Siinä teille ylihysteeriset palstamammat.

  • Viestiketjun aloittaja järkeä peliin
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja isä:
tulee saamaan tukkapöllyä, luunappia ja vitsaa perseelle. Ihan kuin itsekin sain pienenä. En pidä mitenkään pahana.
Surkeat kasvattajat joutuvat turvautumaan noihin keinoihin...muut saavat asetettua lapselle rajat muutenkin.

Pistät siis vahingon kiertämään: sua kuritettiin lapsena fyysisesti, joten lapsesi kokekoon saman? Kiva :/
Niimpä. Epäonnistunut yksilö turvautuu väkivaltaan (sitä se on, oli minkä asteista tahansa) lapsen kasvatuksessa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kamalalta kuulosta tuo sinun kasvatus, niskapersote ja lapsen raahausta väkisin jonnekin istumaan. Ihan varmasti vähemmän traumoja tulee pienestä tukistamisesta kuin tuon kaltaisesta toiminnasta. Miten tuollainen ihminen voi päteä joka toimiin itse noin pahoin? Koskaan ei ole tarvinnut lapsiin koskea väkivalloin, tukistaa tai raahata niitä minnekään, taitaa olla sulla ne kasvatustaidot hukassa??
:D

Tottakai kannan lapsen pois tilanteesta jos on tarvis - niinhän ne esimerkiksi päiväkodissakin tekevät. Tai nostan toisen lapsen pois sisaruksensa kimpusta. Ei se lapseen satu.

Kehuja mä oon saanut mm. sieltä pk:sta ja neuvolasta, kun ollaan käytössä olevista kasvatusmenetelmistä juteltu. Arki rullaa mukavasti ja homma on hyvin hallussa.
Minun mielestä olet kyllä pahasti epäonnistunut jos lapsesi pitää kantaa jostain pois. MIKSI EI PUHE AUTA?? Aika huonoa kasvatusta kyllä minun näkökulmasta, ikinä ei ole tarvinnut käydä lapsiin käsiksi, aina ovat puheesta totelleet ja niin sen pitää ollakin!!!
 
mamiss
tulinpa pitkästä aikaa kattoon mitä ootte tänne väsännyt. Ei aina ehdi kun pitää noita lapsiakin hoitaa ja touhuta niiden kanssa.. Se riippuu niin lapsen iästä mikä on se sopiva "nyt meni jo kaiken yli"mittari ja myös lapsesta. Jossakin peerheessä se voi olla vaikka päiväunien paikka, äiti alkaa puisteleen päätä siihen tyyliin että pitäis jo tietää rauhoittua, lapset tietää kyllä milloin vanhempi on tosissaaan jo jalkaterän asennosta.piste.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja isä:
tulee saamaan tukkapöllyä, luunappia ja vitsaa perseelle. Ihan kuin itsekin sain pienenä. En pidä mitenkään pahana.
Surkeat kasvattajat joutuvat turvautumaan noihin keinoihin...muut saavat asetettua lapselle rajat muutenkin.

Pistät siis vahingon kiertämään: sua kuritettiin lapsena fyysisesti, joten lapsesi kokekoon saman? Kiva :/
mutta teen työtä häiriintyneiden nuorten kanssa, eivätkä ne ole niitä jotka ovat saaneet selkäsaunan.
Ilman rajoja kun kasvaa niin tulos on huono. Ja kaikkiin ei tehoa kuin vitsa, valitettavasti.
1 selkäsauna olisi voinut pelastaa monta nuorta joutumasta tuhon tielle.
 
Mama the strange
En jaskanut lukea koko ketjua, mutta kai sitä kuria voi pitää muutenkin kuin väkivallan avulla. Itse ainakin pidän itseäni sen verran älykkäänä otuksena, että en joudu turvautumaan lapsen kasvatuksessa väkivaltaan.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kamalalta kuulosta tuo sinun kasvatus, niskapersote ja lapsen raahausta väkisin jonnekin istumaan. Ihan varmasti vähemmän traumoja tulee pienestä tukistamisesta kuin tuon kaltaisesta toiminnasta. Miten tuollainen ihminen voi päteä joka toimiin itse noin pahoin? Koskaan ei ole tarvinnut lapsiin koskea väkivalloin, tukistaa tai raahata niitä minnekään, taitaa olla sulla ne kasvatustaidot hukassa??
:D

Tottakai kannan lapsen pois tilanteesta jos on tarvis - niinhän ne esimerkiksi päiväkodissakin tekevät. Tai nostan toisen lapsen pois sisaruksensa kimpusta. Ei se lapseen satu.

Kehuja mä oon saanut mm. sieltä pk:sta ja neuvolasta, kun ollaan käytössä olevista kasvatusmenetelmistä juteltu. Arki rullaa mukavasti ja homma on hyvin hallussa.
Minun mielestä olet kyllä pahasti epäonnistunut jos lapsesi pitää kantaa jostain pois. MIKSI EI PUHE AUTA?? Aika huonoa kasvatusta kyllä minun näkökulmasta, ikinä ei ole tarvinnut käydä lapsiin käsiksi, aina ovat puheesta totelleet ja niin sen pitää ollakin!!!
jos ovat aina totelleet! Joko sä hakkaat niitä salaa, että tottelevat tai sitten ne on mielenterveysongelmaisia. Tutustupa lasten kehitykseen. Kaikille kuuluu vastaan hangoittelu lähimpiä ihmisiä kohtaa. Taitaa teillä olla todellisia ongelmia kiintymyssuhteessa lastesi kanssa?
LApsesi pelkäävät sinua eivätkä pidä riittävän turvallisena suhdettanne jotta voisi kiukutella?

