**Syyskuun Sydäntenmurskaajat** ELOKUUSSA 2009

Alkuperäinen kirjoittaja rosehip:
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Sattuuko se sisätutkimus muuten kovin tässä vaiheessa? Heh, tai siis sanokaa joku, että ei satu! :) Mua sattu jo viimeks TAYSissa joskus kesäkuun alussa kun se oli. Huomenna siis se lääkärineuvola, ja jotenkin pelottaa nyt kauheesti, että se sattuu. Kun tosiaan oli aika ikävä kokemus viimeks sielä äippäpolilla. Yleensä siis ei oo noi gynekäynnit tehny kipeetä tms. Ärsyttävää jännittää sitä etukäteen, kun se taas - että mitä enemmän jännittää - stä ikävämmältä se tuntuu! niin se vaan on :headwall:
Mua jännittää sama juttu, nimittäin edellinen sisätutkimus neuvolalääkärissä sattu ihan törkeesti. Mulla ei yleensä tunnu nuo gynetutkimukset yhtään missään, mut nyt ihan vingahdin, kun teki niin kipeetä enkä pystyny oikein edes rentoutumaan siinä pöydällä. Joten vähän jännityksellä meen torstaina ronkittavaksi, mikä tietty tarkottaa sitä että se sattuu vielä enemmän, kun ei oo rentona. :/
Mäkin aina jännitän sitä ja sit tosiaan se sattuukin..en ole varma mut menisköhän asia niin..et mitä enempi siel kohdunsuul on tapahtunut niin sitä enenpi se vissiin tuntuu..mene
ja tiedä.. :|

Äippä35v ja Nuppu33+1 :flower:

 
Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
Naurattaa tämä joka aamuinen juttu, kun vauva on mahassa ihan rauhassa muuten, mutta kun alan pesemään hampaita (sähköhammasharjalla) menee meno tosi hurjaksi :) Kun pesu loppuu käy vauva takas nukkumaan :LOL:

Ja voi apua kun noi pienen pienet vaatteet ja sukat ovat niiiiiin söpöjä tossa pyykkinarulla. Voisin vaan istua ja katella niitä ja huokailla ihastuneena :heart: :ashamed:

Tänään TAAS ikeaan. Laskin just suunnilleen että meillä on mennyt viikossa ikeaan 1 400e ja muihin huonekaluliikkeisiin 1 200e. JÄRKKYÄ! Saa nähä paljon tänään menee, jos ei sit tarttis siellä enää vähään aikaa käydä. puuh.

Vielä olis pari koneellista vauvapyykkiä pestävänä. Olen nyt kahden vaiheilla että silitänkö vaatteet vai en.. ???? Anoppi sanoo että TÄYTYY silittää ja osa teistäkin täällä on muistaakseni puhunut silittävänsä. Osa taas ei silitä.. Osaisiko joku siis valaista että miksi TÄYTYY,vai onko tämä vaan joku juttu taas. Kuten aikaisemmin eilen kirjoitin, ainakaan meidän sairaalassa ei vauvan vaatteita silitetä vaan ne ovat jopa aika "korppuja". ???

Miimu ja Masu 34 plus 3
Huh..huh mitä määriä..meil meni eilen vaan jtn 5 kybää..Mitähän kaikkea kivaa olette sieltä sitten ostaneet? On se vaan ihana shoppailupaikka.. :p

Äippä35v ja Nuppu33+1 :flower:

 
Nii ja sehä se oli mihi piti kommentoida että kun joku puhu siitä lämpöpussista kaukaloon :)
Oon miettiny sitä ja harkinnu mutta kun juteltiin miehen kanssa nii aateltiin että ei osteta sitä, laitetaan lapselle tarpeeks päälle ja vaikka vilttiä myös nii ei se varmana palele. Meil ei ollu moista esikon aikaan mutta tutuilla on sellasia ollu ja ovat kehuneet, mut meiltä se nyt näil näkymin jää pois. Ostetaan se sit jos oikeeesti syksyllä sitä tarvitaan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Zeny! Joku muukin käyny prismassa!!
Pöllö - pöllö - pöllö!!! :LOL: Meillä on kans pöllöpotkarit, kumpaakin väriä... Aivan ykköset!! Mä oon ihan rakastunu niihin :heart:
Ne on aivan ihanan sulosen lutusen mukavan pehmeän vauvamaiset :heart: :heart: :heart:
 
