Rv 20 ja niin kamalat turvotukset & keskivartalon lihominen, saisikohan jotenkin pois/peitettyä?

  • Viestiketjun aloittaja "Tintti"
  • Ensimmäinen viesti
"Tintti"
Ensimmäinen raskaus (todellakin toivottu), mutta silti häiritsee kamala turvotus ja rasvankerääntyminen vatsanseudulle. Ihan kun minulla olisi jo vauvamaha kun turvotus on niin voimakasta. Vaikka eihän raskauden pitäisi käsittääkseni näkyä mihinkään vielä näillä viikoilla. Huomenna on miehen puolen sukujuhlat ja kun kokeilin juhlavaatteita jotka ostin vajaa viikko sitten, vatsani pömpöttää selvästi esillä. Tietysti huomenna ehtisi vielä ostoksille aamusta mutta millä ihmeellä peitän vatsani tai vähennän turvotusta? Ärsyttää kun anoppi jo kuukausi sitten kertoi mielipieensä lihomisestani ilkeään sävyyn. Tosin aikaisemmin valitti kun olin kuulemma liian laiha. Joten tästäkin syystä haluaisin vaatteet jotka peittävät pömpötyksen mahdollisimman hyvin.
 
"Tintti"
Ei muiden seurassa todellakaan hävetä mutta nyt odotan kauhulla anopin kommentteja. Osaa olla todella ilkeä ja nolaa minut aina jotenkin muiden sukulaisten edessä. Ollaan mieheni kanssa seurusteltu 10 vuotta ja ei muistaakseni ole kuin muutama vuosi kun sai minut kommenteillaan itkemään edessään. En edes mielestäni ole kovin herkkä ja tulen hyvin toimeen ihmisten kanssa. Mutta anoppi saa minut tuntemaan itseni "pikkutytöksi" ja kommentoi aivan kaikesta ilkeästi. En vain osaa olla välittämättä hänen kommenteistaan vaikka kuinka yritän.
 
"Tintti"
Niin ja saa myös kertoa onko muilla vatsanseutu pyöristynyt/ turvonnut tässä vaiheessa vai olenko vain lihonnut holtittomasti? Esim. Reisissä ja kasvoissa en huomaa eroa entiseen.
 
"vieras"
Voin keroa että mulla oli rv 7-12 viikoilla masiivinen turvotus että jo tuona 7viikolla ihmiset huomas mun olervan raskaana.
Mutta tuossa rtaannoin selvisin melkein rv 26viikolle kun moni ei taas huomannu mitään.
Eteenpäin kallistunut kohtukin vielä ja 3 tulossa.
 
Tässä mun mahasta kuva viikolla 21+3. Eka raskaus ja kohtu on taaksepäin kallistunut. Mitään turvotusta tai läskiä ei raskausaikana ole tullut, koska paino on vähemmän kuin lähtöpaino. Niin ja normisti olen malliltani päärynävartaloinen, joten vaikka lihava olenkin niin mulla ei ole valtavaa mahaa normaalisti. Joten kyllä vaan se maha voi olla jo noilla viikoilla ihan näkyvä, ilman että on lihonut/turvonnut. Tosin itsekin muistan että just tossa vaiheessa oli inhottavaa, kun se ei mielestäni näyttänyt tarpeeks vauvamahalta, vaan tunsin oloni vaan hirveeks tynnyriks, vaikka tiesin etten oo lihonut.
 
"vieras"
No kyllä tuossa vaiheessa se maha tulee näkyviin, ei se enää mikään sileä pyykkilauta ole :D

Kunnon topatut terhakat rintaliivit vaan ja sen kanssa löysän mallinen tunika. Reilusti vaan rinta eteen, niin rintojen päältä roikkuva paita peittää vatsan.
 

Yhteistyössä