sisarusistuin vaunuihin?

Onko olemassa viellä sisarusistuinta vaunuihin? Siis sellaista vaunujen päälle laitettavaa istuinta, jolloin vaunuissa voi maata yksi ja päällä istua toinen. Olen joskus muinoin mielestäni sellaisia nähnyt. Vielläkö niitä saa jostain? Ovatko merkkikohtaisia?
 
samaa kyselin tuola toisella palstalla kun ajattelin sellaisen hommata mielummin kuin tuplarattaat niin vastaukseksi sain että ei ole,ovat kuulemma todettu vaarallisiksi koska muuttavat vaunujen painopistettä.. meillä ollut joskus ykkösen ja kakkosen kanssa sellainen ja mielestäni ihan todella hyvä oli mutta ilmeisesti jää nyt vaan haaveeksi..tosin joku sanoi sielä että jostain euroopasta saattaisi saada..en usko että jaksan etsiä sen enempää..
 
No höh.
Varsin harvoin liikun lasten kanssa yksin niin, että vaunuja/rattaita tarvitsisin. Yleensä kun niin liikutaan, on isäntä mukana, joten selviäisimme vaunuilla, rattailla ja seisoma-alustalla. Tuntuu turhalta ostaa kaksosten rattaita muutamaa kertaa per kuukausi varten.
Kova on suunnittelu, vaikka kolmosta vasta yritetään alulle :D
 
Mua sama harmittaa, ettei niitä enää myydä. Jos itse aina pitää kiinni vaunuista, ei kai ne pääse kaatumaan, mutta rattaiden runko saattaisi vääntyä kyllä ennen pitkää. Ootte varmaan huomanneet, että Emmaljunga-merkkisiä sisaristuimia kyllä myydään käytettyinä.
 
Löytäisitkö käytettynä? Meillä on käytössä sellainen, joka aikoinaan ostettiin kakkosen synnyttyä ja on edelleen hyväkuntoinen ja mielestäni ihan turvallinenkin, kun vain pitää vaunuista kiinni koko ajan. Varmasti ihmisillä on jäänyt sellaisia tarpeettomina nurkkiin pyörimään. Meillä on vaunuina Simot ja Briot ja sama istuin mahtuu ongelmitta molempiin istuimen leveyttä säätämällä.
 
Strolli Rider hankittiin innolla pari vuotta sitten. Pettymys - pyrki aina kaatumaan kurveissa (vaarallinen) ja istuminen puudutti isonveljen pepun jo parissa minuutissa. Lisäksi oli hankalaa työntää ja kääntää vaunuja, kun paino li vain toisella puolella. Ei toiminut oikein seisomatelinekään, täytyy myöntää.
 
Minulla on Brion runkoon kiinnitettävä harmaa sisaristuin, on ollut tosi hyvä, on käytetty sitä sekä oran vaunuissa (91 ostetut) että Brion saman ikäisissä yhditelmävaunuissa. En usko että sitä saa noihin nykyvaunuihin laitettuakaan. Se on meillä nyt periaatteessa tarpeeton, eli jos oikein kova hinku on niin voisin sen myydäkin. :D
 
painopiste muuttu ja nykyajan vaunuissa on enemmän muovia/irtotettavia osia, ei ne kestä oikein sisaristuinta. ja aina on vaihtoehto ostaa käytetyt tuplat, tai vauva liinaan tai rintareppuun, isompi laudalle jne
 

Yhteistyössä