¤¤¤SUURPERHEKUUMEILIJAT¤¤¤

Abby :hug: uutta yritystä vaan.
Meillä mies on jo vähän tullut mun kuumeilussa vastaan... sovittiin, että tulee jos on tullakseen.
Taitaa raukka pelätä, että mun raskausajasta tulisi taas yhtä hankala, kun vuosi sitten ja hän joutuisi huolehtimaan koko laumasta yksin...
No katsellaan mitä tapahtuu :)
 
Vieläkö tämä ketju on elossa??? Siis kaipaisin juttuseuraa silloin tällöin, mun hirmuiseen vaavikuumeeseen :kieh: Meillä neljä murua ja ihan hirmuisasti tahtioisin sen viimesen iltatähden :heart:
Perheeseen kuulupi mies 31, mie 32, poika 6v, tytöt 3v10kk, 1v10kk ja 6kk. Onhan nuo vielä pieniä, eikä mies ole ihan innoissaan toistaiseksi vielä.. Tosin muutamia käytännönvinkkejäkin kaipaisin arjen pyörittämiseen ;)

Jos siis mukaan mahtuu ja joku olis halukas kirjootteleen olisi ihanaa :heart:

Jisse ja murut
 
Mä varovasti tänne kirjottelen :whistle: täällä myös pientä vauvakuumetta ilmassa :heart: miehellä ei ehkä niinkään,tai emmä ole edes oikeestaan mitään puhunutkaan :D lapsia meillä on viisi,tytöt 10v, 7v, 4v, 1v3kk ja poika 6v :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:Ikää mulla on 26v ja mies täyttää ens kuussa 26v.
Ihana lukee et on muitakin joilla monta lasta :D mua nykyään ärsyttää ku jotkut utelee et "vieläkös meinaatte"..aaaargghh..udellaanko teiltäkin :LOL: ?no mutta se yksi olisi vielä ihana saada..joskus..sitten..ehkä.. :whistle:

hemuliina ja poppoo
 
Meillä osa kyselee, vieläkö teette... Ja neljännen kohdalla muutama kysyi, et oliko vahinko :headwall: Siinä vaiheessa sanoin yhdelle pahasti takaisin :/
Mutta muutoin kaikki ovat olleet ilosia meitin pesueesta :D
Meillä myös mies toppuuttelee tän mun kuumeiluni kanssa, mutta ei onneksi ole saninut et ei lapsia enää. Tosin mulla on vielä kierukka, ja katsellaan koska pois voidaan ottaa ;) Kaksi viimeisintä on tullut heti yrittämisen jälkeen, tai ei oikeastaan olla edes yritetty, meillä oli et tulee jos tulee, ja tuli :p
Vein vanhimman poikani eskariin tänään tutustuun ja itku tuli vaikka samat kaverit on päikyssäkin. Meillä tuo vanhin käy puolipäikkyä neljä kertaa viikossa, ku on niin kovasti virtaa, ettei mami pysy perässä =) Ja saa kavereita sieltä. Täällä maalla on nämä kerhot vähän harvakseltaan.
Jahas, mutta nyt aamukahvin ääreen kun on rauhaisa hetki, muiden leikkiessä.

Jisse ja murut :heart:
 
Minulta jäänyt tänne kirjoittelu, kun kuumeilun suhteen ollut vähän hiljaisempaa. Paitsi nyt se taas nostaa päätään, eikä ihan vähää nostakkaan. Toisinsanoen meinaan hukkua tähän tunteeseen! :D :heart: Jospa vaikka illemmalla kerkeisin enemmän tarinoimaan. ;)
 
minä varovasti haluan kirjoittaa tänne myös kuumeestani.. B) kuumeilen kuudetta,vaikka pienin on vasta pian 7kk...mies ei kyllä ole yhtään innoissaan tästä kuumeesta,että saattaa kuumeeksi vaan jäädäkin...mutta haluan kuitenkin kirjoittaa ees tänne ja lukea teidän juttuja. =) lapset on poika 10,tyttö 8,poika 4,tyttö 2,5 ja poika pian 7kk...luulin jo ettei tämä tunne enää tulisi kun ennen viidettä olin varma että se olis viimeinen. :ashamed: mutta niinpä vaan ajatus nostaa taas päätään...millaset autot teillä on joilla yli 5 lasta?se on miehen yksi suurimmista huolista,kai. :LOL: minulla on kaksi nuorinta lasta syntynyt sektiolla,eli viimeinen lapsonen kuudes todennäkösesti olisi...mutta siis tämä nyt on todella vielä niin haaveilun asteella,kuin olla ja voi.=D
 
