Sanokaapa ihan tosissaan, rauhallisesti ja provosoitumatta, mikä maahanmuuttajissa ärsyttää?!

  • Viestiketjun aloittaja leppis
  • Ensimmäinen viesti
X
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tulkki:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Höpö höpö. Rupesit saivartelemaan nyt ja aivan tarkoituksellisesti haastamaan riitaa.
Eikun mua oikeasti ihmetyttää tämä "me ja muut"- asettelu. Niputetaan suomalaiset yhteen läjään ja KAIKKI muualta tulevat toiseen. Vaikka maassamme on maahanmuuttajia monesta eri kulttuurista.
Uskoisin sinun tietävän mistä kulttureista puhun, kun puhun tyttöjen ympärileikkaamisesta.
Huomaathan, että kulttuuri ei ole uskonnon synonyymi.
En puhunut uskonnoista. Puhuin myös monikossa kulttuureista.
No mitä ne on ne tarkoittamasi kulttuurit? Mitkä kulttuurit yhdistät tyttöjen ns. ympärileikkaukseen eli sukuelinten silpomiseen?
Jos olet aiheesta noin kiinnostunut, niin voit aloittaa asiaan perehtymisen vaikkapa wikipedian sivuilta:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Naisen_sukupuolielinten_silpominen

Jopa itseni yllätti tieto siitä, että jopa 97% kaikista naisista Somaliassa ympärileikataan. Jätän teidät nyt keskenennä aihetta pohdiskelemaan. Hei hei :wave:
Eikö tässä kysytty maahanmuttajista, ei ainoastaan somalialaisista pakolaisista?! Etsi sinäkin hieman hyödyllisempää tietoa sieltä wikipediasta,niin tiedät, mistä keskustellaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uskoisin sinun tietävän mistä kulttureista puhun, kun puhun tyttöjen ympärileikkaamisesta.
Huomaathan, että kulttuuri ei ole uskonnon synonyymi. [/quote]

En puhunut uskonnoista. Puhuin myös monikossa kulttuureista. [/quote]

No mitä ne on ne tarkoittamasi kulttuurit? Mitkä kulttuurit yhdistät tyttöjen ns. ympärileikkaukseen eli sukuelinten silpomiseen?[/quote]

Jos olet aiheesta noin kiinnostunut, niin voit aloittaa asiaan perehtymisen vaikkapa wikipedian sivuilta:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Naisen_sukupuolielinten_silpominen

Jopa itseni yllätti tieto siitä, että jopa 97% kaikista naisista Somaliassa ympärileikataan. Jätän teidät nyt keskenennä aihetta pohdiskelemaan. Hei hei :wave:[/quote]

Ihme kiertelyä... mulle ei ole yllätys, että Somaliassa naisten sukuelinten silpominen on yleistä, mutta onko se nyt sun syys inhota kaikkia maahanmuuttajia? Ai niin, sä et enää vastaa... niinpä niin.

 
X
Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Mulla ei ole muita maahanmuuttajia vastaan mitään paitsi niitä, jotka ovat muslimeja. Muslimien mukana tulevat sellaiset ongelmat, mitä mitkään muut maahanmuuttajat eivät ole tuoneet tullessaan.
Nähtävästi myös inhoat sitten suomalaisiakin muslimeja? Mitähän ongelmia esim. minä olen sinulle aiheuttanut?
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos olet aiheesta noin kiinnostunut, niin voit aloittaa asiaan perehtymisen vaikkapa wikipedian sivuilta:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Naisen_sukupuolielinten_silpominen

Jopa itseni yllätti tieto siitä, että jopa 97% kaikista naisista Somaliassa ympärileikataan. Jätän teidät nyt keskenennä aihetta pohdiskelemaan. Hei hei :wave:
Wikipediaa en käyttäisi lähteenä jos haluaisin saada faktoja perille muille... Tiedäthän että wikipedian artikkeleja voi kuka tahansa muokata.
 
Rikollismaahanmuuttajat hornan tuuttiin
Ei maahanmuuttajissa yleensä mikään. Mutta esim. pakolaisissa se, että olen kuullut poliisin suusta, että paikkakunnalla minne tulee pakolaiskeskus lisääntyy aina rikollisuus. Tai se että Helsingissä maahanmuuttajia aika pieni prosenttiosuus (oliko jotain 6 prosentin tienoilla?), mutta noin puolet seksuaalirikoksista heidän tekemiä.
 
anlin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Sellaisissa maahanmuuttajissa, jotka tulevat tekemään rehellistä työtä, ja kunnioittavat suomalaisia lakeja ja tapoja, ei ärsytä mikään. Semmoinen ärsyttää, että tullaan elämään kuin lomahotelliin yhteiskunnan varoilla, eikä viitsitä nähdä yhtään itse vaivaa sopeutua. Sama ärsyttää kaikissa vähemmistöjen niissä edustajissa, jotka toitottavat oikeuksiaan ilman velvollisuuksia ja etsimällä etsivät rasismia ympäriltään.
Vahva peesi :attn:
Aivan. Eli ihmiset ovat yksilöitä.
En tuomitse kaikkia maahanmuuttajia, en vain pidä niistä yksilöistä, jotka eivät vaivaudu edes yrittää sopeutua.
Mutta näitä 'lusmujen' sijaan kohdistan paheksumiseni suurimmaksi osaksi Suomen pakolaispolitiikkaa kohtaan. Sillä näimä lusmuilijat, yhteiskunnan varoilla eläjät eivät tulisi tänne jos Suomi ei antaisi niille niitä varoja.
Kuka päättää ketä tänne pääsee? Suomalainen. Kuka on päättänyt miten paljon annetaan varoja käyttöön? Suomalainen. Kuka antaa pienet tuomiot maahanmuuttajarikollisille? Suomalainen.
Suoraan sanottuna minua ärsyttää suunnattomasti se miten Suomen valtiolla on se linja että pitää koittaa nuolla 'suurempien' maiden persettä, ettei vain vaikuteta raukkikselta. ÄRH!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rikollismaahanmuuttajat hornan tuuttiin:
Ei maahanmuuttajissa yleensä mikään. Mutta esim. pakolaisissa se, että olen kuullut poliisin suusta, että paikkakunnalla minne tulee pakolaiskeskus lisääntyy aina rikollisuus. Tai se että Helsingissä maahanmuuttajia aika pieni prosenttiosuus (oliko jotain 6 prosentin tienoilla?), mutta noin puolet seksuaalirikoksista heidän tekemiä.
Minäkin lähettäisin rikoksia tehtailevat mamut samantien täältä pois. Hittoako me sellaisilla...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ---:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos olet aiheesta noin kiinnostunut, niin voit aloittaa asiaan perehtymisen vaikkapa wikipedian sivuilta:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Naisen_sukupuolielinten_silpominen

Jopa itseni yllätti tieto siitä, että jopa 97% kaikista naisista Somaliassa ympärileikataan. Jätän teidät nyt keskenennä aihetta pohdiskelemaan. Hei hei :wave:
Wikipediaa en käyttäisi lähteenä jos haluaisin saada faktoja perille muille... Tiedäthän että wikipedian artikkeleja voi kuka tahansa muokata.
No jos nyt tähän vielä vastaan. Ihan aiheesta mainitsit nimittäin. Tarkistin lähteet kuitenkin, ja ne vaikuttivat vallan luotettavilta. Lähdekriittisyys, ennen kaikkia =)
 
hanna
Alkuperäinen kirjoittaja X:
Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Mulla ei ole muita maahanmuuttajia vastaan mitään paitsi niitä, jotka ovat muslimeja. Muslimien mukana tulevat sellaiset ongelmat, mitä mitkään muut maahanmuuttajat eivät ole tuoneet tullessaan.
Nähtävästi myös inhoat sitten suomalaisiakin muslimeja? Mitähän ongelmia esim. minä olen sinulle aiheuttanut?
Muotoillaanko vaikka näin, että en pidä suuresti arvossa sellaista syntyperältään suomalaista, joka on vapaaehtoisesti kääntynyt islamiin. Itselläni on ystävinä paljon syntyperäisiä musliminaisia, ja he nyt Suomessa ollessaan tekevät kaikkensa, että pääsevät eroon sen uskonnon vaikutuspiiristä mm. sukupuolten eriarvoisuuden vuoksi.
 
vieras

VASTAANOTTOKESKUKSEN MENOJEN RYHMITTELY 2009
VOK: Parikkalan tukiasumisyksikkö

TOIMINNAN KULUT
Henkilöstöstä aiheutuvat kustann. 983 471,59
Palkat ja palkkiot 745 907,75
Virkasuhdepalkat 16 942,33
Työsuhdepalkat 694 197,03
SV- yms. lakien mukaiset palaut. -9 867,34
Muut palkat ja palkkiot 0,00
Lomapalkkavelan muutos 44 635,73


Henkilöstösivukulut 178 801,96
Työnantajan sosiaaliturvamaksut 22 420,99
LEL-maksut 0,00
Eläkemaksut 125 645,56
Sosiaaliturvamaksujen palautukset 0,00
Tapaturmamaksut 5 014,01
Lomapalkkojen hsv-velan muutos 7 097,08
Muut työnantajan sos.vak.maksut 18 624,32


