Saako hyvä äiti laittautua? Miten kahden lapsen kanssa edes ehtii???

  • Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Mä ihmettelen, että miten keskustassa pyörii viimeisen päälle laittautuneita (kenties eliitti/juppi????) mammoja. Mistä heillä on aikaa ja rahaa tähän? Mä olen kotona kahden lapsen kanssa ja hyvä, että saa vaatteet päälle jossain välissä... Vauva on kokoajan rinnalla ja sitten liinassa. Esikoinen 1.5v juoksentelee sinne tänne.

Eikä ole kyllä rahaakaan mihinkään vuitton kasseihin tai hienoihin bugiksiin.
 
No kyllä mulla on ainakin lapsen kanssa kotona aikaa siivota,pestä pyykkiä ja vielä laittaa naama ja hiukset. Vauva on sen aikaa vaikka leikkimatolla tai rintarepussa.. raha on suhteellinen käsite ja jotkut säästää niihin kalliisin laukkuihin ennen ostamista.
 
Nalletar
Mä en laittaudu mitenkään viimesen päälle, mutta kyllä mä esim. meikkaan joka päivä. Rahaakaan ei ole niin paljoa, että kalliita tuotteita kamalasti ostelisin. Aikaa mulla on kyllä ollut ihan kivasti kotiäitinä. Pienempi nyt reilun vuoden ja isompi yli 3 vuotta. Lapset ovat olleet pullolla, joten alussakaan ei ole sellaista koko ajan syömistä ollut. Enkä kumpaakaan ole koko ajan kannellut.
 
no en ymmärrä. mulon kolme lasta 1v 2v ja 5v ja ehdin kaiken kodinhoidon lisäksi laittaan itteni ennenkun astun ovesta ulos.
varmaan riippuu miten sitä aikaa ja rahaa kukin käyttää. vaikkei me mitään rikkaita olla ja on asuntolainaakin ni on silti varaa ostaa myös mulle kauniita vaatteita ja meikkejä.
 
ieras
mulla on hiukset leikattu silleen, että riittää, kun vaan harjaan suihkusta tullessa ja siistit on. Kulmat ja ripset on aina kestovärjätty ja huolehdin ihoni kunnosta (ei tarvitse puuteria tai meikkivoidetta). Ja aina on siistin ja huolitellun näköinen ilman laittamistakin :) Mulla on sitten erikseen vaatteet, joilla lähetään kaupungille ja joilla ollaan omalla pihalla. Ne omat pihavaatteet on alennusmyyntien helmiä niin sit on varaa hienompiin vaatteisiin, joita käyttää harvemmin. Helppoa :)
 
Beep
Kyllä mä kotiäitinä ehtisin meikata, mutta en halua käyttää siihen aikaani. Mulla on sitä paitsi meikit päällä sellainen olo, että mun naama on likainen. Eli joudun koko ajan varomaan ettei kasvot osu hiuksiin, vaatteisiin, enkä ainakaan voi niin rennosti halailla ja pussailla mun lapsiani.

Meikkaan äärimmäisen harvoin ja aina kun tulen kotiin, pesen kaikki meikit ensimmäisenä pois. Se on parasta meikkaamisessa, että ne saa pestyä pois. ;)
 
vieras
Minäolen niin ruma ettei kannata edes meikata. Ei hyödytämitään. Ja mitä väliä sillä on miltä leikkipuistossa näyttää. Siellä vahditaan lapsia eikä naapurin naamaa.
 
Alkuperäinen
No mä nyt juon tässä kahvia ja luin just imetystukilistaa... Esikoinen nukkuu ja vauva on liinassa.

Ja joo siivoamiseen yms menee aikaa ja sitten tietty haluan leikkiä ja laulaa esikoisen kanssa. Niin ja koetan itse levätä.

Enkä mä tarkoita laittautumisella mitään ripsaria tai tukan kampaamista, jota mä kyllä kumpaakin teen aamuisin. Vaan sellaista mallimeikkiä, mitä jollain on. Föönattu tukka, virheetön meikki, ranskalainen manikyyri, hienot vaatteet siis jotkut oikeasti kalliit ja sitten kaikki vauvan tarvikkeet päälle sekä sitten se 5 euron kahvijuoma. Siis ei oo varaa eikä aikaa!

Ettekö te muut näe tämmöisiä äitejä vaan bongaanko mä jotain ihan harvinaisuuksia?
 
Kyllä varmaan meikkaamaan ehtisi mutta käytän sen ajan mielummin muuhun. Jos lähden juhliin tai jonnekin muualle kuin ruokakaupaan niin laitan vähintään ripsiväriä. Ajokortittomana ehdin sutimaan itseäni viimeistään automatkalla :D .
 
Beep
Alkuperäinen kirjoittaja Alkuperäinen:
No mä nyt juon tässä kahvia ja luin just imetystukilistaa... Esikoinen nukkuu ja vauva on liinassa.

Ja joo siivoamiseen yms menee aikaa ja sitten tietty haluan leikkiä ja laulaa esikoisen kanssa. Niin ja koetan itse levätä.

Enkä mä tarkoita laittautumisella mitään ripsaria tai tukan kampaamista, jota mä kyllä kumpaakin teen aamuisin. Vaan sellaista mallimeikkiä, mitä jollain on. Föönattu tukka, virheetön meikki, ranskalainen manikyyri, hienot vaatteet siis jotkut oikeasti kalliit ja sitten kaikki vauvan tarvikkeet päälle sekä sitten se 5 euron kahvijuoma. Siis ei oo varaa eikä aikaa!

Ettekö te muut näe tämmöisiä äitejä vaan bongaanko mä jotain ihan harvinaisuuksia?

Muutaman sellaisen mainitsemasi rikkaan näköisen oon nähnyt stadissa joo, mut erittäin vähemmistöä sellaiset naiset... siis äidit. ;)

Lähinnä sellasia hirvityksiä mä olen nähnyt kauppakeskuksissa. Sellasia Johanna Tukiainen potenssiin sata. :$
 
Aamulla ennen ulos lähtemistä teen 10 minuutin kevyen pikaehostuksen: puuteri, luomiväri, kulmakynä, huultenrajauskynä, huulikiilto ja poskipunaa. Hiukset harjaan ja laitan hiuskiinnettä. Piirteeni ja värini ovat aika vahvat ilman meikkiäkin, mutta pidän itseni laittamisesta :) Ei siinä tuon kauempaa mene.
 

Yhteistyössä