Kevättä rinnassa...tällä rintamalla. Mä oon plussannut. Hissukseen olen ollut tämän odotuksen kanssa, kun mulla ollut aikas monta alkuraskauden keskenmenoa. Hirmuisesti toivon, että masukki pysyi matkassa tammikuulle asti, jolloin laskettuaika. Tämä masu-asukas olisi meidän kymmenes lapsi ;)

Joku kyseli, että millaisella autolla matkustetaan. Meillä on kaksi autoa (kun maalla asutaan ja lähimpiin palveluihin on 30km matkaa). Molemmat ovat vanhoja...toinen 1990-luvun farmarivolvo ja toinen kymmenen vuotta nuorempi "mun pikku kauppakassi...peugeot 206 ;) (mies ois niin ylpee musta, kun muistin merkin ;)

Tsemppiä vauvakuumeen kourissa oleville...ja voin kertoa, ettei vielä ole helpottanut (vaikka raskaana vahvasti näyttäisin olevan). Liekö jo seuraava kuume nostaa päätään...kroonista ainakin näyttää olevan ;)

 
Onnea Mamma Muu plusailusta :flower:

Meillä autoillaan renaultin grand scenicillä, 7-paikkaisella. Toinen "peräluukkuistuin" käytössä. Ja viereen mahtuu vielä tuplarattaat pystyssä :saint:

Tosin jos viides lapsi hankittais, olis edessä kyllä auton vaihto..

Mulla on ihan hirmuinen vaavi kuume ja huomenna olen menossa katsomaan ystäväni viikon ikäistä poikavaavia, voi ei :heart: tiedän jo nyt kuin jään vaavin tuoksua kaipaamaan :)

Meillä tuo puolivuotias tuntuu jotenkin niin isolta, viihtyy mielellään lattialla katsellen mitä isomat puuhaa... mun vauva on siis kasvanut isoksi tytöksi jo B)

Oon yrittänyt miestä lämmittää, et jos poistettais kierukka, mut eipä ole lämmennyt vielä idealla.. :( en kuitenkaan ole menettänyt toivoani vielä :D

Mut jos vaikka suihkun kautta nukkuun menisin.

Jisse ja murut
 
Kassukin pitkästä aikaa kirjoittelee :wave: Ihanaa kun ollaan saatu uusia suurperhekuumeilijoita mukaan :hug: Lämmin tervetulohalitus! Ja onnea plussasta Mamma Muu :heart: :flower: IHANAA! Minullakin sen verran hyviä uutisia, että yhtäkkiä mieheni lämpenikin kuudennelle....... :eek: tai siis ihan itse sanoi saunassa, että eipä sillä nyt ole niin väliä onko noita ihanaisia 5 vai 6 vai 7 :LOL: ! Ihana mieheni :heart: Asetti kyllä "ehdoksi" sen, että taloutemme on jonkin verran vakaampi (olemme juuri saamassa muutamat isot lainat maksettua kokonaan pois) ja että kaikilla olisi tilaa nukkua hyvin (pojilla aiotaan laittaa ainakin uusi kerrossänky). Mutta vaikka olen NIIN kuumeinen, jotenkin rauhoituin kun sain "luvan" kuumeilla kuudetta :p Minullakin se hormoonikierukka eikä tullut yhtän kiire sitä poistamaan ja ajattelin, josko tekisin tässä välissä vähän töitäkin. Sitten olisi taas äitiyspäivärahakin hieman suurempi. En ole koskaan saanut kokea sellaista kuin "äitiysloma" tai vauvasta rauhassa nauttiminen sitten esikoisen jälkeen. Ovat niin pienin ikäeroin syntyneet. Minusta olisi ihanaa, että ainakin kaksi vanhinta olisivat koulussa ja loputkin ehkä tarhassa ja saisin sen kuukauden ennen laskettua aikaa vaan silitellä mahaani ja lukea vauvalehtiä sohvalla (kaiken sen kotityökaaospyykkijamuunrumban lisäksi). Olenko ihan höppänä ajatuksineni? Olisi myös ihanaa, että esim.kauppareissun ajaksi voisi ainakin osan lapsista jättää kotiin hyvillä mielin, eikä aina koko laumaa raahata mukana :LOL:

