Sormukset ja käsidesi

Onko muut havainneet sormusten himmentymistä säännöllisen käsidesin käytön yhteydessä?
Siis minulla on käytössä vain yksi sormus, jonka runko on keltakultaa ja päällä kulkee valkokultainen raita. Kivenä on pienenpieni timantti. :heart:
 
Terkkarissa töissä
Mikäli joudut usein käyttämään (töissä) käsidesiä, olet ilmeisesti sellaisessa työssä, että sormuksia ei pitäisi olla kädessä. Kotona käsidesiä ei tarvita ellei teillä ole erityistä hygieniaa vaativaa potilasta kotihoidossa tai joku epidemia juuri päällänsä.
 
Mä en tiedä missä sä olet töissä mutta missään missä mä oon tk hommissa ollu ei ole saanu käyttää sormuksia ikinä. Tiedätkö mitkä bakteerit siellä sormuksen alla muhii?! Mä jätän aina sormukset ja kellot kotiin kun lähden töihin. Jos töissä vaaditaan käsidesin käyttöä ni sormusten pitäminen vähän niinku mitätöi sen desin käytön,sama koskee pitkiä kynsiä.
 
en ole hoitotyössä... eikä kukaan syö valmistamaani ruokaakaan, mutta on meillä kuitenkin töissä nää käsidesipullot.
olen ajatellut pitää sormuksen sormessa, että tulee senkin pöpöt puhdistettua samalla.
ja tunnustan.. on miulla pitkät kynnetkin.
 
Kun kädet pestään ja laitetaan käsidesiä niin sormukset pitää ottaa pois. Siellä sormusten alla on aivan käsittämättömän paljon bakteereja ja siellä ne vain muhii lisää jos sormusta ei oteta pois.
 
vieras
Vastaan varmaan ensimmäisenä ap:lle itse kysymykseen eli ei - en ole huomannut mitään muutosta.

Ja muille: Tiedän että sormusten alla on bakteereja, mutta minä kuulun niihin harvoihin jotka pesee kätensä säännöllisesti eikä vain vasta kun niissä roikkuu näkyvää paskaa (palstala olen oppinut että se on se yleinen tapa) ja käytän käsidesiä tällä hetkellä myös autossa kun tulen kaupasta tai jos vaikka mennään jossain syömään lasten kanssa jne. Eli satunnaisesti, mutta käytän kyllä juurikin sen takia kun on possunuhaa ja muuta epidemiaa liikenteessä paljon. Ja en ota autossa sormuksia pois sen levityksen ajaksi enkä siis aina kotonakaan kun pesen kädet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vastaan varmaan ensimmäisenä ap:lle itse kysymykseen eli ei - en ole huomannut mitään muutosta.

Ja muille: Tiedän että sormusten alla on bakteereja, mutta minä kuulun niihin harvoihin jotka pesee kätensä säännöllisesti eikä vain vasta kun niissä roikkuu näkyvää paskaa (palstala olen oppinut että se on se yleinen tapa) ja käytän käsidesiä tällä hetkellä myös autossa kun tulen kaupasta tai jos vaikka mennään jossain syömään lasten kanssa jne. Eli satunnaisesti, mutta käytän kyllä juurikin sen takia kun on possunuhaa ja muuta epidemiaa liikenteessä paljon. Ja en ota autossa sormuksia pois sen levityksen ajaksi enkä siis aina kotonakaan kun pesen kädet.
Kiitos asiallisesta vastauksesta. Kirjoitit aiheesta etkä sen vierestä. :flower:

