Siis miksi Martinalla ja Eskolla oli eilisessä jaksossa

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
ap
Tässä vielä Finskin sivuilta mustaa valkoisella http://www.finnair.fi/finnaircom/wps/portal/traveldocuments/fi_FI?:

"Myös Pohjoismaissa ja Suomessa matkustettaessa on pidettävä mukana henkilöllisyystodistus henkilöllisyyden toteamiseksi. Tähän tarkoitukseen sopivat passi, kuvallinen henkilökortti tai ajokortti. Muualle kuin Pohjoismaihin matkustettaessa matkustusasiakirjaksi tarvitaan yleensä voimassaoleva passi."

Et nauran vieläkin. :LOL: :LOL: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja v*:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eikö ajokortti olis ollu vähän kätevämpi henkilöllisyystodistus? Kummallakin varmaan sellanen lompakossa aina on...
minä en oo ainakaan ikinä nähny martinan ajavan autoa , epäilen etei hällä ainakaan ole ajokorttia..
ja ajokortti ei ole virallinen henkilöllisyystodistus. uskon että tuo pari sen tietää ku matkustelevat paljon =)
ootko useinkin sitten nähnyt muuten martinaa? :D
 
juu
Ap. Onko Martinalla ajokorttia? Minä en ainakana tiedä. Jos ei, niin pakko olla virallinen todistus. Sehän on joka tapauksessa fiksumpaa ottaa mukaan! Mitä järkeä on sitten jäädä lentokentälle itkemään, kun ei viitsinyt ottaa passia mukaan.

http://formin.finland.fi/public/default.aspx?nodeid=15711&contentlan=1&culture=fi-FI

Tässä esimerkiksi ulkoasianministeriöltä ohje matkustukseen. Henkilökorttikaan ei käy ihan joka maahan, vaan passi tietysti olla pitää.

Katso myös kohta Pohjoismaiden välillä, jossa selkeästi osoitetaan, että henkilöllisyys pitää vioda osoittaa. Mikä tarkoittaa siis passia tai henkilöllisyyskorttia. Jos lentoyhtiö hyväksyy ajokortin, niin se on heidän oma asiansa. Kaikki yhtiöt eivät hyväksy ja kaikki virkailijatkaan eivät välttämättä hyväksy.

Eli on ihan naurettavaa tulla tänne naureskelemaan asiasta, koska Martina ja Esko ovat toimineet ihan oikein ja kaikkien sääntöjen mukaan. Ihmeellistä touhua, että aina pitää julkkisten asiallisista jutuistakin vetää juttua. Taitaa olla kateutta.
 
plm
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
MITEN VOI OLLA NÄIN VAIKEA YMMÄRTÄÄ? Suomen sisällä lennettäessä ajokortti riittää todistamaan henkilöllisyyden. Ulkomaille sillä ei kannata yrittää. Tiedän tämän, koska matkustan aika paljon enemmän kuin perus-mamma. Suomen sisällä olen lentänyt useita kertoja, koskaan ei ole passia vaadittu näyttämään. Ajokortti riittänyt aina. Ulkomaille (=Suomen valtion rajojen ulkopuolelle) lennettäessä tietenkin täytyy olla virallinen matkustusasiakirja.

Typerää raahata passia mukana, kun ei aio maasta poistua.
Onko sun vaikea ymmärtää että kaikilla ei ole ajokorttia?

On näköjään kun jankkaat täällä vaikka tiedät jo olevasi väärässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tässä vielä Finskin sivuilta mustaa valkoisella http://www.finnair.fi/finnaircom/wps/portal/traveldocuments/fi_FI?:

"Myös Pohjoismaissa ja Suomessa matkustettaessa on pidettävä mukana henkilöllisyystodistus henkilöllisyyden toteamiseksi. Tähän tarkoitukseen sopivat passi, kuvallinen henkilökortti tai ajokortti. Muualle kuin Pohjoismaihin matkustettaessa matkustusasiakirjaksi tarvitaan yleensä voimassaoleva passi."

Et nauran vieläkin. :LOL: :LOL: :LOL:
En mä kyllä käsitä mitä nauramista on siinä että on passi mukana. Vai johtuukohan tämä nyt siitä että kyseessä on Martina ja Esko? ;) En ole ennen kuullut että joku naureskelisi sille että jollakin on passi mukana vaikka sille suurta tarvetta ei olisikaan...
 
jasso
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tässä vielä Finskin sivuilta mustaa valkoisella...

"Myös Pohjoismaissa ja Suomessa matkustettaessa on pidettävä mukana henkilöllisyystodistus henkilöllisyyden toteamiseksi. Tähän tarkoitukseen sopivat passi, kuvallinen henkilökortti tai ajokortti. Muualle kuin Pohjoismaihin matkustettaessa matkustusasiakirjaksi tarvitaan yleensä voimassaoleva passi."