Joo niin siitä lämpöpussista kaukaloon tosiaan... En oo ajatellutkaan moista. Siis autoon? En mä koe, että sellasta erikseen tarttis... kun on kuitenkin muutenkin lämmintä alla ja toppahaalari päällä jos johki lähetään - ja kyllä se auto äkkiä lämpee siitä kun pistää tolppaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja zeny:
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Zeny! Joku muukin käyny prismassa!!
Pöllö - pöllö - pöllö!!! :LOL: Meillä on kans pöllöpotkarit, kumpaakin väriä... Aivan ykköset!! Mä oon ihan rakastunu niihin :heart:
Ne on aivan ihanan sulosen lutusen mukavan pehmeän vauvamaiset :heart: :heart: :heart:
Just sellaset, että niitä halailee salaa :LOL: :heart: :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Alkuperäinen kirjoittaja zeny:
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Zeny! Joku muukin käyny prismassa!!
Pöllö - pöllö - pöllö!!! :LOL: Meillä on kans pöllöpotkarit, kumpaakin väriä... Aivan ykköset!! Mä oon ihan rakastunu niihin :heart:
Ne on aivan ihanan sulosen lutusen mukavan pehmeän vauvamaiset :heart: :heart: :heart:
Just sellaset, että niitä halailee salaa :LOL: :heart: :heart: :heart:
Nii ja ne on viel ihan hiivatin pikkusia, meil noi potkarit o kokoa 50 cm ja body on 56cm :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja zeny:
Miimumaija minä en oo silittäny vaatteita, en esikon aikaan enkä kyll nytkään :) puhtaita on ja ei ne korpuiksi jää jos käyttää huuhteluainetta, tai ei ainakaan meillä :)
Juu, huuhteluainetta en edes käytä vauvapyykkiin ja silti tuli ihan pehmeitä. Varsinkin kun linkoaa 1000 kierroksella.

Nuppu, joo on se kyllä semmonen paikka että aina jotain "ylimääräistä" tarttuu mukaan. Me muutettiin 30m2 yksiöstä 75m2 kolmioon, joten kaikenlaista on pitänyt tässä hommailla :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
Täs ois jtn meidän tytsyn vaatteita..suurentakaa..niin saa selvän paremmin :wave:



Äippä35v ja Nuppu33+1 :flower:
Ihania, meil on varasto täynnä tollasii ihanii pikkusii rintsessa vaatteita mut tällä kertaa me ei niille käyttöä saada :D toivon vaan et mun siskolla on tyttö vauva masussa et voin sit sille antaa lainaan :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Sattuuko se sisätutkimus muuten kovin tässä vaiheessa? Heh, tai siis sanokaa joku, että ei satu! :) Mua sattu jo viimeks TAYSissa joskus kesäkuun alussa kun se oli. Huomenna siis se lääkärineuvola, ja jotenkin pelottaa nyt kauheesti, että se sattuu. Kun tosiaan oli aika ikävä kokemus viimeks sielä äippäpolilla. Yleensä siis ei oo noi gynekäynnit tehny kipeetä tms. Ärsyttävää jännittää sitä etukäteen, kun se taas - että mitä enemmän jännittää - stä ikävämmältä se tuntuu! niin se vaan on :headwall:
Mulla oli tänään jo tässä aamulla toi.. Omasta puolestani voin sanoa et se sisätutkimus tuntui mutta ei sattunut! kestää kuitenkin niin vähän aikaa..ja mun mielestä se rv26 sisätutkimus oikeesti teki kipeetä! Mutta kai se on ihan ihmiskohtasta =) tsemppiä huomiselle!! Pääset vähän tilanteen tasalle =)

