Suuri niskatusvotus > ennuste ja lopputulos! Sekä Turner-raskauksien epätoivoa, iloa, surua ja suurta rakkautta lasta kohtaan!

jaahassu: normaali niskaturvotus riippuu todella paljon siitä ajankohdasta, jolloin ultrataan. Eli jos ultrataan esim. viikolla 10 tai 11, on turvotus yleensä pienempi kuin viikolla 12 tai 13. Sitten 13 jälkeen turvotuksen pitäisi vähentyä kaikilla. Tuo nenäluunkin näkyminen on hiukan kinkkinen juttu, koska myös niillä sikiöillä, joilla on down-syndrooma, näkyy yleensä yksi nenäluu. Nenäluita on siis kaksi, ja jos kummatkin näkyvät, ei down-syndroomaa todennäköisesti ole. Mutta kaikki ultraajat eivät edes yritä etsiä kumpaakin nenäluuta, vaan tyytyvät yhteen. Mutta koko niskaturvotuksen mittaaminen ja verikokeetkin ovat vain suuntaa antavia, tuloksilla voidaan sitten antaa jonkinlainen todennäköisyysarvio downin, edwardsin tai pataun syndroomasta. Esim. Italiassa ei mitata pelkkää niskaturvotusta, vaan ultran yhteydessä otetaan myös ns. bitest, ja kaikki tulokset suhteutetaan sitten äidin ikään ja painoon, sillä tavalla saadaan 90% todennäköisyysarvio. Pelkän niskaturvotuksen antama todennäköisyysarvio on luotettavauudeltaan 60% luokkaa.
 
lentoemo-76 kiitos vastauksestasi, olen nyt viisaampi.. ystävälläni ultrattiin 12+ viikoilla, itselläni 13+2 . Mä en kyllä edes muista sanoiko ultraaja meille että näkyy nenäluut vai nenäluu. Mutta se kyllä sanoi siitä 63% todennäköisyydestä turvotuksesta
 
kylläpä oli surullista luettavaa kun tiukun kuulumisia tulin katsomaan. :'( :'(

Vain hetken sinut tuntea vatsassani sain,
en enempää, sen hetken vain.
Täällä äidillä ja isällä sinua kova ikävä on,
meidän surumme rauhaton, lohduton.
Mutta luona Jumalan, taivaassa siellä,
saat katsella äitiä ja isää elämän tiellä.
Sinut vielä syliini sulkea saan,
ja siinä pitää ainiaan.
Siis odota rakkahin äitiä, isää siellä,
me kohtaamme vielä taivahan tiellä.


Rakas Taivaan Isä.
Miksi äiti itkee?
Miksi isällä on niin raskaat askeleet?
Minäkö heille olen surua tuottanut,
kun vain katselen täältä kaukaa
enkä tule vaikka he odottavat niin kovasti,
että raskain sydämin käyvät iltaisin nukkumaan.

Voitko, Taivaan Isä,
äitiä lohduttaa,
pyyhkiä kyyneleet hiljaa pois?
Voitko isän olkaa taputtaa,
ettei niin kumarassa hän ois?
Kerro heille, Taivaan Isä,
etten ihan vielä ole valmis syntymään maailmaan.
Kerro, että jotkut lapset taivaassa
niin rakkaita Luojalleen on,
ettei heitä malttaisi millään antaa pois.
Huomaisipa äiti,
kun hänen luokseen
lennän perhosena ikkunaan.
Tietäisipä isä,
miten tuulen mukana
hänen poskeaan silittää saan.


syvimmät osaantottoni koko perheelle :hug: :hug: :hug:
kyyneleet tulee silmiin väkisin, niin toivoin kaiken päättyvän toisin. voimia ja jaksamisia :hug:
 
:'( :hug: todella lämpimät osanotot koko perheelle! Olen kanssa seuraillut täällä Tiukun kasvua. Itku tuli minullakin.

Hyvin hiljaa, hyvin hiljaa,
Nyt kuuluu keijujen äänet.
He tanssivat taas koko yön laulaen,
Koko yön laulaen.

Hyvin hiljaa, hyvin hiljaa,
Nyt syttyy tähtöset pienet.
Ne oottavat taas läpi yön loistaen,
Läpi yön loistaen.

