Syyskuun Söpöliinit 2012 *Helmikuussa*

LASKIN äsken... ette kyllä usko mitä.. :D (älkää pitäkö mua ihan kahjona...). Laskin, että mulla on vielä 79 työpäivää jäljellä... (miinustin talvi- ja kesälomat ja arkipyhät). Sitten mä merkkasin joka viikolle aina lukeman yhdelle päivälle motivaattoriksi... :) Hiukan hölmöä, mut jotenkin auttaa jaksamaan paremmin tätä tilannetta töissä - joka ei hirveästi ole parantunut näiden parin viikon aikana...

Vanilla Whip & 79 days-to-go :)
 
  • Tykkää
Reactions: Menhit ja Piikikäs
Täällä ei mitään uutta. Yhä odottelen ummetuslääkkeen vaikutusta, eipä sitä ole odotettukkaan kun vasta neljä päivää :kieh:

Tyttö/poika oireista, minulla on molemmat ja sanoisin että tytöstä oli huonompi olo. Mutta se saattaa hyvinkin johtua siitä että minulla ei ollut sillon niin säännölliset ja terveelliset syömiset ja no, onhan siitä jo useampi vuosi aikaakin joten ihan 100%varmahan en voi olla. Pojan raskausaika vähän paremmin muistissa :)

Minulle voi päivittää poikaolon. En nyt tarkalleen osaa sanoa miksi, mutta on vaan sellainen tunne :)

Milla84: Vesirokko tarttuu käsittääkseni jo jonkun aikaa ennen näppyjen ilmaantumista, joten toivottavasti saat th:n pikaisesti kiinni.

kusma: Minun mielestä terveydenhoitaja voi kirjottaa (olikohan) max 3 päivän saikun. Ja toki jos todella tuntuu ettei jaksa tai pysty olemaan töissä, niin kannattaa jäädä mielummin saikulle kun kiduttaa itseänsä : / Minä en kyllä pystyisi nyt olemaan yötä töissä.

Moonchaser 11+0 :heart:
 
Paljon oli kerennyt tekstiä tulla kun muutaman päivän olin käymättä täällä. :O Nyt siis olen lukenut kaikki ja yritän muistaa mitä piti kommentoida. :D

Olitte aiemmin jutellu tukiverkoista. Meillä on ihan ok tukiverkko. :) Mun vanhemmat ja sisarukset asuu 160km kilometrin päässä ja sieltä saa aina apua joltakin jos on tarvis. Sitten samalla paikkakunnalla meidän kanssa asuu kaveriperhe joka pystyy esikoisen ottamaan muutamaksi tunniksi hoitoon esimerkiksi neuvolan ja ultrien ajaksi yms. :)

Jollakin toisellakin on kestonuha, niin myös minulla. Ärsyttää kun aina nenä vuotaa ja aivastuttaa.. :/

Ihan ihmeellisiä unia oon minäkin nähnyt. Jopa painajaisia mitä en yleensä nää, unissa on esiintynyt esim. kuolleet sikiöt. :/ Oli aika kamala uni..

Oireet Pahaolo on helpottanut huomattavasti! Enää se ei oo koko ajan vaan silloin tällöin.. :) Olen jopa jaksanut hieman siivoilla ja pitää kotia pystyssä, aiemmin kun se oli kokonaan miehen harteilla.. :)

Tyttö-/poikaolo Nyt on ehkä enemmän poikaolo. Esikoisen aikaan mulla ei ollut pahoinvointia nimeksikään, tässä raskaudessa on ollut paljon enemmän, saa nähdä onko sillä yhteyttä.. Ensimmäistä sykkeiden kuuntelua odotan myös innolla, monet kun sanoo että sykkeestä voi ennustaa sukupuolen.. Esikoisen aikaan sykkeet oli 140-150 ja tyttö on, pojalla on kuulema matalammat, saa nähdä. :D Samapa tuo kumpi sieltä tulee, kunhan tulee. :)

