Sisustus ideoita, oikeemmin huonekalujen järjetely uuteen uskoon(kuvia)

Nää tietokone romut, kun sai pois, mutta muualle ei mahdu ja tietokoneen kun pitää olla telkkarissa kiinni.
Joku ihana tumma ja vanha vitriini ja sohvakalusto ja toi vanha senkki ja vitriini riittäs mulle.
Matot iso karvalankamatto.
Muutama iso taulu ja siinä se melkein olis ;)

Mutta, kun en asu täälä yksin ja tietokoneet on ja pysyy jne...
niin pakko tyytyä tähän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja unensieppaaja:
Minä ainakin yrittäisin järkätä niin, että kun on noin iso ikkuna, niin sen eteen ei mitään tavaraa, avartaa ja tuo valoa.
Matot, verhot, sohvatyynyt, pöytäliinat jne. vaihtaisin vaaleampiin.
Vaaleissa vaan näkyy lika vielä paremmin kuin näissä nykyisissä.
Nytkin esim. sohvatyynyt saa pestä vähintään kerran viikossa.
Varsinkin näillä kurakeleillä, kun koirat tuovat sisään kuraa turkissaan ihan älyttömästi.

Tykkäisin kans ,että iso ikkuna ois avoin, mutta toi valkonen patteri ja alla kulkevat johdot on ihan karmeet
 
pimpula
mittaappas kaikki huonekalut ja myös koko huone ja askartele niistä lasten kanssa pienoismalli. laita pohjapiirrokseen kaikkii ovet ja ikkunat ja sit eiku muokkaamaan...

ja sitä kulkutilaa kannattaa ihan suosiolla jättää sellasten paikkojen eteen/luo missä kuljetaan ettei tarvi pujotella ;)
 
kaipaaselkeyttä
minä poistaisin kaiken kuvioon sopimattoman tavaran, esim. vihreä lamppu hyllykön päällä,korituoli,kannellinen musta kori, senkin päällä olevan puukaappi(?) pois,

ison lasivitriinin kääntäisin kokonaan ikkunaseinälle tai tiiliseinälle tuo selkeyttä toisin kuin kulmittain.

Tyhjentäisin ikkunan edustaa, senkin päälle joku upea tyyliin sopiva jalkalamppu ja vaikka valokuvaa,maljakkoa,näin joulun alla joku kynttilä asetelma.

Sohvatyynyt laittasin 2 värisiksi,jotai tummanharmaata/ruskeaa ja mustaa.

Verhot vaaleaksi jos muut tekstiilit eivät pysy vaaleina
 
Uusi järjestys oli minusta kivampi kuin se entinen =) Mä en enää kommentoi järjestystä, mutta telkkarin ja tietokoneen sijoittelusta ja piuhoista sanoisin jotain. Meilläkin niiden täytyy ehdottomasti olla toisiinsa kytkettyinä, mutta ovat silti eri huoneissa. Isäntä teki seinän läpi reiäin, johon työnsi sähkömiesten käyttämää putkea seinän levyisen pätkän ja johdot kulkevat sitä kautta tietsikkahuoneesta olkkariin. Meilläkin piuhaa on... varmaan kymmeniä metrejä pitkin olkkaria ja tuota toista huonetta, jossa pöytäkone asustaa, mutta kunhan isäntä nyt saa nuo asennukset tehtyä loppuun, niin sitten piilotamme piuhat semmoiseen imurinletkun näköiseen suojukseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaipaaselkeyttä:
minä poistaisin kaiken kuvioon sopimattoman tavaran, esim. vihreä lamppu hyllykön päällä,korituoli,kannellinen musta kori, senkin päällä olevan puukaappi(?) pois,

ison lasivitriinin kääntäisin kokonaan ikkunaseinälle tai tiiliseinälle tuo selkeyttä toisin kuin kulmittain.

Tyhjentäisin ikkunan edustaa, senkin päälle joku upea tyyliin sopiva jalkalamppu ja vaikka valokuvaa,maljakkoa,näin joulun alla joku kynttilä asetelma.

Sohvatyynyt laittasin 2 värisiksi,jotai tummanharmaata/ruskeaa ja mustaa.

Verhot vaaleaksi jos muut tekstiilit eivät pysy vaaleina
Eihän siinä ole kuin nuo kissapatsaat


senkin päällä olevan puukaappi(?) pois, ??
Mitä tarkoitat?

