Syyskuun söpöläiset 2014 (:

Moi! Liitytäänpä joukkoon. Plussannut olen jo reilu viikko sitten, mutta olo on edelleen aika epäuskoinen, kun ei ole oikein mitään kunnon oireita. Toinen lapsi olisi tänne tulossa reilun 2 vuoden ikäerolla, ja hermoilen ja suorastaan pelkään jotenkin paljon enemmän kuin ekalla kerralla, nyt kun vähän paremmin ymmärtää mistä on kyse :D Silloin en siis meinannut tajuta, että mahasta tulee oikeasti ketään... ja tosi noviisiksi tunnen kyllä vieläkin itseni vauva-asioissa, vaikka tuota esikoista ollaankin jo puolitoista vuotta onnistuttu pitämään hengissä. Ekassa raskaudessa foorumeille kirjoitellessa tuntui, että uudelleensynnyttäjät on jotenkin ihan eri taajuudella kun ovat jo konkareita. No jaa :D
Olen 33vee ja synnyttelen Taysissa. Laskettu aika menee jonnekin 8.-12.9. akselille, varmistuu sitten ultrassa parin viikon päästä. Mua ei tarvitse vielä laittaa listalle, kun olen tällainen vainoharhailija.
 
Pelkäämpä,et tää oli mun osaltani tässä. Pahoinvointi loppunut oikeastaan kokonaa,mikä ei ole ollu mulle tavallista ennen viikkoa 32. Ja tänään töissä alkoi oikeen kunnon menkkamainen kipu alavatsalla. Oli pakko laittaa varuiks side,kun oli ihan varma olo,et nyt se oli sit tässä. No töistä sit ku lähdin,ni oli siteeseen tullut vaaleaa vuotoa. Mut jotenki alitajuisesti sellanen olo,et ei oo muuta vaihtoehtoo,ku keskenmeno. Täytyy seurailla ja mennä ens viikol lääkäriin joka tapauksessa. Vai pitäskö sinne mennä heti? Yksityiselle ajattelin mennä.

SalVe
 
onpas täällä surullisia uutisia :/ tsemppiä kaikille joiden matka päättynyt.

Täällä edelleen jatkuu tiputteluvuoto. On kuitenkin sellanen olo, että raskaana ollaan. Tissit kipeinä ja kasvaneet, vatsaa alkanut turvottaa varsinkin iltaisin, (musta tuntuu, että tunnen kasvaneen kohdun tossa häpyluun yläpuolella. Kuvittelenko vaan, vai tunteeko muut?) Kamala väsymys myös. Tänään olin ekaa kertaa töissä raskautumisen jälkeen. Puolilta päivin iski kamala päänsärky. Kotiin tullessa otin särkylääkkeen ja vedin unet. Onneksi on ihana mies joka ymmärtää ja hoitaa lapsen.
Toisaalta tää tiputtelu oon kestänyt nyt 15pv.(eikä ole välissä ollut kertaakaan hetkeä ettei olis tullut). Onneksi ei kuitenkaan mitään kipuja ole. alkaa olemaan ahdistavaa. Kohta täytyy varmaan soittaa itkupotkuraivari-puhelu neuvolaan ja koittaa saada aikaa ultraan. Muuten pettää oma mielenterveys :D ois kamalaa odottaa sinne 12vk ultraan ja kuulla että ei sielä ketään olekkaan.

Turvotuksesta muuten. Mitä te naiset puette päällenne töihin, ettette jää kiinni? Multa jo tänään kyseltiin, että olenko raskaana :D Alko niin ruuan päälle turvottaa, että... Täytyy varmaa kaivaa joku kaikista isoin paituli ja käyttää sitä vaan xD
 
Halauksia ja jaksamisia teille mahdollisista keskenmenoista kärsiville :hug:

- - - - - - - -

No niin, ensimmäinen työpäivä selätetty! Jos huono olo tästä alkaa pahenemaan, olen pulassa... koulun ruokalassa kun haisee niin voimakkaasti kaikki. Kymmeneltä ällötys alkoi voimakkaana ja helpotti vasta kolmen jälkeen. Mukana se kulkee kuitenkin jatkuvasti. Edellisissä raskauksissa aloin voimaan "kunnolla" pahoin siinä viikolla 8+, eli jatkuvaa oksentelua. Saas nähdä mitä nyt sitten. Tuntuu kuitenkin, et rinnat pullottaa kaikille "uutisia" ja housut kiristää ahdistavasti. Raput hengästyttää ja on jotenkin hirveän vaikea esiintyä luonnollisena... huh!