Huomenna on ultra, jännittää ihan kamalasti! Jospa sieltä jotain löytyisi jotain elossa olevaa. :)

Inskun 9+5
 
Moi!
Täällä kans viime yönä painajaiseen herätty- ihan hirvee olo koko päivän ollu. Näin unta, et kaikki tuli pihalle ja seassa oli vielä elossa oleva sikiö- mies sano,et olin itkeny ihan hysteerisesti unissani. ARVATKAA oliko pikkuisen helpottunu olo, kun tajusin sen olleen vaan unta.
Jännittää jo huominen ultra,et mikä on tilanne, onko hematooma lähteny pienentymään vai suurentumaan ja onko muuten kaikki kunnossa. Stressaavaa- kun vois vaan seuraavaksi puoleksi vuodeksi paiskautua nukkumaan..

Tyttö/poikaoloista: Mulla on ollu ihan koko ajan sellainen olo, et poika tää on
Ei oo ees käyny mielessä tyttövaihtoehto. Kävin jo sillo, kun plussan sain, ostamassa minikokoisen pojan bodyn.
Sepä onkin ainoa hankinta,minkä oon ostanu ja todennäköisesti mitään en uskalla hankkia ennenku lähempänä syyskuuta.

Tillu&Hippu 10+5
 
Ultra takana ja valtakunnassa kaikki hyvin! yksi hyvin reipas asukas siellä viuhtoi,ei meinannu kunnolla mittoja saada! ollaankin sitten reilu viikko pidemmällä menossa,jee! eli laskettuaika muuttu,nyt 8.9! ja samalla voi päivittää mulle myös että poikaolo. on ollu ihan alusta alkaen!
ainut mikä hieman herätti huolestumista(minussa) oli nestepussukka joka on kiinnittynyt kalvoihin. Mutta ei kuulema haittaa sikiötä kun on erillään siitä. Lääkäri epäili että sitä ovat luulleet varhaisuä:ssä toiseksi ruskuaispussiksi. Tarkkaan se sitä mittaili ja tutkaili,mutta ei ollu kovin huolestunu.

Liikkeet ++ ja syke +. Sydän näytti kuulema kans hyvältä,oli molemmat kammiot jo alkanu muodostumaan,kallo on kuulema kans normaalin muotoinen. :)
parin viikon päästä on nt-ultra! mies ei sinne varmaan pääsekkään,joten pitää ottaa minun isä käyttämään!

Olokin on mahtavan hyvä! pahoinvointi,joka ei ole koko aikana ollu hirveen kovaa,on vähentyny ennestään! eilen illalla piti tosin käydä oksentamassa pitkästä aikaa! Just olin rupeemassa nukkumaan niin tuntu että nyt tulee,just kerkesin vessaan ja sillon lenti! systeemit tyhjäks ja sit vasta pääsin nukkumaan :x

Tsemppiä tuleviin ultriin ja oikein mukavaa torstain jatkoa kaikille! :flower:

kaktuspiikki ja tyyppi 10+5!!!! nyt rupes viikot lisimään! :p
 
Täällä on ensimmäinen lapsi tulossa, joten en osaa verrata oloa mihinkään, mutta jostain on tunne että poika olisi tulossa. Yhden unen olen nähnyt poikavauvasta ja se varmaan eniten tuohon tunteeseen on vaikuttanut.

Tuntuu, että pahoinvointi olisi nyt jäänyt taakse. Eilen oli töiden jälkeen niinkin energinen olo, että jaksoi leipoa pitkästä aikaa. Koko tänä vuonna en ole tuntenut itseäni yhtä pirteäksi :) Iltaisin tosin väsyttää edelleen kovasti ja joka yö on saatava 8-9 tuntia unta.

Maanantaina olisi vihdoinkin odotettu nt ultra ja pääsee näkemään pikkuisen. Edellisestä kertaa on jo kuukausi kulunut. Voi kuinka toivon, että masussa olisi kaikki hyvin ja pieni olisi kasvanut.

