Sekundäärilapsettomat

Tervehdys kaikki... :wave:
Täällä taas, kesälomat jotakuinkin vietettynä.

Mitä teille muille kuuluu ja mites teillä menee?? =)

Miten Toivonsäde Sinulla tilanteesi etenee? Saitko lääkäriltäsi mitään vastausta?

Itselläni ollut "hieman" kiireitä, etten harmikseni ole tännekään ehtinyt kirjoittelemaan. :whistle:
...Olemme näet menossa naimisiin syyskuussa miehekkeeni kanssa :heart: , eli näitä yllärihäitä järjestellessä mennyt kesäloma oikein sujuvasti...eli kiva päästä jatkossa töihin "lepäämään" ;). Toisinsanoen myös tämä meitin (vauva)projekti on ollut hieman toisella sijalla nyt viime aikoina... Toivossa on hyvä elää kuitenkin. :D :snotty:

Oli tarkoitus tosiaan viime kierrossa kokeilla niitä clomeja, mutta turposin jo yhdestä pilleristä ja yhden päivän aikana niin, että en saanut illalla sormuksia pois sormista. :| (eli todella lisäkiloja on varmaan luvassa noista clomikuureista jatkossa...huoh, olisikohan muita mahdollisuuksia?) Mutta nyt clomikuurit saavat odottaa häiden yli...tarkoitus olis kuitenkin mahtua hääpukuun hääpäivänä ja olla muutenkin kärsimättä mistään hikoilupuuskista ja raivareista yms. silloin hääpäivänä... :D :saint:
 
Niiskuneiti, tsemppiä hääjärjestelyihin! Kannatan ehdottomasti sitä, että vietätte häät rauhassa ja hoitoja mahdollisine sivuvaikutuksineen sitten myöhemmin, etteivät pilaa mitään. Kannustan sua silti kokeilemaan clomeja uudelleen. Voisiko turvotukseen vaikuttaa lämmin sää? Otitko aamulla vai illalla? Ota toisena ajankohtana. Monet asiat voivat vaikuttaa. En tiedä, miten yleistä on turvotus clomien kanssa. Toinen ovulaatiolääke Femar ei yleensä aiheuta sivuvaikutuksia ja sitä voi kokeilla, jos lääkäri antaa, jollei clomit millään käy.

Mä sain suomalaiselta lääkäriltäni vastauksen. Hän ei ollut ihan samaa mieltä täkäläisen lääkärin kanssa! Hänen mielestään tilanne ei ole niin vaikea, vaikka onkin haastatava. Metuja kehotti jatkamaan, koska ei ikinä tiedä, miten ne alkaa PCOhon vaikuttamaan pitemmällä syönnillä. Ajattelin pari kuukautta jatkaa näin ja katsoa, tuleeko luomuvuotoa. Ehkä joskus lokakuun lopulla vasta terot käyttöön, jos mitään ei tapahdu. Täytyy miettiä myöhemmin, tehdäänkö jotain hoitoja ja jos niin millä klinikalla. En murehdi sitä nyt. Odotellaan rauhassa...
 
Toivonsäde kiitos häätsempeistä!! :hug:
Niin ja kiva, että sait omalta lääkäriltäsi vastauksen, saanko kysyä jouduitko lopulta maksamaan lääkärille annetuista ohjeista? Toivotaan nyt kovasti, että vuodot tulisi Sulle luomusti, teroilla luulisi ainakin tulevan ? (ei kait se terojen käyttö ole mikään kovin huono juttu, eikös se ole vähän vastaava tuote, kun nuo luget, joita itse popsin) :D :x

