Sisustus ideoita, oikeemmin huonekalujen järjetely uuteen uskoon(kuvia)

Ensinnäkin teillä on kiva olkkari, tykkään tosta tiiliseinästä ja tuo tumma vanhan näköinen senkki/taso on ihana.

Mulla tuli mieleen et on vähän liikaa erityyppisiä huonekaluja. Voisko tuosta korituolista ja kiikkutuolista luopua olkkarissa? Jollei niin sijoittaisin ne lähekkäin esim tuonne tietokonepöydän viereen seinustalle. Tosta kuutiohyllystä luopuisin, koska se ei sovi muuten tohon kokonaisuuteen ollenkaan ja siirtäisin ton vanhan senkin sen tilalle niin se pääsisi oikeuksiinsa. Ja korostaisi myös tuota nurkkavitriiniä mikä on ihana! Sohvista en muista mitä sanoit, mutta tarvitteko todella noin monta niitä? Siirtäisin takaseinustalla sohvaa vähän irti seinästä ja okkarin pöytää keskemmäs lattiaa jos sen haluaa säilyttää (itse hävittäisin, en ymmärrä niiden tarkoitusta:)) .
Telkkarin vierestä tuo kiva kori jollekin toiselle paikalle niin saavat kalusteet edes vähän ilmaa ympärilleen. Nyt noi sun kivat verhotkin ihan hukkuu tuohon huonetta kiertävään tavarajonoon. Niin ja sisustustyynyt verhojen kanssa samaa sävyä.

Toivottavasti oli jotain apua. Ja ihan noin yleisesti mä olen sitä mieltä että sisustuksessa less is more :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Televisio lipaston paikalle. Pitkä sohva televisiota vastapäätä ja nojatuolit ikkunaseinän puolelle, siten, että muodotuu sohvaryhmä. Sohvapöytä niiden keskelle. Kulmakaappi omalla paikallaan ja sinne tiiliseinän eteen lipasto ja ehkä sen lähelle keinutuoli, jonka alla pyöreä pieni matto. Tuo toinen senkki, tai mikä hyllykkö/taso se nyt onkaan niin siihen, missä nyt nojatuolit.
:eek: Ei oo nojatuoleja vaan iso 3istuttava sohva ja 2 istuttava sohva..vievät järkysti tilaa
 
Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Televisio lipaston paikalle. Pitkä sohva televisiota vastapäätä ja nojatuolit ikkunaseinän puolelle, siten, että muodotuu sohvaryhmä. Sohvapöytä niiden keskelle. Kulmakaappi omalla paikallaan ja sinne tiiliseinän eteen lipasto ja ehkä sen lähelle keinutuoli, jonka alla pyöreä pieni matto. Tuo toinen senkki, tai mikä hyllykkö/taso se nyt onkaan niin siihen, missä nyt nojatuolit.
:eek: Ei oo nojatuoleja vaan iso 3istuttava sohva ja 2 istuttava sohva..vievät järkysti tilaa
Ai, katsoin, että ne oli tuolit... No sitten pienempi sohva niiden tilalle. :ashamed: Nuo kalusteet on tosiaan kyllä aika muhkean kokoiset. En tiedä, kuinka hallitsevilta ne näyttäisivät tuolleen, kuin ehdotin...
 
Millipide
Teillä on ns. tyylikalusteita ja sit lastolevyhöktyksiä sekaisin...se rumentaa olohuonetta ja kumpikaan tyyli ei mairittele toistaan.

Tumma katto ja tumma tiiliseinä tekee olohuoneen tunnelmasta synkän ja maalaisin katon valkoisella kuultomaaillla tai maalaisin tiiliseinän valkoiseksi saadakseni huoneesta valoisamman.

Tekisin kaikkeni että jostain repisin rahat jostain uuteen tvtasoon, kirppareita kiertelemällä voisi joku hieman tyylihuonekalumaisempi löytyä tai joku mitä voisi hieman maalilla tuunata.

Aluksi poistaisin sen harmaan lastolelyhökötyksen vaiks lastenhuoneeseen, näyttää tosi hassulta tyylikalusteen vieressä. Samoin tvtaso pois ja äkkiä. tai sit sijottaisin sen harmaan ikea hökötyksen tolle seinälle missä nyt keinutuoli ja vanha senkki ja kokoisin sinne koreissa lasten leluja millä olohuoneessa leikkivät.

Toisen nahkasohvan laittaisin ikkunan eteen ja toisen antaisin olla siellä missä nyt on, kangassohvan kääntäisin siten keskelle huonetta että tiiliseinää vasten tulisi tvtaso, kaapin antaisin olla samassa paikassa. Ja noista teidän kalusteista käyttäisin vanhaa senkkiä tvtasona.

Keinutuoli lentäisi pois mut koska teille varmaan rakas niin sijottaisin vanhan senkin seinälle sen lastentason viereen. korituoliin hankkisin valkoisen karvan ja veisin eteiseen tai makkariin.

tekstiileisä suosisin jotain valkoista mis kullalla tai hopealla jouluisia kuvioita, sohvatyynyt valkoisella tai joulunpunaisella kankaalla, voi olla jotain kuviota kun teillä aika pelkistettyä. Sit toi postimerkkitaulu pois tosta tiiliseinästä.