Sillä NORMAALIA ei ole jos lapsi aina tottelee. Rajojen kokeileminen kuuluu lapsen kehitystehtävään.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kamalalta kuulosta tuo sinun kasvatus, niskapersote ja lapsen raahausta väkisin jonnekin istumaan. Ihan varmasti vähemmän traumoja tulee pienestä tukistamisesta kuin tuon kaltaisesta toiminnasta. Miten tuollainen ihminen voi päteä joka toimiin itse noin pahoin? Koskaan ei ole tarvinnut lapsiin koskea väkivalloin, tukistaa tai raahata niitä minnekään, taitaa olla sulla ne kasvatustaidot hukassa??
:D

Tottakai kannan lapsen pois tilanteesta jos on tarvis - niinhän ne esimerkiksi päiväkodissakin tekevät. Tai nostan toisen lapsen pois sisaruksensa kimpusta. Ei se lapseen satu.

Kehuja mä oon saanut mm. sieltä pk:sta ja neuvolasta, kun ollaan käytössä olevista kasvatusmenetelmistä juteltu. Arki rullaa mukavasti ja homma on hyvin hallussa.
täältä, missä lapsensa pois nostajaa pahanteosta pidetään pahoinpitelijänä.

Kuule, ihan sama vaikka joku pitäisikin. Säälin vaan sinun lapsiasi kun luulet niitä kasvattavasi vaikka todellisuudessa vingut hiekkarlaatikkon reunalla" CaritaMicsu, älä ota tytön kädestä...hei älä mene päälle,...yms" samaanaikaan kun lapsesi pahoinpitelee muita lapsia ja sinä et edes huomaa mitään kun kuvittelet olevasi niiiiiiiin mainio ihminen ja kasvattaja ettei tarvitse ikiiiiiiinä koskea lapseen vaan aiiiiina tottelee.
Mitä ne eivät tee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja larvae:
Lyötkö tai tukistatko akuista, joka ei ole kanssasi samaa mieltä? Jos et, niin miksi teet niin lapselle? Aikuisella on enemmän kokemusta ja älyä, joten suuremmalla syyllähän sitä eri mieltä olevaa aikuista pitäisi tirvaista, eikä kokematonta ja pientä lasta. Lapselle pitää opettaa, mikä on oikein, mikä väärin. Jos on itse niin vajaa, ettei kykene sitä väkivallatta tekemään, niin olisi syytä hankkia apua jostakin.
:flower:
 
peesaan kuritusta
tukistetaan tai lyödään mutta jos lapsi ei tottele, kaikki keinot sallittakoon. Enkä tarkoita tällä mitään hakkaamista niin kuin kaikki täällä asian heti olettavat. On se vaan -vetin hyvä että jokainen tänne kirjoittaja saa kasvatettua lapsensa puhumalla. Minulle ei puhe piisannut eikä tullut traumoja risusta. Opin kyllä jotain joka kerta. Ihme hippiporukkaa täällä minun mielestäni
 
kultainen keskitie
Jännästi nämä jutut kärjistetään aina musta-valkoisesti. Tukistus-luunappi=Hitlerin teot. Hei haloo, missä on se paljon puhuttu järki?
En ole risun kannalla, mutta pikku luunappi tai pikku tukistus kyllä tepsii.
Anteeksi vain, mutta joudun kyllä nyt vertaukseksi ottamaan tähän koiraemon ja pennut, jospa se vähän valaisis asiaa. Tiedän, että ihmiset emme ole koiria, mutta laumaeläimiä kuitenkin.
Miten koiraemo käyttäytyy kun pentu tekee väärin, käy liian rajuksi, satuttaa emoa ym.? No, se nappasee sitä pentua hellästi mutta varmasti ja tuntuvasti. Sillä tavalla että pentu tajuaa menneensä liian pitkälle. Ei, se ei ole pahoinpitelyä vaan opettamista.
Kyllä, ihmiset osaavat puhua, mutta ilmeisesti olemme lapsena vielä niin alkukantaisia että aina se puhumisen ymmärtäminen tai totteleminen ei mene perille. (Kuten ei koirallakaan murina...)
Tiedättekö, jossakin maassa ne naurais nämä ylihysteeriset keskustelut koska jossain on tapana läppäistä poskelle, ottaa korvasta ym. HIRVEÄÄ!
Mutta maassa maan tavalla ja kyllä sen sitten nuorisosta ja vanhemmista näkeekin tuloksen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kamalalta kuulosta tuo sinun kasvatus, niskapersote ja lapsen raahausta väkisin jonnekin istumaan. Ihan varmasti vähemmän traumoja tulee pienestä tukistamisesta kuin tuon kaltaisesta toiminnasta. Miten tuollainen ihminen voi päteä joka toimiin itse noin pahoin? Koskaan ei ole tarvinnut lapsiin koskea väkivalloin, tukistaa tai raahata niitä minnekään, taitaa olla sulla ne kasvatustaidot hukassa??
:D

Tottakai kannan lapsen pois tilanteesta jos on tarvis - niinhän ne esimerkiksi päiväkodissakin tekevät. Tai nostan toisen lapsen pois sisaruksensa kimpusta. Ei se lapseen satu.

Kehuja mä oon saanut mm. sieltä pk:sta ja neuvolasta, kun ollaan käytössä olevista kasvatusmenetelmistä juteltu. Arki rullaa mukavasti ja homma on hyvin hallussa.
Niimpä. Ei me päiväkedissa niitä retuuteta jäähylle, nostaakin voi satuttamatta ja joskus ne menevät jopa sanomalla. Onko se tukistus sitten parempi? Mitä te sitten haluatte meidän tekevän kun kaikille kullannupuille ei pelkkä sana tehoa, se jäähy usein kyllä puree.
 

Yhteistyössä