Saitko sinä lapsesi nuorena? Olitko/oletko teiniäiti?

  • Viestiketjun aloittaja "joku vaan"
  • Ensimmäinen viesti
"joku vaan"
Tuli vaan tuosta teiniäidit- ohjelmasta mieleen, että kuinka moni täällä on saanut nuorena ns. "teininä" lapsensa? Oletko saanut sen takia kummasteluja osaksesi?

Mun äiti sai ensimmäisen lapsensa, mun veljen, 19-vuotiaana. Ei oo kyllä tullu koskaan kysyttyä, että pidettiinkö sitä 70-luvulla ihan normaalina lapsensaanti-ikänä....

Nykyisin ainakin, jos 19-vuotiaana saa lapsen, pidetään teiniäitinä. Eikös nykypäivänä se ensimmäisen lapsen saanti-ikä ole noussut johonkin 26 ikävuoteen? Muistaako joku tarkemmin??
 
HippuTAR
Mä oon saanu ekan lapsen 20-vuotiaana. En kokenut itseäni erityisen nuoreksi siihen hommaan, saati sitte teiniäidiksi. Ei mun ikää kukaan muukaan hämmästelly tai millään tavalla osoittanut että olisin liian nuori.
 
Teenmom
Sain lapseni 18-vuotiaana, joten olin teiniäiti. Kaikki alle 20-vuotiaat äidit ovat teiniäitejä ja isät teini-isejä.

En ole kokenut irl kummeksuntaa, ainoastaan netissä.
 
viaras
Itse olen saanut lapseni vasta ns. normi synnytysiässsä, mutta olen ihan oikean teiniäidin lapsi. Äiti oli 15v, täytti vielä samana vuonna 16v kun minut sai ja 17v kun sai siskon. En voi sanoa, että lapsuuteni olisi ollut hyvä, eikä äiti ole koskaan ollut äiti vaan "äiti".
 
"Vieras."
Esikoisen sain 19-vuotiaana, kuopuksen 21-vuotiaana. Olin nuori mutten pitänyt itseäni teiniäitinä.
Nyt kun ikää 26v ja esikoinen eskarissa olen yksi nuorimmista vanhemmista. Suurimman osan ikä hipoo neljääkymmentä.
Joten.. En sulaudu massaan.
 
"Vieras."
[QUOTE="Vieras.";29286619]Esikoisen sain 19-vuotiaana, kuopuksen 21-vuotiaana. Olin nuori mutten pitänyt itseäni teiniäitinä.
Nyt kun ikää 26v ja esikoinen eskarissa olen yksi nuorimmista vanhemmista. Suurimman osan ikä hipoo neljääkymmentä.
Joten.. En sulaudu massaan.[/QUOTE]

Äh, karkas kesken kaiken. En ole juuri saanut kummaksuntaa tai ihmettelyä. Ja jos ne jostain on joskus tullut niin ne on toiset äidit. Sellaista nenän vartta pitkin katselua ja supattelua lähinnä, ei paha.
 
Olin 20v kun eka skidi syntyi. En siis ollut teiniäiti mutta kummeksuntaa sain osakseni, sitä taivastelua että kyllä nyt nuorena oon lapsen saanut. Kysyin sitten aina että mikä olisi rouvan/herran mielestä _oikea_ ikä saada niitä lapsia. Kummasti aina meni öö-ööttelyks ja nolosteluks toisella osapuolella.
 
"harmaa"
Sain ekan 17v ja en todellakaan tuntenut olevani teini. Varhaisnuoriaikuinen olis parempi jo tuohon ikään. Minusta teini on 15v vielä
kyllä olit teini ;) et edes täysi ikäinen ;)
Itse sain ensikoiseni 21v ja (-97) ja silloin minulle muutama kätilö myös aika suoraksi teki asian kuinka nyt teini äiti olin, tämä teini oli van jo naimisissakin :D
Itse todellakin puhuisin teini äitiydestä sillä ihan virallisella nimikkeellä kun ollaan ns alaikäisiä ;)
 
miunmau
Minua kutsuttiin sairaalassa nuoreksi äidiksi, kun sain ensimmäisen 23-vuotiaana.

Kolmannen synnyttyä kätilö sanoi minua nuoreksi kolmen lapsen äidiksi, kun ikää oli 29.

Minkähän ikäisenä olisin sitten se vanha äiti :) ?
 
nuori ko
Olin 19 & 20 kun lapseni sain. En kokenut olevani nuori äiti. Mutta nyt kun lapset esiteinejä ja ystäväpiiri elää vauva- ja pikkulapsiarkea, niin ehkä tunnen itseni vanhemmaksi kuin olenkaaan. Eli 30v ja kauhistuttaisi nyt olla vauvan äiti.
 
niin varmaan joo
Sain ekan 17v ja en todellakaan tuntenut olevani teini. Varhaisnuoriaikuinen olis parempi jo tuohon ikään. Minusta teini on 15v vielä
Tää on vähän sama kuin kalaa syövät joskus väittävät itseään kasvissyöjiksi ja käyttävätkin itsestään hienoa nimitystä pescovegetaristi (kala-kasvissyöjä).

Samanlaista sanoilla leikittelyä tuo varhaisnuoriaikuinen joka ei muuta sitä faktaa silti mihinkään, että kyseessä on teini.
Enemmänkin vain kypsymättömyyttä myöntää olevansa edelleen oikeasti suht lapsi koettamalla tekeytyä jotenkin "vanhemmaksi ja viisaammaksi" käyttämällä vaikeita ja muka hienoja termejä.
 
"sanna"
Esikoistani aloin odottamaan 17vuotiaana, täytin 18v kun poika syntyi. Minulle moni sanoi että pilaan elämäni ja nuoruuteni kun sain lapsen niin "aikaisin". Ja moni kaveri myös kaikkosi, kun sain lapsen.. Siinä vaiheessa ainakin huomasi ketä on kunnon kaveri ja ketä ei!

Viime vuonna sain kolmannen lapsen, 24vuotiaana. :) ja tuli miehen kanssa 10v täyteen! <3
 

Yhteistyössä