Synnytyksen jälkeen palautuminen (turha)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niinkerta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja niinkerta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ekasta oli littee vatsa n. 2 kk synnytyksestä seuraavista mennyt n. 3kk. Ihan tavallista syömistä, kävelylenkkejä ja vaunujen työntelyä.
no sitten sun ei tartte lukea tälläsiä ketjuja, kun et ymmärrä mistä puhutaan.
Halusin vaan tuoda sen näkökannan, ettei kaikille jää sitä mahapalloa. Yksilöllistä.
joojoo, mutta sulta ei nyt kysyttykään mitään ja jos et osaa sanoa mitään empaattista niin hushus. ja kun et asiastamitään tiedä, niin miksi tunget tähän ketjuun? aloita oma, jossa voitte keskustella omista kokemuksistanne.
Anteeksi vaan sitten. Pampersin olis pitänyt ilmeisesti lähettää viesti " mahasi voi jäädä sen näköiseksi kuin olisit raskaana, eikä se loppuikänäsi kuuna päivänä palaudu"?

 
Alkuperäinen kirjoittaja niinkerta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja niinkerta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ekasta oli littee vatsa n. 2 kk synnytyksestä seuraavista mennyt n. 3kk. Ihan tavallista syömistä, kävelylenkkejä ja vaunujen työntelyä.
no sitten sun ei tartte lukea tälläsiä ketjuja, kun et ymmärrä mistä puhutaan.
Halusin vaan tuoda sen näkökannan, ettei kaikille jää sitä mahapalloa. Yksilöllistä.
joojoo, mutta sulta ei nyt kysyttykään mitään ja jos et osaa sanoa mitään empaattista niin hushus. ja kun et asiastamitään tiedä, niin miksi tunget tähän ketjuun? aloita oma, jossa voitte keskustella omista kokemuksistanne.
Hei,täällä saa muutkin vastata kuin pallomahat. ;) Ja tuossa ite ainakin koitin tsempata ja keksiä miten sen sais pois!!
Eihän se kaikilla lähde iteksiin,niin eikö sitten kannata jotain tehdä muutakin kuin lukea lehtisiä ja oottaa että masu katoo... :wave:
 
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
No,en tiiä mikä sitten teillä menee "vikaan".
Mulla 5 lasta ja kaikista oon palautunut alle kk takas litteämasuiseks.
Lihakset on olleet hyvät jo ennen raskautta,en ole laihduttanut enkä lihonnut.
Kiloja tullut 5-7 odotuksien aikana,tuo 7 on kaksosista.

Paino on 55-58 välillä.

Liikun paljon ja syön kunnon ruuan kaks kertaa päivässä.Syön karkia heti ruuan jälkeen,en väleissä.
Kahvit ja pulla iltapäivällä.

Mutta vaunuilen kyllä ja liikun kokoa jan muutenkin,levoton luonne.

Mutta josko auttais teille tehdä noita syviä vatsalihaksia.
Pilates on tosi hyvä.Joskus sitä harrastin.
Yks hyvä vatsaliike on vetää masua sisään.Se vaikuttaa juur syviin lihaksiin ja sitä voi tehä missä vaan!!
Ja koittaaa vetää mahaa sisään pitempiäkin aikoja...Muutama lyhyt pumppaus,sitten pitkään ja taas lyhyitä.
Masua voi vetää sisään vaiks telkkua katellessa!!

Tsemppiä.On varmasti kurjaa jos vauva jo maailmassa ja masu ennallaan.
Koittakaa tuota masun vetämistä!!
:wave:
Hei...AUTTAAKO TUO MASUN VETÄMINEN OIKEESTI!!!
haluun tietää....
 
äitee
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
No minä en oo ikinä laihduttanu raskauden jälkeen mutta se maha pussi on kyllä minun pitäny jumpata pois ei oo ikinä itsekseen lähteny pois siis jumppaa jumppaa jumppaa : )
Niin ja minä olen kohta 44v pienen tytön äiti ja poika 5v. eli ei lähe meikäläiselläkään maha pussukka enään ilman jumppaa : )
 