Mutta, mutta. Hiljaa hyvä tulee. TAHTOO VAUVAN :LOL:

Meillä on kaksi autoa, kun molemmilla on työmatkaa. Minä ajan perheemme "ykkösautoa", uudehkoa Wolkkari Maxi Caddy Lifeä. 7 istumapaikkaa ja sen lisäksi tilava takaluukku, jonka voi pakata kattoon asti turvaverkkoväliseinän avulla ja suurten sivupeilien ansiosta. Miehelläni on jokusen vuotta vanha (olisiko vuosimallia 2005) pienehkö Fiat, jolla kulkee pääsääntöisesti vain töihin ja takaisin. Molemmat autot dieseleitä. Edullisia siis aja, mutta verot aika kamalat :x

Milläkös viikoilla mammamuusemme muuten raskailee?


:hug: kaikille!
 
Jospa minäkin tuli sin pitkästä aikaa kertomaan meidän kuulumisia.

tässä ensin omaa (.) Kyllä jotkut ihmiset osaa olla sit töykeitä,kerroin tuosta km:stä kaverille niin mitäs hän sanoo no hän vaa että mitäs siinä surkuttelet tuommosella asialla on niitä paljon pahempiakin asioita mitä voit surkutella jos haluat jotai surra..tuonko ois pitäny lohduttaa ja piristää siinä kävi kyl ihan päinvastoin..

ja en muuten ole muistanu mainita että mullahan kävi niin että mulla alko vuotaa ekan kerran 9.4 jolloin oli viikkoja 5-6 ja silloin vuoti eka pois ja ultraan kun pääsin sitte rv 7+2 niin silloin näky myös vielä 2 sykettä jolloin lekuri rupes puhumaan jotai että täällä on tainnu olla kolmoset mutta enää näkyy vaan 2 sykettä aika heikosti kylläkin ja sittenhä se menikin kesken rv 8+0..(tää on poimittu lekurin lapuista jotka sain kun kävin ultrassa silloin rv 7+2 19.4.2010)


Huomen aamulla pitää mennä Juliuksen kaa tayssiin risojen poistoon..


LISTALLE HALUAVAT LAITTAKAA TIEDOT MULLE YV:NÄ,KIITOS!!
kun nyt ei jaksa joka päivä lueskella.


Mamma Muu onnea plussasta :flower: :heart:
 
hei mahtuuko mukaan? täällä kova vauvakume. 8 kuumeillaan ja yritystäkin on ollut jo kauan. nuorin on 2,5 vuotias. sorruin jopa jo ovistesteihin, mutta ainoataakn ovista en testien avulla bongannut. mies mukana kanssa kuumeilemassa
 
Hei!
Minäkin voisin tulla välillä juttelemaan teidän kanssanne. 4 lasta (-97, -01, -06 ja -08) on ja viidennestä haaveillaan. Mies innolla mukana, itseä välillä pelottaakin vähän. Nukkuminen on ollut vähän heikkoa ja ikäkin alkaa jo painaa (36). Kanssasisaria siis kaipailen.
 
Moi!

ja kiva ku pino on saanut taas eloa :D

Meillä on uus kone,tuntuu vähän hassulta kirjotella,mutta koitetaan..
Mun ystävä sai reilu viikko sitten pojan ja hetihän sitä ihanuutta piti käydä katsomassa ja voi että toinen olikin pieni =) aivan ihana!

Mamma muulle paljon onnea :flower: !!teil on kyl hulinaa,ihanaa :D

taaperotx5:kurjaa kyllä tuollainen käytös :( :hug: sinne!

Mun piti käydä ostaan nuorimmaiselle matkarattaat,ku oltiin lähössä power parkkiin ja mä sit pähkäilin sen värin kanssa et minkä värin otan ja arvaatkaas mitä mies tokas?"ota ny sellanen väri mikä sopii pojalle ja tytölle"ja mä jäin suu auki :D :whistle: vieläkään ku ei olla asiasta puhuttu edes,ehkäpä siis toivoa on B)


hemuliina ja poppoo
 
kiva kun saa täällä purkaa kuumeilua. ystävä piiri kun kostuu parin lapsen perheistä. kauhulla kuuntelevat jos sanon että vielä haluaisin. tai paras kommentit on ollut. ei sun tarvi yksin tätä maailmaa kansoittaa tai kohtahan teidän täytyy ostaa myös lehmä. että näin.
meilläkin ystävä piirissä muutama pikku vauveliini.
 
