Saako hyvä äiti laittautua? Miten kahden lapsen kanssa edes ehtii???

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Kyllä mä kotiäitinä ehtisin meikata, mutta en halua käyttää siihen aikaani. Mulla on sitä paitsi meikit päällä sellainen olo, että mun naama on likainen. Eli joudun koko ajan varomaan ettei kasvot osu hiuksiin, vaatteisiin, enkä ainakaan voi niin rennosti halailla ja pussailla mun lapsiani.

Meikkaan äärimmäisen harvoin ja aina kun tulen kotiin, pesen kaikki meikit ensimmäisenä pois. Se on parasta meikkaamisessa, että ne saa pestyä pois. ;)
Sä käytät varmaan liian paksua meikkiä. Vaikka et meikkaisi yhtään nykyistä useammin niin suosittelisin meikkien tai meikkaustyylin vaihtoa.
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen:
No mä nyt juon tässä kahvia ja luin just imetystukilistaa... Esikoinen nukkuu ja vauva on liinassa.

Ja joo siivoamiseen yms menee aikaa ja sitten tietty haluan leikkiä ja laulaa esikoisen kanssa. Niin ja koetan itse levätä.

Enkä mä tarkoita laittautumisella mitään ripsaria tai tukan kampaamista, jota mä kyllä kumpaakin teen aamuisin. Vaan sellaista mallimeikkiä, mitä jollain on. Föönattu tukka, virheetön meikki, ranskalainen manikyyri, hienot vaatteet siis jotkut oikeasti kalliit ja sitten kaikki vauvan tarvikkeet päälle sekä sitten se 5 euron kahvijuoma. Siis ei oo varaa eikä aikaa!

Ettekö te muut näe tämmöisiä äitejä vaan bongaanko mä jotain ihan harvinaisuuksia?
5 euron kahvijuoman ostamiseen ei mene enempää aikaa kun 2 euron huoltiskahvin.

Kalliiden vauvanvaatteiden tai omien vaatteiden ostamiseen ei mene enempää aikaa kun halpojen (jopa vähemmän, jos ei tarvi kiertää alemyyntejä).

Ymmärrän jos sua ketuttaa että toisilla on varaa, mut en ymmärrä miks koitat tehdä siitä jonkun "minä olen parempi äiti kun luen imetystukilistaa enkä meikkaa"-jutun, kun tosiasiassa vaan toisten rahat harmittaa?

Oman tukan föönaaminen ei nyt kenestäkään kovin huonoa äitiä tee. Ja omat kynteni lakkaan ehtoolla kun tenavat nukkuu. Myönnän etten lue imetystukilista...
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä ihmettelen, että miten keskustassa pyörii viimeisen päälle laittautuneita (kenties eliitti/juppi????) mammoja. Mistä heillä on aikaa ja rahaa tähän? Mä olen kotona kahden lapsen kanssa ja hyvä, että saa vaatteet päälle jossain välissä... Vauva on kokoajan rinnalla ja sitten liinassa. Esikoinen 1.5v juoksentelee sinne tänne.

Eikä ole kyllä rahaakaan mihinkään vuitton kasseihin tai hienoihin bugiksiin.
Miksi ei saisi laittautua. Vaatteet pukee päälleen joka tapauksessa ja mulla menee meikkaamiseen ja hiusten laittoon noin 5 minuuttia. Hyvin ehtii.
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Sä käytät varmaan liian paksua meikkiä.

??
Varmaan tarkotti että jos meikin kokoajan tuntee ja sitä joutuu koko ajan varomaan, niin kannattaisi ehkä kokeilla ohuempia meikkivoiteita.
No ei ymmärtänyt sitten lukemaansa. Mulla on meikit päällä likainen olo, niinhän mä kirjoitin. Oli sitte sentti tai viis, ihan sama. :D

Ja ei kauheesti huvita pussailla lapsiakaan jos huulissa on jotain mömmöjä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen:
No mä nyt juon tässä kahvia ja luin just imetystukilistaa... Esikoinen nukkuu ja vauva on liinassa.

Ja joo siivoamiseen yms menee aikaa ja sitten tietty haluan leikkiä ja laulaa esikoisen kanssa. Niin ja koetan itse levätä.

Enkä mä tarkoita laittautumisella mitään ripsaria tai tukan kampaamista, jota mä kyllä kumpaakin teen aamuisin. Vaan sellaista mallimeikkiä, mitä jollain on. Föönattu tukka, virheetön meikki, ranskalainen manikyyri, hienot vaatteet siis jotkut oikeasti kalliit ja sitten kaikki vauvan tarvikkeet päälle sekä sitten se 5 euron kahvijuoma. Siis ei oo varaa eikä aikaa!

