Syyskuun söpöläiset 2016

Lennis kato recordelikin (vai miten se nyt kirjotetaan) siideritölkki. Ite join kaverin juhlissa pari sellasta viime raskaudessa ja kukaan ei tajunnu niiden olevan alkoholittomia ja tuli vähän väärinkäsityksiä...olin siis sillon jo jollain rv36 :rolleyes:
 
Eea
Tiedetään kyllä ketä pyydetään kummeiksi, mutta varmaan pyydetään vasta suht myöhään. :)

Uusi vuosi kun menee rauhallisesti lasten kanssa kotosalla, niin en usko että jään kiinni. Omat vanhempani tulevat ehkä käymään.

On ihan mahdottoman epäuskoinen olo. En taas tajua että olen raskaana. :) Voi että kun kaikki menisi hyvin! Vielä niin kauhean pitkä matka edessä

Eea 4+1
 
Pikkupossu sillon, kun mä odotin ensimmäistä kyseisessä kunnassa sai valita yhden ultran, joko niskaturvotus- tai rakenneultran. Valitsin sillon niskaturvotuksen, koska se oli aikasemmin. No "jouduttiin" sit rakenneultraan vielä, kun sydän ei näkyny niskaturvotuksessa kunnolla. Sit mul tuli insuliini hoitonen raskausajan diabetes, niin sen vuoksi sit loppuraskaudessa käytiin viikottain ultrassa. Toisen kanssa kävin alkuraskauden ultrassa, koska edelliset menkat oli niin niukat, et piti määrittää raskauden kesto...sit kävinki siellä KOLME kertaa ennen, kun lääkäri pysyt raskauden keston määrittämään. Sit niska- ja rakenne ultrat ja loppuraskauden seuranta taas diabeteksen ja suunnitellun sektion takia. Kyl itellä ainakin nyt on jotenki paljon epävarmempi olo, kun aiemmin ja vielä tosin aika epätodellinenkin, et voiko tää olla totta!?
Itellä on kans nyt muodostuni mielikuva, että poika ois matkassa, kun samoja oireita kun esikoisen aikana ja hän on poika :)
Emböy mulla autto päänsärkyyn vesi. Särki kolme päivää päätä, kun tajusin et mulle tulee tota särkyä liian vähästä juomisesta. Nyt vaan en osannu asiaa heti yhdistää, kun tuntuu että join jo paljon normaaliin verrattuna (oon tosi huono juomaan)...piti juoda vielä enemmän! Mun kaverilla on ihan luomuna syntyneet kaksoset, mut syntyivät kanssa vähän ennen aikojaan.
Lennis mä taas valvon iltasin/öisin...ei meinaa millään saada unta! Mä alotin heti vitamiinit (minisun mama), kun en aiemin syöny mitää ja toi foolihappohan tarvitaan jo ihan tässä alussa.
Eea katoin yhden ohjelman missä perheellä oli kolmet kaksoset ja kaikki vielä aika pienellä ikäerolla ;)

Mä en oikeestaan käytä alkoholia muutenkaan, niin kukaan ei edes ihmettelisi juomattomuuttani, mut nyt ei ole tarkotuskaan juopotella. Kaveri (tuleva kummitäti;)) tulee lapsensa kanssa kylään pariks päivää, niin vietetään ihan sellanen lapsi ystävällinen uusivuosi. Mun poika on uudenvuoden isällään, niin meillä on kotona vaan tää kohta 3v. ja sit mun kaverilla on saman ikänen tyttö. Kaverille on tarkotus kertoo raskaudesta nyt uutenavuonna ja varmaan pyydän kummiksikin samalla. Hän tiesi viime kuunkin kemiallisesta, niin mikäli jotain kamalaa sattuisi kertoisin hänelle joka tapauksessa!

Onko muilla kummit päätetty? Oletteko miettinyt koska kummiksi pyydätte? Esikoisen kohdalla pyydettiin kummiksi vasta syntymän jälkeen ja tokan kohdalla niskaturvotus ultran jälkeen ja nyt kolmosella meinataan tätä yhtä ystävää pyytää heti ja muut sitten niskaturvotusultran jälkeen varmaan vasta. Nyt kauhee pohdinta kuinka tota kaveri nyt keksisi kivalla tavalla pyytää :D

Tiuhti ja Nasu 4+3
Ompas sua ultrattu, mutta hyvä vaan että seurataan tarkasti jos on jotain häikkää!(y)
Mä haluaisin pyytää tälle kummiksi mun kummityttöä ja miehen kummipoikaa:love: luultavasti pyydetään syntymän jälkeen, niinku noista edellisistäki

Mä jotenki uskon että tuosta macasta oli jotain apua..viime kierrossa alotin sen niin tuli kemiallinen ja söin sitä nytki ja +. En tiiä oliko se sitte siitä mutta ehkä se jotain teki tai sitte kuu oli oikeessa asennossa tai sitte nyt vaan oli oikea aika..en tiiä.. muta oon kyllä onnellinen!:love:
Ja nyt mä muistan laittaa tän
Pikkupossu & rusina 4+3
 
Heiips! Vieläkö mahtuu mukaan? :alien: täällä ois kolmannella viikolla matkalla 1. lapsukainen (miehellä edellisestä avioliitosta poika). Toivottu on ja ekalla yrityksellä nappas, nyt vielä totutellaan ajatukseen :) ja mulla ikää 26 mies 29.
 