Tänään poksuukin viikot,
murmeli 12+0
 
  • Tykkää
Reactions: Menhit ja Kakaa
Ekan kerran tällä viikolla tulin tänne, ja kauhea määrä tekstiä :)
Luin kaikki uudet jutut, mutta nyt tulee mun osaltani vaan täysin omanapainen viesti.

Eli meillä oli eka ultra (nt-ultraksi aiottu) maanantaina. Viikkoja piti olla silloin 11+3, mutta yllätykseksi selvisikin että viikkoja on yli kaksi vähemmän (maanantaina 9+1).
Laskettu aika muuttui siis ja on nyt 16.9.
Kaikin puolin muuten näytti olevan pikkukaverilla kaikki hyvin, mutta nyt vaan sitten saa vielä jonkun aikaa odotella että riskiviikot on ohitettu.
Kahden viikon päästä mennään uudelleen ultraan.

Käytiin alkuviikosta kotipuolessa ja kerrottiin nyt sitten myös molempien perheille. Miehen vanhemmat sekosivat uutisesta täysin. Tämä on heille ensimmäinen lapsenlapsi ja ylipäänsä koko suvun ensimmäinen oman sukupolvensa edustaja.
Mun puoleltani suku otti asian iloisesti vastaan, mutta aika neutraalisti. Meillä kun lapsia on paljon. Mun mummollekin tämä meidän lapsi on kai jo 11 lapsenlapsenlapsi. Sinne puolelle sukua tämä tulokas siis vähän sujahtaa muiden joukkoon.

Mulla olo ollut nyt mitä mainioin ja tuntuu että olen elämäni vedossa. Rinnat kasvaa ihan tajuttomasti ja ovat arat, mutta muuten en raskaana uskoisi olevankaan. Turvotuskin vähän laskenut ja kroppa näyttää aika lailla "normaalilta". Ihan pieni pömppis tuossa alavatsalla on :)

Mä olen tajuttoman onnellinen raskaana olevista ystävistäni. Meillä oli ystävänpäivänä "mammatreffit" ja istuttiin iltaa yhdessä. Ihana oli vahtaa kokemuksia ja ajatuksia ihan livenä.

Koitanpa nyt seurailla vähän useammin taas palstaa, että pääsen mukaan kommentoimaankin :)

Piikikäs ja Korak 9+4
 
Myssypingviinille ja muille pahoinvoinnista kärsiville paljon voimia!!

Tyttö/poika-olosta: Mulla on ollu nyt tyttöolo johtuen siitä faktasta, että meillä oli yhdynnän ja hedelmöittymisen välillä 5 vrk ;). Tyttösiittiöthän on sitkeämpiä odottamaan munasolun kypsymistä. Eihän tän perusteella voi tietty 100% varmasti sanoa, että tyttö tulis. Olo nyt vaan on semmoinen :).

Mulla on huomenna np-ultra, jee! Samalla myös jänskättää. Meillä ei kyllä mitata sitä niskapoimua, kun toivottiin niin. Mää oon niin kova stressaamaan, etten haluaa tietää riskeistä. Joka tapauksessa haluuttais ottaa lapsi vastaan, vaikka se olisi vammainenkin.

Nyttynenä ja Katkis 12+0 (JÄTTIPOKS!)
 
  • Tykkää
Reactions: Menhit
Meillä oli tänään nt-ultra. Tosi hyvin jo näki tyypin siellä, ja miten se liikuskeli ja potki, vaikka ensin nukkui. Kaikki näytti olevan hyvin, niskaturvotusta 1 mm, eli ok, mutta Down -seulan tulos tulee parin viikon sisällä. Hauska oli nähdä kaikki kädet ja jalat, kun varhaisultrassa näkyy vaan sellainen papu. LA muuttui 28.8, mutta tässä ketjussa taidan pysyä, nyt viikkoja siis jo huimat 12+2!

