Ruokaryhmä massiivipuuta vai kalustelevyä? Kumman ostaisitte

Eli olisi tarjouksessa massiivikoivusta tehty ruokaryhmä 600 euroa, vaihtoehtona kalustelevystä (?) tehty ruokailuryhmä 300 euroa (näyttää kyllä melkein samalta kuin massiivipuu). Kumman ostaisitte ja miksi? Onko sillä niin väliä, onko materiaalia oikeaa puuta vai ei?
 
koska teille on vasta vauva tulossa ottaisin sen kalustelevyn, koska se tullaan hakkaamaan piloille sataan kertaan! ehkä kun nuorin lapsista alkaa olla joku 4-5v uskaltaa alkaa hommata sellaisia kalusteita joiden toivoo säilyvän.. :'(
 
Artsy
Massiivipuu kestää kovempaa kulutusta, ja kuluneet kohdat voi kunnostaa hiomalla ja lakkaamalla. Loppupeleissä kalustelevy saattaakin osoittautua kalliimmaksi hankinnaksi... Eli on sillä väliä.
 
puu
Kyllä mä ottasin sen massiivipuisen sen voi aina hioa ja petsata ja/tai lakata tarpeen mukaan. Kalustelevy pöytään kun tulee jotain niin sitä ei voi korjata millän. Itsellämmekin on kaikki pöydät ja tasot ihan oikeaa puuta vaikka meillä 3v ja 1v 3kk lapset ja hyvin on kaikki kestänyt.
 
mie
Meillä on ollut massiivipuiset ruokailukalusteet jo 7v . Lapset ovat 6ja 3v eli käyttö on ollut "kovaa". Pöytä vielä ihan hyvässä kunnossa ehkä parin vuoden kuluttua on hionta ja lakkaus aiheellista . Kaverit ostivat kalustelevyisen pöydän samoihin aikoihin ja jo 4v sitten vaihtoivat uuteen ja nyt taasen heidän pöytä "lunastuskunnossa" eli ei halvassa säästä. Suosittelen massiivipuista ehdottomasti.
 
Mä ottaisin levypöydän! Mulla on puinen ruokailuryhmä ollut nyt 2 vuotta ja kun perheessä lapset 1,5 vee ja 4 vee, on se kyllä kaikkea muuta kuin kaunis! Ihan täynnä lommoja ja kuoppia!

Sitten kun lapset on isompia, voisin harkita puista, mutta nyt "väliajaksi" ottaisin levyn: kestävämpi ja edullisempi!
 

Yhteistyössä