Saitko sinä lapsesi nuorena? Olitko/oletko teiniäiti?

  • Viestiketjun aloittaja "joku vaan"
  • Ensimmäinen viesti
"Kerttuli"
Sain lapsen 19 vuotiaana. En kyllä koskaan ole itse pitänyt itseäni teiniäitinä. Nyt olen 26 vuotias.
En itse ainakaan koe, että lapseni olisi jäänyt mistään paitsi.
 
"teiniäiti"
Sain ensimmäisen lapseni 18-vuotiaana ja kuten muutkin tuon ikäiset teini olin. Äidiksi minun oli pitkään vaikea kutsua itseäni ikäni takia. Lastani kuitenkin pystyin sanomaan ihan lapsekseni.
 
..........
Olen ollut 24-vuotiaana kolmen lapsen äiti, sitä kyllä hämmästeltiin...mutta esikoiseni sain 19v, ja olin kyllä nuori äiti, ja siitä sain myös palautetta esim. bussissa tyyliin: "on se kumma, kun lapset alkaa lapsia tekeen" silloin kyllä kiukutti, olin siis lapsen isän kanssa naimisissa, isä minua 2v vanhempi. Lasten kouluiässä olen aina ollut sen nuorin niissä vanhempainilloissa. Nyt olen 38,ja ikäisilläni on pieniä lapsia. se on hieman outoa kun on niin erilaiset elämän tilanteet, mulla vanhin jo opiskelee toisella paikkakunnalla, ja kaksi seuraavaakin ovat teinejä:)
 
jajajajaj
[QUOTE="Teiniäiti";29290887]Olin 15 vuotta kun tyttäreni syntyi, nyt 20 vuotta. Eli olen teiniäiti. Onneksi on ihana suku ollut tukena kokoajan :)[/QUOTE]

Aika nuorena sait "milf"-statuksen.

Aika päräyttävää. Oot 30, kun oma likkas 15. Luullaan varmaan isosiskoksi eikä äidiksi. :D
 
kyllä
[QUOTE="joku vaan";29286417]Tuli vaan tuosta teiniäidit- ohjelmasta mieleen, että kuinka moni täällä on saanut nuorena ns. "teininä" lapsensa? Oletko saanut sen takia kummasteluja osaksesi?

Mun äiti sai ensimmäisen lapsensa, mun veljen, 19-vuotiaana. Ei oo kyllä tullu koskaan kysyttyä, että pidettiinkö sitä 70-luvulla ihan normaalina lapsensaanti-ikänä....

Nykyisin ainakin, jos 19-vuotiaana saa lapsen, pidetään teiniäitinä. Eikös nykypäivänä se ensimmäisen lapsen saanti-ikä ole noussut johonkin 26 ikävuoteen? Muistaako joku tarkemmin??[/QUOTE]

Sun äitis on ollut ihan normaali-ikäinen ensari 70-luvulla. Silloin synnytettiin huomattavasti nuorempina. Oma äitini sai esikoisensa 24-vuotiaana ja hän oli ollut melko iäkäs ensinsynnyttäjäksi.
Tätini sai esikoisensa 38-vuotiaana vuonna 1973 ja hänet lähetettiin 300 kilometrin päähän yliopistosairaalaan synnyttämään, koska iän vuoksi riskit katsottiin niin suureksi. Tää esimerkki mua jotenkin aina jaksaa huvittaa.
Itse olen saanut omat muksuni kolmenkympin tietämissä mikä lienee nykyisin keskivertoa.
 
viaras
[QUOTE="nuori";29290992]olin 17 kun sain lapseni ja en koe että olisin teiniäiti olin ehkä nuori äiti mutta en teini[/QUOTE]

Niin paitsi, että koska olet ollut sevenTEEN olet teini-ikäinen=teiniäiti :headwall: se ei tuu siitä miltä musta tuntuu vaan siitä, että on ikänsä puolesta teini.
 
Tönt. harm.
nuori olen ollut mutten "teiniäiti". sain ekan kun olin 18v, tokan 19v, kolmannen 22v ja neljännen 25v. täytän kohta 30v ja lapsiluku täynnä. nyt on aikaa keskittyä muuhunkin kuten opiskeluun ja työntekoon. oishan sitä voinut hoitaa toisin päin mutta näillä mennään. :)
 
viaras
[QUOTE="nuori";29291015]teini on jotain 15v ja minä olin jo 17 eli NUORI[/QUOTE]

Itseasiassa uusimpien psykologisten suositusten/määritelmien mukaan alle 25 vuotias on teini :D määritelmä siis ei tule siitä tunnetko juuri SINÄ itsesi teiniksi vai et vaan siitä mikä on ihmisen kehityksellinen ikämääritelmä.
 
en, onneksi!!!!!!!!!!!!! olin teininä masentunut & joka toinen päivä tappamassa itseäni, siihen kun olisi vauva pärähtänyt niin ei hyvää päivää..
kaveri/tuttavapiirissä on kyllä monia ikäisiäni (ja jopa muutaman vuoden nuorempia!) joilla vanhin lapsi teini-ikäinen ja se kieltämättä tuntuu hassulta..
itse pistän vanhempainillassa silmään korkeintaan pukeutumiseni vuoksi, muuten sulaudun silmäpusseineni & orastavine ryppyineni hyvin porukkaan :D
 
Viimeksi muokattu:
ccissh
...olisin nyt 1-vuotiaan taaperon äiti. Ja ikäähän minulla on 17 vuotta.

Mulla tuli keskenmeno kahdeksannella viikolla. Olin 15 kun tein positiivisen raskaustestin. Oli jo alusta alkaen selvää että pitäisin sen, mutta sitten kävi miten kävi...
 
Esikoista aloin odottaa 17-vuotiaana . Tyttö syntyi pian sen jälkeen, kun täytin 18.
Tasapainoinen, fiksu, melkoisen menestynyt 30-vuotias aikuinen nainen on nyt.
Eikä huonosti ole mennyt 7:llä nuoremmalla sisaruksellaankaan.

Omista pojistani yksi aikoinaan "mokasi pahasti" ja tuli isäksi 16-vuotiaana.
Se oli silloin melkoinen "maailmanloppu".
Kiipesin pitkin seiniä ja kärvistelin siinä, että "Mitä MINÄ tein väärin, Ahh!! ja Oihh?!"
(Näin jälkikäteen ajatellen niin kovin itsekeskeinen näkökanta.)

Nyt, 9 vuotta myöhemmin, mietin taannoiselle itselleni hymähdellen, että mikä se "mokaosuus" siinä nyt sitten olikaan?
Mummille häpeäksi, kun moista edes hetken mietti.

Kyseinen lapsenlapsi on tällä hetkellä lahjakas (oikeasti sitä eli esim. joululomalla viettää 2 päivää isoukin töissä ja kaksi päivää vaarin töissä - tutustuakseen koodaukseen, joka on hänen mielestään "coolein" ammatti ja sekä ukki, että vaari miettivät, että "sehän jo oikeasti osaa eli sille voi nokittaa tuon ja tuon työn.."), avoin, ystävällinen, hyväsydäminen, hyvin kasvatettu (nuoret vanhemmat muuten kasvattavat parempikäyöksisiä lapsia kuin me vanhemmat, jotka tuppaamme antamaan kaikessa periksi) ja vaikuttaa kaikin puolin voivan hyvin.

Se ei sovellu läheskään kaikkiin - minkään ikäisinä saatuihin - lapsiin.
Vanhemmista iso osa kiinni motivaatiosta.
Ja luultavasti vielä isommin ns. turvaverkon laajuudesta.
Noilla esimerkkitapauksillani oli molemmilla aikoinaan poikkeuksellisen suuret sellaiset.
 

Yhteistyössä