Saa kahdehtia, meidän vaatehuone. kuva

  • Viestiketjun aloittaja "Riisipuuro"
  • Ensimmäinen viesti
Okei, tässä oma näkymykseni soppaan.

Tämä topicci tuskin on niille, jotka haluavat asua jossain modernissa pulpettikattoisessa kivitalossa, jossa kaikki on laattaa ja huonekalut tyyliin metallia. Nyt hei puhutaan 30-luvulla rakennetusta puu-/hirsitalosta ja sellaista toivottavasti eivät osta ne, jotka kaipaavat moderneja säilytysjärjestelmiä, laattalattioita ja jotain led-upotuksia kattoihin. Mun mielestä vanhoissa taloissa tulee kunnioittaa sen vanhan talon henkeä ja rempata talo tuon hengen mukaisesti. Näin juuri ap:n perhe on tehnytkin. Itse tykkään.
No samalla logiikalla tuosta talosta ei sitten varmaan pitäisi löytyä myöskään wc:tä, jääkaappia, astianpesukonetta... talon henkeä kunnioittaen katsos.
En tajua, eikä kukaan muukaan tässä ketjussa varmaan tajua, miksi ei helpottaisi omaa arkeaan käytännöllisemmillä säilytysratkaisuilla ja helppohoitoisemmilla lattia- ja seinäpinnoilla. Vaatehuoneella on kuitenkin aika tärkeä funktio, joten miksi ei antaisi itselleen vähän helpotusta, kun nykyään löytyy jos minkälaista erilaista ratkaisua, joissa voi silti ottaa huomioon sen vanhanaikaisen tyylin. Ei käytännöllinen ole välttämättä synonyymi vain modernille.
Ja oletko tosiaan sitä mieltä, että vaatehuoneessa tulee haahuilla hämärässä, kun se nyt sattuu olemaan vanhassa rakennuksessa? Kynttilänvalo olisi vissiin se ainoa oikea ratkaisu...
 
sivusta
Alkuperäinen kirjoittaja Björn2;24402967:
No samalla logiikalla tuosta talosta ei sitten varmaan pitäisi löytyä myöskään wc:tä, jääkaappia, astianpesukonetta... talon henkeä kunnioittaen katsos.
En tajua, eikä kukaan muukaan tässä ketjussa varmaan tajua, miksi ei helpottaisi omaa arkeaan käytännöllisemmillä säilytysratkaisuilla ja helppohoitoisemmilla lattia- ja seinäpinnoilla. Vaatehuoneella on kuitenkin aika tärkeä funktio, joten miksi ei antaisi itselleen vähän helpotusta, kun nykyään löytyy jos minkälaista erilaista ratkaisua, joissa voi silti ottaa huomioon sen vanhanaikaisen tyylin. Ei käytännöllinen ole välttämättä synonyymi vain modernille.
Ja oletko tosiaan sitä mieltä, että vaatehuoneessa tulee haahuilla hämärässä, kun se nyt sattuu olemaan vanhassa rakennuksessa? Kynttilänvalo olisi vissiin se ainoa oikea ratkaisu...
Ei nyt tarvitse sentään ääliöksi heittäytyä...
Itse asiasta sen verran, että jospa ap perheineen tykkää just tuosta systeemistä?! Me ihmiset kun olemme erilaisia (luojan kiitos).
 
"vieras"
Idea ihan hemmetin hyvä. Olen itsekin haaveillut vaateHUONEESTA vaikka miten kauan. Sellaisesta, jonne saisi säilöön KOKO perheen vaatteet ja vielä liinavaatteetkin. ..Mutta tuo toteutus on kökkö. Vino katto saa pidemmän sisääntulijan hakkaamaan päätään jatkuvalla syötöllä. Hyllyt on tolkuttoman kapeat :(.
 
