Saatiin vauvasta 3 ultrakuvaa. Jos odottaisin esikoista, niin parku pääsisi.

"jaa"
Itse emme saaneet yhdestä lapsestamme kuvan kuvaa, koska koneessa oli joku vika, eikä kuvia voitu tulostaa. Oltiin kuitenkin ihan tyytyväisiä siihen, että lapsella todettiin olevan kaikki osaset paikoillaan :)
 
ok
Ei mekään rakenneultrassa saatu mitään kasvokuvaa, kun vauvalla oli naama kiinni "seinässä". Erittäin pieni harmi kuitenkin, kun kaikki oli niin kuin pitääkin. Ei ollut itku edes mielessä, vaikka esikoinen olikin.
 
toinen oululainen
[QUOTE="oulu";28467946]kaks lasta oulussa synnyttänyt... ja kummastakin oli vain yksi ultra, rakenneultra...ja vain yksi sivuprofiilikuva kummallakin kerralla saatu :/
tällä nykyisellä paikkakunnalla ultrataan kolme kertaa ja kaikista saa kuulemma useita kuvia.[/QUOTE]

Milloin sä oot oikein synnyttänyt? Minullakin kaksi lasta ja molempien kohdalla ultrattiin kaksi kertaa (toisen kohdalla vielä muutama ylimääräinenkin äitipolilla) ja joka kerta olemme saaneet vähintään kolme kuvaa mukaan. Vanhempi lapsista on viisivuotias.

En ole koskaan näyttänyt ultrakuvia kenellekään, jotenkin olen ajatellut ne enemmänkin kuvina minun kohdustani kuin kuvina vauvasta. Ehkä minä vain olen outo, mutta koen ultrakuvien esittelyn samana asiana, kuin esittelin röntgekuvia murtuneesta ranneluusta tai hampaistani.
 
..
Minä en ole saanut kaikista lapsistani yhtään kuvaa mukaan. Ja tiedän että jos olisin suuni aukaissut ja sellaista erikseen pyytänyt, olisin kyllä saanut kuulla kunniani. Täällä ei kaikilta lääkäreiltä paljon kysellä eikä varsinkaan pyydetä kuvia. Onneksi on poikkeuksiakin joukossa (=mukavia)
 
"harmaa"
[QUOTE="oulu";28467946]kaks lasta oulussa synnyttänyt... ja kummastakin oli vain yksi ultra, rakenneultra...ja vain yksi sivuprofiilikuva kummallakin kerralla saatu :/
tällä nykyisellä paikkakunnalla ultrataan kolme kertaa ja kaikista saa kuulemma useita kuvia.[/QUOTE]

Lähipiiriis taitaa kuulua pelkästään heitä keillä raskaudet on menneet hyvin.
Ne jotka kuulee lapsella olevan jotain vialla, eivät jaksa mesota hienojen ultrakuvien perään.
Sehän on iloinen asia et on yksi ultra, eipähän ole mitään vialla.Sillä niitähän rakenneultrassa etsitään, vikoja.
 
Niiih
On kyllä siinäkin parkumisen aihetta. Mites olisi sit suu laitettu kun sikiöltä olisi puuttunut aivot, vatsalaukkua ei olis ollut tms? Vittuun yhdet kuvat. Vai kuvienko takia sä idiootti ultraan menet? Ja hihittelet että onkohan se tyttö vai poika?
 
On kyllä siinäkin parkumisen aihetta. Mites olisi sit suu laitettu kun sikiöltä olisi puuttunut aivot, vatsalaukkua ei olis ollut tms? Vittuun yhdet kuvat. Vai kuvienko takia sä idiootti ultraan menet? Ja hihittelet että onkohan se tyttö vai poika?
Lukemisenymmärtämisessä ongelmaa? Ei mielestäni kertonut parkuneeni asiaa.

Ja mulla kyllä oin ihan henkilökohtaista kokemusta siitäkin, kun ultrassa ei voida todeta kaiken olevan kunnossa. Tosin en tuolloinkaan ajatellut, että vittuun yhdet kuvat, vaan nimenomaan se kuvan merkitys oli tuolloin todella suuri. Kaikista saamistani ultrakuvista olen katsellut juuri sen lapsen kuvia, jonka kohdalla ultrassa todettiin, ettei kaikki ole kunnossa.

Mulla on useampikin syy, miksi käyn ultrassa. Ultraan mennään toki ensisijaisesti siksi, että siellä etsitään rakenne yms. poikkeamia, mutta miksi sen pitäisi olla AINOA syy? Miksi kaikki muut syyt ovat vääriä?
 
