sossun rahan kestosta..ja muutenkin valitusta.. toimeentulotukea odotettu nyt 15pv =(

  • Viestiketjun aloittaja itkettää
  • Ensimmäinen viesti
Johanna



juu on tullut kyllä aiheesta ja aiheen vierestä..

itteäni lohduttaa että ehkä 2kk päästä tää kaikki on loppu.. mies pääsee taas töihin saa sen verran rahaa että pärjätään nykyistä paremmin.. hyvällä tuurilla jo huhtikuussa se vaan riippuu tuosta lumen ja pakkasten määrästä. . ei oo pitkä aika kun 3kk jo kitkuteltu...

niin se ruuan teko en saa hinattua itteeni ylös =)[/quote]

Miksi sun mies ei mene maantantaina töihin?
Keikka töitä kyllä löytyy kuukaudeksi-pariksi.
 
?
[
itteäni lohduttaa että EHKÄ 2kk päästä tää kaikki on loppu.. mies pääsee taas töihin saa sen verran rahaa että pärjätään nykyistä paremmin.. hyvällä tuurilla jo huhtikuussa se vaan riippuu tuosta lumen ja pakkasten määrästä. . ei oo pitkä aika kun 3kk jo kitkuteltu...

niin se ruuan teko en saa hinattua itteeni ylös =)[/quote]

Miten niin EHKÄ? pääsee töihin vai ei?
Kyllä työnantajan kanssa neuvotellaa koska työt alkaa.
Vai haaveiletteko vaan?
 
Nyt alkaa muakin ottaa jo aivoon nää "miksei ukkos vaan mene töihin", ei se prkl ole niin helppoa että sinne vaan mennään!Työttömiä hakijoita on niin paljon että työnantaja pystyy valkkaa ihan mieleisensä siitä joukosta!edes niihin ns."paskahommiin" ei pääse noin vaan!Ja puhun ihan kokemuksesta.
 
yrittäjä
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Äh, kannattaako tässä nyt kaataa kaikki ap:n niskaan, eiköhä se saanu jo ihan tarpeeks vittuilua ja neuvoja...

Paistaa se aurinko joskus risukasaankin, päivä kerrallaan!Täytyy vaan yrittää jaksaa venyttää penniä ja laskee kaikki...
No mä en halua vittuilla, enkä syyllistää ap:tä. Ihmettelen vaan, miten joku ei pärjää noilla tuloilla.

Lisäksi:

Ap ei voi mennä töihin, koska vauva on tulossa toukokuussa.
No, mullakin on laskettu aika samaan aikaan kuin ap:llä ja mä kyllä ihan hyvin vielä otan uusia asiakkaita ja töitä vastaan. Kyllä äitiyslomallakin voi tehdä töitä kuin kituutella minimiäitiysrahalla 20e/päivä, joka on kai ap:n kohtalo.

Mäkin neuvoisin velkaneuvontaa ap:lle: yritä neuvotella, että maksat nuo pakkolaskut vasta vaikka, kun miehesi on löytänyt työpaikan (kesällä?).





 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Julia:
Soita vähän isommalle päättäjälle. Ei muuten olisi noihinkaan sossu työntekijöihin tullu mitään vauhtia! Päätöksen olis pitäny kyllä tulla jo. Siinähän on se raja viikko
Juu soita jollekin pomolle ja ehdottomasti valita asiasta eteenpäin, päätöksen on tultava 7arkipäivän kuluessa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjä:
Ap ei voi mennä töihin, koska vauva on tulossa toukokuussa.
No, mullakin on laskettu aika samaan aikaan kuin ap:llä ja mä kyllä ihan hyvin vielä otan uusia asiakkaita ja töitä vastaan. Kyllä äitiyslomallakin voi tehdä töitä kuin kituutella minimiäitiysrahalla 20e/päivä, joka on kai ap:n kohtalo.
Työttömänä minäkin olen ja la on kesäkuun alussa, eipä oo kukaan enää töihin huolinu kun raskaana oleva on "riski", näin on suoraan sanottu..

Yrittäjänä on ihan eri asia koska sulla on jo se työ ja asiakaskunta..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
[
itteäni lohduttaa että EHKÄ 2kk päästä tää kaikki on loppu.. mies pääsee taas töihin saa sen verran rahaa että pärjätään nykyistä paremmin.. hyvällä tuurilla jo huhtikuussa se vaan riippuu tuosta lumen ja pakkasten määrästä. . ei oo pitkä aika kun 3kk jo kitkuteltu...

niin se ruuan teko en saa hinattua itteeni ylös =)
Miten niin EHKÄ? pääsee töihin vai ei?
Kyllä työnantajan kanssa neuvotellaa koska työt alkaa.
Vai haaveiletteko vaan?[/quote]

huoh käsitätkö sä ihan tahallas väärin??
siis on töitä ja työpaikka odottaa mutta päivästä ei tiedä kun se riippuu että jos kesäkuussa sataa vielä lunta ja on -30 astetta pakkasta niin ei aloita vielä silloinkaan.
se nyt riippuu näistä ilmoista alkaako ne työt maalis,huhti vai toukokuussa..
 
Jenna.
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Nyt alkaa muakin ottaa jo aivoon nää "miksei ukkos vaan mene töihin", ei se prkl ole niin helppoa että sinne vaan mennään!Työttömiä hakijoita on niin paljon että työnantaja pystyy valkkaa ihan mieleisensä siitä joukosta!edes niihin ns."paskahommiin" ei pääse noin vaan!Ja puhun ihan kokemuksesta.
Aijaa, miten niihin paskahommiin pääsee?
Kun hain ISS:llä joulukuussa kysyivät onko ajokorttia ja koska voin aloittaa.
Kokemusta ei ollut kun oman kämpän siivouksesta ;D
Jos työnantaja tarvitsee työvoimaa niin miten kauan se aikoo valkkaillaa sopivaa?
Meinaatko että se vuoden lukee hakemuksia kunnes löytää sopivan?
Kyllä siivous- ja kiinteistönhoitoalalla on pulaa työvoimasta.
Ja jos tehdään päätös pikaisen työvoiman palkkaamisesta, niin ei niitä hakemuksia montaa viikkoa räknätä.
Eli asia on ns. paremilla aloilla.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Äh, kannattaako tässä nyt kaataa kaikki ap:n niskaan, eiköhä se saanu jo ihan tarpeeks vittuilua ja neuvoja...

Paistaa se aurinko joskus risukasaankin, päivä kerrallaan!Täytyy vaan yrittää jaksaa venyttää penniä ja laskee kaikki...
No mä en halua vittuilla, enkä syyllistää ap:tä. Ihmettelen vaan, miten joku ei pärjää noilla tuloilla.

Lisäksi:

Ap ei voi mennä töihin, koska vauva on tulossa toukokuussa.
No, mullakin on laskettu aika samaan aikaan kuin ap:llä ja mä kyllä ihan hyvin vielä otan uusia asiakkaita ja töitä vastaan. Kyllä äitiyslomallakin voi tehdä töitä kuin kituutella minimiäitiysrahalla 20e/päivä, joka on kai ap:n kohtalo.

Mäkin neuvoisin velkaneuvontaa ap:lle: yritä neuvotella, että maksat nuo pakkolaskut vasta vaikka, kun miehesi on löytänyt työpaikan (kesällä?).





niin en halua mennä töihin kun la niin lähellä.. jos mua ei ois potkittu pihalle niin olisin varmasti siivoamassa niin kauan kun jään äippälomalle..johon ei ees pitkä aika enään..

toiseks mitä mun äippärahani tähän vaikuttaa?? ottaen huomioon että oon ollut töissä niin en joudu minimiäippärahalle vaan se on enemmän kun tuo 20e/pv mutta se ei ees kuulu tähän!!

pakko laskuista neuvoteltu enkä armoo saanut lohduttavaa että noistakin muutama maksettu kokonaan pois elo-syyskuussa niin senkin takia jää enemmän käytettävää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jenna.:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Nyt alkaa muakin ottaa jo aivoon nää "miksei ukkos vaan mene töihin", ei se prkl ole niin helppoa että sinne vaan mennään!Työttömiä hakijoita on niin paljon että työnantaja pystyy valkkaa ihan mieleisensä siitä joukosta!edes niihin ns."paskahommiin" ei pääse noin vaan!Ja puhun ihan kokemuksesta.
Aijaa, miten niihin paskahommiin pääsee?
Kun hain ISS:llä joulukuussa kysyivät onko ajokorttia ja koska voin aloittaa.
Kokemusta ei ollut kun oman kämpän siivouksesta ;D
Jos työnantaja tarvitsee työvoimaa niin miten kauan se aikoo valkkaillaa sopivaa?
Meinaatko että se vuoden lukee hakemuksia kunnes löytää sopivan?
Kyllä siivous- ja kiinteistönhoitoalalla on pulaa työvoimasta.
Ja jos tehdään päätös pikaisen työvoiman palkkaamisesta, niin ei niitä hakemuksia montaa viikkoa räknätä.
Eli asia on ns. paremilla aloilla.
Mä olen ite hakenu varmaan 4 eri siivousfirmaan, yhteenkään en päässy. Kylläpähän tilanne on nykyään se, vallankin kaupungeissa, että kysyntää on enemmän kun tarjontaa, jolloin työnantajalla on varaa valita...
 
