Synnytyksen jälkeen palautuminen (turha)

Siis, meille tuli vko sitten postissa pampersilta jotkut lippuset ja lappuset. Lueskelin niitä ja silmiini pisti teksti [/b ]"2kk synnytyksen jälkeen saatat näyttää vielä siltä, että olisit neljännellä kuulla raskaana "


Siis mulla on 4kk synnytyksestä ja näytän siltä että oisin nielassu ilmapallon ja tuo vatsamakkara roikkuu ihanasti housujen päällä.

Muutenkin itsetuntokriisi (ja iso semmonen) päällä ja sitten vielä käänsin ajatukset niinpäin, että sen olisi pitänyt hävitä jo tuon 2kk:n jälkeen |O :ashamed:
 
Sari
Saanko antaa vinkin.
Nyt kun olette vauvan kanssa kotona niin älkää raotelko jääkaapin ovea turhia kertoja ja älkää poiketko vaunulenkillä kaupasta hakemassa hyvää.

Minä tein niin. Äitiysloman hoidin vauvaa ja vaunulenkiteltiin ja leikittiin ja siinä ohessa mussutin kaikkea pientä.
Nyt lapsi 1v5kk ja vieläkin tuollainen roikkomaha. Onneksi pienentynyt, mutta on kuitenkin kunnolla enemmän kuin ennen synnytystä.

Jos saan vielä lapsen niin opin nyt kantapään kautta, että jätän turhan syömisen eli herkut minimiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sari:
Saanko antaa vinkin.
Nyt kun olette vauvan kanssa kotona niin älkää raotelko jääkaapin ovea turhia kertoja ja älkää poiketko vaunulenkillä kaupasta hakemassa hyvää.

Minä tein niin. Äitiysloman hoidin vauvaa ja vaunulenkiteltiin ja leikittiin ja siinä ohessa mussutin kaikkea pientä.
Nyt lapsi 1v5kk ja vieläkin tuollainen roikkomaha. Onneksi pienentynyt, mutta on kuitenkin kunnolla enemmän kuin ennen synnytystä.

Jos saan vielä lapsen niin opin nyt kantapään kautta, että jätän turhan syömisen eli herkut minimiin.
kyllähän se ois helppo jättää ne herkut syömättä, mutta kun toi mun ukko mussuttaa sipsiä/karkkia/suklaata harva se päivä, niin ei mun itsekuri riitä siihen etten ite mitään ottais :/
 
ov
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Siis miten, miksi, milloin se menee pois :eek: Mä riemastuin oikeesti eilen nii paljon ku luin, että meinasin soittaa pampersille ja työntää niille hanuriin nuo laput :kieh:
Niidenkö vika se on, että sä olet mässännyt itsesi muodottomaksi?

Pelkkä raskaudesta johtuva painonnousu on n. 12 kg ja se lähtee noin kuukauden sisällä synnytyksestä. Turvotusta saattaa olla sen pari kk mutta kun hormonitoiminta tasaantuu, niin sekin häipyy.
 
IhanaValo
Äläpäs nyt..se on niin yksilöllistä tuo palautuminen..toiset on jo pari viikkoa synnytyksestä niinkuin mitään ei ois tapahtunutkaan ja sit on hitaampia,niinkuin itse..kuopus melkein vuoden ja välillä pitää vaatteita valitessa kattoa etten näyttäis siltä kuin oottaisin jo uutta :ashamed:
Pitäis ottaa itteensä niskasta kiinni ja koitaa oikeesti tehdä jotain..
 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Siis miten, miksi, milloin se menee pois :eek: Mä riemastuin oikeesti eilen nii paljon ku luin, että meinasin soittaa pampersille ja työntää niille hanuriin nuo laput :kieh:
Niidenkö vika se on, että sä olet mässännyt itsesi muodottomaksi?