Henkilöstöpalvelut 19 482,81
Koulutuspalvelut 5 045,55
Työterveyspalvelut 8 336,65
TH:n kustannusten palautukset -4 727,39
Virkistyspalvelut 0,00
Muut henkilöstöpalvelut 10 828,00


Matkakulut 38 294,62
Päivärahat 1 049,50
Kilometrikorvaukset 5 112,33
Matkustuspalvelut 32 132,79


Muut henkilöstölle maksettavat kustannusten korvaukset 984,45
Muut kustannusten korvaukset 0,00
Siviilipalvelumiehistä aiheutuvat kustannukset 984,45



Kiinteistöstä aiheutuvat kulut 358 118,15
Asuntojen vuokrat 0,00
Muiden rakennusten vuokrat 247 880,10
Puhdistusaineet ja -tarvikkeet 17 001,47
Lämmitys, sähkö ja vesi 21 089,87
Rakennusmateriaali 0,00


Korjaus- ja kunnossapitopalvelut
Asuinrakennusten korjaus- ja kunnossapitopalvelut 1 899,22
Muiden rakennusten korjaus- ja kunnossapitopalvelut 0,00


Rakentamispalvelut
Asuinrakennusten rakentamispalvelut 0,00
Muiden rakennusten rakentamispalvelut 0,00
Siivouspalvelut 0,00
Ympäristönhoito- ja ylläpitopalvelut 18 805,00
Vartiointi- ja turvallisuuspalvelut 51 442,49
Muut kiinteistöstä aiheutuvat kulut 0,00


Aineet, tarvikkeet ja tavarat 80 463,38
Arvoltaan vähäiset koneet, kalusteet ja kuljetusvälineet 22 089,00
Kuljetusvälineiden korjaus- ja kpp 91,81
Muiden koneiden ja laitteiden korjaus- ja kpp 1 235,89
Muut korjaus- ja kunnossapitopalv. 0,00
Kuljetusvälineiden vuokrat 8 572,16
Muiden koneiden ja laitteiden vuokr. 0,00
Toimistotarvikkeet 4 957,32
Kirjat, lehdet ja muut painotuotteet 2 419,19
Elintarvikkeet, juomat ja tupakka 18 258,49
Vaatteisto 3 354,31
Poltto- ja voiteluaineet 2 958,73
Muut aineet, tarvikkeet ja tavarat 16 526,48


Palvelujen ostot 195 496,25
Toimistopalvelut 25 012,74
Painatuspalvelut 0,00
Ilmoitus-, mainonta- ja markk.palvelut 4 343,60
Tietoliikennepalvelut 14 514,82
Atk:n käyttöpalvelut 6 154,32
Pankkipalvelut 0,00
Muut toimistopalvelut 0,00


Puhtaanpito- ja pesulapalvelut 1 185,57
Pesulapalvelut 1 185,57


Muut palvelut 169 297,94
Oikeusapupalvelut 22 748,68
Tulkkaus- ja käännöspalvelut 79 277,35
Ravitsemispalvelut 64 377,85
Asiantuntija- ja tutkimuspalvelut 631,25
Kuljetuspalvelut 0,00
Työ- ja opintotoiminta 0,00
Sosiaalihuollon ostopalvelut 0,00
Muut palvelut 2 262,81


Terveydenhuollon kulut 95 433,00
Alkuterveystarkastukset 0,00
Terveyskeskustasoinen hoito 31 585,90
Erikoissairaanhoito 35 122,31
Mielenterveyspalvelut 19 750,50
Hammashuolto 1 312,84
Muut terveydenhuollon kulut 7 661,45


Muut kulut 22 146,63
Keskitetysti hoidettavien tehtävien kulut 22 146,63
SPR:n hallintokulukorvaus 0,00
Muut mahdolliset kulut 0,00


Toimeentuloturva 163 319,85
Toimeentulotuki 162 768,60
Ehkäisevä toimeentulotuki 551,25
Paluumuuttoavustus 0,00


KAIKKI YHTEENSÄ 1 898 448,85

TUNNUSLUVUT
Keskuksen paikkaluku (vuositasolla) 72,99
Kustannukset yhteensä 1 898 448,85
Kustannukset/paikka/v 26 009,71
Kustannukset/paikka/kk 2 167,48
Kustannukset/paikka/vrk 71,26
Keskuksen majoitusvuorokaudet 20 790
Majoitusvuorokaudet max 26 641
Käyttöaste 78,04 %
Kustannukset/majoitusv/asiakas 33 330,15
Kustannukset/majoituskk/asiakas 2 777,51
Kustannukset/majoitusvrk/asiakas 91,32
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:
Kielen opettelu ei tapahdu ihan noin vaan.. Oon muuten erittäin vaikeaa
Olen toista mieltä.

Kielen oppii nopsaan, edes jotenkuten (siten että pärjää arjessa) jos on a) motivaatiota oppia ja b) mahdollisuus oppia (eli kielikurssit yms).
Ja c) jos ei ole esim. psyykkisiä, taustasta johtuvia oireita (kuten post-traumaattinen stressi), jotka vaikuttavat siten että uuden omaksuminen on käytännössä erittäin vaikeaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Rikollismaahanmuuttajat hornan tuuttiin:
Ei maahanmuuttajissa yleensä mikään. Mutta esim. pakolaisissa se, että olen kuullut poliisin suusta, että paikkakunnalla minne tulee pakolaiskeskus lisääntyy aina rikollisuus. Tai se että Helsingissä maahanmuuttajia aika pieni prosenttiosuus (oliko jotain 6 prosentin tienoilla?), mutta noin puolet seksuaalirikoksista heidän tekemiä.
Minäkin lähettäisin rikoksia tehtailevat mamut samantien täältä pois. Hittoako me sellaisilla...
Suomessa hyysätään noita rikoksia tekeviä maahanmuuttajia, mutta sairaat mummot kyllä karkotetaan maasta..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:
Kielen opettelu ei tapahdu ihan noin vaan.. Oon muuten erittäin vaikeaa
Olen toista mieltä.

Kielen oppii nopsaan, edes jotenkuten (siten että pärjää arjessa) jos on a) motivaatiota oppia ja b) mahdollisuus oppia (eli kielikurssit yms).
Ja c) jos ei ole esim. psyykkisiä, taustasta johtuvia oireita (kuten post-traumaattinen stressi), jotka vaikuttavat siten että uuden omaksuminen on käytännössä erittäin vaikeaa.
Totta. Tuo & sairaudet on sitten asia erikseen, mutta suht koht terve nuorehko maahanmuuttaja oppii kyllä kielen äkkiä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Ieva:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Hattara-Auroora:
Kielen opettelu ei tapahdu ihan noin vaan.. Oon muuten erittäin vaikeaa
Olen toista mieltä.

Kielen oppii nopsaan, edes jotenkuten (siten että pärjää arjessa) jos on a) motivaatiota oppia ja b) mahdollisuus oppia (eli kielikurssit yms).
Ja c) jos ei ole esim. psyykkisiä, taustasta johtuvia oireita (kuten post-traumaattinen stressi), jotka vaikuttavat siten että uuden omaksuminen on käytännössä erittäin vaikeaa.
Totta. Tuo & sairaudet on sitten asia erikseen, mutta suht koht terve nuorehko maahanmuuttaja oppii kyllä kielen äkkiä.
Minä muistelen lukeneeni että Saksassa samaa ongelmaa, että on paljon niitä turkkilaisia maahanmuuttajia mutta ne ei välttämättä opiskele maan kieltä, vaan ovat siellä sitten keskenään "turkkilaisissa piireissä".
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä muistelen lukeneeni että Saksassa samaa ongelmaa, että on paljon niitä turkkilaisia maahanmuuttajia mutta ne ei välttämättä opiskele maan kieltä, vaan ovat siellä sitten keskenään "turkkilaisissa piireissä".
Siellä on ongelmana vissiin se, että maassa on pari miljoonaa turkkilaista jotka hakeutuu asumaan "omiensa" pariin. Sinne on helppo kielitaidottomankin mennä ja elää, vuosienkaan aikana ei välttämättä ole tekemisissä saksalaisten kanssa tai tarvitse kieltä. Ja toisen tai kolmannen polven saksanturkkilaiset on "isänmaallisempia" kuin vanhempansa. Jottain tarttis tehrä...
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Alkuperäinen kirjoittaja X:
Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Mulla ei ole muita maahanmuuttajia vastaan mitään paitsi niitä, jotka ovat muslimeja. Muslimien mukana tulevat sellaiset ongelmat, mitä mitkään muut maahanmuuttajat eivät ole tuoneet tullessaan.
Nähtävästi myös inhoat sitten suomalaisiakin muslimeja? Mitähän ongelmia esim. minä olen sinulle aiheuttanut?
Muotoillaanko vaikka näin, että en pidä suuresti arvossa sellaista syntyperältään suomalaista, joka on vapaaehtoisesti kääntynyt islamiin. Itselläni on ystävinä paljon syntyperäisiä musliminaisia, ja he nyt Suomessa ollessaan tekevät kaikkensa, että pääsevät eroon sen uskonnon vaikutuspiiristä mm. sukupuolten eriarvoisuuden vuoksi.
Muotoillaanko vaikka näin, että tuo mainitsemasi sukupuolten eriarvoisuus kuuluu tiettyihin kulttuureihin, ei uskontoon, ainakaan Islamiin. :)