Mä oon saanu kans kuulla tuota että ei se yksin teijän tehtävä ole maapalloa täyttää ja kun ootin nelosta niin se neuvolatäti kysy joka ikinen kerta että ootteko jotai lestoja kun noin tiuhaan lapsia teette.Ei kai sitä aina tartte missää uskossa olla vaikka oiskin monta lasta pienellä ikäerolla.

Eilen olin tuon nuorimman kanssa tayssissa kun piti risat leikata,toivottavasti siitä ois nyt jotai apua sitten.

Tänää oon sit taas juossu kaupungilla lähes koko päivän.

 
Alkuperäinen kirjoittaja taaperotx5:
Mä oon saanu kans kuulla tuota että ei se yksin teijän tehtävä ole maapalloa täyttää ja kun ootin nelosta niin se neuvolatäti kysy joka ikinen kerta että ootteko jotai lestoja kun noin tiuhaan lapsia teette.Ei kai sitä aina tartte missää uskossa olla vaikka oiskin monta lasta pienellä ikäerolla.

Eilen olin tuon nuorimman kanssa tayssissa kun piti risat leikata,toivottavasti siitä ois nyt jotai apua sitten.

Tänää oon sit taas juossu kaupungilla lähes koko päivän.

sama täällä heti ollaan kyselemässä ootteko jotain lestoja. nykyään kun kysytään et onko tää teidän ainokainen niin tuumaan että ei 5 odottaa kotona 1 asuu jo omillaan perheensä kanssa ja uskolla ei ole tähän mitään asiaa.

meillä risan poisto auttanut. 5 lapselta poistettu ja 3 kanssa sairastelu jäänyt. 2 kans jouduttiin viel estolääkkeille. uhden kans selvittiin tuubituksella. ja vanhin poika ei raukka edes tiedä mitä kuume on tai miltä tuntuu oksentaa ja ikää hänellä 17
 
aapelikaapeli meillä poistettii risat siksi kun ne oli liian isot pojalla jonka takia hällä ilmeni hengityskatkoja.

vähän silti hirvittää jos joskus viel lapsen saa niin kuinka nopeeta hän sit syntyy kun mulla on aina tullu nopeampaa seuraava mitä edellinen.Eka kesti siis sen 13h5min,toka 4h,kolmas 3h35min,neljäs 50min ja viides 45min.

minkäs kokosina teidän lapset on syntyneet?Meillä esikoinen oli syntyessään 3460g ja 48cm,toinen 3580g ja 50cm,kolmas 3900g ja 50cm,neljäs 4800g ja 52cm ja viides 4160g ja 53cm.

Täällä ootellaa kesäkuuta jo kovasti kun silloin oon menossa tuon vauvan kanssa hesaan tapaamaan muita marraskuisia 2009 vauvoja :heart:
 
moikka moi pitkästä aikaa, täällä myös kevättä rinnassa kun mies tuli viimein vastaan.... sain luvan ottaa kierukan pois heti juhannuksen jälkeen:) :heart:

mamma muu : IHANA MÄÄRÄ lapsia :heart: jos saa kysyä niin minkä ikäisenä olet aloittanut lasten teon:)?

meilläkään ei kavereila ole vielä lapsia mutta nyt on sentään jo kaksi raskaana, siksi kai sainkin mieheltä suostumuksen :D

meillä lapset ollut syntyessään: tyttö 3750 ja 51cm ja poika 4680 ja 53cm molemmat synnytykset helppoja, ponnistus vaiheet vain 9 ja 11 minuuttia:)

ON KYLLÄ IHANAA HUOMATA ETTEN OLE AINOA JOKA HALUAA ISON PERHEEN :heart: täällä mua ei luokitella hulluksi niinkuin esim töissä kun sanoin että kyllä mä varmaan haluan ainakin seitsemän lasta.... :|

mullakin kuumeilu helpoti hiukan heti kun sain luvan kuumeilla,siihen asti kun mies oli erimieltä oli kauhean ahdistava olo.... mutta nyt niin onnellinen :D

niin ja onnea tietenkin plussanneille :flower: =)

-äiti88,isi86,Liisa 4 ja Leevi 1v7kk-
 
Heippa!!

Minä en niin ahkera kirjoittaja ole, mutta mielelläni lueskelen teitin juttuja, ja kuumeilen seurassanne.

