Syyskuun söpöläiset 2014 (:

Fritang Joo ensikertalaisia täälläkin ja me ollaan menossa sellaiselle lääkkäriasemalla, jossa se tosiaan tehdään alakautta (niiden ohjeissa luki). Mut on sellaisia paikkojakin, missä se tehdään vatsan päältä, kuten Tine kirjoittikin :) Kivempi olisi kyllä vatsan päältä, mutta kai se on hyvä vaan totutella, että tässä tilassa tullaan ainakin siellä loppupuolella sorkkimaan alhaalta aika paljon :x
 
Esikoisen aikaan np- ultrassa katotiin alakautta sekä mahan päältä.. jäin joskus n. 25 viikoil saikulle enkä sit enää töihin mennykään. Sit piti käydä kontrolleissa ja aina joka kerta sorkki niin kipeesti et aina lähti ku ois sonta ollu housus.
 
Varhaisultrassa käyty ja sielllä se pikku-baby II köllötteli ja sydän sykki vahvasti!Oumai,kunpa pysyi matkassa!

Oireet vaihtelee,osa mitä oli viime viikolla on hävinny ja uusia tullut tilalle mutta hyvin samalla kaavalla ja samassa ajassa mitä esikoisestakin(toivottavasti pysyis samanlaisena loppuuasti ni tulis toinen helppo raskaus).Erikoista on se että toisena päivänä pystyt reenaan ihan normisti ja toisena päivänä pikkulenkkikin ottaa voimille...No,kohta sekin helpottuu kun päästään viikoissa eteenpäin!

Voisin sinne facebookkiin nyt tulla kun on mustaavalkoisella että siella mahassa joku köllii,oliko se KapuH jolle piti sitä viestiä laittaa?

nurmo ja pikku-baby II 6+6
 
no höh.otin ihan pienen palan jo :) enään en siis syö ,siis kauhee.ei oikeen mitään juustoja.mitenhän selviän.helmikuun juhlissa varmaan kaikkee juustoja ja kalaa ja juustokakkuu.joudun jättää kaikki.entäs jos salaatissa on chevreä ,voi ei.en uskalla syödä sitäkään! Ja vuohenjuusto on mun rakkaus.mutta mä kestän tän :D
 
terveisiä ultrasta "kohdunsisäinen raskaus, 1elävä alkio" lukee neuvolakortissa, eli kaikki hyvin, papu siellä näkyi, ja se tärkein eli syke <3 7. Viikko meillä menossa, laskettuaika 7.9.

Kuvakin olis mutta en viiti sitä alkaa lisäämään tuommonen katkarapu siinä näkyy ;)

Ja juu, alakauttahan se ultra näin alussa tehdään, mieki jätin miehen ja tytöt odotushuoneeseen .. Raskaana tämmösiin juttuihin on pakko tottua, vaikka onhan se aina vähän epämiellyttävää.

Vuoto kuulemma hyvin normaalia, kunhan ei ihan veriseksi muutu, voi olla merkki hiivasta(joka mulla onkin ollut 2 edellisissä raskauksissa) eli pidetään silmällä, tarviiko lääkkeet .. :)

Tästä on hyvä jatkaa, nukahdin ko pääsin kotiin 4 jälkeen ja heräsin tuossa vähän ennen 7.. |O
 
Niin miten lie noi juustojutut sitten menee? :O Mä muuten popsin ensimmäisen raskausviikkoni vuohenjuustoa ihan päivittäin. En siis ollut vielä tehnyt testiä.

Kävin tänään ostaa vitamiineja. Kamalaa rahastusta, aika paljon sai yhdestä purkista maksaa. Mietin myös sitä, että onko se tarpeellista jos muuten syö monipuolisesti ja terveellisesti. Jostain luin, että riittää monipuolinen ravinto ihan hyvin.

Pakko oli vielä tehdä yksi testi. Taidan jo uskoa sen todeksi. :) Ihmeesti se pelko muhunkin hiipi, että jos meneekin kesken tai jos siellä kuitenkin on vain tuulimuna yms yms... No, ehkä se kuitenkin on myös yhtä todennäköistä, että siellä on tulossa pieni ihminen ja kaikki meniskin hyvin!
 
Onnea EnniEmilia! :) Helpottiko tuo ultra paljonkin oloa?

mmini, tarkat listat noista löytyy ihan googlettamalla, mutta pehmeitä juustoja pitäisi välttää listeriavaaran vuoksi. Erityisesti ulkomaalaisia tai pienten valmistajien tuotteita, pastöroidut on luultavasti suht turvallisia?

Listeria - Elintarviketurvallisuusvirasto Evira

Vitamiinit kannattaa muuten tilata iHerbistä, Suomen hinnat on aivan karmeita. Tässä muutamia tuotteita jos jotakuta kiinnostaa: omega-3, foolihappo ja d-vitamiini + kalsium. Itse syön noita tällä hetkellä, tai no lisäksi vielä B12, kun olen kasvissyöjä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei vaan!

Taidan ilmoittautua mukaan, vaikka saa nyt nähdä, kauanko tätä jatkuu. Testi tehty vajaa pari viikkoa sitten ja väsymystä ja pahoinvointia on ollut jo jonkin aikaa. Kolmatta odotellaan. Ei tarvi vielä lisätä listoille, mutta keikun tässä mukana toistaiseksi. Edellinen meni kesken ensimmäisen kolmanneksen loppupuolella, joten siksi vähän epävarma olo.

