Suuri niskatusvotus > ennuste ja lopputulos! Sekä Turner-raskauksien epätoivoa, iloa, surua ja suurta rakkautta lasta kohtaan!

Ursus maritimus ja kiia: olen todella pahoillani teidän puolesta. ei tälläistä saisi tapahtua kenellekään.

Ursus maritimus: olemme samassa helmikuisten pinossa, enkä osannut kuvitellakkaan että se olit se sama joka tämän on aloittanut.

t.pia, tytti 10/06 ja nökö 24+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja pinja87:
Ursus maritimus: olemme samassa helmikuisten pinossa, enkä osannut kuvitellakkaan että se olit se sama joka tämän on aloittanut.

t.pia, tytti 10/06 ja nökö 24+4
Niin noh, kovin olin vaitonainen niissä helmikuisten pinoissa. Pyrin siihen että nautin raskaudestani. Kova pelko ja huoli tietty aina oli takaraivossa takomassa. Mutta ajattelin myös että jos raskaus menee loppuun asti niin en halua aiheuttaa liiallisella huolestumisellani lisää ongelmia lapselle.

Tänään tasan kaksi viikkoa siitä hiljaisuudesta mikä valtasi neuvolan huoneen kun yritimme kuunnella sydänääniä :'(
Tämä päivä on ollut niin raskas että odotan vain iltaa että voin alkaa nukkumaan...
 
Osanottoni teille, Ursus maritimus ja Kiia! Teidän tuskaa en pysty kuvittelemaan, toivon ja rukoilen teille voimia ja jaksamista!

Ja jos jaksat vastat, Ursus maritimus, niin olisin kiitollinen. Kastetaanko teidän Tiuku siis ennen hautausta? Onko se ehtona hautaamiselle? En ole tiennyt, että tämmöinen käytäntö on ev lut kirkossa. Toivon sydämestäni, että lapsen hautaan saaminen edes vähän helpottaa ja että hän saa kauniin hautapaikan.

T. Ineli (joulukuisista -08)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ineli:
Osanottoni teille, Ursus maritimus ja Kiia! Teidän tuskaa en pysty kuvittelemaan, toivon ja rukoilen teille voimia ja jaksamista!

Ja jos jaksat vastat, Ursus maritimus, niin olisin kiitollinen. Kastetaanko teidän Tiuku siis ennen hautausta? Onko se ehtona hautaamiselle? En ole tiennyt, että tämmöinen käytäntö on ev lut kirkossa. Toivon sydämestäni, että lapsen hautaan saaminen edes vähän helpottaa ja että hän saa kauniin hautapaikan.

T. Ineli (joulukuisista -08)
Ei hautaamiseen ole ehtoja. Ihan ois voitu jo siinä mielessä hautaaminen järjestää. On meillä tuolla hautaamislupa lappu.
Mutta me halutaan vauva kastaa ihan jo näitä muita lapsia ajatellen.
Nythän Tiuku on ns."ei kukaan". Ei tietenkään meille mutta muille.
Sen verran voin nimestä paljastaa että Tiuku tulee olemaan yhtenä nimenä ;) ja voipi olla ettei häntä osata muuksi kutsuakaan vaikka kutsumanimeksi on päätetty toinen nimi.
Kaste tulee tietenkin tapahtumaan arkun päältä, onhan tapahtumasta jo pari viikkoa :(

Ei sitten saatu sairaalasta tietoja maanantaina :$ Kuulema "kiirehtivät" mutta mutta... Pitää vaan jaksaa häiritä soitoilla sinne suunnalle. Jospa saatais kuitenkin vielä tällä viikolla edes ne muutamat tärkeät seikat virallisiksi että päästään eteenpäin.
 
