Surullinen olo kummitytön puolesta

Kummityttö täytti tänään 7v. Etukäteen hän sai valita, millaiset verhot huoneeseensa tahtoo. Minä synttärilahjaksi hankin verhot + niihin sopivat pussilakanan ja tyynyliinan. Lisäksi oli ennakkoon sovittu, että synttäreillä sitten muovitan hänen koulukirjat ja yhdessä niihin kirjoihin tutustutaan.

Ennen neljää sitten tyttö soitti, että synttärit on peruttu, koska hän on ollut tuhma! Kovin oli tytölläääni itkuinen. Olin aika yllättynyt ja soitin saman tien tytön äidille. No, äiti piti kauhean luennon, kuinka tyttö oli unohtanut jonkun kouluun liittyvän asian ja liannut päivän aikan uuden synttärilahjaksi hankitun paitansa.

Yritin selittää, että tuollaisia juttuja nyt sattuu ekaluokkalaisille yhtenään, mutta ei, synttärijuhlat ja kummien vierailut on peruttu ja sillä hyvä. Tiedän kyllä tytön äidin olevan yli-pedanttinen asiassa kuin asiassa, mutta tämä oli mielesäni liikaa ja harmittaa niin kamalasti pienen tytön puolesta. Eihän me sinne synttäreille sitten voitu mennä, kunäiti napakasti sanoi että meille ei sitten tarvii tulla.
 
Voi hiisi :eek: Kyllä oli musta typerä äiti :( Toivottavasti sitä nyt harmittaa.. JA toivottavasti tyttö saa sitten vaikka myöhemmin juhlia, vaikka vaan sun kans.. Viet syömään ja ostaan niitä lakanoita ja verhoja :heart:
 
Kiitos siskot! Kutsunkin työn jo ensiviikonlopuksi meille - toivottavasti äitinsä suostuu.... Toi synttäreiden peruuntuminen olipettymys myös 7v ja 11v pojilleni, jotka viikkorahoistaan ovat hankkineet tytölle yllärilahjan.
 
Anne
Synttäreiden peruttaminen unohtamisen ja paidan likaantumisen vuoksi on todella yliammuttua.
Eihän tuossa ole edes tapahtunut mitään rangaistavaa.
Se aikuinen joka ei koskaan ikinä ole unohtanut mitään tärkeää töissä tai kotona nostakoon kätensä ylös.
Ei taida montaa kättä nousta. Mahtaako kummityttösi äidinkään käsi nousta.
7v on lapsi ja leikeissä aina vaatteet tahraantuu, mutta sitä varten on pesukone keksitty.

Jos hän tässä asiassa antaa noin ankaran rangaistuksen niin oletko kysynyt, että millaisia rangaistuksia hän sitten jakelee kun oikeasti tapahtuu jotain rangaistavaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bertta:
:(

Tuo on jo henkistä väkivaltaa... voi pientä ressukkaa :(
Samaa mieltä. Vaikk aite olis kuinka pedantti, niin ei lapselta saa sellasta vaatia... Lapset on lapsia ja tollasta sattuu. Ei siitä pitäis tolleen rankaista.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mitä jos kutsuisit tytön vaikka viikonloppuna yökylään ja järkkäisit herkkuja ja antaisit lahjan?
Tää olis myös mun mielestä hyvä idea. :) Tykkäis varmasti ja tulis varmaan hyvä mielikin pettymyksen jälkeen.
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja Valon kantaja:
:/ Voi raukkis. Eipä tule tyttö näitä "synttäreitä" unohtamaan ikinä.
Voi taivas!! Unohti jotain kouluun (ekaluokkalainen!!!?) ja likasi vaatteen? Ja sen takia joutuu itse soittamaan kummitädille, kertomaan, että on ollut tuhma eikä saakaan viettää syntymäpäiväänsä?

Mulla kyllä kiehahtais kummina (ja minä tahansa perheelle tuttuna ihmisenä) niin, että oksat pois! Toi on NIIN EPÄREILUA! Kohtuutonta.

Olkoot äiti pedantti mutta idiootti ei saa olla!!!
 
Siis mä ymmärrän että äiti haluaisi että lapsi oppisi muistamaan kouluun liittyvät asiat, mutta tollanen rangaistus on jo aivan liikaa :eek:

Tyttö on vasta ekalla eikä se nyt maailmaa kaada jos paidan likaa, onhan pyykkikoneet keksitty. :/

Kyllä tuli jotenkin surku olo tytön puolesta :(
 
Äippä
Alkuperäinen kirjoittaja Bertta:
:(

Tuo on jo henkistä väkivaltaa... voi pientä ressukkaa :(
Samaa mieltä, psyykkistä pahoinpitelyä. Mä kyllä ottaisin ja juttelisin äitin kanssa vakavasti ja jos ei viesti mene perille, sanoisin ottavani yhteyttä lastensuojeluun. (Nyt mä avaan kakkasateen varalta varjoni....)
 

Yhteistyössä