tiedän,että palkka on huono..mutta näyttää varmaan muita töitä ( niitä mielekkäitä sellaisia ) hakiessa paremmalta,että on työelämässä..

tuttavapiiristä löytyy sellaisiakin,joita ei työnteko kiinnosta,kun ei pääse johtajaksi johtajan paikalle heti ja kouluja käymättä..

No mua taas ei häiritse, jos jota kuta ei kiinnosta jokin työ, vaan haluaa ennemmin "maata kotona".

Ihan sama mulle, pääasia että ihmiset on onnellisia.

Liian kiireistä, vaativaa, mun mielestä koko työmaailma nykyään.
Yhtä oravanpyörää, ja jos et siihen pyörään kuulu, niin johan olet laiskapummi.

Ajattelen hieman toisin... kuin sinä...
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkikselle kysymys:
Etkös ollutkin postinjakajana joskus? Milloinka olette oman yrityksen perustaneet? Lähtikö hyvin liikkeelle? Onko ikävä postinjakotyötä?
Ei ole sinne ikävä. olin puolipäiväisenä, joten olisin varmasti tullut irtisanotuksi. Vuoden alusta ollaan oltu nyt yrittäjiä ja on lähtenyt käyntiin kivasti. Kun se on francishing-yritys.
 
Kukkahattu
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Olen siivooja mutta en menisi biisikärpäseen kirveelläkään. Hyyh. :)
Tästä tulee kukkia! On hienoa, että olet ylpeä työstäsi - hyvän työn tekijöitä tarvitaan.
Itselleni ei merkitse ammattinimike, vain työ sinänsä. Kunnioitan ja arvostan kaikkea hyvin tehtyä työtä. Ja totisesti siivoajia tarvitaan, erityisesti hyviä sellaisia.
Pitäisi ymmärtää työnteko tiiminä, jossa jokainen lenkki ratkaisee. Pitäisi ymmärtää, etteivät ne Nokian puhelimetkaan vörki ilman siivoojienkin panosta. Jos pitää paskassa kahlata, ei synny misään mitään!
Rukoilijasirkalle kukkaset ja onnea yrittämiseen. Yrittäjänä ymmärrän senkin puolen. Yrittämisessä on puolensa...
Cistus ladanifer
http://www.topwalks.net/plants/white/cistus_ladanifer_more.htm
 
mii
Yrittäjänä siivojan hommassa hieman eri liksat mitä tuntipalkkalaisena... Ja saa totta tosiaan ihan valita vapaasti mitä tekee, milloin ja kuinka paljon.

Mie tein aikanaan 10v yrittäjänä siivoushommia, elämän parasta aikaa just siks kun on ns. aivotonta työtä eli jaksoi sitten vapaa-aikana paljon enemmän ja pystyi käyttämään sen luovuutensa ja järkensä paljon mukavampiin asioihin kuin se varsinainen työnteko!

Liksa oli todella hyvä kun itse teki, niin kova pula tekijöistä että sai valita siisteimmät ja helpoimmat duunit päältä.
Välillä sai kunnon "p***a-urakoita huippuhinnalla kun kukaan ei suostunu tekeen.

Harmi kyllä tuli terveys vastaan ja palasin omalle alalle johon ihan koulutus, nyt istun arkipäivät puuduttavassa duunissa koneen äärellä ja on niin mehut menneet kun vapaalle pääsee ettei jaksa paljon mistään enää inostua. Vaihtaisin takaisin heti kun voisin.
 
vieras
Olen samoilla linjoilla kin Sirkka :) minulla on älyä ja luovuutta, mutta en koe minkäänlaista velvollisuutta käyttää niitä kenenkään muun kuin itseni hyväksi. Eli haaveilen helposta, mukavasta 8-16 työstä (tai jopa osa-aikaisesta työstä) , jonka jälkeen minulle jäisi aikaa ja energiaa tehdä itselleni tärkeitä asioita. En osaa kuvitella minkään työn kiehtovan minua niin paljon, että jaksaisin sille liikaa itsestäni uhrata. En ole velkaa kenellekään muulle kuin itselleni.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen samoilla linjoilla kin Sirkka :) minulla on älyä ja luovuutta, mutta en koe minkäänlaista velvollisuutta käyttää niitä kenenkään muun kuin itseni hyväksi. Eli haaveilen helposta, mukavasta 8-16 työstä (tai jopa osa-aikaisesta työstä) , jonka jälkeen minulle jäisi aikaa ja energiaa tehdä itselleni tärkeitä asioita. En osaa kuvitella minkään työn kiehtovan minua niin paljon, että jaksaisin sille liikaa itsestäni uhrata. En ole velkaa kenellekään muulle kuin itselleni.
Täyspeesi!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Merili:
Heiii ei kaikki tahdo statusta ja suurta palkkaa vaikka potentiaalia suuntaan jos toiseen löytyisikin. Vaatimattompaa työtä tekevillä on usein enemmän aikaa ja intoa toteuttaa itseään elämän muilla saroilla kuin työssä. Olkoonkin koulutusta tai ei, siivous- myynti ja se kaikki muu työ mikä sitten tähän kategoriaan lasketaankin ei välttämättä ole pakon sanelemaa vaan ihan oikea valinta.
Näinpä,sellaisiakin on olemassa jotka tykkäävät laitoshuoltajan työstä.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:
Suoraan sanottuna vähän ihmettelen ja salaa hymyilen, että Sirkka on siivooja :whistle:
Siivoojan työ on tärkeää, mutta olen vaan saanut sirkasta vähän toisenlaisen mielikuvan...
Niinpä. Ei uskois että sirkan kaltainen prinsessa alentuisi siivoomaan. Toisaalta työ voi selittää vähän sitä pätemisen tarvetta. B)
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja joo-o:
Suoraan sanottuna vähän ihmettelen ja salaa hymyilen, että Sirkka on siivooja :whistle:
Siivoojan työ on tärkeää, mutta olen vaan saanut sirkasta vähän toisenlaisen mielikuvan...
Niinpä. Ei uskois että sirkan kaltainen prinsessa alentuisi siivoomaan. Toisaalta työ voi selittää vähän sitä pätemisen tarvetta. B)

Voithan säkin pätee omilla tekemisilläs jos sulla on, millä pätee?
 

Yhteistyössä