"vieras"
Olisipa itselläkin säilytystilaa noin... Tuonnehan voi ostaa jotain muovikoreja, joista on helppo ottaa tarvitsemansa juttu ilman pelkoa viereisten pinojen kaatumisesta. Ja vink vink: yhden lakanasetin voi aina laittaa kangaskassiin, jossa lakanat ei pölyynny ja saa kerralla otettua toisiinsa sopivat lakanan, pussilakanat ja tyynyliinan mukaansa.

Me asutaan kolmiossa ja meidän säilytystilat ovat yksi vanhanaikainen komero ja neljä olemattoman kokoista vaatekaappia toisessa makuuhuoneessa, kaksi isoa peiliovikaappia ja yksi hyllykaappi eteisessä ja siivouskomero keittiössä. Lapsen vaatteet ovat tähän asti olleet lipastossa, mutta nyt täytyy ostaa vaatekaappi kun taaperon vaatteet ovat jo niin isoja vrt. vauvanvaatteisiin, etteivät yksinkertaisesti mahdu enää kaikki lipastoon.
 
"moi"
[QUOTE="huhhuh";24402625]Kaikenlaiseen tekin ootte tyytyväisiä :O
Mä en tommoseen komeroon laittas mitään. Näyttää niin sellaselta tunkkaselta koikaapilta.
Kaikki vaatteet pitäisi ainakin laittaa muovilaatikoihin ja -pusseihin. Tuolta lautojen välistä tulee likaa ja varmasti tommosessa paikassa myllää myös hiiret mielellään. Samoin tuo komeron viistokatto hankaloittaa komeron käyttöä paljon. Komeron pitää olla korkea, tilava ja ilmankierto hyvä, että se on toimiva ja helppokäyttöinen.[/QUOTE]

peesi tekisin kunnon seinät ja hyllyt niin näyttäs paremmalta ja ehkä se tunkkasuuskin ja koikaappisuus häipyy
 
:))
[QUOTE="vieras";24403022]Niin mitä höpö höpö? Ai teilläkö sitten ON hiiriä, likaista ja tunkkaista eikä siivota? Vai mitä höpö höpöä sä tarkoitit?[/QUOTE]

Mieti sitä!
 
Kurjenkello harmaana
Mulle kyllä kelpais! Ja tykkään tyylistä, mukava tunnelma...vaikka kuka nyt vaatehuoneessa niin kauan on, jotta sillä olis väliä! ;)
Tosin olen tyytyväinen omaan vaatehuoneeseenikin nyt, vuosi sitten laitettiin uusiksi, mutta kaipa mä silti ihan hippusen voin tuota kadehtia! Kun luulen, että tein talo on paljon enemmän minun mieleen kuin tämä nykyinen. (jossa kyllä silti ihan hyvin viihdyn)
 
On muuten varmasti ainut asia josta voisinkin olla kateellinen...tilaa vaatteille. Haluaisiin yhden huoneen pelkille vaatteilleni, kengilleni, koruilleni, hatuilleni.....huoh. Näyttää hyvälle kyllä tuo :)
 
Kokoa on kyllä, kelpais mullekin :D Mutta miksi, oi miksi se on noin ankea? Siis tiedän, että vaatteet ym. tuovat sinne pirteyttä ja väriä... mutta pieniin tiloihin kannattaa laittaa joku juju, että on mielenkiintoinen. Esim. kaunis tapetti.
 
"vieras"
Kokoa on kyllä, kelpais mullekin :D Mutta miksi, oi miksi se on noin ankea? Siis tiedän, että vaatteet ym. tuovat sinne pirteyttä ja väriä... mutta pieniin tiloihin kannattaa laittaa joku juju, että on mielenkiintoinen. Esim. kaunis tapetti.
Apua, tapetti?! Et kai ole tosissasi? Siis seinät on hyllyjä täynnä, tapetit jäis niiden taakse piiloon. Ja jos joku ehjä seinä olisikin, niin onpa sievä, kun vaatehuone, joka yleensä sisältää monenväristä tekstiiliä siellä hyllyillä olis vielä tapetoitu jollain värikkäällä tapetilla... Haloo nyt.
 
