saako teillä lapset tulla yöllä viereen?

  • Viestiketjun aloittaja "Venla"
  • Ensimmäinen viesti
"Venla"
meillä tulee usein 3v. viereen ja mä tottakai otan kainaloon. mies ei tykkää koska kuulemma häiritsee hänen untaan. lapsi kuulemma potkii ja huitoo käsillään. mua se ei häiritse,tai en ole asiaa edes huomannut. ajattelen että kunhan lapselle on turvallinen olla<3

näyttää hurjalta kun mies huitasee lapsen käden tai jalan täysillä poispäin itsestään:(
muutenkin mies aika sellainen "mukavavuudenhaluinen" vai miten sen nyt sanoisi. eikö joskus voisi tehdä tai antaa toisen tehdä jotakin, mikä ei aina itsestä tunnu niin kivalta?
 
siiiri
SAA! Viimeyö 6v ja 1v poikien kanssa meni. Nukkuminen repaleista meillä aikuisilla, mutta ihanaa kun kaksi pientä tuhisee tyytyväisenä ;). Miehesi toiminta on ääliömäistä!
 
Saa. Meillä pienet tulee joskus (max kerran viikossa) vanhempien viereen ja yleensä tämä tapahtuu aamuyöstä. Koska vanhempien "keskinäiset välit on selvitelty" puoleen yöhön mennessä, ei tästä ole ollut mitään haittaa.
 
Meillä ei saisi, koska lapseni tuntien siitä tulisi tapa ja sitten tolkuton tappelu kun kaikki 4 haluaisivat. Mutta kysymys on meillä täysin teoreettinen, koska lapsia ei ole koskaan kiinnostanut nukkua meidän sängyssä eivätkä osaa sitä nähdä edes vaihtoehtona. Kerran olin yksin 4v tytön kanssa kotona, kun oli hurja myrsky, ja tyttö heräsi meteliin. Yritin pyytää viereen nukkumaan, mutta ei se halunnut, vasta aamulla tuli sitten leikkimään siihen sängyn jalkopäähän.

Minä en osaisi nukkua perhepedissä, jo se on kamalaa jos joskus vauva on pari tuntia vieressä aamuyöstä.
 
"Neith"
saa tulla mutta meilläkään ei mies siitä tykkää, koska poika kieppuu ja huitoo unissaan jolloin me aikuiset ei juurikaan nukuta, lisäksi sänky käy turhan ahtaaksi
silloin jos toinen meistä on töissä yön niin poika saa nukkua vaikka koko yön meidän sängyssä.
mutta kyllä mä ymmärrän sen ettei välttämättä halua lasta sinne viereen, jos omat unet kärsii kohtuuttomasti siitä
 
"jep"
Perhepedissä nukutaan joka yö. Lapsen oma sänky on toistaiseksi vain pehmolelujen säilytystä varten :)
Kannattaa hankkia tarpeeksi leveä sänky niin kaikki saavat nukkua hyvin.
 
huonouninen
Periaateessa ei saa.Toki poikeuksia on jos näkee painajaisia, on kipeä, ukkosella tms.

Meidän on pakko miehenkin kanssa nukkua, itse olen niin herkkäuninen että herään jokaiseen lapsen liikeeseen, enkä todellakaan saa samantien unta. Töissä on pakko kuitenkin käydä ja arki on muuten ihan sietämätöntä jos ei saa nukkua. Miestä kehtaa tönästä jos kovasti kuorsaa tai kääntelehtii, mutta lasta en. Ehkä sitten olen julma äiti, mutta mieluummin näin kuin se että olen hereilläoloajan väynyt,kulahtanut ja kiukkuinen.

Mutta ap, jokaisella perheenjäsenellä on mun mielestä oikeus hyvään uneen. Se mitä se kellekin on on eri juttu. Vaikka lapset on pieniä hetken, pitää silti aikuisellakin joitain oikeuksia olla. En tiedä mikä ratkaisu teillä toimisi - ehkä se että menet itse toisaalle nukkumaan lapsen kanssa, tai sitten miehesi menee toiseen huoneeseen.
 
"Poignant"
Saa aina joskus, yhteen väliin se oli tapa neidillä, joka yö jossain vaiheessa kömpi meän viereen, nyt annan satunnaisesti kömipiä, mutta heti jos yrittää useempana yönä nin vien omaan sänkyyn ettei taas palattais vanhaan.
 
Sisu harmaana
Totta kai saa. Välillä meitä on koko pesue samassa sängyssä, ja usein joukossa oli vielä pienempi koirakin, sillon kun oli vielä kunnossa. Isompi ei nouse sängylle.
 
"vieras"
Meillä 5v:n sänky on kiinni meidän sangyssä ja tyttö on erittäin levoton nukkuja...hänet pyrin pitämään omassa sängyssään, koska on siinä lähellä kuitenkin. 3v tulee joskus harvoin, ehkä 3-4 x elämänsä aikana on kävellyt meidän viereen...hän on rauhallinen nukkuja, eikä potki tai pyöri ja saa toki tulla halutessaan, mutta on enemmän sellainen omassa rauhassa nukkuja
 
"vieras"
saa tietysti. välillä vieressä 1 välillä kaikki 3 ja välillä jompikumpi minä tai mies lähdetään itse nukkumaan muualle :) on helpompaa koko porukalle että edes lapset saavat nukkua niin hyvin kuin mahdollista, väsyneenä kiukuttelua ei jaksa kukaan ja jos yöllä näkee pahoja unia niin me miehen kanssa ollaan kyllä kokeiltu omaan sänkyyn takaisin silittelyä tai lapsen vieressä patjalla nukkumista mutta tuo meidän viereen tuleminen on nopein ja helpoin ja meille itselle mukavin ratkaisu. l

se mitä se meiltä vaati oli sängyn uusinta 140 sentistä 160 :)

ps. jos meillä lapset kipeinä niin automaattisesti myös tulevat meidän viereen/ (tai minun) sillä astmaatikkolapsilla hengitys saattaa yhtäkkiä muuttua huonommaksi ja helpoin kuunnella vieressä!
 

Yhteistyössä