SATUHÄÄT 20.1. -ketju

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"tavallinen tallaaja"
nostan hattua! mielestäni oli mahtavaa nähdä ihmisiä jotka uskaltavat olla oma itsensä tässä julmassa ja karussa maailmassa. miksi kaikkien ihmisten pitäisi olla aina samanlaisia ja mennä naimisiin samoilla vanhoilla perinteillä? itse menin aikoinani, mutta oisin voinut toki mennä toisellakin tavalla, jos olisin..? tsemppiä Aasille ja Ponille! toivottavasti onnenne kestää!
ps. Super Mariokin oli kyllä veikeä heppu!
 
[QUOTE="tavallinen tallaaja";22958990]nostan hattua! mielestäni oli mahtavaa nähdä ihmisiä jotka uskaltavat olla oma itsensä tässä julmassa ja karussa maailmassa. miksi kaikkien ihmisten pitäisi olla aina samanlaisia ja mennä naimisiin samoilla vanhoilla perinteillä? itse menin aikoinani, mutta oisin voinut toki mennä toisellakin tavalla, jos olisin..? tsemppiä Aasille ja Ponille! toivottavasti onnenne kestää!
ps. Super Mariokin oli kyllä veikeä heppu![/QUOTE]

Vain erilaiset uskaltavat olla oma itsensä :D

Jos pitää perinteistä, ei ole oma itsensä.
 
perf
Onnea vaan Aasille ja Ponille! Rohkeasti olivat oman tyylisiään ja paljon näytti parilla olevan ystäviä. Jotain suorastaan jäin kadehtimaan tuosta elämänasenteesta, jotain rentoutta ja aidosti hetkessä läsnä olemista. Itse olen tyypillinen nykyajan suorituskeskeinen perfektionisti, jolla kaikki kiiltokuvamaisen kunnossa. Kun katsoin tuota, niin kyllä tuossa kiireettömyydessä ja kaikessa aitoudessa oli jotain satumaista. Oli niin erilaista kuin oma elämä, mielenkiintoista oli katsoa ja toivon hääparille kaikkea mahdollista hyvää mitä elämä voi antaa!
 
"Vieras"
Mun mielestä morsian ei sanonut pelkäävänsä lapsia, vaan että ei pidä lapsista, miehen puhetyyli voi johtua myös huonosta purennasta, joka jätetty hoitamatta aikanaan ja myöskin nykyään..
Erilaiset häät, jotka varmasti herättävät mielipiteitä suuntaan ja toiseen, kuten yle arvioinutkin..

Huomasko kukaan muuteen sitä kohtaa missä se morsian oli netissä?? sitä tyllijuttua ettimässä...
 
aikuiset huhuu
Minusta hyvä ohjelma, mutta outo ketju. Miehellä oli selkeästi asperger tms. ja tuntuu erikoiselta, että täällä puhutaan kannabiksesta ja/tai aivovammasta :O. Morsian oli samaan aikaan sekopäinen ja viehättävän erilainen, kuitenkin vaikutti hieman "wannabe-hihhulilta" kuten joku kuvasikin...ehkäpä tahtoi korostaa eroaan mieheensä? Olivat lähes vastakohtia :).

Uskon, että tämä pari pysyy yhdessä pitkään. Lapsellisia, joo. Nuoria, joo. Outoja ja friikkejä, joo. Ehkä jopa aika noloja, joo. Mutta sopivat yhteen täydellisesti!

Ps. Jos ajatellaan että miehellä oli jokin sairaus taustalla, kuinka moni teistä "normaaleista" pystyisi hyväksymään tuollaisen miehen yhtä mutkattomasti kuin Minttu tuossa ohjelmassa? Ja katselisiko yhdenkään mies naista, joka säästää lapsuuden pehmolelujaan ja juoksee karkuun itikoita, sisustaa satumetsä-tyyliin jne.? :D Menkää vähän itseenne!
 