Kiitos vastauksesta!
Kaikkea hyvää teidän perheelle ! Kuulostaa lohdulliselta, että Tiuku on osa teidän perhettä ja jää varmasti elämään puheissa ja on siten sisaruksillekin enemmän "todellinen" jatkossa. Tiuku on kyllä kaunis nimi, niin se vaam voi tulla "työnimestä" oikea nimi. Meillä tuskin tulee, vauvaa kutsutaan Ailiksi vaikkei sukupuolesta tietoa eikä se oo mun mielestä edes kovin nätti nimi. Se vaan oli aluksi Aili Alkio.
Ja toivottavasti saatte pian sairaalasta ne tiedot! Jos vaan jaksaa, niin tarmokas soittelu varmasti auttaa asiaa eteenpäin. Kyllähän se helpottaa kun ei ole keskeneräisiä asioita kaiken muun lisäksi vielä.
T. Ineli
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ineli:
Kiitos vastauksesta!
Kaikkea hyvää teidän perheelle ! Kuulostaa lohdulliselta, että Tiuku on osa teidän perhettä ja jää varmasti elämään puheissa ja on siten sisaruksillekin enemmän "todellinen" jatkossa. Tiuku on kyllä kaunis nimi, niin se vaam voi tulla "työnimestä" oikea nimi. Meillä tuskin tulee, vauvaa kutsutaan Ailiksi vaikkei sukupuolesta tietoa eikä se oo mun mielestä edes kovin nätti nimi. Se vaan oli aluksi Aili Alkio.
Ja toivottavasti saatte pian sairaalasta ne tiedot! Jos vaan jaksaa, niin tarmokas soittelu varmasti auttaa asiaa eteenpäin. Kyllähän se helpottaa kun ei ole keskeneräisiä asioita kaiken muun lisäksi vielä.
T. Ineli
Näinpä. Eteenpäin on mentävä vaikka raskasta onkin.
Mutta tosiaan tää laahaaminen käy niin voimille ja tieto siitä että Tiuku on "yksin" siellä sairaalassa odottamassa, ei tunnu yhtään hyvälle :'(
Kiitos sulle!
 
Kirjoitan ensikertalaisena tänne. Olen lukenut, niin surulliset kuin onnellisesti päättyneet taninanne ja halusin kertoa omani. Olen 35 v. ja raskausviikolla 12+3. Ykkös ultrassa todettiin turvotusta kaulan alueella noin 3,5 ja sain lähetteen sikiötutkimus osastolle jossa turvotus mitattiin uudelleen ja tulos oli 5mm. Koko vastasi täysin viikkoja 12+0 kun ultra tehtiin. Samalla minulta otettiin istukkanäyte jonka tuloksen kromosomien osalta saan todennäköisesti jo ensi tiistaina (loput tulee myöhemmin). Tällä hetkellä olen pelosta,surusta ja epätoivosta sekaisin. Edellisellä lapsellani todettiin yli 8mm turvotus viikolla 13+2 ja ennuste että lapsi syntyy elävänä oli 10%. Päädyimme keskeytykseen joka tehtiin 3.7.08.(viikolla 15). Poikamme laskettu aika olisi ollut 25.12.08
Aluksi tuntui etten pääsee koskaan asian yli. Pikku hiljaa aloin kuitenkin toivomaan uutta raskautta. Sen verran minulla on onnea matkassa että tulin nopeasti uudelleen raskaaksi. Kun kysyimme miten todennäköistä on saada vastaavanlainen raskaus uudelleen, vastaus oli että todella pieni.
Meillä on kaksi ihanaa tervettä lasta joiden odotus ja synnytys olivat täysin normaaleja.
Katselen heitä nyt nukkumassa ja ymmärrän miten helpolla olen päässyt ja kuinka onnellinen saan olla heistä.
Olen seurannun mm. Ensikertalainen nimim. onnellisesti päättynyttä raskautta sekä vastaavia tapauksia kuten Faustuksella, alisalla ja Divinalla. Pelkoni on kuitenkin suuri. Olen toivonut niin paljon kolmatta lasta. Saa nähdä onko onnetar suopea meille.
Voimia kaikille jotka olette lapsenne ennen aikaisesti menettäneet !
Itse en tiedä miten jaksan jos joudun tämänkin keskeyttämään. Kaksi on liikaa...
 
