Somalipojat sotkee pihan

  • Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti
.....
Taloyhtiömme pihalla käy päivittäin kolme nuorta somalia sotkemassa, tallomassa istutuksia, yms.
Mitä näille pojille pitäisi i tehdä? Itse olen kolme kertaa pyytänyt poikia ystävälliseen sävyyn poistumaan ja olemaan siivosti. Aina ovat poistuneet, mutta vartin päästä tulevat takaisin, tai viimeistään seuraavana päivänä.
Oikeasti alkaa vähitellen vituttamaan. Osaako joku keksiä keinon, millä saan pojat pysymään poissa?
 
......
Ja ennen kun joku puuttuu siihen, miksi piti yksilöidä somaleiksi, niin siksi että käyttäytyvät niin eri tavoin kiin suomalaiset vastaavan ikäiset.
Vaikka olen äärimmäisen rauhallisesti ja ystävällisesti pojille selittänyt, miksi mitäkin ei saa tehdä, niin pennut vain länkyttävät vastaan ja irvailevat.
 
.....
Osaavat joo, mutta en ole suomalaisten kanssa törmännyt siihen, että näin monta kertaa samasta asiasta pitää sanoa ja kieltää, ja että väittäisivät vain vastaan, vaikka kuinka asiansa perustelisi.
Pojat ovat siis jotain ala-asteikäisiä, jotka vielä nirmaalisti edes jossain määrin tottelevat kiellettäessä. Mutta nämä vain naureskelevat ja jatkavat toimintaansa.
 
mahadsanid
Taloyhtiömme pihalla käy päivittäin kolme nuorta somalia sotkemassa, tallomassa istutuksia, yms.
Mitä näille pojille pitäisi i tehdä? Itse olen kolme kertaa pyytänyt poikia ystävälliseen sävyyn poistumaan ja olemaan siivosti. Aina ovat poistuneet, mutta vartin päästä tulevat takaisin, tai viimeistään seuraavana päivänä.
Oikeasti alkaa vähitellen vituttamaan. Osaako joku keksiä keinon, millä saan pojat pysymään poissa?
Taloyhtiölle ilmoitusta. Tai videokuvaa, laita nettiin ja vinkki vaikka mv-lehdelle..Ei tuo porukka kalpeiden kristittyjen lakeja seuraa. "Tappelin" itse vuosien ajan heidän kanssa verbaalisesti ja ystävällisillä lapuilla, kun luulivat pysäköintikieltoa kehoitukseksi/tjsp..
 
.....
Taloyhtiölle ilmoitusta. Tai videokuvaa, laita nettiin ja vinkki vaikka mv-lehdelle..Ei tuo porukka kalpeiden kristittyjen lakeja seuraa. "Tappelin" itse vuosien ajan heidän kanssa verbaalisesti ja ystävällisillä lapuilla, kun luulivat pysäköintikieltoa kehoitukseksi/tjsp..
Itse vaihtoehtoja miettiessä mietin sellaista, että otan pojista kuvan ja laitan esim lähikaupan ilmoitustaululle kuvan ja vanhemmille viestin, että ohjaavat lastaan. Mutta saako näin tehdä?
 
vierailijaww
Ehkä se vika on sinussa, sillä heidän kulttuurissaan ei miesten ja poikien kuulu eikä tarvitse totella naisia. Että jospa menis kiellot perille jos joku mies sanoisi?
 
vierailijagnh
Pieniä somalilapsia tosiaan kasvatetaan niin, että aikuisen miehen ja äidin sana on laki, mutta naisilla yleisesti ei ole auktoriteettiä poikalapsia kohtaan. Voisiko joku miespuolinen sanoa asiasta? Voi toki olla ettei se auta, jos kotona ollaan länsimaalaisvastaisia, niin on opittu ettei valkoisia miehiäkään tarvitse totella, mutta ei välttämättä.
 

Yhteistyössä