 
1. Mua ei ärsytä maahanmuuttajissa mikään, jos ne ovat tulleet tänne töihin, naimisiin tms.
2. Mua ärsyttää pakolaiset jotka tulevat tänne ja haluavat että täälä on kaikki niinkuin heidän kotimaassaan.
-Jotka inisevät siitä kun joutuu olosuhteiden takia toimimaan, niinkuin ei itse välttämättä haluasi.
-joilla ei ole pienintäkään aikomusta ikinä totutella Suomen kulttuuriin (vinkuvat esim. koulujen joulujuhlista ym.), opetella kieltä että pääsisivät töihin (siis opetella edes englantia että jollain olis mahdollisuutta heille mitään selittää) tai edes tutustua Suomalaisiin/Suomalaisuuteen, vaan ne liikkuvat vain omiensa kanssa ja puhuvat omaa kieltään ja ihmettelevät kun muut syrjivät heitä.
-Joilla ei ole aikomustakaan palata takaisin kotimaahansa, vaan jäädä ikuisesti tänne (vaikka täälä on NIIIIN kamalaa olla).
3.Kaikista eniten mua rasittaa elintasopakolaiset (esim. Romanian mustalaiset), joilla ei oikeasti ole mitään hätää omassa maassaan, vaan ne on vaan sössinyt sielä asiansa ja päättävät vaihtaa maata...
4.Suomen maahanmuutto palitiikka on ihan jostain revittyä. Suomesta ei varmaan tähänkään päivään mennessä ole lähetetty yhtäkään pakolaista omaan maahansa, vaikka sielä olisi jo ihan turvallista olla. Suomeen otetaan jatkuvalla syötöllä, Suomen sosiaaliturvasta nauttimaan ihmisia jotka eivät ikinä meinaa mitään tehdä (ja se on heti rasismia jos heille siitä sanoo) ja sitten ihmetellään mihin Suomen rahat valuu kokoajan.
Samoin Suomesta pitäisi karkoittaa välittömästi kaikki toisten maiden kansalaiset jotka syyllistyy mihinkään rikolliseen toimintaan. Suomi hyysää jo omia rikollisiaan ihan tarpeeksi niin ei tänne muita enää tarvisi. Samoin rasismi vähenisi huomattavasti (samoin ulkomaalaisten tekemät rikokset), jos olisi tieto siitä että se olisi automaattinen maahantulokielto jos tekee yhdenkin rikoksen.
 
hanna
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Alkuperäinen kirjoittaja X:
Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
Mulla ei ole muita maahanmuuttajia vastaan mitään paitsi niitä, jotka ovat muslimeja. Muslimien mukana tulevat sellaiset ongelmat, mitä mitkään muut maahanmuuttajat eivät ole tuoneet tullessaan.
Nähtävästi myös inhoat sitten suomalaisiakin muslimeja? Mitähän ongelmia esim. minä olen sinulle aiheuttanut?
Muotoillaanko vaikka näin, että en pidä suuresti arvossa sellaista syntyperältään suomalaista, joka on vapaaehtoisesti kääntynyt islamiin. Itselläni on ystävinä paljon syntyperäisiä musliminaisia, ja he nyt Suomessa ollessaan tekevät kaikkensa, että pääsevät eroon sen uskonnon vaikutuspiiristä mm. sukupuolten eriarvoisuuden vuoksi.
Muotoillaanko vaikka näin, että tuo mainitsemasi sukupuolten eriarvoisuus kuuluu tiettyihin kulttuureihin, ei uskontoon, ainakaan Islamiin. :)
No mutta, koraania varmasti itsekin lukeneena tiedät, että naisella ja miehellä ei ole samat oikeudet islamissa.
 
suvaitsevainen
Yleisesti ottaen ei mikään. Mutta heidän tulisi elää meidän yhteiskuntamme säännöillä niitä kunnioittaen eli EI rikoksia ja töihin (heti kuin se on mahdollista) hankkimaan oma elantonsa. Toisin sanoen rikollisia emme tänne omiemme lisäksi tarvitse yhtään enempää.
 

Yhteistyössä