Kiitos. Luin itkien tarinaasi ja tiedän millaiset tuskasi ovat. Minulla on kaksi ihanaa lasta joista iloitsen päivittäin. Kolmannen olen haudannut sydämeeni, enkä ole siitä päässyt vielä yli. Saan kromosomien tulokset huomenna. Kerron sitten miten kävi.
 
Järkyttäviä uutisia :'( :'( :'(

Me olemme samassa tilanteessa nyt... nt-ultra oli tänään ja turvotusta löytyi 6mm, ja oli hieman kuulemma muuallakin kuin niskassa :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Ens viikolla kai lisää tietoa tai jotain, olin vaan niin shokissa etten saanu kysytyksi mitään
Mies koittaa sanoa että varmasti kaikki hyvin, mut ei se tiedäkään mitään näistä asoista :'( :'( :'( :'(

T:neiti rv 11
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neiti21:
Järkyttäviä uutisia :'( :'( :'(

Me olemme samassa tilanteessa nyt... nt-ultra oli tänään ja turvotusta löytyi 6mm, ja oli hieman kuulemma muuallakin kuin niskassa :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Ens viikolla kai lisää tietoa tai jotain, olin vaan niin shokissa etten saanu kysytyksi mitään
Mies koittaa sanoa että varmasti kaikki hyvin, mut ei se tiedäkään mitään näistä asoista :'( :'( :'( :'(

T:neiti rv 11
No voi että :hug: :hug:
Teillekin toivon todella paljon onnea matkaan.
Kyllähän näitä turvotuksia on sitäkin sorttia että ne sitten seuraavalle ultraus kerralla onkin vähentynyt. Toivottavasti teilläkin nyt olisi niin!

(en taida osata irrottautua tästä ketjusta ollenkaan!)
 
Vastailen sinulle eri palstoilta... Ensikertalaisena olen hieman törppö sivujen käyttäjä. Sain alustavan ?? kromosomituloksen (ihan kaikki ei ollut valmiina). Pahimpien osalta näytti puhtalta. Pelkään kuitenkin turvotuksen kasvaneen lisää. Se selvinnee sitten yli huomena. Tein pitkän sepustuksen tilanteestani ( 5mm siskaturvotusta ja 4kk edellisestä keskeutuksestä) Otsikon alla. Omat arvailuni voivat pitää paikkansa. Lääkärini totesi juuri puhelimessa että on TOSI harvinaista että tälläinen puhdas kromisominen raskaus jossa on iso turvotus toistuu peräkkäin.
Torstaina siis lisää tietoa ja tieto voi usein lisätä tuskaa...
Tsemppiä sinulle NEITI21. ÄLÄ VAIN HEITÄ KIRVESTÄ VIELÄ KAIVOON !!
Tutkituttakka äkkiä kromosomit. On mahdollista että turvotus laskee tai on ns. aiheetonta. Mikään ei ole vielä varmaa.
 
Huomaan että sekoilen kaikessa. Myös tänne kirjoittelussa. Luulin vastanneeni sinulle toisella palstalla myös... Oma pelko yhdistettynä kaikkiin surullisiin ja ei niin rurullisiin tarinoihin saa minut välillä sekaisin...
 