Et nauran vieläkin. :LOL: :LOL: :LOL:
FINNAIR on vain yksi firma. Niitä on myös muita, jotka Suomessa lentää.

Esimerkiksi Blue1 vaatii virallisen henkilöllisyystodistuksen tai passin.

http://www.blue1.com/fi/fi/Matkustusinfo/Lentokentalla/Lahtoselvitys/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
MITEN VOI OLLA NÄIN VAIKEA YMMÄRTÄÄ? Suomen sisällä lennettäessä ajokortti riittää todistamaan henkilöllisyyden. Ulkomaille sillä ei kannata yrittää. Tiedän tämän, koska matkustan aika paljon enemmän kuin perus-mamma. Suomen sisällä olen lentänyt useita kertoja, koskaan ei ole passia vaadittu näyttämään. Ajokortti riittänyt aina. Ulkomaille (=Suomen valtion rajojen ulkopuolelle) lennettäessä tietenkin täytyy olla virallinen matkustusasiakirja.

Typerää raahata passia mukana, kun ei aio maasta poistua.
Eli onko se jotenkin KIELLETTYÄ todistaa se henkilöllisyys sillä passilla vai miksi vouhkaat näin helkkaristi siitä? Mikset soita Martinalle ja kysy, että minkä takia roudasi passia mukanaan?
 
v*
Alkuperäinen kirjoittaja AlterEgo:
Alkuperäinen kirjoittaja v*:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eikö ajokortti olis ollu vähän kätevämpi henkilöllisyystodistus? Kummallakin varmaan sellanen lompakossa aina on...
minä en oo ainakaan ikinä nähny martinan ajavan autoa , epäilen etei hällä ainakaan ole ajokorttia..
ja ajokortti ei ole virallinen henkilöllisyystodistus. uskon että tuo pari sen tietää ku matkustelevat paljon =)
ootko useinkin sitten nähnyt muuten martinaa? :D
olen =)
 
ap
Satun tietään, että myös Martinalla on ajokortti. Oon nähnyt sen ajavan sillä upealla Martina-teipatulla autolla ihan tässä meidän nurkilla. Ja edelleen, olen kyllä ihan satavarmasti oikeassa siinä, että Suomen sisäisillä lennoilla riittää ajokortti henkilötodistukseksi. Kukaan tässä ketjussa toisin väittänyt ei vaan halua myöntää olleensa väärässä. Ärsyttävää.

Ja musta se nyt vaan on ihan turhaa ja typerää kantaa passia mukanaan, jos sitä ei tarvita.
 
ei hyvää päivää
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Satun tietään, että myös Martinalla on ajokortti. Oon nähnyt sen ajavan sillä upealla Martina-teipatulla autolla ihan tässä meidän nurkilla. Ja edelleen, olen kyllä ihan satavarmasti oikeassa siinä, että Suomen sisäisillä lennoilla riittää ajokortti henkilötodistukseksi. Kukaan tässä ketjussa toisin väittänyt ei vaan halua myöntää olleensa väärässä. Ärsyttävää.

Ja musta se nyt vaan on ihan turhaa ja typerää kantaa passia mukanaan, jos sitä ei tarvita.
No lue tuo BLUE1 LINKKI!

Mitä ihmettä jankkaat täällä, jos et viitti ees lukea ensinnäkin Ulkoministeriön virallista selvitystä ja muiden firmojen selvitystä. Se on ihan sama, mitä yks firma tekee, jos muut tekee toisin.

Ja kuinka hemmetin painava sun passi on? Siis oot jotenkin tosi lapsellinen.

Olet todellakin kateellinen tälle parille, sen kyllä huomaa. Kukaan ei ole edes kiinnittänyt huomiota tollaseen asiaan. Älä kato sitä sarjaa, jos noin veetuttaa. Ja muuta muille kulmille, jos Martina tulee vastaan ja et kestä sitä.
 
ap
Olen myös lentänyt Blue1:lla Lappiin ja nekin hyväksyivät ajokortin henkilöllisyystodistukseksi. Tässä lainaus tuosta ylhäällä olleesta linkistä:

"Kaikkien matkustajien tulee esittää EU:n hyväksymä, voimassa oleva, kuvallinen henkilöllisyystodistus jokaisen lennon lähtöselvityksessä. Huomaa, että joihinkin kansainvälisiin kohteisiin matkustettaessa vaaditaan voimassa oleva passi."

Ajokortti on kuvallinen henkilöllisyystodistus. Koittakaa jo uskoa, että Suomessa lennettäessä RIITTÄÄ ajokortti. Ei tarvita passia.
 
