Sisäkissa vs. ulkokissa- mielpiteitä kaivataan :)

ihmettelen
Mitä ihmiset ei tajua ULKOKISSAT ON LAITTOMIA! jumalauta... lemmikkejä ei saa pitää vapaana kuin omalla maalla jos asuu taajamassa niin pannattomat kissat on kulkukissoja ja pannalliset viedään eläinsuojaan ja joutuu maksaa kun käy hakee sieltä..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Ei saisi olla mitään ulkokissoja! Kun eläimen ottaa,pitää sitoutua huolehtimaan siitä ympäri vuoden. Ei kissa pärjää kokonaan ulkona,ei talvella. Olisko kissalle sitten lämmin navetta tms?

Kannatan kyllä sisäkissaa,voisi maalla laskea jaloittelemaan ulos,mutta itse kyllä rakentaisin kissalle tarhan.Siellä se olisi suojassa pedoilta ym. eikä katoaisi muutenkaan mihinkään.
Käsitin ulkokissan siis niin, että kissa sa ulkoilla vapaasti silloin kun haluaa, yöksi tietenkin sisälle ja ruokapaikka sisällä, ja saa kulkea vapaasti ulos ja sisään. Kokonaan ulkona eläviä kissoja ei kyllä saisi pitää.

 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelen:
Mitä ihmiset ei tajua ULKOKISSAT ON LAITTOMIA! jumalauta... lemmikkejä ei saa pitää vapaana kuin omalla maalla jos asuu taajamassa niin pannattomat kissat on kulkukissoja ja pannalliset viedään eläinsuojaan ja joutuu maksaa kun käy hakee sieltä..
Kannattaisko päivittää vähän tietoja:

http://www.ilkka.fi/Article.jsp?article=378628&category=148&pagesize=40&page=0&first=1
 
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Sisäkissa - ok
Ulkokissa - vastuutonta eläimenpitämistä
??????
eläimet eivät ole tarkoitettu lukittavaksi sisälle. ei mikään eläin. eniten inhottaa ihmiset jotka keräilevät kaikenmaailman ötököitä ja elukoita ja pitävät niitä terraarioissa ja häkeissä. SE on eläinrääkkäystä.
Kissalla voi olla myös sisäkissana ihan virikkeellinen elämä. Ulkoiluttaa sitä voi hihnassa, tai jos mahdollista, niin rakentaa sille ulkohäkin, missä se saa olla vapaana. Ulkona vapaasti liikkuvia kissoja uhkaa monet vaarat, autot, myrkyt, ja muut vaarat. Se on vatuutonta päästää kissaa ulos ilman vahtimista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja auringonsäde pakkashangella:
kissa on onnellinen vain kun saa vapaasti ulkoilla
Mä en allekirjoita tätä. Mun siskolla on 2 kissaa, jotka ulkoilee vaan joko hihnassa, tai sitten kuljetusboxissa kun niitä viedään paikasta a paikkaan b. Isompi pääsi vahingossa heillä edellisessä asunnossa ikkunasta ulos, ja oli raukka kipittäny naapurin takaoven taakse, ja alkanu mouruaa, et sisääm pitäis päästä. Naapuri ihmeissään, et kenen kissa tää on, kun väkisin heille survoo sisälle. naapuri oli sit tullu kysyy siskolta, et tietääkö sisko tämmösestä kissasta mitään, et heille se tuli sisälle väkisin, eikä lähde ulos millään. Sisko menee katsoo, niin siellähän se heidän poitsu pötköttelee naapurin matolla.

Eli jos tää kisu olis sun kans samaa mieltä, niin kyllä se olis käyttäny tilaisuutta hyväkseen ja lähteny lintujahtiin! Mutta eipä halunnu, eikä lähteny.
 
Päätimme nimittäin, kun nuo kissat otettiin et sitten kun ne on leikattu niin päästetään vapaana ulos, mutta nyt on alkanut tuntumaan, että sepä ei taidakaan olla kovin fiksu ratkaisu.

