sängyn "jatkaminen"

Meidän pitäisi leventää parisänkyä. Ajateltiin ostaa siihen 80 senttinen runkopatjasänky viereen, mutta sitten aloimme miettiä, että saakohan sängyt fiksusti vierekkäin... lähinnä mietimme, että jos ei löydy sopivan korkuista runkopatjasänkyä, niin saako sitä korotettua tai madallettua helposti. Petarikin siihen pitäisi olla, tuskin kuitenkaan kaupasta saa (ainakaan meidän budjetilla ) 240cm levyistä petaria. Varmaan kannattaa tehdä niin, että laittaa olemasa olevan parisängyn petarin runkopatjan&toisen sängyn puolikkaan päälle ja ikään kuin yhdistää sängyt? Siihen parisängyn toisen puoliskon päälle voi sitten laittaa 80 senttisen petarin, nehän ei taida kamalasti maksaa... Onkos joku leventänyt sänkyään näin? Miten onnistui?
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiksu:
Meidän pitäisi leventää parisänkyä. Ajateltiin ostaa siihen 80 senttinen runkopatjasänky viereen, mutta sitten aloimme miettiä, että saakohan sängyt fiksusti vierekkäin... lähinnä mietimme, että jos ei löydy sopivan korkuista runkopatjasänkyä, niin saako sitä korotettua tai madallettua helposti. Petarikin siihen pitäisi olla, tuskin kuitenkaan kaupasta saa (ainakaan meidän budjetilla ) 240cm levyistä petaria. Varmaan kannattaa tehdä niin, että laittaa olemasa olevan parisängyn petarin runkopatjan&toisen sängyn puolikkaan päälle ja ikään kuin yhdistää sängyt? Siihen parisängyn toisen puoliskon päälle voi sitten laittaa 80 senttisen petarin, nehän ei taida kamalasti maksaa... Onkos joku leventänyt sänkyään näin? Miten onnistui?
Aikas kiva idea! Mä oon kans miettinyt et sit ju muutetaan mun kullan kans saman katon alle ja jos olis tarpeex iso makkari oli aika mahtavaa ottaa meidän molempien 120cm käyttöön...
Mut siis asiaan... Ainakin täs mun runkopatjas on tollaset puutolppajalat jotka on varmaan aika helppo sahata sopiviksi. en tiiä mut, nmul on muisti kuva et vois lla jotain sellasii rautoi tms. jolla runkopatjat vois kiinnittää toisiinsa. Ja ton petarin kans tekisin just niinku sanoit
 
Mä oon joskus yhdistänyt kaksi 90-senttistä joustinpatjasänkyä parisängyksi, rungot saa kiinnitetyksi juuri sellaisella rautasysteemillä. Huonekalukaupat myy näitä. Mä yrittäisin varmaan etsiä mahdollisimman saman korkuisen sängyn / petarin ja jalkoja sahaamalla sitten tekisin sen loppusovituksen.
 

Yhteistyössä