Tiuhti, just noita siidereitä löysin kaupasta ja niissä luki isolla "alkoholiton" :LOL:

Täälläkin kummit varmaan pyydetään vasta syntymän jälkeen, tosin kyllä niitä on jo edellisessä raskaudessa mietitty. Tuntuu että kaikilla on vaan niin paljon jo kummilapsia, kun näin "vanhana" kaveripiiristä lisääntyy. Oonkin ainut, jolla ei vielä lapsia ole.

Tervetuloa AnnikkiMaria! Laitathan tietosi punaisella jos haluat listalle tännekin :)

Ar-uä varattu. Se ois reilu kahden viikon päästä! Pakko mennä, jotta uskon tän raskauden oikeaksi ja että se on oikeassa paikassa. Viimeeksi mentiin sen takia, kun tuli vaan kamala olo, ettei kaikki ole kunnossa. Valitettavasti se vaisto oli oikeassa :(
Nyt ainakin toistaiseksi paremmalla mielellä :)

Lennis ja Pirkka 4+4 :love:
 
Eea
Mie aattelin olla menemättä alkuraskaudenultraan. Se on täällä niin törkeän kallis, eikä se takaa et kaikki menis hyvin loppuun asti. Yritän vain luottaa että NYT se vauva tulee. :)

Kauheen epäuskoinen olo kun ei oo oireita.
 
La laskurin mukaan 5.9. 26 v. 1. lapsi ja EKKS ;)
Tässäpä tietoja :) ite kans oon kahden vaiheilla tosta varhaisultrasta, melko tyyristä :( mut sit kuitenkaan en tiiä malttaako löytää sinne myöhemmille viikoille ku kuitenkin haluaisi nähä et on oikeessa paikassa yms.
 
Mä liityn kans joukkoon. Mulla kolmas tulossa, vähän vielä shokissa kun tuli vähän yllätyksenä mutta kuitenkin onnellinen että näin kävi tapaninpäivänä tein testin ja selkeä plussa tuli.
La 1.9 /25v /3. lapsi / TAYS
 
AnnikkiMaria ja joy9 lisätty listalle.

Tervetuloa joy! :) Joskus ne yllätykset voi olla iloisia :p

Niinhän se ultra maksaa, täällä Felicitaksella 160e. Mutta koska olen sen arvoinen :LOL: Ja ihan sen mielenrauhan takia. Yritystä niin kauan, että ei tuo yksi ultra tunnu tässä enää missään. Muuten mietin sinne viikoille 12 saakka että näinköhän tässä edes ollaan raskaana. :cautious:
 
M.Aili
Moi,

Mä olen tässä muutaman päivän seurannut tätä teidän keskustelua ja ehkä mun on noita mun liusketestejä uskottava ja todeta, että raskaana sitä ollaan. Meillä neuvolassa kaikki on vuosilomalla (myös ajanvaraus), joten pääsen sinne vasta ensi viikolla soittamaan. Digin meinasin tehdä huomenna tai ylihuomenna. Ekan positiivisen testin tein tapanina kp 20, joten on tuntunut todella epäuskottavalta, että sitä olis raskaana. Mut kierto saattaakin olla ihan sekasin, kun 9. päivä vasta poistettiin ehkäsykapseli (kp 3). Jos se ovis oli sit heti siihen perään tai jotain...

Laskettu aika varmaan varmistuu sitten neuvolassa aikanaan, mutta nyt laskuri veikkais 12.9. M.Aili/29/1.lapsi/HYS. Pyydän sitten päivittelemään jos muuttuu.

Mä yritin avata tolle miehelle tota kummi keskustelua, mutta on vielä sen verran "järkyttynyt" tästä nopeasta tärpistä, että ei halua asiaa vielä miettiä. Mä ku tykkäisin miettiä asiat jo hyvissä ajoin valmiiksi.
 
M.Aili
Niin ja tosta alkoholista... Mä jostain luin, et joku oli laittanut vanhoihin muovisiin siideri pulloihin alkoholitonta juomaa ja juoni sit siitä, ni kukaan ollut huomannut. Ainoo pieni ongelma oli hänellä tullut siinä vaiheessa kun hänellä oli vettä ja joku olis halunnu maistaa...