Eihän siinä ole kuin nuo kissapatsaat:whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Uusi järjestys oli minusta kivampi kuin se entinen =) Mä en enää kommentoi järjestystä, mutta telkkarin ja tietokoneen sijoittelusta ja piuhoista sanoisin jotain. Meilläkin niiden täytyy ehdottomasti olla toisiinsa kytkettyinä, mutta ovat silti eri huoneissa. Isäntä teki seinän läpi reiäin, johon työnsi sähkömiesten käyttämää putkea seinän levyisen pätkän ja johdot kulkevat sitä kautta tietsikkahuoneesta olkkariin. Meilläkin piuhaa on... varmaan kymmeniä metrejä pitkin olkkaria ja tuota toista huonetta, jossa pöytäkone asustaa, mutta kunhan isäntä nyt saa nuo asennukset tehtyä loppuun, niin sitten piilotamme piuhat semmoiseen imurinletkun näköiseen suojukseen.
Makuuhuoneeseen ei tietokoneet edes mahdu, mutta jos mahtuisi niin tarvis ainakin kahden seinän ja huoneen läpi tulla johtojen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PahaMYY:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Uusi järjestys oli minusta kivampi kuin se entinen =) Mä en enää kommentoi järjestystä, mutta telkkarin ja tietokoneen sijoittelusta ja piuhoista sanoisin jotain. Meilläkin niiden täytyy ehdottomasti olla toisiinsa kytkettyinä, mutta ovat silti eri huoneissa. Isäntä teki seinän läpi reiäin, johon työnsi sähkömiesten käyttämää putkea seinän levyisen pätkän ja johdot kulkevat sitä kautta tietsikkahuoneesta olkkariin. Meilläkin piuhaa on... varmaan kymmeniä metrejä pitkin olkkaria ja tuota toista huonetta, jossa pöytäkone asustaa, mutta kunhan isäntä nyt saa nuo asennukset tehtyä loppuun, niin sitten piilotamme piuhat semmoiseen imurinletkun näköiseen suojukseen.
Makuuhuoneeseen ei tietokoneet edes mahdu, mutta jos mahtuisi niin tarvis ainakin kahden seinän ja huoneen läpi tulla johtojen.
Hyvinhän se kone istui tuonne olkkarin nurkkaankin, ja onhan se siinä käteväkin, voi samalla seurailla leikkiviä lapsia. Mutta siis, johdoilta ei voi välttyä, mutta ne voi kivasti piilottaa =)
 
Auts, mä kirjotin pitkän "sisustussuunnitelman" ja se hävis taivaan tuuliin :'( . Noh yritän uudelleen. Tietsikka vois olla omassa nurkassaan, mutta sen vierestä ottaisin "turhat" kaapit pois ja laittaisin jonkun matkan päähän sen hienon korkeen kaapin (antiikki?). Tietsikan eteen laittaisin vinottain kangassohvan, sen eteen jonkun pienen pöydän ja näiden alle matto, että tulee ryhmä. Sohva ois siis selkä tietsikkaan päin. Ikkunoihin laittaisin verhon joka väliin, jotain kevyttä (voileeta?) ja vaaleeta tiukasti rypytettynä. Kahden istuttava sohva melko lähelle tiiliseinää selkä ikkunaan. Sohvan nurkkaan jalkalamppu (ei tainnu olla, mut jos saisit jostain). Se yksinkertainen TV taso ja telkka tiiliseinälle ja sen eteen kolmen istuttava sohva ryhmäksi 2-istuttavan kanssa ja soikea sohvavpöytä palvelemaan molempia vähän vinottain ja koko ryhmän alle matto. Ison sohvan ja pöydän pitää mahtua matolle ja maton pitää ylettyä ainakin pienen sohvan eteen, ellei etujalkojen alle ylety. Ois hyvä jos molempien ryhmien alla ois samanlaiset tai ainakin samantyyliset matot. Takan viereen "pitkälle" seinälle laittaisin sen antiikki(?)lipaston ja talulut ryhmäksi sen päälle. Ryhmittely kannattaa tehdä ensin samalle kohtaa lattialle ja mitata välit tarkaan, sit vasta nauloja seinään =) . Tää osa olkkarista, jossa on telkka, ois siis hallitseva ja se toinen pääty sit enemmän työtilaa. Tais multa jäädä vähän kaluja käyttämättäkin ... mä oon semmonen yksinkertaisuuden ja selkeyden kannattaja. Siitäpä tulikin mieleeni et pikkutavaroita vois karsia aika rankasti, tulis rauhallisempi vaikutelma. Ainakin sen hienon korkeen kaapin päältä tavarat pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Auts, mä kirjotin pitkän "sisustussuunnitelman" ja se hävis taivaan tuuliin :'( . Noh yritän uudelleen. Tietsikka vois olla omassa nurkassaan, mutta sen vierestä ottaisin "turhat" kaapit pois ja laittaisin jonkun matkan päähän sen hienon korkeen kaapin (antiikki?). Tietsikan eteen laittaisin vinottain kangassohvan, sen eteen jonkun pienen pöydän ja näiden alle matto, että tulee ryhmä. Sohva ois siis selkä tietsikkaan päin. Ikkunoihin laittaisin verhon joka väliin, jotain kevyttä (voileeta?) ja vaaleeta tiukasti rypytettynä. Kahden istuttava sohva melko lähelle tiiliseinää selkä ikkunaan. Sohvan nurkkaan jalkalamppu (ei tainnu olla, mut jos saisit jostain). Se yksinkertainen TV taso ja telkka tiiliseinälle ja sen eteen kolmen istuttava sohva ryhmäksi 2-istuttavan kanssa ja soikea sohvavpöytä palvelemaan molempia vähän vinottain ja koko ryhmän alle matto. Ison sohvan ja pöydän pitää mahtua matolle ja maton pitää ylettyä ainakin pienen sohvan eteen, ellei etujalkojen alle ylety. Ois hyvä jos molempien ryhmien alla ois samanlaiset tai ainakin samantyyliset matot. Takan viereen "pitkälle" seinälle laittaisin sen antiikki(?)lipaston ja talulut ryhmäksi sen päälle. Ryhmittely kannattaa tehdä ensin samalle kohtaa lattialle ja mitata välit tarkaan, sit vasta nauloja seinään =) . Tää osa olkkarista, jossa on telkka, ois siis hallitseva ja se toinen pääty sit enemmän työtilaa. Tais multa jäädä vähän kaluja käyttämättäkin ... mä oon semmonen yksinkertaisuuden ja selkeyden kannattaja. Siitäpä tulikin mieleeni et pikkutavaroita vois karsia aika rankasti, tulis rauhallisempi vaikutelma. Ainakin sen hienon korkeen kaapin päältä tavarat pois.
Kiitos!
Täytyy kokeilla taas uusia ratkaisuja..ehkä tänään jos kerkiän.
Jalkalamppu löytyy.
Telkkarin kanssa on se ikuinen piuha ongelma, eli piuhat ei riitä ja jos niitä jatkoja laittaa niin kuvan laatu huononee..täällä metsässä kuvanlaatu ei muutenkaan paras mahdollinen.
Sohvapöytää ei tällä hetkellä ole ollenkaan, paitsi toi musta metallikärry.
Tv on nyt meidän entisellä sohvapöydällä.