Mimzy 6+2
 
Mulla ei oo edellisiä edenneitä raskauksia, niin en ole osannut olla huolissaan, vaikka kuvotus jota ihan alkuun oli (plussaamisen tienoilla) on hävinnyt. Kuitenkin raskaus on edennyt ainakin viikkonäytöllisen testin mukaan.

Suhteellisen kovia menkkamaisia kipuja tulee varsinkin kovan rasituksen jälkeen (töissä). Usein tälläisten menkkajomottelujen jälkeen multa on tullu valkovuotoa. Tosin noissa menkkamaisissa kivuissa on normaaileihin erona se että nämä raskauden aikaset ovat alaselkäkipuja, mitä normaalisti ei juurikaan ole.

Ja nyt kun tässä oli näitä vapaita taasen, niin lähes kaikki raskausoireet hävisi.. Tissikipua myöten. Tänään töissä rehkiessä "oireet" taasen palasi (paitsi tissikipu palasi jo yöllä). Tiedä sitten onko se hyvä vai huono asia, että rasituksesta tulee menkkamaisia kipuja? Kuitenkin todella varhaisessa vaiheessahan tässä ollaan.

Surullista oli lukea tästäkin ketjusta tänään kun vuotokin oli alkanut. Sitä tässä itsekkin pelkään, eikä oikein osaa vielä innostua. Vaikka jotenkin toiveikkaampi on nyt kuin siinä edellisessä yrityksessä, josta plussia ehti sen viikon ajan tulla ennen vuotoa. Ehkä sekin antoi toivoa kun viikkonäytöllinen testi oli noussut 1-2 viikosta 2-3 viikkoon. Pitäs varmaan vielä tsekata että joko näyttäs 3+ viikkoja...
 
h3n3, eiköhän nuo rasituskivut ole ihan normaali juttu, kohtu joutuu siellä koetukselle? Mä laition tänään töihin normaalit farkkuni ja neulepaitani. Ne farkut oli kireet jo noin alunperin, ja nyt kerrassaan tukalat! Ylävatsan turvotus aiheuttaa inhottavia makkaroita ja puristusta mahan alueelle, joka on muutenkin jo arkana. Täytyy varmaan kaivaa "lihavan ajan" farkut tuolta kaapista esiin... tosin yksiä kun kokeilin, ovat ne liian isot muualta, mutta juuri korkea vyötärö ahdistaa hengitystä ton turvotuksen kanssa (farkut vuodelta nakki ja makkara...). Mulla pitäisi olla toisetkin ison koon farkut jossain kaapin perällä kyllä, niitä ajattelin kokeilla sitten kohta puoleen.
 
Hehhee, täällä kärsitään unettomuudesta. Niin paljon pyörii mielessä tuo keskenmenon mahdollisuus, että ei saa unta. Ahdistaa, pelottaa. Ja silti sitä on niin onnellinen. Vieläkin ihan epäuskoinen olo! En usko että tästä vauvaa tulee :D

Mies ei millään tajua kuinka paljon mua vaivaa tämä alkuraskauden epävarmuus! Ehdin repiä hiukset ennen kuin 12 viikkoa tulee täyteen!
 
Santranalle jaksamisia ja tsemppiä mahd. Uuteen yritykseen!

Salve sulla on vielä toivoa. Tarrasukkia!

Sain vihdoin ja viimein varattua neuvolan tänään. 24.1. Klo 8.30 :)

Onko muilla esiintynyt hengenahdistusta? Kun mä en tiedä onko tää raskausoire vai joku mahd. Stressiperäinen oire vaik koen olevani äitiysLOMAlla kun entinen elämä oli sellaista multitaskingia. On jatkunut jo useamman viikon. Neukku sano et ei kuulosta siltä, mut yks mammakaveri sano et vois liittyy nesteiden ja veren lisääntymiseen kehossa. Oli miten oli, loppuis jo!