Kuukkeli
Niillä, joilla ei ole virallista kuvallista henkilösyystodistusta (eikä ajokorttiakaan, joka joissain paikoissa hyväksytään todistukseksi), ei useinkaan ole muuta henkilöllisyystodistusta kuin passi. Itse, kun lähden kauppoihin ja tiedän ostavani jotain yli 50 eurolla, otan passin mukaan. En siis ota sitä mukaan siksi, että epäilen joutuvani kaupunkiinsaapumistarkastukseen - hih!
 
Mulla on usein passi mukana, kun lähden reissuun ihan silti varalta, jos sitten tuleekin lähdettyä kauemmaskin. Rukan reissu saattaa hyvinkin päättyä Ranskassa ja helsingin reissu thaimaassa. Toiseksi jos haluaa esim. vuokrata auton tai vastaavaa voi vuokrausfirma vaatia passin henkilötodistukseksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen myös lentänyt Blue1:lla Lappiin ja nekin hyväksyivät ajokortin henkilöllisyystodistukseksi. Tässä lainaus tuosta ylhäällä olleesta linkistä:

"Kaikkien matkustajien tulee esittää EU:n hyväksymä, voimassa oleva, kuvallinen henkilöllisyystodistus jokaisen lennon lähtöselvityksessä. Huomaa, että joihinkin kansainvälisiin kohteisiin matkustettaessa vaaditaan voimassa oleva passi."

Ajokortti on kuvallinen henkilöllisyystodistus. Koittakaa jo uskoa, että Suomessa lennettäessä RIITTÄÄ ajokortti. Ei tarvita passia.


Eikö se nyt ole yksi ja sama onko mukana passi vai henkkarit vai ajokortti?


 
ta jotain
Alkuperäinen kirjoittaja v*:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eikö ajokortti olis ollu vähän kätevämpi henkilöllisyystodistus? Kummallakin varmaan sellanen lompakossa aina on...
minä en oo ainakaan ikinä nähny martinan ajavan autoa, epäilen etei hällä ainakaan ole ajokorttia..
ja ajokortti ei ole virallinen henkilöllisyystodistus. uskon että tuo pari sen tietää ku matkustelevat paljon =)
Eikö se jossain jaksossa puhunu siis et hänkin voisi viimein hankkia ajokortin..jne..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen myös lentänyt Blue1:lla Lappiin ja nekin hyväksyivät ajokortin henkilöllisyystodistukseksi. Tässä lainaus tuosta ylhäällä olleesta linkistä:

"Kaikkien matkustajien tulee esittää EU:n hyväksymä, voimassa oleva, kuvallinen henkilöllisyystodistus jokaisen lennon lähtöselvityksessä. Huomaa, että joihinkin kansainvälisiin kohteisiin matkustettaessa vaaditaan voimassa oleva passi."

Ajokortti on kuvallinen henkilöllisyystodistus. Koittakaa jo uskoa, että Suomessa lennettäessä RIITTÄÄ ajokortti. Ei tarvita passia.
:headwall:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen myös lentänyt Blue1:lla Lappiin ja nekin hyväksyivät ajokortin henkilöllisyystodistukseksi. Tässä lainaus tuosta ylhäällä olleesta linkistä:

"Kaikkien matkustajien tulee esittää EU:n hyväksymä, voimassa oleva, kuvallinen henkilöllisyystodistus jokaisen lennon lähtöselvityksessä. Huomaa, että joihinkin kansainvälisiin kohteisiin matkustettaessa vaaditaan voimassa oleva passi."

Ajokortti on kuvallinen henkilöllisyystodistus. Koittakaa jo uskoa, että Suomessa lennettäessä RIITTÄÄ ajokortti. Ei tarvita passia.


Eikö se nyt ole yksi ja sama onko mukana passi vai henkkarit vai ajokortti?
No miksi täällä mammat sitten vauhkaa, että vain PASSI kelpaa henkilöllisyyden todistamiseen kotimaanlennoilla?
 
siks
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Ajokorttihan ei tosiaan ole periaatteessa pätevä henkilöllisyystodistus. Joten jos ei ole henkkareita varsinaisia, niin sitten pitää olla passi.
:eek: Miten niin? Kyllä ne ainakin esim. pankissa käy, samoin poliisille.
Niin no poliisihan haluaa vain tietää oletko ajoluvallinen,sisk kysyy ajokorttia.
Passi ei mene ajokortista sentään.
 
Ohis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suomen sisällä lennettäessä ajokortti on aivan yhtä pätevä todistus kuin kuvallinen henkilökorttikin. Ajokortti ei kuitenkaan käy passin sijasta matkustusasiakirjana ulkomaille matkustettaessa. Tällöin tarvii olla joko se passi tai henkilökortti. Ja tämä on tieto.
http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/2175
 

Yhteistyössä