Otin tosiaan silloin Clomin aamulla, ja silloin oli kyllä kuuma päivä, mutta vastaavaa turvotusta ei tosiaan ole ollut koko kesänä kuumista säistä huolimatta, että kyllä syytän siitä nyt clomeja. :| Joskus muinoin ei e-pilleritkään mulle sopineet ehkäisyksi- juurikin tuon painonnousun vuoksi.
Eli kun olen yhteydessä gyneeni (varmaan syksyn aikana); aion kyllä kysyä tuosta Femar vaihtoehdosta. Kiitos vinkistä!! :flower: Onko sulla itselläsi muuten kokemusta ko. lääkkeestä? Katsoin, että tuon Femarin hinnat on kyllä Clomeihin nähden kovat, mutta kalliiksi käy sekin, jos vaatteet menee uusiksi, kun käyvät pieniksi, jos painoa tulee, ja meneehän siinä itsetunto ja hermot, kun paisuu perusolotilaan nähden muodottomaksi ... B)
 
Niiskuneiti, ei maksanut lääkärin konsultaatio mitään, vaikka sanoin, että laskun voi lähettää maililla =) Joo, kyllä mä saan teroilla vuodon. Nyt ajattelin odottaa vielä pari kuukautta, tapahtuuko mitään itsekseen ja vasta sitten teroja kehiin.

Niiskuneiti, kannustaisin sua häähumun jälkeen kokeilemaan clomeja siten, että otat illalla. Kun itse söin ekan clomikuurin, otin eka napin aamulla ja tuli vähän huonompi olo ja vatsaankin sattui. Siirryin ottamaan illalla, eikä tuplakuurillakaan tullut muuta sivuvaikutusta kuin vähän hikoilua. Femarista voit kysyä. Lääkäristä riippuu, myöntääkö. Suomessa tätä lääkettä käytetään edelleen vähemmän kuin maalmalla. Tuntuu, että meillä aika varovasti lähdetään mukaan uudempiin juttuin. Clomejahan on käytetty jo varmaan muutama vuosikymmen. Mä söin pari kuukautta sitten Femaria yhden kokeilun tuloksetta. Ei tullut yhtään mitään sivuvaikutusta. Femarit otetaan illalla, koska niistä saattaaa kai tulla vähän huippero olo. Mutta en tuntenut mitään, kun heti nukkumaan ja aamulla oli ihan normiolo.

Täällä "loppukiertoa" mennään tai mistäs sen tietää tuleeko joku 90-päiväinen kierto, että onko tää sitten alku- vai loppukiertoa :LOL:
 
Tirlittan1968
Hei kaikille- kesäloma vietetty ja hoitokin on nyt siinä vaiheessa että PP1. Eka IVF ei tuottanut tulosta, onneksi palauduin hoidosta niin hyvin että toinen IVF tehtiin heinä-elokuun aikana. Perjantaina sitten siirrettiin 2 alkiota (6 & 8 soluiset) ja nyt vaan piinaillaan. Testipäivä on 28.8
 
Heissan piiiitkästä aikaa! :wave:

Anteeksi, olen ihan pihalla, koetan pikkuhiljaa päästä taas mukaan ketjun tapahtumiin.

Listankin olitte tehneet, hieno! :)

Alkukesä meni odotellessa sitä kohdun tähystystä, jota siirreltiin ja siirreltiin. Mulla meinas hermot mennä, olin ihan maassa ja yritin varautua pahimpaan. :/ Heinäkuun alussa lopulta toteutui. Toimenpide onnistui ja sen yhteydessä selvisi, että mun kohtu on kunnossa! :D Se mikä tiedettiinkiin etukäteen oli että kohdun kaulakanava oli yhdestä kohtaa arpeutunut kiinni ja se saatiin avattua. Mun piti päästä meidän tällä erää viimeiseen passiin jo nyt elokuussa, mutta mun aikainen ovulaatio sotki kuvion, kun klinikalla oltiin vielä osittain kesätauolla. Eli nyt odottelen menkkoja, että päästäisiin sinne passiin vihdoin. Henkisesti valmistaudun jo uuteen IVF-rumbaan. *huoh*

Ei muuta kuin hyvää viikonloppua! :)

tiinu-liinu
 
Hei vaan!