Eli siis tänään oli se viimenen neuvolalääkäri.. mä olen niin hämmästynyt etten muuta voi sanoa!! :eek: :eek: :eek: :eek: siis siitä mitä se lääkäri sanoi! kaikki ok, verenpaine ehkä hieman alhaalla, hb oli nousussa (jes!) ja painoa tullut kahdessa viikossa 800g jos oikein muistan. MUTTA SIIS SE SISÄTUTKIMUS.. vauva oli jo laskeutunut (ELI kiinnittynyt, miten kukakin sen haluaa sanoa, kysyin nimittäin onko noi yks ja sama asia ja sanoi että kyllä) ja lääkäri koputteli siinä hänen päätä ja sanoi että puoli päivää saisin kävellä käsilläni että vauva "nousis" sieltä pois. eli tiukka rt :D ja ton lisäks kohdunkaulaa oli jäljellä 1cm ja sanoi että turhat kävelyt pois että pysyy ainakin kaks viikkoa vielä matkassa :eek: totes vaan vielä että kaippa mulla niitä harjotussupistuksia sitten on ollut ja vähän enemmänkin, mut että toiset tuntee ne paremmin kun toiset. ja neuvolakäynnit tihenee nyt siihen yhteen kertaan viikossa.

..eli Roona, mä ihmettelen suuresti jos sulla ei ois mitään tapahtunut, sä kun ainakin tunnet ne supparit ja sulla on niitä paljon ollut! Mä pidän siis peukkuja!

apua, mistä täällä ollaan puhuttu.. kotiintulovaatteista ja sairaalakassin pakkaamisesta! niinhän se oli. pitänee alkaa tosissaan nyt miettiin niitä ja katsoon valmiiks, pestynä ne kuitenkin kaikki on eli kassiin vaan. voin kans laittaa kuvaa kun saan katsottua niitä valmiiksi =)

todella omanapaista, mutta oon edelleen niin yllättynyt tosta tilanteesta.. suokaa anteeksi :ashamed: eilen tuli hesburgerin kuponkeja postissa, palkitsen siis itseni tänään roskaruoka-aterialla :p

kerttuneiti ja puru tasan 35 POKS :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja miimumaija:
Alkuperäinen kirjoittaja zeny:
Miimumaija minä en oo silittäny vaatteita, en esikon aikaan enkä kyll nytkään :) puhtaita on ja ei ne korpuiksi jää jos käyttää huuhteluainetta, tai ei ainakaan meillä :)
Juu, huuhteluainetta en edes käytä vauvapyykkiin ja silti tuli ihan pehmeitä. Varsinkin kun linkoaa 1000 kierroksella.
Mä en myöskään käytä huuhteluainetta vauvan vaatteisiin tai harsoihin, en tainnut myöskään laittaa lakanoihin.. ja pesuainetta myös melko vähän, mutta nää on taas näitä juttuja et mitä kukakin ajattelee. Mä vaan kans aattelen että vauva on niin herkkä ja noi pesuaineet niin vahvoja ja voi ihan pienelle altistaa ihottumaan tms. Ja silityksestä..jos nyt ois ihan megatylsää niin saattaisin noi vauvanvaatteet silittää (ennen ensimmäistä käyttökertaa) mutta en oo kyl ees aatellut asiaa, ei siitä kai haittaakaan ole mutta mä en ainakaan silitä - en nyt enkä tulevaisuudessa.
 
Onpa tullut tekstiä muutamassa päivässä..

Ihan ensiksi ISO onnittelu :hug: Anrikalle ja Miille pikkuisista! Anrika, tiedän kokemuksesta kuinka sitä vauvaa kaipaa, kun hän on sairaalassa. Esikko syntyi 35+3 viikoilla ja painoi 2570g ja vietti kaksi ensimmäistä viikkoaan keskolassa. Lisähappea tarvitsi toki vain pari päivää, mutta ihan alussa ei saanut imettäkään, ettei pikkuisen voimat olisi menneet kokonaan siihen. Nenämahaletkun kautta myös häntä aluksi ruokittiin, sitten pikkuhiljaa pullolla ja kun pääsi kotiin sain imettää. Se sujuikin sitten tosi hyvin ja pullokin jätettiin melkein samantien pois. Voimia ja jaksamista teille vanhemmille, kyllä se nyytti sieltä vielä kotiin pääsee!

Miin tarkempia kuulumisia odotellaan =)

Tänään saattelin aamulla lapset kouluun, nuorempi aloitti eskarin ja oli melko haikea olo tulla "tyhjään" kotiin kun mieskin on töissä.. Ukkosta eilen säätiedotuksessa tänne povattiin ja sateita, mutta aurinko paistaa ja mittari näyttää +25.. Onneksi sisällä on vilpoista, ilmastointi ja ilmalämpöpumppu viilentävät talon kyllä tehokkaasti yön aikana, niin jaksaa nämä päivät vähän paremmin.. Koitetaan siskot vielä hetken kestää näitä helteitä, kyllä ne ilmat pian viilenee ja se helpottaa oloakin!! :heart:

(.) Täälläkin oma olo alkanut käydä tukalaksi. Yöt ihan kummallisia.. En muista, että kahdessa aikaisemmassa raskaudessa olisin nukkunut näin huonosti. Vessaan ei tarvi nousta kuin pari kertaa yössä, mutta jalkojen puutuminen ja lonkkien särky saavat välillä ihan raivon partaalle. :kieh: Pakko nousta ylös ja kävellä hetken ennenkuin voi taas laittaa makuulle.. Ei auta vaikka ottais särkylääkkeen nukkumaan mennessä :/ Ja aamulla tuntuu ettei tahdo päästä kävelemään, kun lonkat niin kipeät! Kai sitä erittyy jotain hormoonia, joka "löyhdyttää" paikkoja synnytystä varten ja siksi kipeytyy.. En tiedä. Selkäkin kipeytyy tosi herkästi, jos kävelee pitkään ilman lepotaukoja.. Ja edellisenä yönä valvoin n. tunnin kun alavatsaa poltteli ja viilteli niin kipeästi.. Ihan selkeiltä supistuksiltakaan ne ei tuntuneet, mutta kipeää teki :kieh: Kahden viikon päästä neuvolalääkäri, sitten pitäisi saada tietää onko alakerrassa jo tapahtunut jotain. Terkka ei uskaltanut venyttää vipaa lääkäriä syyskuun puolelle, kun esikko syntynyt noin aikaisin.. Mutta terkan mielestä tämä lapsukainen ei ollut vielä laskeutunut/kiinnittynyt, joten minä hännänhuippu synnytän varmaan lokakuun puolella.. :kieh: Kahdessa aikaisemmassa raskaudessa ovat laskeutuneet jo 28 viikon tienoilla ja kiinnittyneet "lähtöasetelmiin".. :/

Sori, nyt tuli VALI VALI-tekstiä minunkin osaltani.. :( Ja kommentoidakin piti muutakin kuin onnitella jo synnyttäneitä, mutta enhän mä enää mitää muista :ashamed:

Micade 32+3
 
Ja tässä olisi meitin vaavelin kotiintulo vaatteita, tosin mieli voi vielä muuttua kun kaupoista löytyy aina jotain kivaa :D



Ja nyt ku opin kuvia laittamaan tänne ni täs oli viel yks..Elikkäs siinä näkyy hieman vaavelin huoneen värimaailmaa =)
 
Terve vaan kaikille,

Tuosta sisätutkimuksesta: Mulle on ainakin sanottu et voi vuotaa sisätutkimuksen jälkeen hiukan, mutta en ole koskaan kyl vuotanut. Kannattaa siis ehkä soittaa asiasta.

Sairaalakassi mulla on lähes valmis hygieniatarpeet, pitkähihainen body ja vauvan ulkovaate viel uupuu. Mistähän tollasen fleece haalarin vois ostaa? ja viel mielellään sellaisen mistä saisi pussin.

Onneks vika palkka tulee perjantaina. On viel kaikke mitä pitäisi ostaa tuonne uuteen kotiin.
Jännittää ihan mielettömästi muuttaa taas uudelle paikkakunnalle. Ihan uus neuvolatätikin ja kaikkee :eek:

Mä silitin nyt ainakin nä ekat vaatteet ja laitoin kyl huuhteluainettakin. Kai ne silitetään sen takia et ei ol kovia uuden tulokkaan iholle?

Olkkis: et kyl tosiankaan lähe täältä mihinkään.

Musta ei nyt sitten kuuluu lauantaista lähtien ku meil ei ole nettiä tuolla uudessa asunnossa, mutta palaan heti kun saadaan netti kuntoon. Kirjoittelen toki viel perjantaina ja onhan mulla se lääkärikin nyt viel torstaina. Täytyy käydä teil kertoo kuulumiset?

Kysäisin aiemmin et onko teil kellään ollu raskausmyrkytystä? ku mulla se saattaa olla kehitteillä

Nyt taas pakkaamisen ihanaan maailmaan

Jooseppi & Möykky 35+6 :heart:
 
Vivid
kerttuneiti Mahtavia uutisia! Käytät nyt vaan sitä bussikorttia ahkerasti, jotta vauva saa vielä lisäaikaa sen pari viikkoa =) Mä täällä ihan täpinöissä luin sun uutisia. Sulla taitaa olla toivoa saada se vauveli ihan suht pian, ihanaa :heart: Ehkä musta tuleekin se peränpitäjä :p Ei vaan, ei tässä kellään enää pitkä matkaa, kun miettii, paljon on jo takana!!!

Mulla turpos jalat eilen ihan kunnolla ekaa kertaa. Varpaat oli kun pienet nakit ja jalkapöytä oli ihan pumpatun näkönen. Ällöö, kun varpaanvälit hautuu ja sit ne kutiaa...

Sain pakattua Hipun kotiutumiskassin. Kassissa on body, potkarit, potkupuku, veluurihaalari, sukat, tumput ja myssy. Lisäksi pakkasin pari vaippaa, harson ja helistimen.



Vivid ja Hippu 37+4
 
Vivid, toi sammakkopuku on niin ihana :heart: ja kunpa hän pysyis nyt sen pari viikkoa ainakin vielä, että se isäkin ehtii tänne.. bussikortti on ahkerassa käytössä kyl :p hei, mun piti kysyä sulta et puhuit joskus et olit ottanut sun äitiyshousuista (farkut?) siitä mahatuubista selän puolelta kumpparin pois. vai muistanko/ oonko käsittänyt ihan väärin? oliko kova homma, oliko siinä selkäpuolella ihan oma kumpparinsa vai oliko se samaa sen etupuolella menevän kanssa..? alkaa vähän kiristään noiden farkkujen se mahatuubi-osa ja mietin et pitäiskö koittaa ottaa kans siit takaa sitä kumpparia pois. en vaan tiiä uskallanko, et onnistunko.. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja zeny:
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Alkuperäinen kirjoittaja zeny:
Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Zeny! Joku muukin käyny prismassa!!
Pöllö - pöllö - pöllö!!! :LOL: Meillä on kans pöllöpotkarit, kumpaakin väriä... Aivan ykköset!! Mä oon ihan rakastunu niihin :heart:
Ne on aivan ihanan sulosen lutusen mukavan pehmeän vauvamaiset :heart: :heart: :heart:
Just sellaset, että niitä halailee salaa :LOL: :heart: :heart: :heart:
Nii ja ne on viel ihan hiivatin pikkusia, meil noi potkarit o kokoa 50 cm ja body on 56cm :heart:
Mulla kanssa noi pöllö potkarit, body ja sitten se pipo kotiintulovaatteina vauvalle ostettuna prismasta :LOL:
Kun ne bongasin sieltä hyllyltä niin mukaan tarttui sitten koko setti.

Minä en vielä ole mitään sairaalakassi ehtinyt edes ajatus tasolla miettiä :whistle: Ehkä senkin saisi vaikka tossa tämän tai ensi viikon aikana pakatuksi ja laitetuksi kuntoon.

Huoh..mua niin jännittää toi auton kohtalo nyt.... :ashamed: |O
Pitäkää peukkuja että se nyt oikeesti jäisi meille kohtuu hintaan....

Bebes & Salamatkustaja 36+2 :heart:
 
Jooseppi: Minulla oli ensimmäistä odotellessa loppuvaiheessa tuo myrkytys ja sen vuoksi synnytys käynnistettiin.