Tässä yksi ehdotus

 
Totta on, että täällä on paljon juttuja, jotka ei sovi yhteen.
Yks syy on se ,että mä tykkään tummasta ja mies vaaleasta.
Uusia kalusteita ei ole varaa ostaa.
Tietokone romut on kaikki pyökkiä, eivätkä sovi minkään kanssa yhteen.
Sohvat on järkyttäviä ja isoja ja haluaisinkin kaks nojatuolia ja yhden muhkean sohvan,mutta haaveena sitten joskus.


Lisää vinkkejä, vaikka kivoja jo tulikin, täytyy vaan katsoa niistä sopivat,sillä juuri nuo isot sohvat vievät niin paljon tilaa. :wave:
 
mökö
vaaleen ruskeet "nukkamatot"..tiiliseinälle joku ISO esim. 2m leveä ja 1m korkea taulu.. tämän saa helposti esim. pingottamalla kankaan kehyksiin! Jos tapetit on lähdössä pois, ni näille seinille maalattu pinta.. maalaus esim.pesusienellä (tulee elävämpi pinta). Verhoiksi esim. pellavasekoitteiset kapat/paneliverhot!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mökö:
vaaleen ruskeet "nukkamatot"..tiiliseinälle joku ISO esim. 2m leveä ja 1m korkea taulu.. tämän saa helposti esim. pingottamalla kankaan kehyksiin! Jos tapetit on lähdössä pois, ni näille seinille maalattu pinta.. maalaus esim.pesusienellä (tulee elävämpi pinta). Verhoiksi esim. pellavasekoitteiset kapat/paneliverhot!
Kuulosta ihan kivalta, mutta nyt ois tarkotus vaan saada jo olemassa olevat kalusteet kivaan järjestykseen =)

Täällä ois paljon tehtävää, sitten kun voitetaan lotossa :saint:
 
Eihän sen ihanan vanhan senkin päälle olis mahdollista tota telkkaria nostaa, niin saisit vähän enempi tilaa (ja kun ei se tv-taso useimmista kovin nätti oo).

Ja se senkki tilanjakana ehdotus kuulosti kans ihan hyvälle.
 
Siis onko nuo mustat tuossa seinällä 3- JA 2-istuttavat sohvat? Vai tarkoititko sitä tiiliseinällä olevaa 3-istuttavaa?

Kuvassa näyttää nojatuoleilta nuo mustat...

Aika kinkkisen pistit *miettii-miettii-miettii*
 
Tässä hätäsesti tehty kokeilu
http://vuodatus-media-1.web-effect.net/g/30686/1057900.jpg

http://vuodatus-media-1.web-effect.net/g/30686/1057901.jpg

http://vuodatus-media-1.web-effect.net/g/30686/1057902.jpg

Vielä, kun apuna hääräs 1v ja 3v niin homma toimii viimosen päälle :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja RäpäRällä:
Siis onko nuo mustat tuossa seinällä 3- JA 2-istuttavat sohvat? Vai tarkoititko sitä tiiliseinällä olevaa 3-istuttavaa?

Kuvassa näyttää nojatuoleilta nuo mustat...

Aika kinkkisen pistit *miettii-miettii-miettii*
Sohvat on harmaansiniset nahkasohvat, 3istuttava + 2istuttava
Sitten on vielä tuo 3 istuttava harmaa kangassohva
 
maatuska
mäkin ehdotan, et tiiliseinä maalattais, mut ei ihan valkoiseksi, joku beigesävy. Ja toi "senkki" ja "astiakaappi" sais mun mielestä olla jotenkin lähekkäin, kun ovat samantyyppisiä muotokieleltään (jos oikein sain kuvista selvää)
 
Mun on pakko vastata sulle kanssa tähän kun meillä myös tuo punainen tiiliseinä. Itse inhoan sitä ja haluaisin maalata sen kellertävän beigeksi tms. Mies haluaa ehdottomasti tuon "aidon" tiilen pitää kun tykkää siitä niin kovin ja kuulema ei enää koskaan saa takaisin jos menee värjäämään. Ollaan kuule väännetty tästä asiasta ja taidan joutua taipumaan. Mä olen "ratkaissut" asian niin, että olen sijoittanut seinälle hyllyjä ja tauluja keventämään. Laitan kuvan sulle tosta meidän seinästä, toki ei välttämättä hyvä ratkaisu sekään...
 
Tosi hankalaa kyllä :(
Siirsin tosiaan telkkarin sohvapöydälle..on ees vähän kivemman näkönen ja musta kärry jäi sit pöyrimään lattialle hätälasku tilaksi :D
..Mutta noita tekkarin piuhoja..ja siinä ei vielä kaikki, kunhan oma telkkari saadaan takaisin. Silloin täytyy vaihtaa taas tv-taso isoon ja rumaan, kun ei se telkkari mahdu tohonkaan.
 

Yhteistyössä