Edelleen olen hämmästynyt tuosta lihavuuskysymyksestä... on tääkin palsta! :headwall:

 
jepu
No itselläkin on 6 sormusta sormissa, enkä todellakaan ota sormuksia pois käsiä pestessä vaikka ne saisinkin pois. Viimeksi ne on ollu pois laitoksella lähes 4 vuotta sitten :heart:
 
sormustin
taas perinteinen keskutelu; aiina jokuon lihava tai muuten huono, eikö voi vain sanoa, että joo, sormus kantsii ottaa pois pesun ajaksi koska sen alle jää bakteereja, en itse usko sormuksen himmenemiseen, mutta voi se olla ehkä mahdollista. Itse otan kaikki sormukset pois koska se on hygienisempaaa. pidä huolta hienosta sormuksestasi :)
 
myy
No en minäkään ota sormuksia pois käsidesiä laittaessani tai käsiä pestessä. Sormukseni ovat sileät ja siirrän niitä ja pesen niiden altakin ja kuivaan myös niiden alta. Ei se käsienpesuallaskaan ole yleisillä paikoilla niin takuupuhdas etteikö siitä tulisi niihin sormuksiin pöpöjä kun ne siihen laskee. Niin ja ovathan ne sormukset kädessä silloin kun käsiin tulee sitä jotain likaa tai pöpöjä, minkä takia ne pitää alunperinkin pestä/desifioida joten saman käsittelyn nekin kait vaatii? Muutenhan käy niin, että jos ottaa sormukset pois pesun ajaksi niin niistä saa samat pöpöt puhtaisiin käsiin takasin.

Mun mielestä hyvä ohje on käsiä pestessä/desifioidessa liuttaa sormuksia sormessa ja pestä niiden alta ja välistä myös. Sitten kuivatessa myös kuivata ne tarkasti samalla ettei jää kosteaksi niiden alta.

En todellakaan ottaisi sormuksiani pois jossain julkisessa vessassa tms. nehän pian unohtuisivat kiireessä siihen altaan reunalle tai pahimmillaan ne siitä joku nappaisi matkaan. Jos on sellaisessa työssä, että käsihygienia on erityisen olennaista, kuten hoitoallalla esimerkiksi niin sitten olisi varmaan syytä ne sormukset jättää kotiin tai laittaa vaikka kaulaketjuun työvuoron ajaksi.
 
NÖF
Tyynen rauhallisesti ap otti nää törkeet vihjailut ylipainosta. Siis on ihmiset sitten raakoja! Pah... ja äitejä vielä!

Ap kysyi ajankohtaisen kysymyksen, koska työpaikoille, päiväkotien eteisiin ja jok'ikiseen paikkaan on ilmestynyt näitä käsidesipulloja ja käsienpesumahdollisuuksia.

Kurkkasin ap:n profiilin ja nostan hattua, hän on fiksu aikuinen nainen, joka ei pienistä hätkähdä!
 
myy
Mutta ap alunperäseen kysymykseesi, niin himmeneekö se koko sormus vain vaan se valkokultaraita? Jos vain se raita, niin saattaa olla että käsidesi kuluttaa sitä pinnoitetta kun usein valkokulta rodinoidaan tai sitten se raita on vain rodinoitu kohta keltakullassa.
 
Enpä haluaisi jättää käsidesiä sormuksen alle muhimaan. Iho ei siitä pitemmän päälle tykkää. Töihin mennessä laitan sormukseni avaimenperääni. Se on luokkaa "kaksiosainen sylinterikiinnityksellä", joten sormuksen putoamisesta ei tarvitse huolta kantaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Mutta ap alunperäseen kysymykseesi, niin himmeneekö se koko sormus vain vaan se valkokultaraita? Jos vain se raita, niin saattaa olla että käsidesi kuluttaa sitä pinnoitetta kun usein valkokulta rodinoidaan tai sitten se raita on vain rodinoitu kohta keltakullassa.
Sormus on ulkomailla tehty käsityönä, siksi ainutlaatuinen minulle. Valkokultainen raita (joka on siis laitettu keltakullan päälle kiinnittämällä ) näyttää enemmän himmeältä kuin runko.

Ja kiitos kannustavista viesteistä kaikille! Ikävää, että mennään ulkonäköasioihin, kun ei muusta saada "otetta".
No, kyllähän sitä sanoakin saa, mutta onko sillä mitään merkitystä? Ja itsepä läskini kannan, että sikäli...
 

Yhteistyössä