Näköjään tämä jakaa mielipiteitä, mutta se ainakin on faktaa, että ulkona kissoilla on paljon vaaroja. Tietääkö kukaan leikkautetaanko tällaisia "ei vapaana ulkoilevia" kissoja yleensä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja auringonsäde pakkashangella:
kissa on onnellinen vain kun saa vapaasti ulkoilla
Kyllä se riippuu kissan luonteestakin. Toiset ei ulosmenoa kaipaa ja toiset taas hyppivät seinille, jos ulos eivät pääsisi.

Ja ne ikkunoiden takana sisällä istuvat kissat taitaa olla niitä, joilla sinne ulos olisi niin kova kaipuu.
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aivan,kissoja pitää myös rokotuttaa ym.Kuinka moni ulkokissan omistaja tekee niin?
Kysytkö sä tätä nyt ihan tosissasi :eek: ?
Kymysys, kymysys: Mitä tämä tarkoittaa? Sitäkö, että olet ihmeissäsi jos joku ei rokota kissaansa, vai sitä, että olet ihmeissäsi kun joku rokottaa kissansa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aivan,kissoja pitää myös rokotuttaa ym.Kuinka moni ulkokissan omistaja tekee niin?
Kysytkö sä tätä nyt ihan tosissasi :eek: ?
Ihan aiheellinen kysymys mun mielestä. Tuskin kovin moni kissa kulkee rokotettuna irrallaan.
Ja mun mielestä sitten taas aika harva ulkoileva kissa on rokottamaton!
 
Meillä on ulkokissa.
Se tuli talon mukana, ja on ollut ulkokissana täällä aina. Pitäisin enemmän rääkkäyksenä sitä, että nyt sulkisin sen sisään ja pakottaisin kusemaan laatikkoon.

Johtaja Korhosella on tärkeä tehtävä pitää siimahäntäkanta kohtuullisena piharakennuksissa. Yöt se silti usein lämmittää meidän polvitaipeita.
Koska Korhonen on leikattu, sen reviiri on jotakuinkin meidän mailla. Välillä se hiippaa naapurin pellolla, mutta naapuri on antanut luvan, että meidän kissa (ja koira ja hevosetkin silloin, kun pellot on sängellä ) saa siellä viipeltää.
Matolääkkeen tuo saa 4 kertaa vuodessa, useammin jos katson aiheelliseksi. Eläinlääkäri meillä käy ihan kotipihassa, ja kissakin tarkastetaan/rokotetaan tarvittaessa siinä samalla.

Kaupungissa tai jos naapureita olisi lähellä, en ulkokissaa pitäisi. Tänne taas en voisi kuvitella sisäkissaa. Paikasta ja kissasta kiinni mun mielestä.
 
vieras lisää
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aivan,kissoja pitää myös rokotuttaa ym.Kuinka moni ulkokissan omistaja tekee niin?
Kysytkö sä tätä nyt ihan tosissasi :eek: ?
Ihan aiheellinen kysymys mun mielestä. Tuskin kovin moni kissa kulkee rokotettuna irrallaan.
Ja mun mielestä sitten taas aika harva ulkoileva kissa on rokottamaton!
Siis jos muutenkin välittää kissastaan, niin kyllä sen leikkauttaa ja rokotuttaa riippumatta siitä saako se ulkoilla yksinään vai ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja TiiaNooraMarjaLeena:
Päätimme nimittäin, kun nuo kissat otettiin et sitten kun ne on leikattu niin päästetään vapaana ulos, mutta nyt on alkanut tuntumaan, että sepä ei taidakaan olla kovin fiksu ratkaisu.

Näköjään tämä jakaa mielipiteitä, mutta se ainakin on faktaa, että ulkona kissoilla on paljon vaaroja. Tietääkö kukaan leikkautetaanko tällaisia "ei vapaana ulkoilevia" kissoja yleensä?
Aika usein oon kuullut että sisäkissatkin leikkautetaan, sellaista kissaa ei kuulemma kovin mielellään kuuntele jota ei ole leikattu..
 

Yhteistyössä