Hyvin hiljaa, hyvin hiljaa,
Nyt sammuu keijujen äänet.
He liitävät taas ylös luo tähtien,
Ylös luo tähtien.



 
:hug: Lämmin osanotto suuressa ja mittaamattomassa surussa.
Tiedän sinun tunteesi, sillä itse olen menettänyt täydellisen prinsessani kohtuun rv 38 lähes kolme vuotta sitten ja tätä pienokaista on aivan valtava ikävä :'(

Voimia teille tulevaan :hug: Puhukaa ja halikaa toisianne :heart:
 
Meidän pikku-Kiian matka päättyy myös surullisesti. Kaikki lapsivesi on nyt siirtynyt sikiön sisälle, eikä tyttö pääse enää liikkumaan kohdussa. Lapsiveden puuttumisen johdosta keuhkot eivät kypsy ja selviytymismahdollisuuksia ei enää ole. Laajan nestelastin vuoksi sydän on siirtynyt kokonaan vasemmalta oikealle puolelle, tilanne on toivoton, koska tytölle ei ole kehttynyt ollenkaan virtsarakkoa. Elämää raskaampi päätös on tehty ja menen synnyttämään nyt jo rakkaan pikkuisen maanantaina. Sanat ei riitä kuvaamaan tätä tuskaa, jota ei helpota yhtään tieto siitä, että pikkuinen joutuu kyyhöttämään liikkumattomana ja aloillaan kohdun suojassa. Kiitos kaikille jotka olette kannustaneet matkan aikana, en usko palaavani enää ketjua lukemaan, liian tuskallisia muistoja täynnä! :'(
 
kiia79: Suunnattoman surullisia uutsisia sinultakin, voi kuinka pienen matka päättyyi ikävästi, olen surullinen puolestanne! :hug: :'(

Voimia tulevaan, pikkuisenne pääsee enkeliksi, meidän muiden pikkuisten enkelien kanssa



Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Tuskaisesti olen lukenut tätäkin ketjua, kuinka raapaiseekaan syvältä sydämmessä, kun tuota pientä tyttöäni katson, onnellinen hänestä olen, onneksi hänet pitää sain, mutta mieli on musta, kun teidän tuskaanne ajattelen, Kiia ja Ursus Martimus. Suuri osaanotto, myös täältä. :hug:
 
Sanoja ei löydy, lohtuni ei riitä korjamaan teidän tuskaanne,
kantamaan kanssanne, toivoisin näin auttavani. En voi muutakuin olla läsnä,
surra kanssanne. Antaa teille voimia. Voisimpa nostaa teidät ylös ja auttaa teitä jaksaa.
Toivoisin teidän jaksavan ja voimistuvan...
:'( :'( :'( :'( :'( :'(
En voi muutakuin itkeä kanssanne, toivottavasti surunne, taakkanne ja tuskanne laantuu jokaisen kyyneleeni vieriessä poskellani. Halaan teihin voimaa ja kykyä nousta ja nähdä aurinko, ei ehkä vielä... mutta ajan kanssa :hug: :hug: :hug:
Itken kanssanne!
Voimia teille Ursus Maritimus ja Kiia!!!
 
Voi Kiia :hug:
Olen täysin sanaton. Sen voin sanoa että tiedän mitä käyt läpi. Mutta milloin se tunne helpottaa, siihen en osaa vastata.
Voimia toivon koko sydämestäni niin sinulle kuin miehellesikin :hug:

Meillä huomenna soitto sairaalaan. Kuullaan mikä meni pieleen.
Tämän vuoksi myös hautajaiset on siirtyneet, eli tulevalla viikolla viemme arkun sairaalaan ja saamme kastaa vauvan. Sitten pääsemme vasta ottamaan yhteyttä seurakuntaan ja järjestämään hautajaisia.
Raskaita viikkoja edessä, mutta toivon että alkaa edes vähän helpottamaan kun saadaan pieni haudan lepoon. Nyt vain ollut iso ikävä ja kamala olo siitä tiedosta että vauvamme on yksin siellä sairaalassa jonne täältä meiltäkin aika pitkä matka :'( :'( Hautausmaa on sitten ihan tuossa kävelymatkan päässä, joten lähempänä meitä ja näin ollen voimme käydä siellä silloin kun sille tuntuu.
Kyyneleet ei ihmisestä lopu! Siitä on nyt kokemusta :'( :'(
 

Yhteistyössä