Ettekö te muut näe tämmöisiä äitejä vaan bongaanko mä jotain ihan harvinaisuuksia?
No jos kerran jollain on rahaa niin mitä se haittaa että ostaa kalliita vaatteita ja kahvijuomia? Ei siinä pitäisi olla kellään nokan koputtamista mihin toiset omia rahojaan käyttää.
 
normi
Kävin jo ennen lasta säännöllisesti kampaajalla ja kosmetologilla hoidoissa. Kasvot, jalat ja kädet
hoidatan säännöllisesti. En omista rakenne kynsiä.Käytän laadukasta kosmetikkaa cliniquen ihohoito sarjaa ja meikkejä sekä chanelin tuotteita. Vaatteet hankin yleensä ulkomailta tai kotimaan putiikeista. Mitään Louis Vuittoneita en ostele, mutta muita merkkejä kyllä. Tykkään olla
aina kunnossa, eikä rutiinit ole muuttuneet lapsen myötä, joka nyt 8kk. En ole mitenkään kokenut, että ettei aikaa olisi panostaa myös itseen ja se ei ole pois lapselta. (Esim. nukuessa.) tai nähnyt yhtäkkiä jotain "syytä" lopettaa, kun olen äiti. Olenhan edelleen sama ihminen.
En ole mitenkään erityisen korkea tuloinen, mutta rahaa jää kuukaudessa aina myös säästöön, eli
ei sen puolesta ongelmia. Ja kahviloissa tykkään käydä usein, kuten ennenkin. Eli ajattelen, että
luultavasti ne äidit, joista ap puhui ja joihin en koe kuuluvani, toimivat samoin kun aiemmin. Eli elävät omaa vanhaa elämäänsä lasten ehdoilla. Itsellä useita ap:n kuvailemia naisia ystävinä.
 
tuoreäiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minäolen niin ruma ettei kannata edes meikata. Ei hyödytämitään. Ja mitä väliä sillä on miltä leikkipuistossa näyttää. Siellä vahditaan lapsia eikä naapurin naamaa.
Jotkut vahtii kyllä sitä naapurinkin naamaa :)
 
AP
Juu ei harmita toisten rahat... Ihmetyttää vaan, kun just oli juttua palkoista ja suurimmalla osalla suomalaisista palkat oli jotain alle 3000 euroa. Ja varmaan aika monella on kuitenkin se asuntolaina ja muita pakollisia menoja. Ei varmaan shoppailuaikaa mene yhtään sen enempää, mutta rahaa kyllä! ;)

Enkä mä ole mikään luomuhörhöäiti. Satuin vaan lukemaa imetystukilistaa, kun vauva saa rintaraivareita ja liinassa pidän, kun on kolikkiin taipuvainen ja huutaa kuin hyeena jos laitan jonnekin lattialle tai sitteriin...

Enkä mä ole nähnyt mitään Tuksu-mammoja vaan sellaisia Victoria Beckham naisia!!! Siis jostakin ajastahan meikkaaminen, kynsienlaittaminen yms yms on poissa. Esikoinen on hereillä 7-12 ja 14-19.30 ja vauva nukkuu miten sattuu... Mies tekee pitkää päivää ja opiskelee niin en mä tiedä missä välissä menisin jonnekin kynsienlaittoon tms.
 
Herranen aika :eek:
Suihkussa käynti, hiusten laitto, päälle pukeminen, vähän ripsaria ja vaikka huulikiiltoa. Siihen menee noin puolituntia. Ja välillä voi vauvaa siinä viihdyttää, vaikka laulamalla.
Ja puolitoista vuotias voi vaikka piirtää sen aikaa.

Mulla menee vaihtelevasti tuo laittautuminen, siis ihan omasta fiiliksestä kiinni. Ei kyllä koskaan ole lapset sitä estäneet.
Vanha kätilö vinkkasi minulle aikoinaan: herää puoli tuntia ennen kuin lapset. syö aamupala rauhassa ja harjaa hiukset. :heart:
Teinkin noin silloin joskus ja kyllä se vaan piristi kummasti kun otti itselleenkin aikaa heti aamusta eikä tarvinnut herätä siihen että heti ensimmäisenä palvelee lapsia.
 
