Säälittää kaverin lapset...ikäeroa 7v, ei mitään järkeä

  • Viestiketjun aloittaja voi byää
  • Ensimmäinen viesti
vierailija113
Ja mun mielestä "iso"ikäero on parempi. Ei ole sitä kiusaamista sisarusten välillä niin paljoa eikä kateutta. Paljon läheisempia heistä tulee tuolla tavalla vaikka 20-vuotta ei olisikaan kummosesti yhteistä.
Muistelen lukeneeni, että myös tutkimusten mukaan isohko ikäero on sekä lapsille, että perheen ilmapiirille parempi. 4 vuotta oli muistaakseni optimi :)

Mutta ihmettelen myös tuota, että lapsia pitäisi suorastaan sääliä, jos ei sisaruksen kanssa tule yhteisiä leikkejä. Meillä ikäero 5.5 v ja esikoinen siis eskarissa ja siellä ja pihapiirissä hänellä on paljon kavereita. Minusta tässä on paljonkin järkeä, koska halusimme näin ja olemme onnellisia ja niin vaikuttavat lapsetkin olevan. Kummallekin on ollut runsaasti aikaa eikä ole tarvinnut pakottaa esikoista isoksi ennen aikojaan.
 
vierai lija
Muistelen lukeneeni, että myös tutkimusten mukaan isohko ikäero on sekä lapsille, että perheen ilmapiirille parempi. 4 vuotta oli muistaakseni optimi :)

Mutta ihmettelen myös tuota, että lapsia pitäisi suorastaan sääliä, jos ei sisaruksen kanssa tule yhteisiä leikkejä. Meillä ikäero 5.5 v ja esikoinen siis eskarissa ja siellä ja pihapiirissä hänellä on paljon kavereita. Minusta tässä on paljonkin järkeä, koska halusimme näin ja olemme onnellisia ja niin vaikuttavat lapsetkin olevan. Kummallekin on ollut runsaasti aikaa eikä ole tarvinnut pakottaa esikoista isoksi ennen aikojaan.
Minä säälin heitä joilla kestää monta vuotta ennen kuin saavat sisaruksen. Vielä enemmän heitä jotka eivät saa sisarusta ollenkaan.

Ymmärrän kyllä että sitä haluaa puolustaa sitä mallia mikä itsellään on perheessä. Minä en tahallaan hankkisi lapsia noin pitkän ajan välillä koska tiedän että suht omanikäinen tarjoaa parasta leikkiseuraa.
 
vierailijahhh
Minä säälin heitä joilla kestää monta vuotta ennen kuin saavat sisaruksen. Vielä enemmän heitä jotka eivät saa sisarusta ollenkaan.

Ymmärrän kyllä että sitä haluaa puolustaa sitä mallia mikä itsellään on perheessä. Minä en tahallaan hankkisi lapsia noin pitkän ajan välillä koska tiedän että suht omanikäinen tarjoaa parasta leikkiseuraa.
Kuinkas olet omat lapsesi hankkinut?
 
vierailija113
Minä säälin heitä joilla kestää monta vuotta ennen kuin saavat sisaruksen. Vielä enemmän heitä jotka eivät saa sisarusta ollenkaan.

Ymmärrän kyllä että sitä haluaa puolustaa sitä mallia mikä itsellään on perheessä. Minä en tahallaan hankkisi lapsia noin pitkän ajan välillä koska tiedän että suht omanikäinen tarjoaa parasta leikkiseuraa.
Voithan sinä sääliä, mutta kuten täällä on jo pariin otteeseen todettu, mitään järkisyytä tähän sääliin ei ole. Pikemmin pitäisi sääliä niitä, joilla on sisarus alle 2v ikäerolla.
 
vierailijax
Itselläni nuorimman ja vanhimman välinen ikäero 12 vuotta.
Vanhimmalla on kuiten noin vuoden nuorempi pikkuveli ja nuorimmalla parivuotta vanhempi isosisko.

Onhan se kyllä että ei vanhin leiki nuorimman kanssa, toinen jo aikuinen mies ja menot sen mukaisia.
 
vieraiddlija
Ei kai siitäkään ollut kyse että kaikkien pitää aina tehdä lapset n. 2v välein. Tietenkään kaikki ei siihen pysty/halua, syystä tai toisesta.

Pointti on se, että n. 2v ikäero on sisaruksille mukavin.

Pieni ikäero vain lisää kitkaa sisarusten välillä, tollaset peräkanaa pyöräytetyt muksut harvoin ovat aikuisina enää missään tekemisissä ja sen lapsuutensa viettävät nahistelemalla. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lunatic
uliuliuli
Aika säälittävää on kyllä tuo. Lapsemme 4v kaveri puhuu jatkuvasti siitä kun meidän tytöllä on pikkusisko, ja miten hänkin haluaisi.
Mä taas tunnen yksilapsisia perheitä 2, jotka molemmat vaikuttavat lasta myöten oikein onnellisilta. Tunnen myös näitä sarjasynnyttäjiä, joiden elämää ei voi kauheasti kadehtia, eikä varsinkaan niiden lasten elämää.