Meillä lapset ovat olleet poika 3490g, 48cm (-04), tyttö 3380g, 48cm (-06), tyttö 4330g, 50cm (-08) ja tyttö 2705g, 44cm (-09) Tämä viimeinen otti varaslähdön ja syntyi 35 viikolla, muutoin ovat tytöt 40+ syntyneet ja poikakin siinä 39.

Kiirettä piisaa arjessa ja ei niin helppoa aina olekaan, jotenkin vaan aina yrittää tehdä kaiken. Me asutaan maalla, meillä on ihan kivan iso oma piha, jossa on lapsille toimintaa jonkinverran, tässä ei ole yleisiä puistoja ollenkaan. Onko muilla millaisia vempeleitä lapsilla pihassa??? Muutamia vinkkejä ehkä kaipaisin alle kouluikäisille??? Meillä on keinu, trampoliini, hiekkalaatikko ja leikkimökki, jossa ei tosin viihdy kukaan.. Ollaan suunniteltu ostaa sinne luppakorvakani :whistle:
Niin ja uima-allaskin löytyy, sellainen täytettävä, mut aikas kookas. Kamala homma täyttää... lämpöisinä päivinä sitten :D

Onko teillä joilla enempi lapsia, kaikille oma huone??
Meillä on kolme tyttöä yhdessä huoneessa, ja poika sai nyt oman pikkuyksiön (alle 10neliöö).
Meitin talossa vois olla mahdollisuus laajentaa yläkertaan, mutta se onkin sitten sen verran iso ja rahallisesti kallis homma, et joutuu odottaan kyl vielä vuosia.. Talo kun on reilu 100v vanha, niin on hommattava kaikki asiantuntijat laajennusprojektiin...

Olen tuolle miehelleni tuosta kierukan poistosta puhunut, mutta ei ole vielä oikein lämmennyt asialle.... No mutta kuumeilla kait saan rauhassa ;)
Ehkä sitten vuoden päästä kun nuorinkin on yli vuoden jo reilusti, jos vaikka jaksais paremmin. Yritän aina selittää et ku olis tuplat ja kaikki tavarta ja vaatteet.. joo seliseli :LOL:
Katsotaan mitä syksy tuo tullessaan, mulla ei ole ollut ihan helpppoa tän kierukan kanssakaan, alkaa ottaa koppaan jatkuva vuoto tai sellainen tiputtelu... selkäkipu, välillä oikeesti on tunne ku raskaana olis... :LOL:

Palaan taas paremmalla ajalla...
Jisse ja murut
 
Palaan takaisin kuumeileviin. Kävi niin ikävästi, että ei jaksanut pikkuinen mukana vaan :heart: sammui n.vkolla 9. Tänään aamulla alkoi valumaan ulos, ja itku on herkässä. Pikkuinen olisi ollut niin toivottu ja haluttu tähän perheeseen...nyyh :(

Osanottoni myös taaperoxille :hug: halien kera.

äiti88 24-vuotiaana synnytin meidän perheen esikoisen. Meille lasten saaminen ei ole ollut itsestäänselvyys. Minulla on olemassa diagnoosi, jonka mukaan yhtään munasolua ei voi tulla munanjohtimien läpi (rakennevika). Ensimmäinen avioliitto meni mönkään (ja lasta ehdittiin toivoa 4 vuotta)...Joka kerta olen jännittänyt, että tulenkohan enää raskaaksi. Nämä muutamat keskenmenot ovat olleet henkisesti tosi kovia.

Me asutaan maalla (ainakin vielä tällä hetkellä). Ostettiin iso maalaistalo melkein 4 vuotta sitten...10 huonetta+keittiö+kylppäri+olohuone. No meidän esikoinen on sairastellut oikein urakalla viimeisen vuoden ja viettänyt aikaa sairaalassakin mekoisen tovin. Voiime vkolla kävi sitten hengitysliiton ihminen ottamassa näytteitä ja todennäköisesti asutaan hometalossa. Kurjaa...en voi kuvitellakaan millainen rumba muutto tulisi olemaan. Meidän kaikilla lapsilla ei ole olia huoneita. Oikeastaan kenelläkään ei ole vaan haluavatkin jakaa huoneensa sisarusten kesken (kukaan ei halua nukkua yksin).

Vilskettä ja vilinää piisaa...todella! Mutta ihanaa ja onnellista arkea enimmäkseen.

Palailen, kun mieli on vähän parempi ja ajatus kulkee...

Mamma Muu
 

Yhteistyössä