Me vietetään miehen kanssa kahdestaan vuoden vaihde, joten mun ei onneks tarvii tota miettii. Joulu oli sit hankalampi, ku en ollut vielä sitä plussaakaan saanut...
 
  • Tykkää
Reactions: Tiuhti83
Moikka! Varovasti tänne ilmoittaudun, keskenmeno takana 10/2015, mulla pco ja pitkä kierto ja terot apuna nytkin! La 4.9 oviksen mukaan eli tänään 4+3 <3

Testi oli + 26.12 ja varma olin tärkeistä jo ennen plussaakin . Keskenmenneessä olin todella levoton ja varma ettei kaikki ole hyvin, mutta nyt hirmu luottavainen ja rauhallinen olo=) meillä ennestään lapset -06, -08, -09 ja -11 <3 kaikista olen käynyt varhaisultrassa yksityisellä mutta nyt keskenmenon/tyhjennyksen vuoksi pääsen julkiselle alku-ultraan.

Fb ryhmään haluan minäkin mikäli on salattu ryhmä??
Niin ja onnea kaikille =)
 
AnnikkiMaria tervetuloa!
Lennis eipä sit ollu paljoo apua mun vinkistä :ROFLMAO: Onkohan tölkki muuttunu tässä kolmen vuoden aikana (n)
joy9 tervetuloa!
samsukka tervetuloa myös!

).( Mua jotenki on tänään taas ahdistanu, ku tikkuun piirty nyt taas vaaleampi viiva, kun eilen ja vieläkään ei olla lähelläkään kontrolli viivaa...olin kuitenki jotenki luottavaisin mielin, kun viiva kuitenki tummu. Nyt on taas kauhee ahdistus, kun tuli vaaleampi viiva ja pelottaa huominen jo valmiiks :coffee: Voi kökkö, jos tääkin on nyt kemiallinen :cry: Sit meneekin tovi, et päästään seuraavaks yrittää, kun ollaan ainakin pari seuraavaa ovista eri puolella suomea miehen kanssa :( Taidan sit pikkuhiljaa luopua hetkeksi toivosta ja keskittyä ihan muihin juttuihin...
No toivon tietty kovasti, et Nasu pysyis nyt matkassa...on tää jotenki kamalaa, kun ens ootat kuukausi kaupalla sitä kahta viivaa ja nyt saa sit olla huolissaan viivojen värisävyistä ja kaikesta muusta (n)

Tiuhti ja Nasu 4+3
 
Eea
Yritä Tiuhti olla huolehtimatta liikaa. Siihen viivan vahvuuteen vaikuttaa esin. Virtsan väkevyys. En oo tainnut koskaan saada kontrolliviivan vahvuista viivaa ja silti hyvin menneitäkim raskauksia on. Tsemppiä! :)
 
Samsukka kyllä fb ryhmä on salattua eikä sitä löydä muut kuin jäsenet :) laita yksityisviestillä linkki profiiliisi niin lisään kaveriksi ja sitä kautta ryhmään.

Ja tervetuloa kaikki uudet! :)

Mä tein tänään taas uuden testin koska oli pakko nähdä että viiva vahvistuu ja niinhän siinä kävikin. Teen vielä kyllä digi testin :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tiuhti83
Mä oon tehny aikasemmista vaan haamut ja tossa ne nyt silti on ☺ tosin oon ihan paniikissa itekki ku niin lievät oireet poikien raskauksiin verrattuna että pelottaa että onko sitä edes raskaana pääsin kunnalliseen onneks varhaisultraan ja se ois viikon päästä et ehkä sitä sillon uskaltaa jo hengittää jos kaikki hyvin. Vaikka ei se mitään takaa niin on se kiva tietää ettei oo vaikka tuulinen.
 
Tervetuloa samsukka! :)

Onko Tiuhti testaillut tänä aamuna? Toki huolettaa ne viivat, mutta kuten aiemmin mainittiin, siihen vahvuuteen vaikuttaa moni asia.

Meillä ei joy kunta maksa mitään varhaisultria, joten on mentävä yksityiselle jos tahtoo. Kiva kun jossain edes pääsee! :)

Minä hyppään kohta junaan ja suuntaan uuden vuoden vastaanottoon. Ihanaa uutta vuotta kaikille! Vuosi todella alkaa ihanasti näiden pienten yllätysten kera :p

Lennis ja Pirkka 4+5
 
Eea
Meillä kunta tarjoaa np- ja rakenneultran. Itse joudutaan niistä kylläkin maksamaan polimaksut koska mennään lääkärille ultriin tän historian takia. Normaalitilanteissa kätilöt ultraa ja silloin ne on ilmaiset.

Eilen väsytti ihan kamalasti, muuten ei oo mitään oloja. Paitsi turvottaa, se kyllä voi johtua myös joulun herkuttelusta. :unsure:

Eea 4+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä