Suositelka aurinkovoide lapsille 1v

Tai ylipäätäänsä tarviiko sitä.? Ollan lähdössä Bulgariaan ja katsoin että lämpötilat sielä 20-max25 astetta.

Viime vuonna ku käytiin hänen ka Kreikassa neuvolassa ainakin sanottiin että parempi pysyä varjossa kuin käyttä voiteita, sillä niillä on "ikäraja" 2v. Nyt kuitenkin poika liikku paljon enemmän ja tuskin istu koko ajan varjossa. mutta toisaalta ei noi lämpötilat vaikuta mun mielesta kovinkaa vaarallisita?

Tarvitaano me aurinkovode ja jos joo niin suositelka joku hyvä, sillä mulla ei oo kokemusta niistä..

Niin, ja poikahan pitää käsiä melkein jatkuvasti suussa..
 
iiu
Esimerkiksi acon aurinkovoide on meillä todettu hyväksi. Siis silloin kun ei voi varjossa pitää kokoaikaa.
JOstain toisesta fysikaalisen suojan aurinkovoiteesta tytöille tuli ihottumaa...
 
Moikka! Mun lääkäriystävä suositteli mulle Eucerinea, jossa on vain fysikaalinen suoja. Me käytettiin sitä lapselle, ku se oli vuoden ikäinen. Se siis käveli ja liikkui jo paljon vuoden ikäisenä, joten sitä olis ollu vaikea pitää vain varjossa! :heart:
 
miia
Kysy apteekista, osaavat neuvoa parhaiten. Mulle ainakin sanottiin just viime viikolla neuvolassa, et voidetta voi ihan hyvin käyttää 1 veelle. Parempi vaihtoehto kuin palaminen!

Mutta tietysti paras suoja on pitää varjossa ja suojata vaatteilla... :) Hauskaa matkaa!!
 
Ton ikäiselle ei suositella lainkaan rasvaa vaan ohuita pitkähihaisia ja varjoa mutta jos ihan pakko, niin esin Acon vahvaa tahnaa joka on fysikaalista suojaa(ei kemikaaleja). Ja sekin on pestävä illalla pois sillä se ei annan ihon hengittää.
 
hömö
Meillä käytössä aurinkovoide ihan täällä kotimaassakin silloin kun joudutaan olemaan suorassa auringonpaisteessa. Pienen lapsen iho ei ole tottunut aurinkoon ja palaa helposti, mitä ei lapselle missään nimessä saisi käydä. Kannattaa hankkia peittäviä mutta ohuita vaatteita ja suojata voiteella ne paikat joita ei saa piiloon, esim. naama, niska ja korvat (sekä käsivarret jos käytät t-paitoja, pitkähihainen kyllä parempi).

Suosittelen tällaista: Eucerin Kids Micropigment Sun lotion, kerroin 25. Ostin apteekista. Siinä ei ole lainkaan kemiallisia UV-suodattimia vaan tuo mikropigmenttisuoja. (Eucerinilla on kerroin 50 voidetta myös, mutta siinä on kemikaaleja, ja tuskin te Bulgariassa sentään viittäkymppiä tarvitsette.)
 

Yhteistyössä