Noista juustoista. Ei kai niissä muita rajoituksia ole, kuin että pastöroimattomia maitotuotteita ei suositella listeriariskin vuoksi. Käytännössähän se listeria iskee keneen tahansa, jos sellainen pöpö sattuu ruoassa olemaan. Eli se riski sinällään on aika pieni. Valion juustot on käsittääkseni lähes kaikki pastöroidusta maidosta tehty. Eli jos esim. juustokakku on tehty Valion tuorejuustosta, niin ei pitäisi olla riskiä.
 
Tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet mukaan! :)

Tuohon ultraamiseen on pakko kommentoida, että minulta ultrataan aina vatsan päältä, jopa pienillä viikoillakin. Jostain syystä mulla on sellanen rakenne, että jos alakautta ultrataan, siellä ei näy mitään. Oon saanu muutaman järkky kohtauksen ultraus tilanteessa (alakautta), kun lääkäri on ilmottanu, ettei tääl oo mitään. No, kun on sitten vatsan päältä ultrattu, niin sieltä kautta se vauva onkin aina löytynyt. Mulla lukee potilastiedoissakin neuvolan puolella, että ultraus vatsan päältä. Ja pienin sikiö, joka on pystytty kattoo ja varmistamaan elossa olo, oli 5+3 viikolla vatsan päältä :)

Nyt täytyy lähteä takaisin X-asentoon röhnöttämään, alkaa tää paha olo ottaa vallan. Mutta tää on ihana paha olo! :)
 
Että kun vaihtelee olot. Aamupäivällä ja päivällä töissä olin ihan että jeejee, loistava fiilis. Kotimatkalla pimeää tietä ajaessa vastaantulevien valot alkoi tuntua inhalta. Kotona oli eklo ja ihan tööt olo. :/

On kyllä hyvä kun on tämä vertaisryhmä! Helpottaa lukea, että muitakin öklöttää ja on ollut päänsärkyä ja vaihtelevaa oloa.

Varhaisultraa pitää itse odottaa vielä 1vko ja 1pvä. No, nopeesti kait tää aika menee(!) Mies on ollut vähän hämillään että tuleeko hänkin mukaan. Sovittiin sit, että mennään yhdessä ultraan.

Joku puhukin neuvolan toiveesta, että mies ekalle käynnille mukaan. Tää on mun eka raskaus (miehellekin oon eka kumppani raskaana) ja mies oli ihan hämmästynyt, että häh, pitääkö hänenkin tulla, eikös ne oo jotain naistenjuttuja :D Alkujärkytyksestä toivuttuaan sanoi tulevansa mukaan. Ja neuvolan esitietopapereihin valitsi vaihtoehdon, että aikoo osallistua synnytykseen. Ihmiset on niin eri tahtisia. Mun mies on ihana, mut silleen eri luonteinen, että sillä kestää aina päivän tai muutaman ajatella joku juttu läpi, mihin mä voin vastata parissa minuutissa. :) Onneks tunnen tyypin kohtalaisen hyvin ja osaan suhtautua, ettei se hidastele mielipiteiden sanomisessa ilkeyttään vaan luonteensa vuoksi. :)

Ai niin kiitos pikkurunosta kuka sen lähettikään, liikutuin. ;')

Tsemppiä kaikille meille!
 
Norppali/24/2/K-PKS
Laskettua aikaa ei vielä voi varmaksi sanoa mutta laskureiden mukaan se ois 22.9.Tänään kävin neuvolassa jo ja viikkoja ois nyt todennäköisesti rv4+3 ja tein neuvolassakin r-testin johon tuli selkeä plussa :) alakautta ultrattiin mutta ei näkynyt vielä mitään ihmeellistä ja seuraava neuvola ois sitten 11.2 jolloin viikkoja pitäisi olla jo se 8.
Eli vielä joutuu odottelemaan hetken :)
 
Siellä se pikkusydän pomputti ja kaikki oli hyvin. :heart: Viikkoja nyt mulla 7+3 joten LA meni just elokuun puolelle 31.8, mut toivottavasti saan pysyä tässä ketjussa. :)

Meen kohta koneelle ja teen meille uuden ketjun. Muuten käyn Ipadillä täällä ja varmaan pystyn päivitellä tällä, mut koko uuden ketjun tekeminen tuntuu liian hankalalta. Mutta tuun viel huikkaa tänne ku ketju on valmis.. :)
 
Nuorallatanssija: kato googlesta ava klinikka. Sielä varhaisultra about 90 egee. On siis yksityinen hedelmöitysklinikka, mut ultraa taviksiakin. Me on käyty kahessa aiemmassa sielä. Ei ole enää ava klinikka nimellä, mut sillä ku googlaat.. :)
 
Minut voi lisätä joukkoon!

Lovebird/30/1./(ei vielä päätetty). LA 27.9. Tein testin lauantaina, kun olin päivän myöhässä. Oudosti "tiesin" että olen raskaana, sillä olo oli erilainen, menkkaoireet puuttuivat ja muutaman päivän oli kuvottanut. Raskaaksi tulin 4. kierrosta ja kärsimättömänä ehdin jo ajatella, että eikö tästä tule mitään :D Vieläkään en silti oikein usko tätä todeksi! Soittelin tänään neuvolaan ja sain ajan helmikuun puoleenväliin. Tekisi mieli kuuluttaa kaikille, mutta ehkä vielä pitää malttaa :)
 
Heipä hei!

Mäkin tuun tänne joukkoon pyörimään ja kirjottelemaan, ainakin hetkeksi. Pregnyl piikin mukaan LA 3.9 positiivinentesti tehty 1.1. ja ensimmäinen lapsi. Varhaisultrassa 6+5 ei sykettä, eikä kasvu ole toivotun mukaista. Toistaiseksi silti vielä menossa mukana, ei vuotoja eikä merkkiäkkään keskenmenosta. maanantaihin asti pitäis vielä odottaa ja rukoilla että mukana pysyis.
 

Yhteistyössä