"vieras"
On muuten varmasti ainut asia josta voisinkin olla kateellinen...tilaa vaatteille. Haluaisiin yhden huoneen pelkille vaatteilleni, kengilleni, koruilleni, hatuilleni.....huoh. Näyttää hyvälle kyllä tuo :)
Sulle pitäs tehdä semmonen betonibunkkeri. Sinne menisit riepuinesi, sulkinesi ja muine vermeinesi. Sitten oviaukko muurattaisiin kiinni ja näin sinusta päästäisiin.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";24402770]Uskookohan tuo aloittaja oikeasti, että tuo on joku tosi hieno 'vaatehuone'?[/QUOTE]

No, uskoo tai ei, mutta varmasti parempi nyt, kuin pelkkänä hukka tilana. Kyllä mulle kelpaiskaikki mahdollinen lisätila, jossa tavaroita voi säilyttää.
 
[QUOTE="vieras";24403361]Apua, tapetti?! Et kai ole tosissasi? Siis seinät on hyllyjä täynnä, tapetit jäis niiden taakse piiloon. Ja jos joku ehjä seinä olisikin, niin onpa sievä, kun vaatehuone, joka yleensä sisältää monenväristä tekstiiliä siellä hyllyillä olis vielä tapetoitu jollain värikkäällä tapetilla... Haloo nyt.[/QUOTE]

No sen tapetin voi laittaa vaikka "hyllypaperiksi". Tai maalata hyllyt jollain kivalla värillä, mitä vain. Mutta jotain piristystä tuo mielestäni kaipaisi, vaikka valkoisen rakastaja olenkin.
 
"Tiina"
[QUOTE="Riisipuuro";24402411]



n. 20 neliötä. vihdoinkin on oikeasti tilaa. Sitä ei varmaan kukaan kadehdi että seuraavaksi alkaa kaikkien vaatteiden, lakanoiden yms järjestely tuonne.[/QUOTE]

Ihana! Itse tosin kaipaisin tuonne elfan korisysteemejä. Kokovartaloapeiliä, seinällisist kenkähyllyjä yms.
 
[QUOTE="vieras";24403441]No sinnehän tulee vaatteita ja lakanoita hyllyille, ei se varmaankaan noin tyhjäksi ja vaaleaksi jää...[/QUOTE]

No niinhän mä tossa ekassa viestissäni sanoin :) Mutta kyllä sen huoneen pitää näyttää houkuttelevalta jo tyhjänäkin, mun mielestä.
 
"Lissu"
Voi JUMALAUTA! Palstahaahkat saavat jopa vaatehuoneesta tappelun pystyyn. Välillä suuresti ihmettelen miten teidän miehet (kellä sellanen sattuu olemaan) kestää teitä. Akat on kuin suoraan helvetistä.
 
"vieras"
Oikeesti muuten aika haasteellisen mallinen tila; kuinkahan kapeaksi menisi korihyllyjärjestelmällä? Ja korihylly olisi niin syvä, ettei se voisi olla vastaavasti kovin korkea, koska katto on vino -ja korit täytyisi saada aukeamaankin! Niin ja mahtua itsekin vielä sinne korin ääreen.

Ehkei tuohon tilaan tosiaankaan kannata leveämpiä hyllyjä laittaa?
 
Mun lapsuuden kodissa oli just tollanen vinttikomero. Siellä vaan oli hyllyt takaseinällä ja tangot pitkällä korkealla seinällä. Niitä oli osittain kahdessa tasossa. matalalla seinällä sit oli säilytyksessä luistimet yms pieni tavara ja sielläkin oli osan matkaa hyllyä. Se toimi (ainakin siihen aikaan) ihan hyvin. Tosin meillä siellä ei säilytetty lakanoita, vaan enemmänkin täkkejä, tyynyjä, mattoja, kesällä talvivaatteita ja talvella kesävaatteita. Sieltä puuttui valo ja se oli talvella iso puute, aina piti olla taskulamppu toisessa kädessä ja ovi auki että tuli vähän valoa. Ikkuna siellä oli.
 

Yhteistyössä