Ultraan mennään toki ensisijaisesti siksi, että siellä etsitään rakenne yms. poikkeamia, mutta miksi sen pitäisi olla AINOA syy? Miksi kaikki muut syyt ovat vääriä?
Niin ja kun sinne on sen ensisijaisen syyn takia kerran menty ja toivottavasti kuultu, että kaikki on kunnossa, niin sen jälkeen mikään muu asia ei saa enää kiinnostaa. Tietenkään, tai muuten on huono äiti :D

Jos on kiinnostunut tulevan lapsensa sukupuolesta, ei voi olla kiinnostunut terveydestä. Jos välittää lapsensa vaatteista, muista tarpeista ei varmasti voi enää välittää. Lista on loputon enkä voi kuin ihmetellä tätä asennetta :D

Jos ultrassa kerran kaikki on hyvin, miksei sieltä voisi haluta myös hyvää ultrakuvaa muistoksi. Jos ei ole, se ultrakuva ei ehkä silloin ole ajatuksissa.
 
Mulle ei tokan kohdalla ollut kovin tärkeetä mitä kuvia sieltä saan, en osannut jotenkaan intoilla asiaa. Ja joo tottakai minullekin oli terveys tärkeämpää, silti en ihmettele jos jollekin olisi tärkeetä saada kuvat jota esitellä iloiten sukulaisten kanssa ja asia voi harmittaa. Ei hitto täällä osataan kyllä taas marmattaa kun joku näkeekin nälkää jossain ja toinen sai sairaan lapsen. Siis minäminäminä minulle oli tärkeintä lapsen terveys ja sillehän se ei varmastikaan ole joka toivoi kivoja kuvia ja asia voi jopa harmittaa!?!? SIIS HARMITTAA!? Iik! Voi hyvää päivää en ymmärrä en ymmärrä minäminäminä! :D Minulla oli näin ja minulla noin. Muita ei ole olemassa en suostu ymmärtämään höh! Kaikkia harmeja voi junttisuomalaisesti verrata isompaan murheeseen. Tiirua ärsyttää...
 
Kyllä minusta oli kiva saada esikoisesta aikanaan selkeä profiili/vilkutus-kuva vaikkei rakenneultraan sen takia menty. Oli ongelmallisempi raskaus mitä ultrattiin jotain seitsemän kertaa, myöhemmässä vaiheessa saatiin myös pari ihan hyvää kuvaa mitä pystyi muillekin esittelemään. Terve tuo lapsi ei ollut mutta tuskin se ultrakuvien saamatta jääminen olisi hänestä tervettä tehnyt.

Kakkosestakin joku ok kuva saatiin mutta kolmosen ja nelosen rakenneultrakuvat oli niin onnettomia että heitin ne roskiin kun jossain vaiheessa laatikoita siivotessa käteen osuivat. Noista nuorimmista käytiin 4d-ultrassa ihan tarkoituksella tuommoisessa kuvaussessiossa missä saatiin hyviä kuvia kummastakin. Kun sen itse maksoi noin tarkoituksella niin siinä olisi kyllä harmittanut jos ei edes olisi yritetty kasvokuvia saada (tosin olisi kyllä huomattu jo ultrauksen aikana ja kysytty).

Sinänsä hauska kuulla kommentteja tästäkin suunnasta, siis että ultriin mennään vain lapsen terveyttä tarkastamaan eikä vaan vauvaa katsomaan. Np-ultrassa kiinnijäämisistä kun on ollut ketjuja niin niissä on ihan yleisenä kantana ollut tuo että sinne mennään vaan "vauvaa katsomaan" eikä edes mietitä mikä on ultran tarkoitus, miksi niskapoimua mitataan ja miksi juuri minä haluan tuohon mittaukseen, mikä merkitys tuloksella on minulle/meille ja miten toimimme jos jäämmekin seulassa kiinni. Kaikki nuo lapsen terveyteen liittyvät asiat tulevat täytenä yllätyksenä kun on pitänyt vaan käydä pientä katsomassa. Mutta ehkä näissäkin asioissa ollaan menty viimevuosina eteenpäin ja tämän päivän raskaana olevat tiedostavat ultrien tarkoituksen ja vaikutuksen raskauden jatkoon paremmin kuin esim 5v sitten.
 
[QUOTE="vieras";28469215]Niin... kuinkahan kummassa ne on ennenvanhaan osanneet luoda suhteen vauvaan kun ei ollut ultraa...[/QUOTE]

Niin joo, että jos joku asia nyt on olemassa, sitä ei vahingossakaan saa pitää tärkeänä, ettei vain olisi huonompi ihminen kuin ne "ennen vanhaan pärjänneet"? Onhan se neuvolakin yhtä hölynpölyä, kun ei sitä ennenkään ollut. Rokotuksista puhumattakaan.
 
Ja ihan vertauilukohtana; saako olla harmissaan ja jopa parkua jos lapsen päiväkotikuvat menee ihan pilalle? Jos lapsi kuitenkin on tavallinen, terve ja normaalisti kehittynyt lapsi joka viihtyy päiväkotiryhmässään niin eikö ole lapsellista sitten harmitella jos päiväkodin ryhmäkuvassa missä muut lapset nätisti hymyilee kameralle se oma jököttää hiukset ja kädet kasvoillaan tai yksityiskuvissa on joku outo irvistys?