Kenelläs täällä oli kesäkuun esikko? Jännittääkö ikäero? Me mietittiin eka et annettais lupa tulla niin että syntyis 2015 aikasintaan. Mulla ollu synnäriltä asti vauvakuume :)D) mut sinnikkäästi oon ollu että ei vielä. Että plussa saa tulla aikasintaan loppukeväästä 2014 jos on tullakseen. Ei sitte maltettukaan odotella esikon 1v bileisiin asti. Annettiin mahdollisuus ja tsap tärppäskin sitten ekasta <3 Tavallaan tuntuu et esikoinen on jo "niin iso" ja sit kuitenkin on semmoinen et vastahan mä olin samassa tilanteessa olo :D
 
Oumai...Milloinkohan oppis että kannattaa syödä jotain HETI kun nousee vuoteesta...Pari tuntia hereillä ennen aamupalaa alkaa tekeen huonoo oloo...Tänään jo melkein söin omenan:D

Dissit alkaneet kipeytymään,tai lähinnä nännit.Esikoisen tissittelee vielä sen nelisen kertaa päivässä ja välillä tuntuu että ensimmäiset hörpyt ois kun nuppineuloja työntäis nännistä läpi...

Kohdun kasvukipuja ja vihlasuja ihan pirusti,äkkinäiset liikkeet huonossa asennossa varsinkin on kipeitä.

Esikoisesta jumppaaminen ja juokseminen ei oikein onnistunut näillä viikoilla eikä taida onnistua tästäkään.Helv.huono olo,ihan tervassa porskuttamista ja kylmän hikistä touhua vaikka kävisit vaan zumbassa,kokeilen tänään vielä 45min stepin,jossei sekään mee ni pakko pitää pikkasen taukoa.Lenkkeilyt kuitenkin sujuu ihan ni problem,muttei juoksu.

Rintakehään ilmestynyt näppyjä sekä ohimoihin sekä pimeiden unien näkeminen rantautunut..

Ens tiistaina varhaisultra,jännittää jo nyt vaikka raskausoireet ihan selvät..Mutta jos ei kuitenkaan???!!!......

Pahoittelut keskenmenoista,mies yrittää aina tsempata että jos se sieltä ulos tulee niin sitä ei oltu tarkoitettu elämään täällä eikä se olis ollu kellekkään hyväksi.Mutta joo,laiha lohtu vaikka totta onkin....

nurmo ja pikku-baby II 6+0
 
Hei!

Haluaisin ilmoittautua mukaan!
Laskettu aika 12.9, ikä 33, 6.lapsi, Kaks.

Plussasin 5.1. Oli jo aiemmin ennakko aavistus, että voisin olla raskaana, mutta en uskaltanut hätiköidä testin kanssa. Plussa pärähti heti ruutuun <3
Sen verran taustoistani, että vaikka minulla on monta lasta, mahtuu joukkoon myös useita keskenmenoja (yli 10), joten tässäkin odotuksessa pelko on mukana.
 
Minulla oli eilen varhaisultra. Viikkoja nyt tänään 6+3 ja LA siirtyi 31.8 kuten oletinkin. Syke näkyi hienosti. Nyt vaan toivomme, että kaikki menisi hyvin.
Pysyn kuitenki täällä tutuksi tulleessa pinossa jos se sopii?
Mulla on ollu paljon kipuja tämän raskauden aikana ja en osannut odottaa, että kaikki olisi vauvalla hyvin. Kohdusta löytyikin iso kysta, joka kipuilee.
 
Tänään aamulla se vuoto sit alkoi.:( Lähdin kuitenkin urheana töihin,mut piti jo ennen 11 lähteä kotiin,kun en enää pystyny olee. Nyt esimiehen luvalla saikulla tämän ja huomisen ja sit onkin 3vapaata perään. Jos tästä olo kohenis. Yhden keskenmenon kokenut ja en todellakaan haluais mennä Kättärin päivystykseen,joten varasin yksityiselle ajan ens viikolle,et tarkistaa sit tilanteen.