airiin
mulla on auttanu parhaiten pilates ja jooga. ne auttaa myös hyvin pissanpidättämislihaksiinki. suosittelen kaikille. tosin, nyt on 2kk viimeisestä synnytyksestä ja vielä on pelastusrengas tossa...tosin en sitä saanu pois kolmoselta, joka on nyt 1,5 vee. ekahan mulla teki sellaset arvet, että. se käänty 4 vkoa ennen syntymää ja repi mun mahan, muilta ei oo tullu lisää arpia. ei ne mua tosin haittaa yhtään ne arvet, eikä sekään haittaa etten oo litteämahanen. mutta ton renkaan mää hävitän ja siksi treenit aloitin ku tää nelonen oli 4 viikon ikäinen. ens kesänä ois tarkoitus olla itelleen miellyttävässä kunnossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
No,en tiiä mikä sitten teillä menee "vikaan".
Mulla 5 lasta ja kaikista oon palautunut alle kk takas litteämasuiseks.
Lihakset on olleet hyvät jo ennen raskautta,en ole laihduttanut enkä lihonnut.
Kiloja tullut 5-7 odotuksien aikana,tuo 7 on kaksosista.

Paino on 55-58 välillä.

Liikun paljon ja syön kunnon ruuan kaks kertaa päivässä.Syön karkia heti ruuan jälkeen,en väleissä.
Kahvit ja pulla iltapäivällä.

Mutta vaunuilen kyllä ja liikun kokoa jan muutenkin,levoton luonne.

Mutta josko auttais teille tehdä noita syviä vatsalihaksia.
Pilates on tosi hyvä.Joskus sitä harrastin.
Yks hyvä vatsaliike on vetää masua sisään.Se vaikuttaa juur syviin lihaksiin ja sitä voi tehä missä vaan!!
Ja koittaaa vetää mahaa sisään pitempiäkin aikoja...Muutama lyhyt pumppaus,sitten pitkään ja taas lyhyitä.
Masua voi vetää sisään vaiks telkkua katellessa!!

Tsemppiä.On varmasti kurjaa jos vauva jo maailmassa ja masu ennallaan.
Koittakaa tuota masun vetämistä!!
:wave:
Hei...AUTTAAKO TUO MASUN VETÄMINEN OIKEESTI!!!
haluun tietää....
No,mä oon sitä tehnyt suht nuoresta pitäen,mulle eräs esipilatesjumppailija näin kehoitti!! (siis ennen kuin pilates oli in,joskus jo 80 luvulla kun olin murkku...)
mulla ollut aina littee maha!
Pilates tekee tietty muitakin mutta ihan satavarmasti tuo mahan vetäminen auttaa ENEMMÄN kuin ettei mitään tee.
Ja muuta en ole raskauksien jälkeen tehnyt kuin alapääharjoituksia ja mahansisään vetoja...
No,lenkkeilyä vaunuilla mut...
siitä vaan siskot!!
:wave:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ekasta oli littee vatsa n. 2 kk synnytyksestä seuraavista mennyt n. 3kk. Ihan tavallista syömistä, kävelylenkkejä ja vaunujen työntelyä.
Ole onnellinen. Mä sain ekani 29 -vuotiaana, joten ei kai kroppa palaudu enää samalla tavalla kun monella 20 -vuotiaalla. En nyt viittaa sinuun tai ikääsi, jota et maininnut.
Höpö höpö,mäkin sain nelosen ja vitosen päälle 30 veenä,eli ei johdu pelkästään iästä.
;)
No, ei todellakaan varmaan kaikilla. Mutta useimmilla johtuu. Treenasin rankasti ennen raskautta ja pakki oli kunnossa (siis mulla oli erittäin hyvät vatsalihakset). Muutoinkin vartalo oli timmi. Kuitenkin raskauskiloja tuli 25, jotka tosiaan jouduin laihduttamaan (4-5 vielä jäljellä) kovalla dieetillä. Mitään ei lähtenyt "ilmaiseksi". En syönyt niin hirveän epätervellisesti (lue ihan tavallisesti) raskausaikana, ja silti turposin kuin ilmapallo. Mun vatsalihakset on täysin paikaltaan revenneet, ja harkitsen vakavasti leikkaukseen menoa, kunhan lapset on tehty. En keksi mitään muuta selitystä tilanteelleni kuin ikä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ekasta oli littee vatsa n. 2 kk synnytyksestä seuraavista mennyt n. 3kk. Ihan tavallista syömistä, kävelylenkkejä ja vaunujen työntelyä.
Ole onnellinen. Mä sain ekani 29 -vuotiaana, joten ei kai kroppa palaudu enää samalla tavalla kun monella 20 -vuotiaalla. En nyt viittaa sinuun tai ikääsi, jota et maininnut.
Höpö höpö,mäkin sain nelosen ja vitosen päälle 30 veenä,eli ei johdu pelkästään iästä.
;)
No, ei todellakaan varmaan kaikilla. Mutta useimmilla johtuu. Treenasin rankasti ennen raskautta ja pakki oli kunnossa (siis mulla oli erittäin hyvät vatsalihakset). Muutoinkin vartalo oli timmi. Kuitenkin raskauskiloja tuli 25, jotka tosiaan jouduin laihduttamaan (4-5 vielä jäljellä) kovalla dieetillä. Mitään ei lähtenyt "ilmaiseksi". En syönyt niin hirveän epätervellisesti (lue ihan tavallisesti) raskausaikana, ja silti turposin kuin ilmapallo. Mun vatsalihakset on täysin paikaltaan revenneet, ja harkitsen vakavasti leikkaukseen menoa, kunhan lapset on tehty. En keksi mitään muuta selitystä tilanteelleni kuin ikä.
Oiskohan se kuitenkin tuo 25 kiloa raskausaikana...joutui masu aika koville,vauvan tuoma venytys sekä kilojen.