---
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;22959136:
sori jos tää linkki on jo täällä, mut musta tässä oli hyvin kiteytetty monikin asia..
pari oli hillinnyt omia visioitaan häistä, voidakseen miellyttää molempien sukujen vanhempia jäseniä,ja kunnioittaakseen siunaajan toiveita

Teemahäät | olotila | yle.fi
Hienosti kiteytetty tässä koko homma :)

"Parhaiten omannäköisten teemahäiden tuomaa tunnetta kuvaa se, että hääpari on juhlien kynnyksellä stressitön, iloinen ja motivoitunut: häistä on tulossa sellaiset, joissa joka kohta on oman toiveen mukainen.

- Meidän häistämme stressi ja pröystäily puuttui kokonaan. Kaiken ei tarvinnut mennä täydellisesti eikä meillä ei ollut tarvetta esittää kenellekään yhtään mitään!"
 
"lisko"
Piti oikein katsoa ton kohun jälkeen areenalta ohjelma. Parihan oli rauhallisen ja onnellisen oloinen. Käyttäytyivät toisiaan, sukulaisiaan ja ystäviään kohtaan kauniisti. Mies puhui jäykästi, mutta niin meillä kaikilla on oma tapamme olla ja puhua. Ehkä hänellä on tai ei ole lääkitystä tai diagnoosia. Aspergerin syndroomaa esim tuskin, hänhän oli työssäkäyvä ahkera metallimies, joka aktiivisesti harrastaa ja on ilmeisesti paljon ihmoisten kanssa tekemisissä. Huomasitteko kuinka paljon parilla oli ystäviä, jotka hääparin pyynnöstä olivat pukeutuneet satumetsän hahmoiksi? Olisiko itsellänne? Viehättävä pari. Tavallisempi kuin juttujen perusteella oletin. Ankeaa jos valkoinen hääpuku ja vieraiden vaatteet on noin monen mielestä edellytys sille, että häät ovat häät. Muutenhan kaikki oli hyvinkin perinteistä. Puheet, leikit, siunaus, hääkakun leikkaus. Pehmolelut olivat tietysti erilaista. Mutta söpöä. Ja sitä mukavaa, kivaa ja reilua erilaisuutta, jota suomalaisista puuttuu.
 
hoitsu88
Eikö. Meissäkin on tuomitsevia. Oikeesti, ei noi ihan "normaalin" rajoissa tainnu liikkua....
Surullista, että noin ajattelevia sivistymättömiä ihmisiä, kuin sinä, on olemassa. Paljonkohan sulla tota kellertävää nestettä yläpäästä mahtaakaan löytyä?
Satutko tietämään, että esim. aspergerin oireyhtymä on neurologinen poikkeavuus, jolle ei itse voi mitään.
 
ihastunut
[QUOTE="lisko";22960654]Piti oikein katsoa ton kohun jälkeen areenalta ohjelma. Parihan oli rauhallisen ja onnellisen oloinen. Käyttäytyivät toisiaan, sukulaisiaan ja ystäviään kohtaan kauniisti. Mies puhui jäykästi, mutta niin meillä kaikilla on oma tapamme olla ja puhua. Ehkä hänellä on tai ei ole lääkitystä tai diagnoosia. Aspergerin syndroomaa esim tuskin, hänhän oli työssäkäyvä ahkera metallimies, joka aktiivisesti harrastaa ja on ilmeisesti paljon ihmoisten kanssa tekemisissä. Huomasitteko kuinka paljon parilla oli ystäviä, jotka hääparin pyynnöstä olivat pukeutuneet satumetsän hahmoiksi? Olisiko itsellänne? Viehättävä pari. Tavallisempi kuin juttujen perusteella oletin. Ankeaa jos valkoinen hääpuku ja vieraiden vaatteet on noin monen mielestä edellytys sille, että häät ovat häät. Muutenhan kaikki oli hyvinkin perinteistä. Puheet, leikit, siunaus, hääkakun leikkaus. Pehmolelut olivat tietysti erilaista. Mutta söpöä. Ja sitä mukavaa, kivaa ja reilua erilaisuutta, jota suomalaisista puuttuu.[/QUOTE]