Tsemppiä myös muille keskenmenosta kärsiville!:hug:

SalVe
 
Simppu mulla oli esikoisesta ja on ollut tässäkin raskaudessa, että oon tosi hengästynyt koko ajan. Esikoisen odotusaikana työkaveri kysyi oonko raskaana kun oon niin hengästynyt. En ollut tiennyt sen olevan mahd. oire. Jouduin selittelemään astman pahenemisella, kun en vielä halunnut silloin kertoa:)
 
Voimia teille keskenmenon kohdanneille :hug: Siirsin teidän nimimerkit "menetyksen kohdanneet" otsakkeen alle niinkuin muissa ketjuissa, mutta jos ette halua sitä merkittävän niin voin poistaa.

Tine on tottakai tervetullut edelleen tähän ketjuun! Ja samaten uudet tervetuloa!

Jännää, ekat ultrat teillä jo käsillä. Minäkin varasin eilen neuvolan, ja se olisi muistaakseni 22.1. Mulla oliskin sitten sama neuvolatäti, jonka luona käydään esikoisen kanssa. Kiva kun sama henkilö hoitaa perheen kaikki neuvolakäynnit :) Mutta ultraa saa vielä odotttaaaaa..

Ja tänään tipahti luukusta kutsu viisaudenhampaan kirurgiseen poistoon. :x Mutta täytyy soitella sinne ja kysyä josko se aika täytyy nyt perua/siirtää, kun olen joskus kuullut että niitä poistoja ei mielellään raskausaikana tehdä. Kokemusta kellään? Eivät ainakaan nyt vaivaa mitenkään, ettäkö pakko olisi heti poistaa...

äitii88 + sulo rv 6+2
 
äiti88, tällaiset ohjeistukset terveyskirjaston sivulla:

"Raskauden aikana tulisi välttää suuria hoitotoimenpiteitä. Ensimmäisen kolmanneksen aikana voidaan tehdä suun perustutkimus, suun sairauksia ehkäiseviä hoitotoimenpiteitä ja suunnitelma tulevaa suun terveydenhoitoa varten (ks. «Suun terveystarkastus»7 ja «Suun tutkimukset»8). Tällöin on tärkeää, että kaikki plakkia helposti keräävät kohdat hampaistosta hoidetaan, koska pienikin määrä plakkia voi laukaista ientulehduksen odotusaikana. Toisen kolmanneksen aikana voidaan suorittaa korjaava hoito sekä muut rasittavat toimenpiteet.

Viimeisen kolmanneksen aikana ei tehdä enää hoitotoimenpiteitä. Silloin korostuu sekä äidin että lapsen suun terveydenhoidon ohjaus. Raskauden aikana olisi myös vältettävä röntgenkuvien ottoa, amalgaamipaikkojen purkamista ja lääkekuureja. Lääkärin valvonnassa näihinkin toimenpiteisiin voidaan kuitenkin ryhtyä."

Raskaus ja suun terveys :: Terveyskirjasto
 
Simppu, mun ensimmäinen syntyi kesäkuussa :) Ei oikeastaan jännitä ikäero, kun pientä ikäeroa oltiin toivottukin! Ehti tuossa välissä olla keskenmenokin. Ja tosiaan, mullakin ollut synnäriltä lähtien masuikävää ja sitten vauvakuumetta :D Hassu kyllä ajatella että vuosi sitten oli puoliväli raskaudessa saavutettu :D


Kaikille surun kohdanneille iso hali :hug:
 
Tänään iski sitten se ylävatsan turvotus, mistä täällä onkin puhuttu. Vatsa on kuin pallo Yritin hieman imeä sisäänpäin työpaikan käytävillä, mutta eihän siitä mitään tullut. Pallo mikä pallo. Äsken myös torkuin sohvalla päikkärit, vaikka unettomuutta täällläkin esiintynyt. Pää käy aivan ylikierroksilla ja murehdin aivan kamalasti keskenmenoa. Iso hali Salvelle ja Santranalle!!!