Täällä oma mieli ailahtelee eilisen 6mm turvotustuloksen myötä.
Soitinkin neuvolaan tänään purkaakseni ajatuksia.
Ehkä toivoa on... ihan pientä toivoa.. tai sitten vaan yritän pitää kiinni niistä viimeisistä oljenkorsista.
Tämä stressi on jo niin tuttua.. kuopuksen kanssa käytiin tämä piinaava tulosten odottelu, silloin rakenneultrassa tuli tieto halkiosta ja tutkittiin punktiolla kromosomit, ja terve tyttö oli punktion tulos perjantaina 13.5.2005, viikon odottelun jälkeen.
Olo on että joku paha vaan yrittää viedä multa mun lapset ja kerta kerralta käyttää kovempia keinoja mun mieleni murtamiseen. Viimeksi selvittiin "vain" halkiolla luojan kiitos, eikä jouduttu todella raskaiden päätösten eteen.
Vai olenko vain kykenemätön normaaliin raskauteen??

Mies on tosi toiveikas... sanoo että on vaan jykeväniskainen poika tulossa :whistle:
Plaah, että masentaa :( tää tilanne
 
Empä voi muuta kuin toivotella teille kovasti voimia ja ennen kaikkea parempia tuloksia!!!
Tiedän ettei se teidän oloa helpota, mutta minä todellakin toivon sitä!

Itse vieläkin odottelen kromosomi tuloksia meidän enkelistä. Torstaina tulee jo kolme viikkoa synnytyksestä :(
 
En tiedä oletko lukenut tarinaani. Minulla oli edellisessä raskaudessa sikiö jolla oli 8mm turvotusta niskassa.Myös nestettä keuhkoissa. Kävin myös yksityisellä kuulemassa diagnoosin joka oli huono. Lääkäri (Bruno Cacciatore) joka on hyvin arvostettu (On tuonut mm.3D ja 4D laitteet Suomeen), totesi että jos kromosomit ovat puhtaat ja pahempia rekennevikoja ei löydy, 6mm turvotuksella on realistiset mahdollisuudet saada terve lapsi. 8mm on sitten eri juttu !
Älä luovuta. Joudut kyllä odottamaan vastauksia ja se on helvettiä.

URSULA MARITIMUS: Kiitos jälleen kannustuksestasi ja voimia sinulle surun keskellä. Itse en ole saanut kaikkia tuloksia vieläkään vaikka keskeytyksestä on kulunut 3kk ja 3viikkoa.
Toivottavasti saat ne nopeammin kun minä.
 
Tänään saatiin alustavat tulokset. Turner tyttöhän se meidän Tiuku oli (on), ihan niin kuin sitä epäiltiinkin. Helpottavaa tietää ettei sen vakavampaa kromosomia ollut eikä se johtunut minusta tai miehestä. Eikä ole siten myöskään sen suurempaa riskiä siihen että tämä uusiutuisi jos joskus vielä lapsia toivotaan meille syntyväksi.

Huomenna alkaakin sitten oikein tosissaan se hautajaisten järjestely. Tähän asti kun sitä on vaan miehen kanssa suunniteltu että miten se halutaan järjestää, millainen arkku, millaiset kukat, musiikki... ym. Ja päivääkin alustavasti suunniteltu mutta nyt sekin sitten pitää selvittää että käykö just se päivä meidän seurakunnalle.
Siinä päivässä sitä onkin sitten jaksamista :(
 
Koita ajatella kuinka onnekkaita olette kun olette saaneet monta tervettä lasta. Sitä minä ainakin ajattelin keskeytyksen jälkeen. Kaikki olisi ollut vielä kauheampaa jos kyseessä olisi ollut eka lapsi. Tai mahdollisuutta lapsien saamisen ei olisi tullut. Tiedän että tuo ei lohduta mutta teillä on yhä toivoa uudesta lapsesta. Turner ei ole paha kromosomi vika, kuten itsekkin sanoit.
Koittakaa jaksaa. Tiuku tulee olemaan aina on sydämessänne.
Itselläni on taas 2 pitkää viikkoa edessä odottelua. Turvotus oli yhä 5mm mutta se oli laskenut päästä ja selästä. Rakenne tässä vaiheessa normaali. Yritän pitää ajatukset muualla ja toivon parasta.
 