Tyttö/poikaoloista , ei ole yhtään kumpikaan, ei mitään aavistustakaan.. Vuoron perään tuntuu, että olisko se tyttö, sitten taas, olisko poika.

Flunssa meinaa painaa päälle, nenä tukossa, aivastuttaa ja ihan poikki...

Vanilla Whip , ihanan tarkasti olet laskenut työpäivät! :) mäki olen, tosin kuukausitasolla katsellut, kuinka vähän on enää töissäoloaikaa.

Kävitkö Misupai ultrassa tänään myös?

Guitar 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Guitar, kävin ultrassa tänään NKL:lla ;) Oli hauskaa nähdä pieni viuhtoja siellä masussa. Ultraili pitkään ja hartaasti, kun ei meinannut kääntyä poseeraamaan turvotusmittausta varten ;) Muuten kyllä esitteli liikkumistaitojaan ja halusi kovin vilkutella meille. Turvotusarvo oli välillä 1,1-1,4mm. Viikkoja olisi 11+0 ja vastaa mittoja. Otettiin se veriseulakin, kun kerran sen saa, vaikka mitassa ei ollut mitään hälyttävää.

Nyt ei ehdi kirjoitella, kun pitää lähteä pakkaamaan suksia yms. talvilomaa varten. Ja ehkä ne vaatteetkin olisi hyvä ottaa mukaan ;))

Misupai ja NiiloElsanen 11+0 tai jotain sinnepäin.
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa ja Guitar
Ihanaa, moni on käyny jo np-ultrassa ja tuntuu et toiset on jo tosi pitkällä raskaudessa ku aletaan lähenee 12 viikkoa. Onnea kaikille ultrassa kävijöille.

Mulla olis suunnilleen 1,5 viikkoa siihen np-ultraan. Toivottavasti aika menis ens viikolla nopeesti ku on hiihtoloma. Jos vaikka pääsis mökille lomailemaan muutamaks päiväks.

Tyttö- poikaolosta ei oo kumpaakaan. Ei siis kerrassaan mitään oloja. Ehkä ne tästä vielä tulee jos ja kun tää raskaus jatkuu pidemmälle. Nyt vaan elää päivän kerrallaan ja toivoo että mitään kamalaa ei tapahdu. Millonkohan sitä oikeesti alkais uskaltaa nauttia tästä??? Ehkä sit rakenneultran jälkeen...

Myssypingviinin pahoinvointi kuulostaa kyllä hurjalle. Paljon voimia, toivottavasti pian alkais helpottaa.

Tää väsymys on kyllä jotain ihan järkyttävää!! Ja tää saamattomuus.. pakolliset pyykinpesut tulee tehtyä mut ruuat on nyt ollu vähän mitä sattuu. Ei vaan jaksa eikä tee kyllä mielikään tehä ruokaa. Joka päivä nukun pikkusen kanssa päikkärit mut silti oon tähän aikaan jo ihan töttöröö! Silmiä ihan kirvelee! Silti tuntuu et yöt menee huonosti. Nään tosi paljon unia ja tuntuu välillä et nukkuu koiranunta vaikka varmasti on ihan sikeessä unessa.

Maha ei kyllä vielä näy eikä tunnu missään ja hyvä niin! Mä kun en halua tästä vielä kertoa oikeen kenellekään. Muutama läheisin ystävä tietää. Aamulla kohtu tuntuu paremmin ku on rakko täynnä. Alavatsalla on sillon erilainen kumpare ku normaalisti. Mut vessassa ku käy ni seki sit hävii. Sais vaan pidettyy tän salassa puoleen väliin asti. Tuskin ihan niin pitkälle pääsee mut jos edes lähelle ni olisin tyytyväinen.

Jos tästä hetkeks sohvalle telkkaria töllöttää ennen ku alkaa iltapuuhat!

