Syyskuun söpöläiset 2016

Venlaana, toivon että läheiset tukee sinua päätöksessä! :) Itsekin silloin nuorena ajattelin, että jos tulen raskaaksi, aion lapsen ehdottomasti pitää, vaikka isäehdokasta ei olisi kuvioissa. Se on iso lahja! :barefoot:

Pikkupossu, meillä tietää kummankin äidit. Koska tiesivät keskenmenosta ja hoitoihin menosta myös. Jos tää raskaus ei kestäisikään, oli helpompi kun voi jakaa surun eikä tarvitse salata.

Työnimistä, edellinen oli Papu. Tämä on Pirkka. Naurettiin, että jos kiukuttelen tai tulee raskausoireita, voin sanoa etten se minä ollut, se oli Pirkka :ROFLMAO:

Hienot viivat rivissä Pikkupossu!
Ja Triannan testi näyttää myös hyvältä! :giggle:

Itse tein tänään normaaleista testeistä poiketen rfsu:n liuskan. Enkä nyt oo yhtään tyytyväinen, koska viiva jäi reilusti kontrollia haaleammaksi :devil: Aiemmat testit näytti paremmalta.
Hitsi kun heitin jo pissan hukkaan enkä voi tehdä tutulla testillä.
En ehkä keskenmenoa pelkää, mutta kyttään oireita et onko niitä ja miten vahvoina, ettei olis tuulimuna. Kemiallista epäilin aiemmin, mutta menkat on jo niin myöhässä.

Lennis ja Pirkka 4+2
 
Viimeksi muokattu:
Venlaana mä kanssa uskon kohtaloon ja sun kohdalla tää oli nyt tarkotettu näin ja jos itselle on selvää, että vauvan meinaat pitää, niin asiassa oo mitään epäselvää. Kerrot isälle sitten, kun viikkoja on vähän enemmän ja hän saa sitten mahdollisuuden päättää miten haluaa asiaan osallistua.

Lennis hauska tuo Pirkka :ROFLMAO:

Pikkupossu Meillä on Nasu työnimenä :) Ei oo kerrottu vielä kellekkään...paitsi teille ;) Mun hyvälle ystävälle aattelin kertoa nyt uutenavuotena, kun tulee meille kylään. Muille läheisille kerrotaan varmaan vasta sit niskaturvotus ultran jälkeen ja vähän etäisimmille vasta sit joskus.

).( Eilen oli hieman kökkö fiilis, kun viiva ei ollut vahvistunut oikeastaan ollenkaan. Tosin kävin yöllä kolmelta pissalla, joten kaippa tämä on saattanut vaikuttaa?! Tänään kuitenkin hyvä mieli, kun viiva on nyt vahvistunut ja tallessa on edelleen ton esikoisen aikaiset testit ja niissäkään ei viiva ole läheskään kontrolli viivan vahvuinen, niin hyvältä nyt näyttää. http://aijaa.com/fRFOKt
Miehelle kerroin raskaudesta laittamalla uuniin pullan ja pyysin tulla kurkkaamaan uuniin, kun itse tein hedelmäsalaattia. Mies katto uuniin ja oli ihan, että täh "pulla"? Sit kysyin missä se pulla on? Mies katto mua ihan holmönä ja sano, että uunissa...kui? Sit näytin testi tikun ja sit se oli viel enemmän hämillään :LOL: Sit se tajus...pulla on uunissa :D

Tiuhti ja Nasu 4+1
 
Heippa!

Täällä olisi myös yksi mama joka mielisi mukaan keskusteluun.:) Jouluaattona tein plussatestin ja kolmatta lasta odotellaan meidän perheeseen. Laskettu aika nettilaskurin mukaan 31.8., mutta aikaisemmat syntyneet vasta lasketun ajan jälkeen, joten syyskuulle todennäköisesti odotetaan perheenlisäystä.:)
 
Tiuhti, hauska tuo pulla uunissa versio :LOL: Teitkö tänään vielä testiä? Onko viiva vahvistunut?
Itse tein tänäkin aamuna ja kontrolliviivan vahvuinen :love:

Emböy, jos siellä onkin tulossa kaksi kun nyt jo etoo? :D Jännää, sillä varmaan meistä syyskuisista (jo täällä olevista tai tulevista) joku käy odottaa kaksosia :p

Mietin tässä milloinhan soittaa neuvolaan. Tahtoisin soittaa mahdollisimman myöhään, koska viimeeksi neuvola piti olla vk9 mutta peruuntui työntekijän sairastumisen takia. Antovat vaan pikaseen laput täytettäväksi. Ja hyvä niin ettei neuvola ollut, koska ultrassa oli tuulimuna ja neuvola ois ollu aika turha. Nytkin neuvola vaan mahdollisimman myöhään, ehtis vaikka ar-ultraan jos sinne mennään.
Oli tosi kiva pyöritellä äitiyskorttia kotona, kun odotus oli turha.

