Sisustus gurut apuja :( Mä en osaa sisustaa! *kuva*

  • Viestiketjun aloittaja nolona
  • Ensimmäinen viesti
nolona
Juu, tässä on kuva meidän olohuoneesta siivottuna... Tasaisen hailakka, mun sisustustaidoista on aina puuttunut se jokin. MÄ EN OSAA! :( Miks kaikkien muiden kodit on niin kauniita ja mun koti on jotenkin ankea, ei yhtään sen näkönen mitä haluaisin... Haluaisin käyttää värejä, mutta en uskalla enkä tiedä miten niitä käytetään??

Neuvokaa mua mistä mun kannattaisi aloittaa ja mitä tehdä kokonaisuudessaan. Uusia huonekalujua ei ole vara ostaa, mutta muuta pientä kyllä!

Ja mun lempivärejä sisustamisessa on esim. turkoosi, lime, tummanvihreä, violetti ja sitten nuo maanläheiset värit...

Aijaa.com - 7322435.jpg
 
csm
Verhot ja sohvan koristetyynyt saman tyyliseksi. Vaikka niitä räväköitä värejä niihin ja joku huopa kaveriksi.

Nallepuhit sun muut lapsen huoneeseen.

Tv:n yläpuolelta pikkusälää pois ja pari isompaa esinettä sinne. Hylly saman värikseksi kuin tv-taso.

Johonkin vaikkapa jalka- tai pöytälamppu samaa tyyliä kuin kattolamppu.
 
"Minä"
Joo kaikki ylimääräset pois. Samaa väriä tekstiileihin ja pitkät verhot. Viherkasveja pari. Ja mua ärsyttää ylikaiken jos ikkunan edessä on jotain, pystyykö sohvaa siirtämään?
 
Ihana tv-taso ja mattokin oli kiva :)

Mä en tiedä sisustamisesta yhtikäs mitään, mutta ne mitkä mun silmään iski, oli verhot, sohvatyynyt, kissan kiipeilytelineen tyakana oleva värikäs tyyny(?), nalle puh ja tv:n yläpuolella oleva tavarapaljous.

Se limenvihreä kello oli kiva...oisko ihan poissuljettu ajatus laittaa vaikka pitkät, suorat limenvihreät verhot ja päällystää sohvatyynyt samalla kankaalla? Jätä kello paikoilleen ja se mustavalkoinen kuva...kaikki muu pois :)

Muks: ja se norsu...se on IHANA! :D
 
"vieras"
Asutkohan sä samassa taloyhtiössä? Ainakin sama hirvee muovilattia ja kamalat tapetit :x Eipä paljon mitään ole tehtävissä kun puitteet on tuollaiset. Tiedän varsin hyvin kun samassa tilanteessa olen.
 
amatööri
Ilman muuta kaikki tuo sälä (kissan systeemit ja lelut yms) pois huoneesta. TV:n päältä hylly pois kokonaan, ei mitään koriste-esineitä.

Jos tykkäät limestä, limen väriset pitkät verhot. Sohvatyynyt samalla värillä. Limen kanssa sopii kivasti tummanruskea, joten vaihda tummanruskea matto. Nykyinen matto on myös liian pieni, ei "sido" tilaa yhteen.
 
moks
Kaikkein pienimmällä vaivalla pääset, kun vaihdat verhot vaikkapa paneliverhoihin joista yksi tai kaksi on kirkkaamman väristä. Paneliverhotankoa ei tarvita vaan saat verhot kiinni kyllä ihan niillä tavallisilla nipsuillakin. Yhden seinän maalaat samaan sävyyn. Sohvathan ovat ihan hyvät laitat vaan niihin sohvatyynyt jotka sopivat kirkkaan väriseen seinään. Mattoakaan ei mielestäni tarvi vaihtaa, sohvien värin kanssa rauhoittavat yleisilmettä, eikä myöskään kissojen kiipelytelineelle tarvi tehdä yhtään mitään. Hylly samanväriseksi kuin tv-taso ja pikkusälä pois, samoin nallet yms.
 
Ego
Extra sälä pois. Verhoihin, mattoon väriä. Joku ehdotti tuol yhen seinän maalamista..kannatan.
Toi kippelypuu on vähä hankala...Rikkoo vähän näkymää mutta jossainhan senkin pitää olla. Mikäs katti siel bongailee?Sopii sisutukseen :D
 
Kyseessä on ilmeisesti vuokra-asunto lattiasta ja seinästä päätellen?
Minä kääntäisin tuon maton toisinpäin ja hankkisin toisen samanlaisen ihan siihen viereen.
Onko verhokappa ihan käytännön syistä (pienet lapset ja kissa) vai onnistuisiko koko pitkät verhot? Tässä vois olla kaks vaihtoehtoa, joko paneeliverhoja tai sitten jos haluat jotain ylellisempää, niin sellaiset valmiiksi "ryppyistä" silkkiä.
Jos tuo norsu on teille kiva ja tärkeä, jatkaisin sitä tunnelmaa eteenpäin esim. Isoilla paju- tai saviruukuilla, isolehtisiä viherkasveja, miksei joku taulukin joka sopis teemaan, mutta ei välttämättä niin kovin esittävää.

Mielestäni tuo valaisin on vähän eri maailmasta muiden kalusteiden kanssa, eli sen vaihtaisin johonkin toiseen, rauhallisempaan tyyliin.

Väreinä tuonne olis helppo lisätä tumman ruskeaa ja limen vihreää, mutta sitä vihreää en lähtis aivan joka paikkaan tunkemaan. Eli sen verran, että jos haluaa tunnelmaa muuttaa, voi sitten vaihtaa vaikka tummaan luumuun tms.

Ja sitten tosiaan tuon hyllyn ottaisin pois.

Myös pino pyöreitä lattiatyynyjä eri väreissä ja hieman eri kokoisina vois olla kiva elementti tuolla.
 
harmaana taatusti
Itse ehdottaisin myös että pitkät verhot ja kappaverho pois. ja sitten sitä limen vihreää ja tumman ruskeaa tekstiileihin.

mutta nyt pakko kysyä: miksi ihmeessä KISSANKIIPEILYPUU PITÄISI POISTAA? eikö koti ole myös kissojen koti? meillä on olohuoneessa lattiasta kattoon ulottuva kiipeilypuu. tosin sen väri valittu muuhun sisustuksees sopivaksi. kissoilla lattialla tyyny ja nurkassa makuukori. ja suurin kollipoika tykkää nukkua olohuoneen lattialla olevan jätti pehmokoiran päällä. MIKSI kissat ei saa näkyä kodissa?
toinen mitä ihmettelen miksi koriste esineet pitää ottaa pois? miksi ei saa olla esillä mitään? miksi kodin pitää olla yksinkertainen ja pelkistetty? Tiedän ainakin että en ikinä tule laittamaan meidän kodista kuvia tänne palstalle, kaikki järkyttyisi niin paljon että olisitte terapian tarpeessa sen jälkeen.
Minun mielipide on että koti saa olla asujiensa näköinen, ei tarvitse piilottaa koriste esineitä ja kissan tavaroita. ei me missään sisustus lehdessä asuta.
 
"moi"
Se on vähän vaarallista kysyä neuvoja täältä - jos siis aikoo niitä ehdotuksia sitten toteuttaa. Kaikilla on erilainen maku. Esim. täällä useat neuvoo et ei mitää koriste-esineitä. Mulla on mielestäni melko kaunis koti (olenhan sen rempannu ja sisustanu itselleni mieleiseen tyyliin) ja mulla kyllä joka lipaston päällä on itselleni tärkeitä tavaroita, koriste-esineinä. Myös värit on valittu sen mukaan, mistä kukanenkin tykkää. Lapset on valinneet seiniinsä mieleiset värit ja minä muualle (koska miestä ei niin kiinnosta :D ), ja meillä on oikeastaan joka huone eri värinen, vaikka sekin jonkun mielestä on hillitön tyylimoka. Meillä on myös melkein kaikki kalusteet eri paria, en missään nimessä haluaisi esim. olohuoneeseen kaikkea samanlaisena, vaan olen kirppareita ja huonekalukauppoja kierrellessä tehny silmiäni miellyttäviä löytöjä.