Pupuski
Viis lasta - ikähaarukka 1,5 -15v. kaksi nuorinta siis 1,5v. ja vajaa 2,5v. (ikäero 10,5kk) ja kädet täynnä töitä (teen myös töitä kotoa käsin), silti, en edes maitokauppaan halua lähteä ilman perusmeikkiä joten aina ehostus ja siistit / nuorekkaat vaatteet. Tekee olon niin paljon paremmaksi ja varmemmaksi =) Ennemmin se pyykkivuori odottaa sitä hetkeä kun ei tarvi olla mihinkään menossa, ne ehtii kyllä !
En halua olla naturelle muuta kuin kotona saunan jälkeen... On vaan kiva näyttää nätimmältä - niin ja sitten ukkokin tykkää ja saa muutakin huomiota kuin että "keittäisitkö kulta kahvia..." =D
Nämä mainitut todella viimesen päälle kalliisti laitetut on harvinaisuuksia, eikä niihin kannata itseään verrata. Joskus minäkin näytän siltä (sain muuten älyn kalliin laukunkin alennusmyynnistä -70%... ha ha haa ) , kun on ollut intoa laittautua enemmän ja silloin huomaan, että jotkut katsoo hyvinkin pitkään, varmaan asiaa ihmetellen, mutta en minä joka päivä siltä näytä. Eikä muuten näytä varmaan nekään kehen aloittaja on törmännyt... Ehkä heilläkin on ollut ehostus-into-päivä vaan... =)
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Enkä mä ole mikään luomuhörhöäiti. Satuin vaan lukemaa imetystukilistaa, kun vauva saa rintaraivareita ja liinassa pidän, kun on kolikkiin taipuvainen ja huutaa kuin hyeena jos laitan jonnekin lattialle tai sitteriin...

Enkä mä ole nähnyt mitään Tuksu-mammoja vaan sellaisia Victoria Beckham naisia!!! Siis jostakin ajastahan meikkaaminen, kynsienlaittaminen yms yms on poissa. Esikoinen on hereillä 7-12 ja 14-19.30 ja vauva nukkuu miten sattuu... Mies tekee pitkää päivää ja opiskelee niin en mä tiedä missä välissä menisin jonnekin kynsienlaittoon tms.
Niillä viimesen päälle laittautuvilla ei toivottavasti ole vaativia lapsia. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Juu ei harmita toisten rahat... Ihmetyttää vaan, kun just oli juttua palkoista ja suurimmalla osalla suomalaisista palkat oli jotain alle 3000 euroa. Ja varmaan aika monella on kuitenkin se asuntolaina ja muita pakollisia menoja. Ei varmaan shoppailuaikaa mene yhtään sen enempää, mutta rahaa kyllä! ;)

Enkä mä ole mikään luomuhörhöäiti. Satuin vaan lukemaa imetystukilistaa, kun vauva saa rintaraivareita ja liinassa pidän, kun on kolikkiin taipuvainen ja huutaa kuin hyeena jos laitan jonnekin lattialle tai sitteriin...

Enkä mä ole nähnyt mitään Tuksu-mammoja vaan sellaisia Victoria Beckham naisia!!! Siis jostakin ajastahan meikkaaminen, kynsienlaittaminen yms yms on poissa. Esikoinen on hereillä 7-12 ja 14-19.30 ja vauva nukkuu miten sattuu... Mies tekee pitkää päivää ja opiskelee niin en mä tiedä missä välissä menisin jonnekin kynsienlaittoon tms.
No jos sen noin ajattelee niin jostainhan se tämä sun palstailukin on poissa. Ehkä ne kampaajalla ja manikyyrissä ym. käynnit on jollekin rentouttavaa omaa aikaa.
Ei sinun tarvitse laittaa itseäsi samalla tavalla kuin kuvailemasi äidit, mutta aika rankka tuomio jos väittää ettei kukaan saa niin tehdä tai ei ole hyvä äiti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ursus maritimus:
Herranen aika :eek:
Suihkussa käynti, hiusten laitto, päälle pukeminen, vähän ripsaria ja vaikka huulikiiltoa. Siihen menee noin puolituntia. Ja välillä voi vauvaa siinä viihdyttää, vaikka laulamalla.
Ja puolitoista vuotias voi vaikka piirtää sen aikaa.

Mulla menee vaihtelevasti tuo laittautuminen, siis ihan omasta fiiliksestä kiinni. Ei kyllä koskaan ole lapset sitä estäneet.
Vanha kätilö vinkkasi minulle aikoinaan: herää puoli tuntia ennen kuin lapset. syö aamupala rauhassa ja harjaa hiukset. :heart:
Teinkin noin silloin joskus ja kyllä se vaan piristi kummasti kun otti itselleenkin aikaa heti aamusta eikä tarvinnut herätä siihen että heti ensimmäisenä palvelee lapsia.
näin juuri!

