Sinä yli 170 cm pitkä nainen, käytätkö korkokenkiä?

  • Viestiketjun aloittaja "piipa"
  • Ensimmäinen viesti
"äiti86"
180cm pitkä ja käytän.
En nyt ihan 10cm korkoja mutta yhdetkin saapikkaat on 8cm korolla.
Harvoin edes löytää hyvännäköisiä korottomia kenkiä,
tosin, ei mulla ole tarvetta etsiäkkään :)
 
"vieras"
Käytän, tilanteen mukaan ja eri korkuisia. Toki viihdyn myös ihan tennareissakin. Mulle kriittistä on, etten olisi miestäni pidempi, mutta olen 172 ja mies 185, joten ihan hyvin on korkovaraakin ;)
 
"alkup."
Tietenkin, jos haluan. Miksen kayttaisi? Eivat korot kasittaakseni ole kielletty joltain tietylta pituusryhmalta...
No eipä tietenkää kiellettyjä. Itsestä vain tuntuu, että huitelen korkkareilla niin yläilmoissa että se vähä haittaa. Mulla on yhdet aivan ihanat saapikkaat 8cm:n koroilla ja oon niitä nyt koittanu syksyllä käyttää. Hyvät jalassa ja kauniit, mutta se lisäpituus tähän muutenkin pitkään 172 cm:n varteen vähä mietityttää. Ehkä se on vain tottumiskysymys... Mielenkiinnosta kyselin.
 
"Helmi S"
Appivanhemmat oli joskus hyvin jyrkästi sitä mieltä, että mun ei pitäisi käyttää korkkareita, kun mies on vaan muutaman sentin pidempi. Pöh. Logiikka ei aukene mulle.
 
[QUOTE="alkup.";27198617]No eipä tietenkää kiellettyjä. Itsestä vain tuntuu, että huitelen korkkareilla niin yläilmoissa että se vähä haittaa. Mulla on yhdet aivan ihanat saapikkaat 8cm:n koroilla ja oon niitä nyt koittanu syksyllä käyttää. Hyvät jalassa ja kauniit, mutta se lisäpituus tähän muutenkin pitkään 172 cm:n varteen vähä mietityttää. Ehkä se on vain tottumiskysymys... Mielenkiinnosta kyselin.[/QUOTE]

Aitini on yli 180 cm ja kulkee koroissa, eika 172 cm ole mielestani mitenkaan pitka nainen, jos siita on kiinni.

Eli tottumiskysymys. ;)
 
"vieras"
[QUOTE="alkup.";27198617]No eipä tietenkää kiellettyjä. Itsestä vain tuntuu, että huitelen korkkareilla niin yläilmoissa että se vähä haittaa. Mulla on yhdet aivan ihanat saapikkaat 8cm:n koroilla ja oon niitä nyt koittanu syksyllä käyttää. Hyvät jalassa ja kauniit, mutta se lisäpituus tähän muutenkin pitkään 172 cm:n varteen vähä mietityttää. Ehkä se on vain tottumiskysymys... Mielenkiinnosta kyselin.[/QUOTE]

Olen saman pituinen enkä todellakaan tunne itseäni erityisen pitkäksi ilman korkoja, enkä myöskään kokisi olevani mikään hujoppi 8 sentin koroilla. Ihan normaalipituinen.
 
"joo"
[QUOTE="alkup.";27198617]No eipä tietenkää kiellettyjä. Itsestä vain tuntuu, että huitelen korkkareilla niin yläilmoissa että se vähä haittaa. Mulla on yhdet aivan ihanat saapikkaat 8cm:n koroilla ja oon niitä nyt koittanu syksyllä käyttää. Hyvät jalassa ja kauniit, mutta se lisäpituus tähän muutenkin pitkään 172 cm:n varteen vähä mietityttää. Ehkä se on vain tottumiskysymys... Mielenkiinnosta kyselin.[/QUOTE]

Käytä pois! Pitkä nainen on nykyaikana "komee" :)

Mullakin on 180 pitkä ystävä, joka pitää paljon korkkareita. Kantaa senttinsä selkä suorana ja on naisellinen. Upea ilmestys!
 
178cm
[QUOTE="alkup.";27198617]No eipä tietenkää kiellettyjä. Itsestä vain tuntuu, että huitelen korkkareilla niin yläilmoissa että se vähä haittaa. Mulla on yhdet aivan ihanat saapikkaat 8cm:n koroilla ja oon niitä nyt koittanu syksyllä käyttää. Hyvät jalassa ja kauniit, mutta se lisäpituus tähän muutenkin pitkään 172 cm:n varteen vähä mietityttää. Ehkä se on vain tottumiskysymys... Mielenkiinnosta kyselin.[/QUOTE]

172 cm ei ole edes pitkä. Niinno, riippuu mihin vertaa.

Juhlissa käytän joskus korkkareita, 5 cm vaan.
 
178cm
[QUOTE="Helmi S";27198627]Appivanhemmat oli joskus hyvin jyrkästi sitä mieltä, että mun ei pitäisi käyttää korkkareita, kun mies on vaan muutaman sentin pidempi. Pöh. Logiikka ei aukene mulle.[/QUOTE]

Ei aukene mullekaan tuo logiikka. Noin yleensä: ei niillä koroilla pituutta tule yhtään lisää, on vain vähän korkeammalla. (Ajattelevatko ihmiset keittiöjakkaralla seistessään olevansa pitempiä? Ei kai.)
 
  • Tykkää
Reactions: Helmi S
178cm
[QUOTE="alkup.";27198684]Kavereistani ovat useimmat alle 160cm ja heidän seurassaan on pitkä olo jo ilman korkokenkiäkin. Mies on yli 190, että sen suhteen ei kyllä mietitytä. Mutta varmaan se vaatii nyt vaan totuttelua iteltä. Onneksi kävellä osaan.[/QUOTE]

Mun kaverit ovat myös lyhkästä sorttia - 160 sentin tietämissä - mutta en minä itseäni pitkäksi tunne heidän seurassaan. Johtuneeko siitä, että en vertaile itseäni heihin ja pituuksilla ei ole mitään merkitystä. En tiedä.

Korkokenkien käyttöä kyllä voisi harjoitella lisää, ettei tosiaankaan könyä polvet koukussa kuten joku aikaisemmin kirjoittikin. :)

Tennareissa viihdyn kuitenkin parhaiten.
 

Yhteistyössä