Olen 42-vuotias MBO-tapaus, joka sai esikoistyttären reilut vuosi sitten 1 IVF:n 2. PAS ja nyt sitten olemme alkamassa toisen kierroksen. Piikittelyt alkaa parin viikon sisällä ja sitten jännäillään miten tässä käy! Meille nämä lapsettomuushoidot ovat ainoa tapa onnistua. Verrattuna ensimmäiseen kierrokseen olo on toiveikkaampi vaikkakin hieman varovaisesti sitä. Tässä kun käydään taistelua koko ajan tuota aikaa ja ikääntymistä vastaan... Huhhuh!

Kysymys: miten nyt nämä IVF:t numeroidaan? Onko tämä taas numero 1?

Haleja kaikille!

Saara
 
nostetaas tätä taas ylöspäin kun ollut niin hiljaista! :LOL:
mitä muille kuuluu?

ite oon piikitelly menopuria 5 päivää ja huomenna olis ultra... jännittää kyllä kovasti kun clomeilla (jopa 3tbl/pvä) ei kasvanut yhtään munista (pco kuitenkin taustalla)... josko nyt sit?
 
Ekaa kertaa ajattelin kirjoitella tänne palstalle. KAveripiirissä ei ole tällä hetkellä lapsettomia, vain "sikiäviä" ja ajattelin, että täällä ymmärretään ja tuetaan. Poikamme täyttää pari viikon päästä 4. Toista yritetty 1,5 v, viime syksynä yksi kohdun ulkoinen (meni kesken ennen kuin itse edes tiesin siitä) ja toinen km oli tuulimuna, joka havaittiin vasta ekassa ultrassa rv 12. Lääkkeellinen kohduntyhjennys, joka ei kuitenkaan riittää nyt vaan raskausmateriaalia jäi kohtuun ja aiheutti tulehduksen. tämän vuoksi kaavinta marraskuussa 08. Sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Kierto on säännöllinen, välillä olen tikuttanut ovista, mutta koska yleensä sen tiedän, että rahaa viitsi tuhlata testeihin. Nuo kaksi kesken mennyttä raskautta saivat molemmat alkunsa aika nopeasti ja ensimäisestä lapsesta tulin raskaaksi käytännössä heti kun siihen annettiin mahdollisuus. tämän vuoksi pelkään, että jotain häikkää.

Vauvankaipuu on kova ja välillä aika raskasta onnitella ystäviä raskaus ja vauvauutisista. Pelkään, että jotain tapahtui kaavinnassa. Kerran kohtu ultratiin yksityisellä, mutta siellä ei näkynyt mitään ihmeellistä. Kunnallisesta sanoivat, että mitään ei tehdä ennen kuin vuosi tulee täyteen , joka onneksi on pian täynnä.

Kiinnostaakin, miten tuo lapsettomuushoidot etenee ja kuinkakohan kauan siinä voi mennä ennen raskautumisen mahdollisuutta.
Onneksi on yksi ihana, kiltti lapsi, joka kuitenkin on välillä aika yksinäinen. Haluaisin hänelle sisaruksen antaa ja välillä surettaa heidän tuleva ikäero. No, itsepähän päätimme "tehdä" toisen lapsen kun hän oli 2,5. :heart: Aurinkoa kaikille!
 
kävin iltapäivällä ultrassa ja eihän siellä mitää ollu kasvanu :( nyt piikittelen vielä kolme päivää ja pe uusi ultra. jos ei edelleenkään mitään merkkejä munisten kasvusta nii sit lopetetaan tältä kierrolta ja ens kierrosta aloitellaan isommalla annoksella... yritin lääkäriltä kysellä miten yleistä on ettei kasvua tapahdu yms. muuta menopuriin liittyvää, mut kaikkeen sain vastaukseksi että se on niin yksilöllistä :/ eli ei mitään vastausta mihinkään... rupes loppukäynnistä ärsyttämään se lääkärikin ihan hitosti! ihan kuin tässä ei muuten olisi jo tarpeeksi ärsyyntynyt.....
 

Yhteistyössä