._.

huoh käsitätkö sä ihan tahallas väärin??
siis on töitä ja työpaikka odottaa mutta päivästä ei tiedä kun se riippuu että jos kesäkuussa sataa vielä lunta ja on -30 astetta pakkasta niin ei aloita vielä silloinkaan.
se nyt riippuu näistä ilmoista alkaako ne työt maalis,huhti vai toukokuussa..[/quote]

Eli ilmeisesti ulkotöihin, työmaalle tai piha/puutarha töihin, ok.
Miksi se ei tee keikka töitä siihen asti?
Puhelinmyyntiä, lehtienjakamista? siivusta?
Työsopimuksen voi tehdä määräajaksi.
 
Jenna.


Mä olen ite hakenu varmaan 4 eri siivousfirmaan, yhteenkään en päässy. Kylläpähän tilanne on nykyään se, vallankin kaupungeissa, että kysyntää on enemmän kun tarjontaa, jolloin työnantajalla on varaa valita...
[/quote]


Mutta totuus on että hoitoalalla, siivous ja kiinteistönhoitoalalla on työvoimapula just nyt.

4 hakemuksen perusteella sä et ole oikeutettu tekemään MINKÄÄNLAISTA yleistystä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Jenna.:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Nyt alkaa muakin ottaa jo aivoon nää "miksei ukkos vaan mene töihin", ei se prkl ole niin helppoa että sinne vaan mennään!Työttömiä hakijoita on niin paljon että työnantaja pystyy valkkaa ihan mieleisensä siitä joukosta!edes niihin ns."paskahommiin" ei pääse noin vaan!Ja puhun ihan kokemuksesta.
Aijaa, miten niihin paskahommiin pääsee?
Kun hain ISS:llä joulukuussa kysyivät onko ajokorttia ja koska voin aloittaa.
Kokemusta ei ollut kun oman kämpän siivouksesta ;D
Jos työnantaja tarvitsee työvoimaa niin miten kauan se aikoo valkkaillaa sopivaa?
Meinaatko että se vuoden lukee hakemuksia kunnes löytää sopivan?
Kyllä siivous- ja kiinteistönhoitoalalla on pulaa työvoimasta.
Ja jos tehdään päätös pikaisen työvoiman palkkaamisesta, niin ei niitä hakemuksia montaa viikkoa räknätä.
Eli asia on ns. paremilla aloilla.
iss tiän ite sen verran kun potkut sieltä joulukuussa sain.
ukkeli kyseli jokunen aika sitten että jos ois lumen luontia tms mutta eipä huolittu..
 
yrittäjä
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjä:
Ap ei voi mennä töihin, koska vauva on tulossa toukokuussa.
No, mullakin on laskettu aika samaan aikaan kuin ap:llä ja mä kyllä ihan hyvin vielä otan uusia asiakkaita ja töitä vastaan. Kyllä äitiyslomallakin voi tehdä töitä kuin kituutella minimiäitiysrahalla 20e/päivä, joka on kai ap:n kohtalo.
Työttömänä minäkin olen ja la on kesäkuun alussa, eipä oo kukaan enää töihin huolinu kun raskaana oleva on "riski", näin on suoraan sanottu..

Yrittäjänä on ihan eri asia koska sulla on jo se työ ja asiakaskunta..
Ei se kuule ole kauhean eri asia, koska mäkin olen vast'ikään perustanut yrityksen, eikä mulla ole ns. vakiintunutta asiakaskuntaa. Ihan puhuin uusasiakashankinnasta.

Ei sua ihan varmaan kukaan palkkaa töihin vakituiseksi, kun jäät kohta jo lomalle. Kyllä töitä kuitenkin aina löytää urakkapohjalta: jos teet työt, saat maksun, suorittamatta jääneeltä osuudelta et saa palkkaa. Silloin raskaana olevatkaan eivät ole mikään riski.


 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Jenna.:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Nyt alkaa muakin ottaa jo aivoon nää "miksei ukkos vaan mene töihin", ei se prkl ole niin helppoa että sinne vaan mennään!Työttömiä hakijoita on niin paljon että työnantaja pystyy valkkaa ihan mieleisensä siitä joukosta!edes niihin ns."paskahommiin" ei pääse noin vaan!Ja puhun ihan kokemuksesta.
Aijaa, miten niihin paskahommiin pääsee?
Kun hain ISS:llä joulukuussa kysyivät onko ajokorttia ja koska voin aloittaa.
Kokemusta ei ollut kun oman kämpän siivouksesta ;D
Jos työnantaja tarvitsee työvoimaa niin miten kauan se aikoo valkkaillaa sopivaa?
Meinaatko että se vuoden lukee hakemuksia kunnes löytää sopivan?
Kyllä siivous- ja kiinteistönhoitoalalla on pulaa työvoimasta.
Ja jos tehdään päätös pikaisen työvoiman palkkaamisesta, niin ei niitä hakemuksia montaa viikkoa räknätä.
Eli asia on ns. paremilla aloilla.
iss tiän ite sen verran kun potkut sieltä joulukuussa sain.
ukkeli kyseli jokunen aika sitten että jos ois lumen luontia tms mutta eipä huolittu..
+ alkuvuodesta hain ite siivous firmoihin näin äkkiä muisteltuna 5-6 enkä ainooseenkaan päässyt. ja kun sit viä kuultiin mun raskaudesta niin ne vähäsetkin mahikset meni.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jenna.:
4 hakemuksen perusteella sä et ole oikeutettu tekemään MINKÄÄNLAISTA yleistystä.
Kyllä mä olen oikeutettu sen verran sanomaan ettei sinne töihin niin vaan mennä, edes siivojaks..
Ja ihanko kuvittelit etten työttömyyteni aikana ole enempää töitä hakenut?Nyt oli puhe siivousfirmoista...
 