Mies tykkäs tästä tän hetkisestä järjestelystä
=)
 
Mistähän ihmeestä mä keksin et teillä on semmonen koivun värinen soikee sohvapöytä??? :headwall: . Kävin oikein uudestaan kattomassa kuvat ja eihän siellä sitä ollu ... noh, laitetaan tän koitäitiyden piikkiin :kieh: .

Lisäys vielä. Jos haluut kokeilla tota mun ehdotusta, niin eiks sen vois kääntää peilikuvaks, eli telkka jäis sinne seinälle missä nyt on tietsikka jne.
Vai onx sen tietsikan kanssakin johto-ongelma?

huomaatko, mä otin oikein sydämen asiaks teidän kodin sisustamisen :LOL: B) .
 
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Mistähän ihmeestä mä keksin et teillä on semmonen koivun värinen soikee sohvapöytä??? :headwall: . Kävin oikein uudestaan kattomassa kuvat ja eihän siellä sitä ollu ... noh, laitetaan tän koitäitiyden piikkiin :kieh: .

Lisäys vielä. Jos haluut kokeilla tota mun ehdotusta, niin eiks sen vois kääntää peilikuvaks, eli telkka jäis sinne seinälle missä nyt on tietsikka jne.
Vai onx sen tietsikan kanssakin johto-ongelma?

huomaatko, mä otin oikein sydämen asiaks teidän kodin sisustamisen :LOL: B) .
Tietokoneet on telkkarissa kiinni ja johto-ongelma tulee siitä.
Tietokoneet täytyy jostain syystä olla tässä, empäs muista miks. ja tosiaan esim. makkariin nämä ei edes mahtuisi.
 
Tuli mieleen semmonen ylimääränen ideakin, mikä kyllä vaatisi rahaa ja ostoksia, mutta oiskohan paha laittaa ns. verhojakaja eli verhotanko ja verho erottaa tieokone tilan olkkarista. Oisko ihan hullu idea?
Joku kiva selkeä paksu kangas "seinä".
Miinuspuolia kyllä olisi esim. kissat repisi sen heti alas, ehkä lapsetkin ja ainakin toi pentukoira nyppis sitä.. :/
 
vieras
Miten olis pari tällästä sermiä jakamaan tuo tietokone nurkkaus?

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=166875&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10008&compartmentId=10065&categoryId=10497
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten olis pari tällästä sermiä jakamaan tuo tietokone nurkkaus?

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=166875&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10008&compartmentId=10065&categoryId=10497
Joo, tämmöisiä olen joskus katsellut =)

Jos ois varaa niin ostaisin heti :whistle:
 
No, nyt oon taas myllänny kämpän moneen kertaan ja ei hemmetti tästä mitään tuu :kieh:
Ois vaan pitäny tyytyä siihen eiliseen :ashamed:
Tuloksena vaan kauhea kaaos :'(

Ehkä vaan oon nyt liian väsynyt.
Täytyy taas jatkaa toisena päivänä, paremmalla ajalla ja innostuksen kera.
Mies on tulossa kerrankin ajoissa kotiin ja nyt täällä näyttää, kuin pommi ois jyränny koko kodin :(
Tänään menee joko ilta pilalle tai jos isäntä on virkeä ja hyvän tuulinen niin saadaan yhdessä laitettua täällä paikat kuntoon, ees jotenkin.
Toivotaan tuota jälkimmäistä ;)
 

Yhteistyössä