Näin se maailma on omituinen paikka. Lapsimäärää kasvattamalla se onnellisuus ei ainakaan lisäänny, sen tajuaa erkkikin.
 
Minä säälin heitä joilla kestää monta vuotta ennen kuin saavat sisaruksen. Vielä enemmän heitä jotka eivät saa sisarusta ollenkaan.

Ymmärrän kyllä että sitä haluaa puolustaa sitä mallia mikä itsellään on perheessä. Minä en tahallaan hankkisi lapsia noin pitkän ajan välillä koska tiedän että suht omanikäinen tarjoaa parasta leikkiseuraa.
Jaaha, tämä on sääliluettelointiketju.
Minä säälin eläimiä ja lapsia joita kohdellaan kaltoin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
vierailijamuuan
Mulla on sisaruksiini ikäeroa 5 ja 9 vuotta, minä siis keskimmäinen eli noilla kahdella muulla keskenään 14 vuotta ikäeroa. En mulle ole koskaan tullut mieleen, että tässä olisi mitään säälittävää. Kummallinen ajatus kaiken kaikkiaan, että joku säälisi minua tämän vuoksi. Miksi ihmeessä?
Voi sinnuu, oot tosi vahva! Itse olisin terapiassa lopun ikääni, jos olisi tuollaiset ikäerot sisaruksiin.:cry:

Mulla on vain yksi lapsi itselläni - mitä olenkaan tehnyt! Olen ihmishirviö!! Lapsi on jo 5-vuotias, miettikää, jos jonain päivänä saisi sisaruksen:eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Lunatic
Minna.M
Voi sinnuu, oot tosi vahva! Itse olisin terapiassa lopun ikääni, jos olisi tuollaiset ikäerot sisaruksiin.:cry:

Mulla on vain yksi lapsi itselläni - mitä olenkaan tehnyt! Olen ihmishirviö!! Lapsi on jo 5-vuotias, miettikää, jos jonain päivänä saisi sisaruksen:eek:
Voi teitä urpoja. Kukaan ei ole oikeasti noin tyhmä ettei tajua että pienempi ikäero on parempi lapsille kuin yli 3v.
 
vierailijaiiiiiiikks
Aika säälittävää on kyllä tuo. Lapsemme 4v kaveri puhuu jatkuvasti siitä kun meidän tytöllä on pikkusisko, ja miten hänkin haluaisi.
Ei lapsia todellakaan tehdä siksi että lapset niitä haluaa...
Jos aikuiset eivät todellakaan halua kuin yhden lapsen niin he eivät sitten tee enempää lapsia.
Järjetön syy hankkiutua raskaaksi, no kun meidän nico-petteri-kultsi-paaapero-pienoinen nyt vaan haluaa siskon niin tottakai me tehdään sille niin minta siskoa kuin hän haluaa,niiih kerta!
Mieti vähän.
 
No voihan
Minä säälin heitä joilla kestää monta vuotta ennen kuin saavat sisaruksen. Vielä enemmän heitä jotka eivät saa sisarusta ollenkaan.

Ymmärrän kyllä että sitä haluaa puolustaa sitä mallia mikä itsellään on perheessä. Minä en tahallaan hankkisi lapsia noin pitkän ajan välillä koska tiedän että suht omanikäinen tarjoaa parasta leikkiseuraa.
Itse en säälisi ketään. Kaikessa on hyvät ja huonot puolensa. Ehkä voisi ottaa vaan elämän ja sisarustilanteen sellaisena kuin se on? Kuitenkin ystävät ja kaverit kompensoivat, ja lopulta elämässä sisarusten välinen ikäero ei ole kovin merkittävä asia. Kaikki vaihtoehdot voivat olla hyviä.
 
Meillä on lapsilla isot ikäerot ja ovat hyvin läheisiä vaikka vanhin on jo aikaa muuttanut pois kotoa. Veljeksetkin toimivat hyvin yhteen. Jokaisella on kaverit joiden kanssa mennään ja tullaan joten eivät samalla tavoin ole koko aikaa yhdessä.
 
Minna.M
Ei lapsia todellakaan tehdä siksi että lapset niitä haluaa...
Jos aikuiset eivät todellakaan halua kuin yhden lapsen niin he eivät sitten tee enempää lapsia.
Järjetön syy hankkiutua raskaaksi, no kun meidän nico-petteri-kultsi-paaapero-pienoinen nyt vaan haluaa siskon niin tottakai me tehdään sille niin minta siskoa kuin hän haluaa,niiih kerta!
Mieti vähän.
Tottakai se voi olla, ja onkin monella osasyy että halutaan lapselle sisaruksia. Ei siinä ole mitään pahaa tai kummallista.
 
vierailijaaass
Eipä taida asia sinulle kuulua, jos näin niinkuin aikuisten oikeesti ajatellaan. Kyllä se lasten "tekeminen " tai tekemättä jättäminen on jokaisen pariskunnan oma asia, ei tarvi olla kavereiden hyväksyntää. Hyvä kaveri taidat ollakin
 

Yhteistyössä