Aksuliina ja papu 9+5
 
Tyttö/poikaoloista Miulla on kova poikaolo, joskin kyse voi olla alitajuisesta käänteispsykologiasta :D Tytölle on mielestäni helpompi löytää nimiä kuin pojalle. Ihme että saatiin nimi kasaan edes tuolle kuopukselle :D

Missypingviinille voimia pahoinvoinnin kanssa taisteluun. Nyt on itsekkin jo pakko mennä takaisin pitkälleen hengittelemään..

Menhit ja Taisto *POKS* 10+0 :heart:
 
Moikka vaan kaikille! Voisin mäkin tänne ilmoittautua...

Mitäköhän mä itestäni kertoisin... No viikkoja mulla on 9 tai 10, mulla on ollu niin kammottava olo koko raskauden ettei ees jaksa noita viikkoja miettiä. Aamuisin ja iltaisin oksennellaan ja siinä välissä nukutaa.
Tää on mun toinen raskaus ja edellisestä tuloksena vajaa 3v. poika. Poika alotti just kolmena päivänä viikosta hoidossa ja mun oli tarkotus mennä töihin mutta ei tän olon kanssa... Tää raskaus oli vähän niinkuin suunniteltu vahinko mutta nyt tuntuu kyllä siltä että on taivaanlahja että poika aloitti siellä hoidossa,vaikken teekään mitään.

Mä menin ihan sekasin kun luin niin paljon noita teidän aiempia juttuj, että oisin vähän kartalla mutta ei kyllä jäänyt mitään päähän :D Eli ens kerralla sitten.

Mua ei vielä tarvi lisäillä listoille...Mulla on 1.3 np-ultra niin sitten kun varmistuu että kaikki on ok ja se la:kin varmistuu. Mä oon tässä alussa aina niin pelokas ettei jotenkin uskalla mitään.
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista siellä käyneille! :)

Kylläpäs näyttäisi olojen perusteella olevan paljon poikia tulossa tähän pinoon! Muutamalla vain tyttöolo :)

ON: Meidän poika sai tuossa tunti sitten pienen serkkutytön :heart: Ihan hyvän kokoinen oli vaikka syntyi kuukauden etuajassa; 2 senttiä pidempi ja vain 200 g kevyempi kuin meidän poika syntyessään, vaikka syntyi viikoilla 40+2 :) Tuskin maltan odottaa että pääsee näkemään pikkuisen :)

äippä 12+0 (POKS!)
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Huh, kun täällä on hengästyttävän aktiivisia kirjoittajia :) Olen melkein kärryillä teksteistä, mutta niitäkin tulee sellaista vauhtia, että ihan työstä käy lukeminen. Kommentoida en ole jaksanut; täälläkin pahoinvointi ja etenkin väsymys on vaivannut kovasti niin, että hädin tuskin arjesta on selviytynyt... Voimia kaikille alun hankaluuksista kärsiville!!
Kävin eilen NT-ultassa ja siellä tuo pieni ihanuus vilkkaasti liikkui ja touhusi koko ultrauksen ajan. Kaikki oli niin kuin piti (lopulta saatiin niskakin mitattua) ja laskettu aikakin muuttui viikolla; eli uusi la on 29.8.
nyt mennään siis viikolla 12+1 jo :)
Mukavaa loppuviikkoa hyviä vointeja,
Pieni riiviö 12+1
 
Yritin kirjoittaa viestiä tänne ja se katos taivaantuulin, huok! Ultra oli tänään, kaikki on onneksi hyvin ja sykkeet saatiin näkyviin. LA on vasta 12.10.! Eli siks ne tammikuun testit olivat vielä negoja, imetyksen takia ei tullut menkat ja sitten olikin tärpänny, jipii.

Viikkoja on vasta 6. Siirryn tuonne lokakuulaisten puolelle kirjoittelemaan. Eli minun tiedot saa poistaa tämän ketjun alusta, tänks! Onnellista odotusta kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos salainen tuosta tiedosta. Latokaski voisi olla varteenotettava paikka asua seuraavat 3-4 vuotta.

Tervetuloa MisStar ja Lilyannalle hyvää odotusta lokakuisiin

Ei mulla varmaan nyt muuta. Öitä mammat.

Ranskis ja herne 9+3
 
Minulla ei ole poika- tai tyttöoloa. Tuskin uskon, että jompi kumpi on tulossa...

Huomenna toinen ar-ultra! Väsyttää ja janottaa ja maha pömpöttää!

ei vielä ja katkis 9+6 tai sinnepäin
 
Viimeksi muokattu:
voi kökkö tätä pääkipua. taas se alkaa heti kun silmäsä auki saa! :'(
pakko puhua neuvolatätin kanssa tästä,tämä on varmaan sitä hiivatin migreeniä... siskollakin tuli raskausaikana migreeni pintaan ja kärsii siitä edelleen. ei yhtään kiva,mieluummin ottasin sen aamupahoinvoinnin! :headwall:
 
Onnea hyvistä ultra kuulumisista! Onko kellään ollu kipua nivusissa näin aikasilla viikoilla? Neuvolaan jo soitin ja siellä th sano et hän uskoo et on ihan normaalia.
Ens ti ultraa jo ootan innolla.

tsempitykset vielä huonosta voinnista kärsiville.

Juli 10+6
 
).(Tänä aamuna saatiin sydänäänet kuulumaan, kiitos Milla84 vinkistä (kuunneltiin täydellä rakolla). Tsukutsuku ihan kuin joku juna! :heart:
Nyt tästä voikin suoria labraan seulan verikokeisiin. Vaihdoin muuten vitamiinit Ladyvitasta Multitabsiin; tulee paljon halvemmaksikin koska Ladyvitaa piti syödä 3x päivässä, multitabseja 1 ja pakkauskoko on jotakuinkin sama. Ladyvitasta tuli myös oksettava olo toisinaan, multitabseista ei ole tullut vastaavaa!

Pipsapippuri rv 9+4
 
  • Tykkää
Reactions: Kakaa
Ultrapäivitystä Eilen pääsin ekaan ultraan ja yksi tyyppi masussa köllötteli (pelkäsin odottavani kaksosia :)). Vastasi hyvin viikkoja, jotka neuvolan täti laski mulle. Neuvolan viikot oli kyllä pari päivää enemmän kuin omien laskujen mukaan, eli laskettu aika muuttui 15.9.

Mulla on nyt ihan tyttöolo, heti tuli kun näin ruudulla sen pienen olennon. Pystyin erottamaan nenän, jalat ja kädenkin - en ihan näin tarkkaa kuvaa osannut odottaa.

Mukavaa perjantaipäivää kaikille, tää lähtis nyt töihin!

pienisieni + vauva 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: Guitar ja Kakaa
pipsapippuri minä oon kans meinannu vaihtaa nuo ladyvitat pois,mulla ne oksettaa kans ja en ikinä muista sitä 3 ottaa päivän aikana. (kerralla ei mene alas). eilen koitin tuota milla84 vinkkiä sydänäänten kuunteluun,en saanu kuulumaan,ei vissiin ollu rakko tarpeeks täysi tai sitten ne ei vielä tosiaan kuulu läskin läpi! :whistle: toisaalta en malttanu ehtiäkkään kun jotain 5min,pitää tänään taas ajan kans kokeilla!

Onnea hyvistä ultra kuulumisista!:flower:

kaktuspiikki ja tyyppi 10+6
 
Viimeksi muokattu:
Kaktuspiikki: Minullakaan ne äänet ei kuulu illalla vaikka rakko tuntuu täydeltä. Eilen illallakin etsin kauan, mutta ei löytynyt. Nyt sitten heti aamulla rakko todella täynnä niin ei tarvinnut kuin minuutti etsiä niin ne löytyi :)

Nyt taas yritän soittaa neuvolaan sen vesirokon takia. Eilen soittotunnin aikana siellä oli puhelin kokonaan kiinni :/ Jospa tänään saisin sieltä lopultakin jonkun kiinni.

Milla 9+1
 

Yhteistyössä