Pelkkä raskaudesta johtuva painonnousu on n. 12 kg ja se lähtee noin kuukauden sisällä synnytyksestä. Turvotusta saattaa olla sen pari kk mutta kun hormonitoiminta tasaantuu, niin sekin häipyy.
:LOL:
 
ov
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Murmeli:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Siis miten, miksi, milloin se menee pois :eek: Mä riemastuin oikeesti eilen nii paljon ku luin, että meinasin soittaa pampersille ja työntää niille hanuriin nuo laput :kieh:
Niidenkö vika se on, että sä olet mässännyt itsesi muodottomaksi?

Pelkkä raskaudesta johtuva painonnousu on n. 12 kg ja se lähtee noin kuukauden sisällä synnytyksestä. Turvotusta saattaa olla sen pari kk mutta kun hormonitoiminta tasaantuu, niin sekin häipyy.
:LOL:
Oikeasti. Jos sun mahasi on vieläkin kuin raskaana olevalla, niin vika ei ole missään muussa kuin siinä että sä olet lihonut.
 
No,en tiiä mikä sitten teillä menee "vikaan".
Mulla 5 lasta ja kaikista oon palautunut alle kk takas litteämasuiseks.
Lihakset on olleet hyvät jo ennen raskautta,en ole laihduttanut enkä lihonnut.
Kiloja tullut 5-7 odotuksien aikana,tuo 7 on kaksosista.

Paino on 55-58 välillä.

Liikun paljon ja syön kunnon ruuan kaks kertaa päivässä.Syön karkia heti ruuan jälkeen,en väleissä.
Kahvit ja pulla iltapäivällä.

Mutta vaunuilen kyllä ja liikun kokoa jan muutenkin,levoton luonne.

Mutta josko auttais teille tehdä noita syviä vatsalihaksia.
Pilates on tosi hyvä.Joskus sitä harrastin.
Yks hyvä vatsaliike on vetää masua sisään.Se vaikuttaa juur syviin lihaksiin ja sitä voi tehä missä vaan!!
Ja koittaaa vetää mahaa sisään pitempiäkin aikoja...Muutama lyhyt pumppaus,sitten pitkään ja taas lyhyitä.
Masua voi vetää sisään vaiks telkkua katellessa!!

Tsemppiä.On varmasti kurjaa jos vauva jo maailmassa ja masu ennallaan.
Koittakaa tuota masun vetämistä!!
:wave:
 
airiin
nykynaiset ei taida muistaa tai tajuta, että kropalla menee 18 kk toipuakseen kakilta osin raskaudesta ja synnytyksestä. eli esim kivennäisainetasot ja sisäelinten paikat saattaa olla tosi pitkään epänormaalit. mulla oli ekojen lasten aikana oikea kunnon kätilö neuvolassa ja hän painotti tätä. ei markkinapostista kannata välittää, sitä ei oo alan asiantuntijat tehny tod näk. ja miksi naisen kropassa ei saisi näkyä, että on tehny lapsia? minusta taistelunjäljet saa näkyä. se on elämää se.
 
vieras
Mulla oli järkyttävä kessi vielä 6 kk lapsen syntymästä. Menetin hermoni rumaan vartaloon ja aloitin kunnon dietin. Ei ne kilot olis muulla lähteneet. Painoa tuli yht. 25 kg, jäljellä liikakiloja jäljellä vielä 4-5. Maha ei enää ole niin järkyttävä, mutta huomaan että jättimahani on repinyt vatsalihakset täysin pois paikaltaan ja keskivartalo on kummasti kohollaan... Lähteneekö tuo mahdollisesti vaan leikkauksella, tiedä häntä.
 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Murmeli:
Alkuperäinen kirjoittaja ov:
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Siis miten, miksi, milloin se menee pois :eek: Mä riemastuin oikeesti eilen nii paljon ku luin, että meinasin soittaa pampersille ja työntää niille hanuriin nuo laput :kieh:
Niidenkö vika se on, että sä olet mässännyt itsesi muodottomaksi?

Pelkkä raskaudesta johtuva painonnousu on n. 12 kg ja se lähtee noin kuukauden sisällä synnytyksestä. Turvotusta saattaa olla sen pari kk mutta kun hormonitoiminta tasaantuu, niin sekin häipyy.
:LOL:
Oikeasti. Jos sun mahasi on vieläkin kuin raskaana olevalla, niin vika ei ole missään muussa kuin siinä että sä olet lihonut.
Se pömpöttää,vaikka painoa on lähtenytkin..samassa painossa kuin ennen raskautta oon ollut jo jonkin aikaa.Vatsalihaksiakin oon koittanut treenata mutta ei mikään auta. :/
 
äitee
No minä en oo ikinä laihduttanu raskauden jälkeen mutta se maha pussi on kyllä minun pitäny jumpata pois ei oo ikinä itsekseen lähteny pois siis jumppaa jumppaa jumppaa : )
 
niinkerta
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ekasta oli littee vatsa n. 2 kk synnytyksestä seuraavista mennyt n. 3kk. Ihan tavallista syömistä, kävelylenkkejä ja vaunujen työntelyä.
no sitten sun ei tartte lukea tälläsiä ketjuja, kun et ymmärrä mistä puhutaan.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ekasta oli littee vatsa n. 2 kk synnytyksestä seuraavista mennyt n. 3kk. Ihan tavallista syömistä, kävelylenkkejä ja vaunujen työntelyä.
Ole onnellinen. Mä sain ekani 29 -vuotiaana, joten ei kai kroppa palaudu enää samalla tavalla kun monella 20 -vuotiaalla. En nyt viittaa sinuun tai ikääsi, jota et maininnut.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niinkerta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ekasta oli littee vatsa n. 2 kk synnytyksestä seuraavista mennyt n. 3kk. Ihan tavallista syömistä, kävelylenkkejä ja vaunujen työntelyä.
no sitten sun ei tartte lukea tälläsiä ketjuja, kun et ymmärrä mistä puhutaan.
Halusin vaan tuoda sen näkökannan, ettei kaikille jää sitä mahapalloa. Yksilöllistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ekasta oli littee vatsa n. 2 kk synnytyksestä seuraavista mennyt n. 3kk. Ihan tavallista syömistä, kävelylenkkejä ja vaunujen työntelyä.
Ole onnellinen. Mä sain ekani 29 -vuotiaana, joten ei kai kroppa palaudu enää samalla tavalla kun monella 20 -vuotiaalla. En nyt viittaa sinuun tai ikääsi, jota et maininnut.
Höpö höpö,mäkin sain nelosen ja vitosen päälle 30 veenä,eli ei johdu pelkästään iästä.
;)
 
niinkerta
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja niinkerta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ekasta oli littee vatsa n. 2 kk synnytyksestä seuraavista mennyt n. 3kk. Ihan tavallista syömistä, kävelylenkkejä ja vaunujen työntelyä.
no sitten sun ei tartte lukea tälläsiä ketjuja, kun et ymmärrä mistä puhutaan.
Halusin vaan tuoda sen näkökannan, ettei kaikille jää sitä mahapalloa. Yksilöllistä.
joojoo, mutta sulta ei nyt kysyttykään mitään ja jos et osaa sanoa mitään empaattista niin hushus. ja kun et asiastamitään tiedä, niin miksi tunget tähän ketjuun? aloita oma, jossa voitte keskustella omista kokemuksistanne.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ekasta oli littee vatsa n. 2 kk synnytyksestä seuraavista mennyt n. 3kk. Ihan tavallista syömistä, kävelylenkkejä ja vaunujen työntelyä.
Ole onnellinen. Mä sain ekani 29 -vuotiaana, joten ei kai kroppa palaudu enää samalla tavalla kun monella 20 -vuotiaalla. En nyt viittaa sinuun tai ikääsi, jota et maininnut.
Eka n. 20-vuotiaana viimeisin n. 30-vuotiaana. Meillä on suvussa kai sellaiset geenit, ettei jää raskausarpia ja palautuminen nopeeta, kun muillakin mennyt näin.
 

Yhteistyössä