Mulla ei todella ole tullut kuin 5-7 kiloa ja masu on alkanut näkyä vasta 25 viikon tienoilla.Eli mahanahka ei ole kauaa ollut venyttyneessä tilassa.
Tosin kaksosista se alkoi näkyä 20 viikon jälkeen..
Silti olin kk:n jälkeen minihamosessa ja topissa.
 
Niin tosiaankin se ikä, minäkään en siis ole enää ihan parikymppinen. Mutta erittäin urheilullinen, sixpäkki OLI ennen raskautta mutta nyt on tämä makkara jäljellä. Ja liikun, syön, mutta kun on turvoksissa tuo maha niin se on. Ja tässä kriisin keskellä se tuntuu paskalta suomeks sanottuna. :ashamed:
 
ei vaikeempaa matematiikkaa
Alkuperäinen kirjoittaja nuts:
Alkuperäinen kirjoittaja tinnttu:
sen on muuten pakko olla huijausta että imetys laihduttaa... en usko!
Minä laihduin imetyksen aikana muutaman kilon.Kun imetys loppui niin kilot tuli takaisin. :/
Eihän se mitään huijausta ole. Imetys kuluttaa energiaa ja jos syö niin kuin ennenkin, mutta kuluttaa enemmän niin tietysti sitä laihtuu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla ekasta oli littee vatsa n. 2 kk synnytyksestä seuraavista mennyt n. 3kk. Ihan tavallista syömistä, kävelylenkkejä ja vaunujen työntelyä.
Ole onnellinen. Mä sain ekani 29 -vuotiaana, joten ei kai kroppa palaudu enää samalla tavalla kun monella 20 -vuotiaalla. En nyt viittaa sinuun tai ikääsi, jota et maininnut.
Höpö höpö,mäkin sain nelosen ja vitosen päälle 30 veenä,eli ei johdu pelkästään iästä.
;)
No, ei todellakaan varmaan kaikilla. Mutta useimmilla johtuu. Treenasin rankasti ennen raskautta ja pakki oli kunnossa (siis mulla oli erittäin hyvät vatsalihakset). Muutoinkin vartalo oli timmi. Kuitenkin raskauskiloja tuli 25, jotka tosiaan jouduin laihduttamaan (4-5 vielä jäljellä) kovalla dieetillä. Mitään ei lähtenyt "ilmaiseksi". En syönyt niin hirveän epätervellisesti (lue ihan tavallisesti) raskausaikana, ja silti turposin kuin ilmapallo. Mun vatsalihakset on täysin paikaltaan revenneet, ja harkitsen vakavasti leikkaukseen menoa, kunhan lapset on tehty. En keksi mitään muuta selitystä tilanteelleni kuin ikä.
Oiskohan se kuitenkin tuo 25 kiloa raskausaikana...joutui masu aika koville,vauvan tuoma venytys sekä kilojen.

Mulla ei todella ole tullut kuin 5-7 kiloa ja masu on alkanut näkyä vasta 25 viikon tienoilla.Eli mahanahka ei ole kauaa ollut venyttyneessä tilassa.
Tosin kaksosista se alkoi näkyä 20 viikon jälkeen..
Silti olin kk:n jälkeen minihamosessa ja topissa.
Niin... Mutta miksiköhän onnistuin saamaan 1,5 kg painoa parhaimmillaan viikossa kasviskeittoa ja ruisleipää vetämällä? Oiskohan iän takia? Tunnen tosin muitakin mun lailla turvonneita nuorempia; ovat palautuneet ennalleen. Pahin, minkä tiedän on +30 kg. Ja tyttö näyttää nyt samalta kun ennen synnytystä.
 

Yhteistyössä