mamukas


Työttömänä minäkin olen ja la on kesäkuun alussa, eipä oo kukaan enää töihin huolinu kun raskaana oleva on "riski", näin on suoraan sanottu..

Yrittäjänä on ihan eri asia koska sulla on jo se työ ja asiakaskunta..[/quote]

Ei se kuule ole kauhean eri asia, koska mäkin olen vast'ikään perustanut yrityksen, eikä mulla ole ns. vakiintunutta asiakaskuntaa. Ihan puhuin uusasiakashankinnasta.

Ei sua ihan varmaan kukaan palkkaa töihin vakituiseksi, kun jäät kohta jo lomalle. Kyllä töitä kuitenkin aina löytää urakkapohjalta: jos teet työt, saat maksun, suorittamatta jääneeltä osuudelta et saa palkkaa. Silloin raskaana olevatkaan eivät ole mikään riski.


[/quote]

Kerrankin joku puhuu asiaa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja yrittäjä:
[


Ei se kuule ole kauhean eri asia, koska mäkin olen vast'ikään perustanut yrityksen, eikä mulla ole ns. vakiintunutta asiakaskuntaa. Ihan puhuin uusasiakashankinnasta.

Ei sua ihan varmaan kukaan palkkaa töihin vakituiseksi, kun jäät kohta jo lomalle. Kyllä töitä kuitenkin aina löytää urakkapohjalta: jos teet työt, saat maksun, suorittamatta jääneeltä osuudelta et saa palkkaa. Silloin raskaana olevatkaan eivät ole mikään riski.
Mulle sanottiin ihan suoraan kun kysyin että vaikuttaako raskaus että vaikuttaa, jos vaihtoehtoina on täysin terve, ei raskaana oleva ja raskaana oleva niin ne ottaa sen joka ei ole raskaana, ei tartte pelätä sairaslomia tms. keikkahommiin kun tarvitaan että se työtekijä siellä olis eikä niin että sitä paikataan..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mamukas:
Työttömänä minäkin olen ja la on kesäkuun alussa, eipä oo kukaan enää töihin huolinu kun raskaana oleva on "riski", näin on suoraan sanottu..

Yrittäjänä on ihan eri asia koska sulla on jo se työ ja asiakaskunta..
Ei se kuule ole kauhean eri asia, koska mäkin olen vast'ikään perustanut yrityksen, eikä mulla ole ns. vakiintunutta asiakaskuntaa. Ihan puhuin uusasiakashankinnasta.

Ei sua ihan varmaan kukaan palkkaa töihin vakituiseksi, kun jäät kohta jo lomalle. Kyllä töitä kuitenkin aina löytää urakkapohjalta: jos teet työt, saat maksun, suorittamatta jääneeltä osuudelta et saa palkkaa. Silloin raskaana olevatkaan eivät ole mikään riski.


[/quote]

Kerrankin joku puhuu asiaa! [/quote]

aivan samaa mieltä .. kiitokset tämän aloituksen tekijälle!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja ._.:
Entäs nyt kevääksi tollanen?
Sit kesäksi oman alan töihin?
http://www.mol.fi/paikat/Job.do?lang=fi&jobID=7384283&index=58&anchor=7384283
Kelpaako?
toi mä en oo ihan varma mun mielestä ukkeli on tohon hakenut mutta ei kuulunut mitään..tai soitti mä en oo nyt ihan varma pitää kysästä kun kotiutuu että millai toi juttu meni.
kun tiän että tämän paikkakunnan iss:lle kun haki niin ei ollut minkään sortin työtä tarjolla ei iivoukseen,lumenkolaukseen eikä muuhunkaan.

tästä en nyt ihan varmaks uskalla mitään sanoo ennen kun oon kysässyt asiaa ukolta itseltään.
 

Yhteistyössä