Alkoi päänsäryllä ja näköhäiriöillä, eli kulki valomatoja silmissä. Kotona mietin muutamana iltana itsekseni, että mahtaa olla raskausmyrkytys ja neuvolassa sitten olikin protskut useammalla plussalla ja verenpaineet koholla. Seuraavalle päivälle sain heti kontrolliajan (sanoi kyllä tosiaan, että jos yön aikana tulee vielä huonompi olo niin päivystykseen) ja kun pissassa vieläkin protskut ja verenpaineet enemmän koholla silloin, niin suoraan tuli käsky käydä kotona hakemassa kassi ja mennä polille, että varmaan joudun osastolle. Ja niin siinä kävi. Olin osastolla joitain päiviä ennen kuin antoivat käynnistys pillereitä muutamana päivänä, mutta ei lähtenyt käyntiin. Sitten tuli jo vauvan sykkeeseen alenemia, niin viikko siitä kun juoduin osastolle synnytys käynnistettiin tipalla ja tyttö syntyi syöksynä.

Myrkytys oli vaikuttanut muutaman viikon kuulemma jo siihen mennessä ja lapsi ei ollut päässyt sitten kasvamaan loppuviikkoina. Neiti siis syntyi vasta 39+6, eli todella myöhään minulla kehittyi tuo myrkytys.
 
Vivid
Alkuperäinen kirjoittaja kerttuneiti:
Vividhei, mun piti kysyä sulta et puhuit joskus et olit ottanut sun äitiyshousuista (farkut?) siitä mahatuubista selän puolelta kumpparin pois. vai muistanko/ oonko käsittänyt ihan väärin? oliko kova homma, oliko siinä selkäpuolella ihan oma kumpparinsa vai oliko se samaa sen etupuolella menevän kanssa..? alkaa vähän kiristään noiden farkkujen se mahatuubi-osa ja mietin et pitäiskö koittaa ottaa kans siit takaa sitä kumpparia pois. en vaan tiiä uskallanko, et onnistunko.. :whistle:
Joo, parista housuista oon poistanut sitä kuminauhaa. Mun housuissa on kiertänyt sama kuminauha koko matkan, mutta oon sit vaan karusti tosta kylkien kohdalta sivusaumasta pistänyt sen poikki, kun ei kuminauha lähe purkaan. Oon siis vaan kylkien kohdalle harsinut pienet aukot masutuubiin ja sit harsinut sen etupuolen kuminauhan pois. Taakse oon jättänyt kumpparin, mutta eipä se siellä niin painakaan, kun tossa edessä. Ja hyvin on pysynyt housut jalassa ilman sitä etuosan kuminauhaa. Voin siis suositella!

 
Pitääköhän munkin ajella huomenna heti prismaan jos siellä kerran on niin ihkuja vaatteita :D Haluu kans :D :LOL: Mä oon niiiin väsy ja poikki tosta ajomatkasta kotiin että nyt en jaksa tän enempää kirjotella vaan meen tekee syömistä ja sit ihan vaan oon :D

Viivi ja 34+3
 
No nyt on sitten käyty äitiyspolilla ja vauva oli kääntynyt perätilasta poikkitilaan.Vauva makoilee istukan yäpuolella selällään.kahden viikon päästäon uusi aika,jolloin katsotaan asento uudestaan.jos on vielä poikittain,yritetään puhkaista kalvot ja sitten kääntää.nyt ei kannata vielä kääntää kun kuulemma aika usein kääntyy heti takaisin.lääkäri epäili ettei itse enää käänny kun istukka on aika alhaalla ja se estä kääntymisen.nyt jos tulee lapsivedet pitää mennä heti pitkälleen ja soittaa ambulanssi ja suoraan leikkauseen koska napanuora saattaa luiskahtaa ulos.arvatkaa pelottaako?!?pidetään sormet ja varpaat ristissä että vauva vielä itse kääntyisi!!
heisku ja maha-asukki 35+6
 
Jooseppi: Täällä myös raskausmyrkytys epäilyn alla elellään. Paineet olivat koholla ja pissassa valkuainen plussalla. Nyt sit oon ravannut äippäpolilla ja labroissa, tilannetta seurataan. Ja eilen tuli sit puhelu et ne valkuaisaineet on sen verran koholla et nyt joudun vrk keräilee pissaa tommoseen kanisteriin ja huomen aamulla taas verikokeisiin ja sit äippäpolille sydänkäyrään yms.

Prisman pöllöpuku: Täällä myöskin se pöllöpotkari, body ja pipo kotiutumisvaatteina :LOL: On se nyt suosittu :heart:

TiiuHti ja Nipa 36+0 POKS!!!!
 

Yhteistyössä