Ihmettelen et miten ei oo aikaa? jos itsensä ihmisen näköiseksi saamiseen menee 5-10min niin ihan varmasti jokaiselta löytyy 5-10min aikaa itsensä ehostamiseen, mikäli kiinnostaa.
Uskoisin et siin on enemmän kyse siitä et ei kiinnosta kuin se et ei ole aikaa.


 
Mulla kaksi lasta 5ja3
-ehdin laittautua itseä joka päivää
-käydä töissä
-laita ruokaa
-käydä bailamassa ravintoloissa syömässä
-tehdä oma yritys
-olla lsten kanssa,kun he eivät käy päiväkodissa
-kirjoitta kaksplussalle
eli ehdin kaikki tehdä ja harvoin väsyttää :D vaikka joskus väsyttää kyllä
 
tytsyjen äiti
Jokaisen oma asia haluaako laittautua, mutta mulla ainakin itselläni parempi fiilis liikkua ihmisten ilmoilla, asioilla, kaupassa, kahvilassa ja leikkipuistossakin, kun on tukka ja meikki hyvin, ja jotain kivaa päällä. Mulla on kaksi lasta 2.v ja 6 kk. ja lapset tietysti vie aamuista suurimman osan ajasta sekä kodin laittaminen "päiväkuntoon", mutta silti kyllä ehdin napata 15 min.itsellenikin. Olen kuitenkin alle kolmekymppinen, ja ihan hoikka ja nätti, niin en halua mammautua meikittömäksi verkkapukuun pukeutuvaksi kotiäidiksi. Eikä pieni laittautuminen kamalasti rahaa vaadi. Usein laitan itse hiuksiin raitoja, teen käsi/kynsihoidot kotona ja ostan hyviä ihonhoitotuotteita kotiin. Kirppariltakin löytää usein kauniita ja edullisia vaatteita, kalliinkin näköisiä. Kukin tekee miten tykkää, pääasia että on itse tyytyväinen ja jaksaa olla hyvä äiti lapsilleen. Eikö miehenkin ole kivempi tulla kotiin nätin ja pirteän vaimon luo, kuin että olis aina sama t-paita päällä ja tukka kampaamatta? Musta on hyvä myös että mies huolehtii itsestään, pukeutuu kivasti ja tuoksuu hyvälle. Onhan se sama myös toisinkin päin.
 
vieras
Mä ainakin teen noi kaikki meikkaukset ja föönaukset aamulla, ennen kuin lapsi herää ja jos lapsi heräisi aikaisemmin, olisi minulla täällä kuitenkin mies, joka ehtisi sen 10 min. katsoa lasta ennen töihin lähtöä.
Illalla taasen kun lapsi jo nukkuu, hoidan kynnet, naamiot, jalkojen liotukset ym.
Olen kotosalla ihan verkkareissa, mutta sit kaupungille laitan parempaa ja sitä meikkiäkin ehkä hiukan enemmän.
 
Lissu
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mä ihmettelen, että miten keskustassa pyörii viimeisen päälle laittautuneita (kenties eliitti/juppi????) mammoja. Mistä heillä on aikaa ja rahaa tähän? Mä olen kotona kahden lapsen kanssa ja hyvä, että saa vaatteet päälle jossain välissä... Vauva on kokoajan rinnalla ja sitten liinassa. Esikoinen 1.5v juoksentelee sinne tänne.

Eikä ole kyllä rahaakaan mihinkään vuitton kasseihin tai hienoihin bugiksiin.
Hyvin mä ehdin käydä suihkussa ja vähän laittautua. Merkkilaukkuja ei kyllä ole. Lapset 1v9kk ja 4v. Ja ehdin silloinkin kun kuopus oli vauva. Ja oli liinassa koko ajan. Siivosin ja tein ruuat samalla kun vauva keikkui liinassa.
Ihan se on organisoinnista kiinni, miten kahden kanssa ehtii. Kolmas on jo ihan eri asia.
 
mie
Silloin kun olin lasten kanssa kotona, niin IKINÄ en meikannut, jos aamulla menimme vain puistoon ulkoilemaan, MUTTA AINA kun menimme jonnekin muualle (kerhoon, muskariin, kaupungille, kirjastoon tms.) niin meikkasin sen "pakollisen".
 

Yhteistyössä