Neuvola varattu tänään. Nauratti kun kysyivät onko toivottu raskaus. Se ei kyllä naurata, että 4 tuntia pitäisi olla pissaamatta ja aika on aamukasilta. Pitää laittaa kello soimaan aamuyöstä tai rakko halkeaa. Toivottavasti sinne asti tässä projektissa päästään...
 
Ilmoittautuisin mukaan syyskuun söpöläisten odottajiin eli 12.9/Hanix/38/3./HUS.

Muutaman viikon olenkin ketjua jo lueskellut, nyt uskaltaudun itse mukaan vaikka varsin aikaisessa vaiheessa täällä vielä mennään. Nettilaskurin mukaan nyt 4+5.
Tänään sain verikokeista vahvistuksen raskaudesta (kolme kotitestiä näyttivät suht vahvoja haamuja, meinasi pää seota :D )! Neuvolakin varattuna nyt tammikuun loppuun ja alkuraskauden ultraa ajattelin varailla kahden viikon päähän, eiköhän silloin pitäisi jo sykkeen näkyä :) ja toivotaan kovasti, että sieltä sellainen löytyy.

Jännittää tosi kovin, kivasti kuitenkin! Edellisistä raskauksista kun on tovi vierähtänyt (lapset 9 ja 8 v) niin kaikki tuntuu taas niin uudelta, mutta kuitenkin tutulta, muisti palailee pätkittäin ja asioiden edetessä ;)

Meillä tämä pikkukolmonen tärppäsi ensiyrityksellä eli siitäkin syystä pää täysin pyörällä ja ihmeissään, epätodellinen fiilis, mutta totta se taitaa olla :)

Oireista selvinpinä ovat olleet rintojen kipuili (ihan kuin imettäessä, maidon noustessa rintoihin!) ja alamasun juiliminen, mikä on kyllä nyt rauhoittunut viime viikosta. Muistan nämä samat alkuoireet myös kahdesta ensimmäisestä raskaudesta.
Nyt vain ilolla otin nämä vastaan!

<3 on teidän mukana ketkä olette surun kohdanneet, isot voimahalit. Ilot ja surut, suuria asioita ja koskettavat meitä kaikkia. Tsemppiä!

Tästä jatketaan jännäilyä ja odotusta, toivottavasti nämä omenansiemenen kokoiset asukit pysyvät matkassa mukana :)
 
Kysyisinkin vielä täällä pääkaupunkiseudulla päin asuvilta, että onko teillä kokemuksia tai muuten tiedätte suositella yksityistä kenellä alkuraskauden ultra olisi suhteellisen hintainen? Olen ymmärtänyt että näissä saattaa olla suuriakin eroja.
Omat ensimmäiset raskauteni ja synnytykset ovat olleet ulkomailla, joten tämä Suomen raskausajan neuvola jne käytäntö on ihan uutta :)
 
birdcherry :wave:

Pahoittelut menetyksen kohdanneille : /


Minä tein varmistusdigin tänään, näytti raskaana 2-3 viikkoa kuten pitääkin. Soitin sitten ensimmäistä neuvola-aikaa 5.2. Sitten tulikin iltapäivällä töissä se kuuluisa yt-lappu =(. Katsotaan nyt kuinka akan käy.. pidän kyllä töissä raskauden visusti salassa niin kauan kunnes joku huomaa jotain. Jos oon niin kauan töissä. Hmph!

Raskausoireita ei tässä vaiheessa ole juuri muita kun satunnainen alavatsan toispuoleinen jomottelu ja kasvoihin ilmestyneet useat pienet finnit. Pahoinvointia kauhulla odottelen, taidan pitää talvilomaa silloin kun se tulee, niin tein esikoisestakin. Viikossa meni ohi ja lievää oli muutenkin. Toivottavasti nytkin vaan vähäistä tai mielellään ei ollenkaan =)

RauRau & salaisuus 4+2
 
Yhyy, miksi mulla menee helmikuulle eka neuvola, en millään jaksaisi odottaa.. Silloin mennään ymmärtääkseni viikolla 9. Ehtii synttäritkin olla ennen sitä :D

Näin viime yönä unta, että tein monta raskaustestiä, joissa kaikissa luki "keskeytynyt". Oli ihan hirveä olo aamulla, ja nyt tuntuu pahalta kaikkien niiden puolesta, jotka sen oikeasti kokevat. Pelkään sitä itsekin ihan liikaa..