Samaa mieltä, ja myös katsoin netistä kun alkoi kiinnostaa kaiken vinkumisen perusteella. Yllätyin mm. siitä että sain ihan hyvin selvää miehen puheesta ja että heillä oli tosiaan kaikki olennaisimmat perinteisten häiden elementit. Pidin teemasta ja siitä, että vieraiden kesken oli pukukisa: kaikki ei pyörinytkään vain sen ympärillä, että millainen hörsötys morsiamella on yllään. Ohjelman toteutus oli vaan tylsä, siis leikkaus ja juonto, mutta pääasia, että draamaa haettiin taas tummista pilvistä taivaalla vai miten se aina menee...Ja ohjelmaa oli häissä vähän, harmi myös ettei vieraiden pukuja näytetty viel enemmän ja yksityiskohtaisemmin.

Mies oli aivan ihana, muistuttaa erästä hyvää ystävääni. Se ujo hymy ja niin ystävälliset silmät! Myös nainen oli mahtava. Hänestä muistin millainen olin ite parikymppisenä: ylisöpöilevä, hyvin energinen taideopiskelija, joka inhosi lapsia. Mullakin oli kaikenlaisia söpöjä pelkoja. Iän myötä oon rauhoittunut ja hmm, porvarisoitunut, on lapsiakin (niin ne asenteet muuttuvat...) ja suhtaudun mm. ötököihin jo melko järkevästi. Niin että antakaa myös naisen olla sellainen kuin on. Elä ja anna toisten elää.

Joku kirjoitteli luovuudesta ja siitä että pariskunta jätti töitä tekemättä: eikös ne sienet ja oman kasvimaan sato jäänyt ainakin osittain siksi väliin, että oli niin kuiva kesä?

Villi veikkaus: he tekevät vielä joskus upeita satukirjoja, joita luetaan lapsillemme miettimättä hetkeäkään että käyttääköhän tekijät mt-lääkkeitä tai ovatko muuten vaan tyhmiä, hulluja vai idiootteja :) tälle hääparille paljon onnea ja iloa :)
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";22959857]Mun mielestä morsian ei sanonut pelkäävänsä lapsia, vaan että ei pidä lapsista, miehen puhetyyli voi johtua myös huonosta purennasta, joka jätetty hoitamatta aikanaan ja myöskin nykyään..
Erilaiset häät, jotka varmasti herättävät mielipiteitä suuntaan ja toiseen, kuten yle arvioinutkin..

Huomasko kukaan muuteen sitä kohtaa missä se morsian oli netissä?? sitä tyllijuttua ettimässä...[/QUOTE]
Kyllä nimenomaan sanoi pelkäävänsä lapsia ja mummoja. Jäi mieleeni, kun oli niin erikoinen kommentti.
 
Leukistinen aksolotli
Anteeksi. Mulle jäi paha mieli, koska ei ollut tarkoitus arvostella paria. He oli erikoisia ihmisiä kyllä. Enemmänkin halusin arvostella ohjelman toteutusta, se ku ei jaksanut ihan kantaa ja teki katsomisesta puuduttavan. Tykkään kovasti kaikista naamiaisista ja menisin mielellään vieraaksi naamiaishäihin tai saattaisin järjestää semmoiset itse.
 