Jos sä et kodissasi viihdy, niin koitapa laittaa sinne sun lempivärejä ja tavaroita jotka miellyttää silmää. Sillain siitä saa viihtyisän, ei niin, että katsoo sisustuslehden kuvia ja matkii niitä sisustuksia vaikkei niistä pitäisi.
 
"Neith"
laita vaikka limenvihreät pitkät verhot, sohvilla samanväriset tyynyt (ja jos mahdollsita niin matto)
ylimääräinen sälä pois..
seinien maalaus vois kanssa olla hyvä juttu
 
Sälästä se huoneen levottomuus tulee. Kun yhdellä pääseinällä on sekalainen koriste-esinerivistö, leluja, telkku ja kiipeilyteline. Joskus kannattaa miettiä löytyykö niille luontaisempi paikka jostain muualta ja tuunaaminen esim kiipeilytelineen osalta voi olla hyvä juttu. Kaikkea EI tarvitse poistaa ja tehdä kansikuvakotia, mutta ainahan ohjeena on ylimääräisen poistaminen & tavaroita ei kannatta kierrättää ympäri seiniä.

Tästä kuvakulmasta ei nää kokonaisuutta, auttaako huonekalujen uudelleenjärjestely huonetta (sitä voi tehdä myös paperilla). Sopisivatko sohvat vastakkain? Verhojen tyyli vaikuuttaa kovasti huoneen ilmeeseen ja minäkin ne vaihtaisin pois.
 
<3
tv, tv-taso, kissa ja lamppu on hienot! Niiden ympärille kannattaa lähtee rakentaa. Raapimispuuhan on rungoltaan samanvärinen kuin sohvat ja matto. Pilkullinen kangas kannattaa tosiaan vaihtaa. Tummanruskea laminaattilattia auttais jo paljon, koska nyt kaikki on vaaleaa seinää ja lattiaa myöten niin sohvat ja matto hukkuu niihin. Muuten samoilla linjoilla jo tulleiden ehdotusten kanssa :)
 
harmaana taatusti
tv, tv-taso, kissa ja lamppu on hienot! Niiden ympärille kannattaa lähtee rakentaa. Raapimispuuhan on rungoltaan samanvärinen kuin sohvat ja matto. Pilkullinen kangas kannattaa tosiaan vaihtaa. Tummanruskea laminaattilattia auttais jo paljon, koska nyt kaikki on vaaleaa seinää ja lattiaa myöten niin sohvat ja matto hukkuu niihin. Muuten samoilla linjoilla jo tulleiden ehdotusten kanssa :)
tuohon kiipeilypuuhun vielä kun moni ehdottanut uudelleen päällystämistä. että uuden päällisen vaihtaminen suht hankalaa kun tuossakin näyttäs olevan kiinteät kankaat, on rungossa kiinni. tästä syystä meilllä vaihdettavat päälliset kiipeilypuun tasoissa.
 
tähtisimmu*
Vaihda verhot ensimmäisenä. Ihan suorat sivuverhot, joku turkoosi sopisi hyvin. Ja sohvan koristetyynyt kanssa turkoosia. Matto vaikka tumman ruskeaksi. Ja tuonne hyllylle tyylikkäämpiä tavaroita tai vaikka kirjoja. Nyt on aika sekamelska. Tuo kissan teline on aika ruma, mutta ymmärrän, että se on kissojen viihtyvyyttä varten, ei sisustusmielessä siihen valittu. Mutta olisiko siihen mahdollista vaihtaa nuo karvaosat esim. tumman ruskeaksi. Ei tulisi "väärää" väriä sieltä sit huoneeseen. Ja tuo valkoinen hylly näyttäisi paremmalta, jos seinä olisi tummempi. Tai sit vaihdat hyllyn tummempaan. Ikeastahan tuo on, niin siellä kyllä löytyy niitä värejä muitakin. :D
 

Yhteistyössä