Tänään oli töissä järkky päivä, jouduin yllättäen aamuvuoroon ja kaikki ruoka on oksettanut mua koko päivän! Olen siis kaupassa töissä ja kaikki asiakkaiden ostokset meinasi saada mut pakenemaan takahuoneeseen. Hyihyihyi. Huomenna sama moinen eessä. Tisseihin sattuu ja väsyttää. Ja kaikki itkettää, Iltasanomien uutinen hautovasta sorsasta meinasi saada mut täysin raiteiltani..

Hui. Mulla olisi ensi maanantaina pt:n kanssa tapaaminen, saa nähdä miten tämä liikunta lähtee käyntiin :D Toistaiseksi jaksan hädin tuskin lenkkeillä koirieni kanssa.
 
Järkyttävää hengenahdistusta täälläkin. Puuskutan ja haukon ilmaa, enkä saa sanaa suusta pienenpienen rasituksen jälkeen. Todella, siis parit raput ylöspäin, tmv. Ihan uusi juttu mulle. Tosin olen painavampi kuin silloin, kun odotin viimeksi...

Olen kahden vaiheilla sen varhaisultran kanssa. Satanen on hirveän iso raha. Mies on sitä mieltä, että ei se lopputulosta muuta. Ja toki, oikeassahan hän on. Mutta olisi se kiva... :) Haaveilen sitten...

Mimzy 6+3
 
Pahoittelut keskeytyneistä odotuksista.

Taitaa aika monilla tuo keskenmenon pelko olla aika pinnassa tässä vaiheessa. Mä onneks vielä nukun yöni ihan hyvin, mutta muutoin asia mietityttää. Eipä ole tullut vielä neuvolaankaan soitettua, eikai tässä vielä kiirettä ole...mutta joskushan sekin asia on hoidetava. Eipä sillä raskauden etenemiseen ole vaikutusta, vaikka se aika olisi jo odottamassa.

Mua kans tuppaa hengästyttämään. Lenkkeillessä, siis ihan kävellessä on himpun vaikea jutella. Mikä ei oo mulle kyllä normaalia, kun pystyn yleensä vähän hölkkäilemäänkin ja puhumaan samalla.
 
Iloista iltaa!!! :D

Mää haluan heti mukaan porukkaan. Plussasin tänään ja oon ihan ihmeissäni. Ja onnessani tietty. <3

Mullahan oli spontaani keskenmeno heinäkuussa rv 7+3. Sit lokakuussa plussasin taas. Ja syke nähtiin rv 6+3 ja viikon päästä uudelleen. Mutta rv 9+1 ultrassa ei näkyny enää sykettä. Lääkkeellinen tyhjennys 14.11.2013. Siitä on nyt 8 viikkoa, oikeita menkkoja ei ehtiny tulla ollenkaa, hcg laski nolliin vasta viikonloppuna. Ja nyt mää oonki yhtäkkiä raskaana!!!! Ei voi käsittää. :) Tein 2 testiä ja haamuili kumpiki. Toinen aika vahvasti. Testaan viel huomenna ja ylihuomenna. Ja vkl teen digitestin.

En jaksa pelätä keskenmenoa. Tulee jos on tullakseen, mutta aion nauttia tästä raskaudesta täysin siemauksin.

Mullakin kuudes kullanmuru tulossa. <3 Ihana synttärilahja, huomenna vanhenen.

Mulla on ens pe hcg-kontrolli, ja siinä sit varmistuu tää tilanne. Varhaisultraan pääsen neuvolan kautta, se luvattiin mulle viimeks ku kkm todettiin, ja kuulivat että oon käyny km-pelkoisena 4 KRT yksityisellä ultrassa.(!) Myös la:n määrittämiseksi ultraus on tarpeen. Vaikka olettaisin että ovis oli jouluna.

MUT SAA LISÄTÄ LISTALLE! :)

Emotar / la 16.9.14 OYS

Ja fb-ryhmään haluan heti ko digitesti näyttää 2-3.

So happy
Emotar ja Toivo 4+0
 

Yhteistyössä