Tuntuu et tää alkuraskaus matelee ja kun mistään ei voi olla varma, edes raskaudesta.
Oon lähdössä muualle juhlimaan uutta vuotta, nyt sit ollaankin limulinjalla. Taitaapi jäädä kiinni kavereille heti. :ninja:
 
Haha, Lennis loistava työnimi teillä :D toki muillakin on kivat, mut erityisesti Pirkka nauratti!

Christmas, tervetuloa :)

Meillä on ainakin alttius saada kaksoset, vähän jänskää! Mä mietin myös koska soittaa neuvolaan. Eilen päätin, että tänään aamuna teen CB:n Digitalin, ettei tarvi miettiä mitään viivojen vahvuuksia. Tässäpä tulos http://aijaa.com/NcFaXf <3 on tää ihanaaaaaa :love: toki voi olla tuulimuna, kemiallisesta en tiiäkkään? Nouseeko siinä hormonitasot noin korkealle?
 
Trianna, en usko et kemiallisessa digi näyttäisi noin hyvin viikkoja. Että eiköhän siellä jotakin ole! :giggle:

Tm näytti itsellä hyvät viikot digillä, mutta mennään luotolla että oikea sikiö siellä on :barefoot:

Onko teillä Trianna ihan lähisuvussa kaksosia?
 
Jeps, eli nyt toivotaan että kaikki on niin kuin kuuluukin :)

Lennis, onhan meillä. Mun isällä on kaksoissisko ja miehen äidillä on kaksoissisko. Jostain oon lukenu että kaksosuus periytyy ainoastaan naisen puolelta, mut jostain keskustelusta luin että neukkutäti oli sanonu että ei pidä paikkaansa. No, olkoot miten vaa, mahdollisuudet on silti :D
 
Christmas tervetuloa :)
Emböy täällä kanssa etomista, närästystä, väsymystä
Lennis tein kyllä testin tänäänkin ja omaan silmään näytti aikas samalta, kun eilen. Vertasin ton kuopuksen aikasiin testeihin (jotka edelleen tallessa), niin aika samalta ne näyttää. Kyl mä meinaan nyt uskoa, että raskaana ollaan kunnes vuoto alkaa tai jotain muuta negatiivistä oiretta tulee! Eikä nyt herranjumala lähetä siellä pelottelemaan millään kaksosilla :eek::ROFLMAO:
Trianna ihana :love:

).( Mä soitin neuvolaan jo eilen, kun mun kummitytön (17v.) vanhemmat on reissussa, niin lupasin toimia neitokaisen "tukikohtana". Nyt on ollu kavereilla, mut josko tuleekin tänne niin sitten ei voi neuvolaan soittaa hänen ollessa täällä :p Ite jotenki halusin mahdollisimman ajoissa neuvolaan ajan. Nyt on kyl pakko sanoa, et puhelimessa ollu neuvolatäti (ei oo mun oma täti) ei vaikuttanut ihan hirveen kokeneelta. Kerroin viime kuun kemiallisesta raskaudesta ja tahallani kyllä jätin kertomatta, että testailin kyllä niin kauan, että viiva alkoi haihtumaan pois, kun haluisin päästä kunnallisen kautta alkuraskauden ultraan...tiedän...oon ihan hirvee :whistle: Hän kuitenkin sanoi, että raskaustesti ei näytä edes positiivista ennen kun viidennen viikon lopussa aikaisintaan?! Myöskin sanoi, että minun etova olo viittaisi minun olevan jo viikolla 7+...just luin elokuisista, et joku oli yrjöilly jo 5+ viikolla oikeen urakalla :sick: No kuitenkin sain neuvola ajan nyt sitten jo 8.1 ja lääkäri varattiin myös varmuudeksi, kun ajat on kovin varattuja, niin se ois 21.1...jos nyt neuvola käynnillä päädytään siihen, et se on tarpeellinen (y)

Tiuhti ja Nasu 4+2
 
Eea
Täällä olisi yksi odottaja mukaan syyskuisiin! ☺ Meillä on kotona neljä eläväistä lasta (tyttö 07, poika 2011 ja kaksostytöt 2013). Lisäksi olemme menettäneet yhden tyttäremme kohtukuoleman yhteydessä,2012 ja tämän vuoden syyskuussa koimme myöhäisen keskenmenon. Helmikuussa olisi ollut pienen poikamme laskettu aika. lisäksi olen kokenut useamman alkuraskauden keskenmenon. Silti liityn luottavaisesti mukaan. Tai niin luottavaisesti kuin tällä historialla voi. Mitään syytä meidän menetyksille ei ole siis löytynyt. Kaikki olleet vaan huonoa tuuria ja sattumaan

Eea/28v/viides lapsi/pkks laskettu aika 6.9.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tiuhti83
Tervetuloa christmas ja Eea!
On kyllä aika hurjan kuulonen historia sulla eea!:unsure: jospa se nyt tulisi nyytti syliin asti!
Ja tiuhti, hyvähän se on saada verorahoille vastinetta, vaikka sitte ylimääräsillä ultrilla!:LOL:
Mulla tuli eilen illalla ekan kerran etova olo..:ninja: saa nähä tuleeko tästäki raskaudesta sellanen että oon hyvin tiiviissä yhteistyössä vessanpöntön kanssa..o_O kuopuksesta oksentelin koko raskauden..mutta olipahan ainaki vessa tosisiisti kokoajan!:LOL:
 
Eea tervetuloa! Toivottavasti saatte tämän pienokaisen syliin asti ja kovin pahoillani olen teidän menetyksistä...aina niin surullista :(
Pikkupossu mun mielestä on jotenki hassua, et noihin ultriin on niinkin tarkat kriteerit...joo ymmärrän, et sit ne ois entistä ruuhkasempia, mut kuitenkin puhutaan aika tärkeistä asioista! Kamalaa kuulla sit 12-13vko:lla, et vauva onki kuollu kohtuun jo viikolla 6 :( Kuitenkin alkuraskaudessa ei voi vielä tarkkailla liikkeitä tms. Sit pissitään himona tikkuihin, et näkis kaiken olevan kunnossa! Yksityisellä taas se hinta on aika kova!
Mul on tullu nyt jo ihmeen alussa tota etomista ja ei oikeen ruoka maistu, mut silti tekis kaikkee mieli :p Kummassakaan aiemmassa raskaudessa en oo joutunu oksentamaan kertaakaan, mut tuskin toi hyvä tuuri voi kolmatta kiekkaa enää kestää :ninja:

Tiuhti ja Nasu 4+2
 
Oon tiuhti ihan samaa mieltä noista kriteereistä. Ekan kohalla kävin vaan rakenne ultrassa ja niin oisin tehny toisenki kohalla jos ei ois verikokeet hälyyttäneet mutta nyt on jotenki kokoajan paljo epävarmempi olo.(n) liekö ikä ja kesän km ja kemialliset sitte vaikuttaa näin kovasti..

Mulla on tullu hirvee suolasen ja jään himo:rolleyes: tein jäälyhtyjä niin hyvä etten niitäki nuoleskellu!:ROFLMAO: makea ei taas maistu ollenkaa.. näistä oonki sitte tehny johtopäätöksen että meille tulee poika :love:

Pikkupossu & rusina 4+2
 
Mikä ihme tähän päänsärkyyn auttaa :/ en viittis koko aika särkylääkkeitä popsia..

Mä oon nähny unta tässä vähä aika sitten kaksosista :eek::eek: apua..
Ja mä oon yrittäny miettiä oisko tyttö vai poika olo mut en oikeen vielä tiedä :D esikoisesta oli kyllä tosi vahva tyttö olo koko ajan ja niinhän se tyttö olikin.

Voiko ne neuvolassa laskea hed.ajankohdasta LA:n? Mulla siis menkoista laskettuna 5.9 (nyt ois 4+1) ja oviksesta 3.9 (nyt ois 4+3.)
 
Eea
Tänään tein ekan positiivisen testin. Eilen näytti vielä ihan puhdasta negaa, mutta tänään tuli jo tosi selkeä viiva. :) Heti piti päästä kertomaan parille ystävälle.

Oireita ei ole. Viime yönä tosin heräsin repäisykipuihin, joita on miulla vaan raskaana ollessa. Kaikki muut raskaudet on miulla olleet tosi oireettomia ja helppoja, mutta edellinen raskaus(joka päättyi siis keskenmenoon puolessavälissä) oli poikkeuksellisen hankala alkuun. Olin tosi väsynyt ja koko ajan oksetti. Toivottavasti nyt pääsis helpommalla.

Kaksoset jännitt, sillä meillä on jo yhdet :ROFLMAO: Olis kyllä hurjaa jos tulis toiset. Toisaalta en kyllä usko millään, että vois toisen kerran sattua sellainen tuuri. Enkä kyllä missään nimessä toivo kaksosia, se kun on aina riskiraskaus.

Nyt taidan suunnata telkkarin ääreen.

Eea & "nimetön" 4+1
 
Eea
Tytöt syntyi 35+2 suunnitellulla sektiolla. :) riippuu vähän kaksosraskaustyypistä tuo seuranta, mutta kyllä ultria on enemmän kuin normaalisti. Me käytiin puolestavälistä asti kahden viikon välein ja lopussa viikon välein. Meidän tytöt ovat identtiset ja heillä oli vain yksi istukka, joka lisäsi riskejä. Onneksi kaikkk meni kuitenkin hyvin. 13 vuorokautta vahvistuivat teholla ennen kuin päästiin kotiin. :)
 
Tiuhti, en ymmärrä tuota neuvolan kantaa, että olojen mukaan ois muka pidemmällä. Jokainenhan oireilee yksilöllisesti. Ja kyllä ne testit vaan nykyään näyttää positiivista ennen menkkoja jo :LOL:

Täällä ei oo mitään ruokahimoja, muuta kuin jatkuva nälkä. Yleensä en syöpöttele näin :confused:
Eikä oo olo et kumpi tulis. Aika vahvalla varmuudella tulee poika, koska poikia on niin paljon miehen suvussa. Kuha nyt joku tulee :ROFLMAO:

Eea lisätty myös tuossa aiemmin listalle, tervetuloa mukaan! :)

Huomenna meinasin päättää, että menisikö ar-ultraan. Mies sitä mieltä et mennään vaan, mut kun sekin jännittää.
Nyt ehkä saa riittää tikkuihin pissailu, vähäksi aikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Eea
Eea
Ei ole. Suurempi riski siihen on toki joutua. Meillä a-tyttö oli kääntynyt perätilaan ja vauvat olivat kasvokkain, jolloin alatiesynnytys ei ole turvallinen. Sektio meni kuitenkin tosi hyvin enkä ollut kipeä. :)
 
Voi kamala. Unettomuus, mikä ihana asia. :confused:
Heräsin tänään sit 4.30. Ne unet oli sitten siinä. Sama eilen, ei saanut nukuttua. En tiedä johtuuko tää nyt jo hormoneista vai jostain muusta. Päivästä ja illasta on sit jäätävä väsymys, joten varmaan nyt kompensoi tää valvominen. :sleep:

Hui Eea, jos teille tuliskin toiset kaksoset :ROFLMAO: Siinä oiskin vilinää!

Emböy, varma en ole, mutta siinä käsityksessä että la lasketaan aina menkoista. Jotenkin viimeeksi ne laski ihmeellisesti pari lisäpäivää siihen nähden mitä nettilaskurit itselle näytti. Eli muka raskaus ois pidemmällä. :ninja: En tajua.

Ei täällä vielä ainakaan ole huonoja oloja. Ihan huoletta voi ryystää kahvia tyhjään mahaan.

Joko ootte aloittaneet vitamiinit?

Itse syön vielä foolihappoa, jota syönyt koko raskauden ajan. Ens viikolla vaihdan sit raskausajan vitamiineihin. Vielä tuntuu jotenkin niin aikaselta, että en ole aloittanut niitä vielä.
 
Mä taas voisin nukkua ja nukkua! Tosin oon aina omistanu hyvät unenlahjat;)

Mä laskin oman la:n ovulaatiosta koska kierto heittelee välillä viikonki..mutta neuvolasta ne voi sanoo jotain 1.-6. päivän välille..eipä se niin päivän päälle..vielä:LOL:

Mä oon syöny jo pitemmän aikaa minisunin mama monivitamiineja ja d-vitskua. Ennen plussaa söin omegaa ja sinkkiä ja macaa mutta ne lopetin ku omegassa oli a-vitamiinia ja macaa ei saa käyttää. Sinkin lopetin ku loppu tabletit:whistle:.
Mitäs on muilla uuden vuoden suunnitelmat? Kuin moni uskoo paljastuvansa?;):ROFLMAO:
 
