Silikoniset muffinssivuokat

Lidlistä ostin halvalla
Tosi hyviä, mutta hankala putsata. Yleensä käännän ne väärinpäin ja laitan koneeseen mutta niillä on ikävä taipumus humpsahtaa siellä nurinniskoin ja kerätä likavedet itseensä.

Pois en silti vaihda.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Mulla on kanssa. Mutta kertokaa leipurit, että miten ihmeessä te saatte ne muffinssit IRTI siitä vuoasta ??
Kaksi kertaa olen kokeillut, toisella kertaa tein rasvaisemman taikinankin, vaan ei auttanu. :|
En varmaan oikein osaa vastata, minulla ei ikinä ole jäänyt kiinni. Kun otan uunista pois, annan hetken levähtää, ja sitten vaan vähän työnnän pohjasta, ja koko muffini nousee sieltä. En tosin pese niitä ikinä saippuavedellä, auttaisiko se? Pesen aina heti käytön jälkeen tulikuumalla vedellä, pyöräytän tiskiharjan jokaisessa kolossa ja se on siinä.
 
koklaa
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Mulla on kanssa. Mutta kertokaa leipurit, että miten ihmeessä te saatte ne muffinssit IRTI siitä vuoasta ??
Kaksi kertaa olen kokeillut, toisella kertaa tein rasvaisemman taikinankin, vaan ei auttanu. :|
Oletko kokeillut voidella niitä vuokia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Mulla on kanssa. Mutta kertokaa leipurit, että miten ihmeessä te saatte ne muffinssit IRTI siitä vuoasta ??
Kaksi kertaa olen kokeillut, toisella kertaa tein rasvaisemman taikinankin, vaan ei auttanu. :|
Mulla on ne "irtonaiset"... käännän vaan pohja ylöspäin (kädessä) ja painan kevyesti pohjassa... tippuu käteen = irtoo helposti :)
 
Niistä on kaikenlaista ihmehuhua tai tietoa ollut liikkeellä. Että muovista ja juuri silikonista irtoaa ties mitä outoa ruokiin ja tämä ylimääräinen kertyy ihmisen elimistöön. Silikoni on kuitenkin kakkuvuokien ja kuumuutta kestävien systeemien pinnoitteena uusi materiaali eikä sitä ehkä sittenkään tutkittu tarpeeksi.

Itse en pidä silikonivuoassa paistetun kakun paistopinnasta, mutta jäädykevuokana ovat käteviä.

Ja mistään ei tule niin kauheita palovammoja, kuin silikonisista uunikintaista, joihin vahingossa läimää käsivartensa hetki sen jälkeen kun on käyttänyt niitä.
 
mm
Mulla on silikoni-kakkuvuoka ja -muffinivuoka(jossa monta yhessä vuoassa). Molemmat olleet älyttömän hyviä, eikä oo jääny koskaan mikään kiinni vaikken käytäkkään mitään voiteluaineita.
Lähtevät irti kun vähän ensin avaa reunoja erisuuntiin ja sit kääntää ympäri ja työntää pohjasta.
Tiskikoneessa ne olen pessyt moneen kertaan.
 
Kippuravarvas
Juu on muffinsivuokaa ja kakkuvuokaa. Jäädykkeisiin tosi hyvä se kakkuvuoka, täytekakkuun vaati hiukka opettelua..joutu paistaan hiukan pidempään, oisko siitä kii Lasisilmä? Ja sit, haiseeko teillä ne vuuat kun niillä paistaa?
 
mm
Ohhoh, onkohan olleet jotkin maanantaipäivän kappaleet? Ei ne nyt tollasta sais tehä.

Tuli vielä mieleen, että kenen/minkä merkkisiä on teijän vuoat joilla huonoja kokemuksia?
 
jep jep
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Niistä on kaikenlaista ihmehuhua tai tietoa ollut liikkeellä. Että muovista ja juuri silikonista irtoaa ties mitä outoa ruokiin ja tämä ylimääräinen kertyy ihmisen elimistöön. Silikoni on kuitenkin kakkuvuokien ja kuumuutta kestävien systeemien pinnoitteena uusi materiaali eikä sitä ehkä sittenkään tutkittu tarpeeksi.
Ei ole tarpeen tutkia kun silikoni kertakaikkisesti on inertti aine, siitä ei liukene mitään.

Silikonin maineen on täysin pilannut silikonitissit. Siinä missä e-pillerit kaikkien hormoneiden (jollainen mm. D-vitamiini on) maineen.
 
mm
Makuasia, mä tykkään tosta vuoasta jossa monta koloa, mutta eipä mulla sellasia yksittäisiä ees ole.. :D

Mulla on Kotigastronomin muffinivuoka ja Tupperin kakkuvuoka. Lisäks mulla on Lidlistä ostettu Disney-vuoka, sekin on ollu ihan hyvä (kuumenee kyl enemmän ku noi aiemmin mainitut, mutta ei silti polta).
 
vierailija
Mulla on kanssa. Mutta kertokaa leipurit, että miten ihmeessä te saatte ne muffinssit IRTI siitä vuoasta ??
Kaksi kertaa olen kokeillut, toisella kertaa tein rasvaisemman taikinankin, vaan ei auttanu. :|
Jos tarkoitat sellaisia yksittäisiä vuokia, etkä levyä jossa on kuoppia niin todella hyviä ovat. Ei tarvitse edes voidella ja heti lähtee muffini irti.
 

Yhteistyössä