Toivottavasti saatte hyviä uutisia. Pidän peukkuja pystyssä täällä.

UM: Voimia jaksamiseen! :hug: :hug:

Mietin, että ens vkolla kun saan veriseulantulokset (jotka kai aika turhat näillä turvotuksilla) niin meinaakohan ne nyt ultrata kuitenkin ennen sitä punktiota vielä uudelleen? Et onko laskenut/kasvanut turvotus. ens vkolla mennään kuitenkin vasta 12+ vkoja, eikös silloin olisi vielä mahis se turvotus katsoa, ylittääkö yhä rajat tms?

Tänään ollu jo hiukan parempi päivä kun koittanut olla ajattelematta asiaa...

T:Neiti, rv 11+
 
Alkuperäinen kirjoittaja Frivi:
Koita ajatella kuinka onnekkaita olette kun olette saaneet monta tervettä lasta. Sitä minä ainakin ajattelin keskeytyksen jälkeen. Kaikki olisi ollut vielä kauheampaa jos kyseessä olisi ollut eka lapsi. Tai mahdollisuutta lapsien saamisen ei olisi tullut. Tiedän että tuo ei lohduta mutta teillä on yhä toivoa uudesta lapsesta. Turner ei ole paha kromosomi vika, kuten itsekkin sanoit.
Koittakaa jaksaa. Tiuku tulee olemaan aina on sydämessänne.
Itselläni on taas 2 pitkää viikkoa edessä odottelua. Turvotus oli yhä 5mm mutta se oli laskenut päästä ja selästä. Rakenne tässä vaiheessa normaali. Yritän pitää ajatukset muualla ja toivon parasta.
Kiitos =)

Toivotaan että turvotus jatkaa tuota rataa ja katoaa kokonaan!
 
Ursus maritimus ja Kiia
Luin koko ketjun läpi vasta nyt, alusta loppuun kyyneleet valuen :'(
Toivon niin että kaikki olisi mennyt kohdallanne parhain päin loppuun saakka, että olisitte saaneet rakkaat tyttärenne syliinne asti elävinä. Ei voi ymmärtää miksi joidenkin aika mennä on niin varhain :'( Uskon kuitenkin, että pienet enkeli-tytöt ovat nyt hyvässä paikassa, ilman tuskaa ja kipua. Jonain päivänä te vielä kohtaatte, kun aika on oikea.

Antaa kyynelten tulla,
antaa sydäntä pakottaa,
antaa ajatusten sattua.
Kun suru on kohdannut,
lamaannuttanut, mykistänyt.
Kyyneleet pesevät, itku hoitaa.
Sydän aina tuntee
ja ajatukset tekevät surutyötä.
Surutyö on hyvästijättöä ja luopumista.
Luopumista siitä,
mitä emme koskaan omistaneet,
vaan saimme pitää määräajan lahjana.



Sinut saattaa olisimme tahtoneet
onnen päiviin mukaan,
riemuksi ruusujen, lintusten,
eikä sua kiusaisi kukaan.
Voi, sinun vanhempasi kapinoivat
taivaan tahtoa vastaan.
Mutta on tuskaa tuudittaa
kuoloon rakasta lastaan.
Emme hennonneet oisi sua antaa
edes kauneimman enkelin syliin,
nuku vaan pienoinen,
että et nää vanhempiesi kyyneleitä.
Voi rakas pieni,
raskas tie edessä odottaa meitä.
Nukkuos lapsemme kultainen,
Jumalan prinsessa pieni,
kunnekka täältä sä kuljetkaan,
sinne on meidänkin tiemme.

SUURENSUURI OSANOTTO RASKAASEEN SURUUN KOKO PERHEELLE

Voi kumpa voisin jotenkin auttaa kantamaan taakkaanne :'(
Voimia, rakkautta ja onnea tulevaisuuteen :heart: :hug: :hug:
 

Yhteistyössä