Pikkupossu meilläkin syötiin aiemmin macaa, mutta ei kyllä hyötyä ollut tätä tärppiä odotellessa. :cool:

Katsoin eilen alkoholittomia siidereitä, mutta niissä lukee kissan kokoisilla kirjaimilla alkoholiton, joten ei ole hämäykseksi. Parhaalle ystävälleni toki kerron, mut en haluaisi että ne 20 muuta saa tietää :D

Meillä on maaliskuussa häät ja viikkoja pitäs olla sen verran että vois kertoa. Silti haluaisin juhlassa piilotella vielä asiaa, enkä varsinkaan siellä tuoda sitä julki. Jokaiselle sitten henkilökohtaisesti.
Nyt alko stressaamaan mahtuuko se pukukaan päälle. Viime raskaudessa jo rv7 aivan jäätävä turvotus ja sitä myöten "raskausmaha" näkyikin kun hoikka olen. :ninja:
 
Pikkupossu sillon, kun mä odotin ensimmäistä kyseisessä kunnassa sai valita yhden ultran, joko niskaturvotus- tai rakenneultran. Valitsin sillon niskaturvotuksen, koska se oli aikasemmin. No "jouduttiin" sit rakenneultraan vielä, kun sydän ei näkyny niskaturvotuksessa kunnolla. Sit mul tuli insuliini hoitonen raskausajan diabetes, niin sen vuoksi sit loppuraskaudessa käytiin viikottain ultrassa. Toisen kanssa kävin alkuraskauden ultrassa, koska edelliset menkat oli niin niukat, et piti määrittää raskauden kesto...sit kävinki siellä KOLME kertaa ennen, kun lääkäri pysyt raskauden keston määrittämään. Sit niska- ja rakenne ultrat ja loppuraskauden seuranta taas diabeteksen ja suunnitellun sektion takia. Kyl itellä ainakin nyt on jotenki paljon epävarmempi olo, kun aiemmin ja vielä tosin aika epätodellinenkin, et voiko tää olla totta!?
Itellä on kans nyt muodostuni mielikuva, että poika ois matkassa, kun samoja oireita kun esikoisen aikana ja hän on poika :)
Emböy mulla autto päänsärkyyn vesi. Särki kolme päivää päätä, kun tajusin et mulle tulee tota särkyä liian vähästä juomisesta. Nyt vaan en osannu asiaa heti yhdistää, kun tuntuu että join jo paljon normaaliin verrattuna (oon tosi huono juomaan)...piti juoda vielä enemmän! Mun kaverilla on ihan luomuna syntyneet kaksoset, mut syntyivät kanssa vähän ennen aikojaan.
Lennis mä taas valvon iltasin/öisin...ei meinaa millään saada unta! Mä alotin heti vitamiinit (minisun mama), kun en aiemin syöny mitää ja toi foolihappohan tarvitaan jo ihan tässä alussa.
Eea katoin yhden ohjelman missä perheellä oli kolmet kaksoset ja kaikki vielä aika pienellä ikäerolla ;)

Mä en oikeestaan käytä alkoholia muutenkaan, niin kukaan ei edes ihmettelisi juomattomuuttani, mut nyt ei ole tarkotuskaan juopotella. Kaveri (tuleva kummitäti;)) tulee lapsensa kanssa kylään pariks päivää, niin vietetään ihan sellanen lapsi ystävällinen uusivuosi. Mun poika on uudenvuoden isällään, niin meillä on kotona vaan tää kohta 3v. ja sit mun kaverilla on saman ikänen tyttö. Kaverille on tarkotus kertoo raskaudesta nyt uutenavuonna ja varmaan pyydän kummiksikin samalla. Hän tiesi viime kuunkin kemiallisesta, niin mikäli jotain kamalaa sattuisi kertoisin hänelle joka tapauksessa!

Onko muilla kummit päätetty? Oletteko miettinyt koska kummiksi pyydätte? Esikoisen kohdalla pyydettiin kummiksi vasta syntymän jälkeen ja tokan kohdalla niskaturvotus ultran jälkeen ja nyt kolmosella meinataan tätä yhtä ystävää pyytää heti ja muut sitten niskaturvotusultran jälkeen varmaan vasta. Nyt kauhee pohdinta kuinka tota kaveri nyt keksisi kivalla tavalla pyytää :D

Tiuhti ja Nasu 4+3
 

Yhteistyössä