Olisihan niitä kuvia ollut kuva antaa mummoille ja kummeille muistoksi kun niitä ovat pyydelleet, mutta eikö kuitenkin ole tärkeintä että lapsi on terve?
 
  • Tykkää
Reactions: tiiru ja Lilith
vanhoina hyvinä aikoina lapsikuolleisuuskin oli korkea, "kätkytkuolemat" myös paljon yleisempiä, synnytyksiin kuoltiin ja voi, silloin vanhoina hyvinä aikoina! :) Mä kyllä vähän epäilen, että silloin suhde vauvaan kukoisti mitä tuota historiaa olen lukenut.... mutta vanhat hyvät ajat. <3
 
Toisaalta, ap voi hyvin esitellä ylpeänä nuo ultrakuvat tuleville isovanhemmille. Jos nämä sitten ihmettelevät vuorostaan että eikö mitään kasvo/profiilikuvaa saanut niin siinä on ap:n vuoro hermostua ja ruveta teatraalisesti paasaamaan että "eikö lapsen terveydellä ole teille mitään merkitystä??!?? Meinaatteko että tosissaan mielummin katselisitte profiilikuvaa sikiöstä jolta puuttuu aivot kuin tätä todistetta että pään sisällä on kaikki niin kuin pitää? Ymmärrättekö yhtään miksi ultrissa ylipäätään käydään, ne on kuulkaa sikiön terveystarkastuksia eikä mitään valokuvaussessioita!"
 
-annukka
Meillämultrakuvat on muistoja lapsille sikiöajoistaan . Olisi harmi, jos joku lapsistamme saisi vain aivot ja alapään. Mutta onneksi teillä on muitakin ultria ja muitakin kuvia.
 
-annukka
vanhoina hyvinä aikoina lapsikuolleisuuskin oli korkea, "kätkytkuolemat" myös paljon yleisempiä, synnytyksiin kuoltiin ja voi, silloin vanhoina hyvinä aikoina! :) Mä kyllä vähän epäilen, että silloin suhde vauvaan kukoisti mitä tuota historiaa olen lukenut.... mutta vanhat hyvät ajat. <3
Aikainaan on myös äitejä kielletty kiintymästä vauvoihin saati sikiöihin, juuri suuren vapsikuolleisuuden takia.
 
"vieras"
Ja ihan vertauilukohtana; saako olla harmissaan ja jopa parkua jos lapsen päiväkotikuvat menee ihan pilalle? Jos lapsi kuitenkin on tavallinen, terve ja normaalisti kehittynyt lapsi joka viihtyy päiväkotiryhmässään niin eikö ole lapsellista sitten harmitella jos päiväkodin ryhmäkuvassa missä muut lapset nätisti hymyilee kameralle se oma jököttää hiukset ja kädet kasvoillaan tai yksityiskuvissa on joku outo irvistys?

Olisihan niitä kuvia ollut kuva antaa mummoille ja kummeille muistoksi kun niitä ovat pyydelleet, mutta eikö kuitenkin ole tärkeintä että lapsi on terve?
Voihan sen irvistyskuvan antaa mummoille.
 
Kyllä muakin oli ottanut päähän.
Meillä on esikoisestakin taulu, jossa on 4 kuvaa. 2 ultrakuvaa, profiileita ja sit kuva noin 3min syntymästä ja vuorokauden ikäisenä otettu kuva.
Samanlaisen taulun haaveilin tästä toisesta. Ja saatiin sellaiset ultrakuvat, jotka käyvät suunnitelmiin hyvin. (pyytämättä tulosti ultraaja joka kerta myös sellaisen potrettikuvan)
 
"vieras"
Mä luin jo eilen tän aloituksen pikaisesti ja ei ihan auennu mulle. Oli kuitenkin kiire jotten ehtinyt jäädä sitä sen kummemmin pohtimaan...Nyt kun ketju oli jo kasvanut, avasin taas ja luin ajatuksella apn itkun. SIIS MITÄ VITTUA??! :O

Esikoinen on meilä 14 vuotias. Tuolloin saatiin joku suhru paperilla joka kuulemma esitti vauvaa, kakkosesta kymmenen vuotta myöhemmin sain tuurilla kasvokuvan kun airaalassa juuri minun ultrakäynnilläni testattiin jotain 4 d laitetta, vai 3 d ö se oli.

Anyway. MITÄ VITUN VÄLIÄ MINKÄ NÄÖINEN SE VAUVA ON?? :O
Eikö sitä ehdi näkemään sitten kun se syntyy??!

Toinen juttu mitä en ole koskaan käsittänyt on sukupuolen selvittäminen etukäteen. Tullut mieleenikään itsellä.
Tärkeintä oli lasten terveys.

Mutta tämä ap tntuu muutenkin olevan hiukan kuutamolla milloin mistäkin asiasta...:D
 

Yhteistyössä