"vieras"
Anteeksi. Mulle jäi paha mieli, koska ei ollut tarkoitus arvostella paria. He oli erikoisia ihmisiä kyllä. Enemmänkin halusin arvostella ohjelman toteutusta, se ku ei jaksanut ihan kantaa ja teki katsomisesta puuduttavan. Tykkään kovasti kaikista naamiaisista ja menisin mielellään vieraaksi naamiaishäihin tai saattaisin järjestää semmoiset itse.
Minä ymmärsin pointtisi ja itseäni jäi esimerkiksi häiritsemään, kun morsian leipoi sen koekakun ja oli suunnitellut kasvattavansa itse osan ruoista ja sitten jossakin vain ohimennen mainitaan, että ne kakut ja ruoat tekivätkin sitten yhtäkkiä joku muu. Samoin sen puvun kanssa, puhuivat vain siitä, miten juovat kahvia tuntitolkulla ja puolisen tuntia varsinaisesti tekevät sitä pukua. Olisi ollut kiva nähdä enemmän sitä puvun tekoa ja miten ne ruoat ja kakut sitten järjestyivät. Tuli jotenkin "saamaton" mielikuva noista järjestelyistä (jotka kai kuitenkin ovat ainakin ennen olleet ohjelman tärkeä osa). Olen itsekin toki saamaton ja monet kasvimaan kasvit kuihtuneen käsiin, mutta jotenkin jäi vaivaamaan.

Itse pari oli mielestäni ihana, mutta en pitäisi naamiaishäistä. Minua jotenkin ahdistaa muutenkin tuollaiset satumetsät ja esimerkiksi pellet. Ja minusta tuntuisi jotenkin epämukavalta tuollaisissa häissä, joissa itsellä pitäisi olla joko naamiaispuku tai kuulua siihen vähemmistöön, jolla ei naamiaispukua ole. Itse olen kuitenkin niin tavallinen ja turhamainen, että haluan vain laittautua juhliin kauniisti enkä esittää mitään muuta.
 
"alma"
[QUOTE="xxx";22957744]Mun mielestä se nainen ei ollut mitenkään aidosti "lapsellinen", vaan jotenkin väkinäisesti yritti esittää, että "olen niin hupsu ja erikoinen, että leikin vielä pehmoleluilla". Oikeasti monesti näytti, että sitä kundiakin hävetti se naisen esittäminen ja liika yrittäminen. Eli aitous oli kyllä tuosta kaukana.[/QUOTE]

Samaa mieltä, mun mielestä se oli jotenkin feikki. Teininähän moni yrittää olla tosi erikoinen. Tää mimmi vaikutti just sellaiselta, oli vaan jäänyt se erikoisuuden tavottelu päälle. Kundi taas oli vähän reppanan olonen, ja varmaan oikeasti rakastunut siihen tyttöön, siksi lähti sen pelleilyyn mukaan. Ei tosta tytöstä kyllä mulle aitous ja suuri rakkaus välittynyt.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Sieltä;22975674:
http://tv2.yle.fi/juttuarkisto/paivittaiset-ohjelmanostot/satuhaat-suurperheelle-aiti
Jo kuvan perusteella voin sanoa, että eipä kovin häikäisevä pari ole kyseessä nytkään. Onko ensimmäinen vaimo loppuunkulutettu ja kuopattu ja nyt sitten uusi lapsetekokone hankinnassa?
 
"kukka"
Mielestäni kyseinen Poni ja Aasi oli kerrassaan hurmaava pari. Erilainen, mutta suloisella tavalla. Olin syvästi järkyttynyt, kun selatessani Iltalehti.fi.tä, silmääni osui uutinen, että he ovat saaneet paljon lokaa niskaan.. myös päin naamaa. Huomaa, että tässä maassa VIELÄ 2000-luvulla, meidän nuorten ikäpolvien joukosta löytyy todellisia urpoja. Jo perussuomalaisten valtaisa ja nopea nousu kertoo nykysuomesta. (Perussuomalaisilla on hyviäkin pointteja,mutta ei siltikään ole minun kanssa samoilla linjoilla.) Mutta palaten tähän pariin, he ovat onnellisia, rakastuneita ja täydellisiä toisilleen. Toivon syvästi heille kaunista ja rakkaulla täytettyä tulevaisuutta ja terveisenä voisin heille sanoa: haistattakaa muulle maailmalle vitut, varsinkin heille ketkä teitä sortavat!! Eläkää siinä ihanassa kuplassa, MYÖS itse haluan tuon kuplan itselleni!! :)
 

Yhteistyössä