***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

SÄIKÄHDYKSELLÄ SELVITTIIN..
Eilen illalla wc-reissun yhteydessä tuli pyyhkiessä kirkasta verta paperiin. Pukamavaivaa kyllä ollut.. :ashamed: Mutta ei oo vuotanu koskaan. Itekin pelästyin, kun en edes käynyt "isolla" asialla. Verta tuli siteeseenkin, joten soitin synnärille, josta käskettiin lähteä heti näyttäytymään. Kätilö ja lääkäri oli kyllä tosi mukavia. Sisätutkimus tehtiin ja ultrattiin. Vuoto tuli todellakin pukamasta, vaikka lääkärikin ihmetteli, että kuinka vuotelee itsekseen.. :x Vauvalla onneksi kaikki hyvin, painoarvio n. 1000g! Vastaa viikkoja. Sain sitten lähteä kotiin ja ohjeeksi hoitaa pukamaa apteekista saatavalla voiteella. Mitään muuta sille ei kuulemma voi tässä vaiheessa tehdä. Normaalia elämää saa kuulemma viettää.. ;)

Mii26, ei kyllä tullu mieleenkää kuvata tuota "hanuria" tms.. Sori, jos ällötti mun stoori :ashamed:

O&O:lle onnittelut rouviintumisesta! :) :heart:

Micade poks poks 27+0
 
o&o: Paljon onnea rouvalle!! :flower:

bebes: Onko sulla edellinen raskaus päättynyt sektioon tms.? Mulla on sektio takana ja sen vuoksi meen kans tuohon synnytystapa-arvioon joskus rv 35-36 tienoilla. Sinänsä ihan mukavaa, kun siellä sitten ultrataankin ja katsotaan, et kaikki on ok.

Kantoliinan mäkin haluisin hankkia, et olis esikon kanssa helpompaa. Meillä on rintareppu (baby björnin ), mutta esikoinen ei oikein viihtynyt siinä ja sitten sen käyttö jäikin, kun unohdin koko repun. Olishan tuo saattanut myöhemmin siinä viihtyäkin. Mutta tosiaan on niin monia liinoja markkinoilla, etten oikein tiedä millaisen hankkisi. Perinteinen trikooliina houkuttais monikäyttöisyytensä takia, mut sen pitäis sitten olla sellainen tosi ohut. Esikon aikaan mulla oli lainassa sellainen aika paksua trikoota oleva liina ja ahdisti kääriä sitä päälle... Suosituksia liinoista?

Kestoihin en ala. Esikon kanssa olin ajatellut ruveta kestoilemaan, mutta en sitten jaksanut :( Oli villahousujakin neulottuna. Nyt tuntuu, etten varmaan taaskaan jaksa. Koitan kantaa korteni eko-kekoon muilla tavoin.
 
rimpulakissa ei ole sektioita takana. Kaikki syntynyt normaalilla tavalla.
Nyt vaan viimeisessä synnytyksessä jouduttiin istukka irrottamaan käsin irroituksella ja veren hukka mulla oli melkein 2litraa. Joten ilmeisesti tuon takia tämä nyt sitten.
En kyllä tajua että mitä ne haluaa? Ei kai keisarinleikkausta tuollaisen takia tehdä?

Micade Onneksi kaikki hyvin :hug:

odottava ja onnellinen Paljon Onnea Teille :flower: :heart:

Illalla saa taas grillata :p Kanat ja makkarat+ salaatit odottaa jo syöjäänsä tuolla jääkaapissa... :p Oikeesti saa nähdä kuinka paljon mulla alkaa täällä Suomessa paino nousemaan :ashamed: :snotty:
No ei sitä enään " näin" lopussa voi paljon tulla :whistle:

Bebes & Salamatkustaja 30+6 :heart::heart:
 
Liinoista: Meillä tosiaan oli toisen aikaan BabyBundler ja se oli ihan yliveto. Vauva-aikana ja vielä vanhempanakin olan yli vain pikaiseen kehtosidontaan ja lapsi sinne. Ristisidontaa tuli kyllä eniten käytettyä. Vielä 3v tyttö oli aina iloisesti hyppimässä liinaan heti kun liinan otti esille. Tykkäsi kyllä niin paljon!

Mutta ehdin myydä sen juuri.

Nyt kiinnostaisi tosiaan se Manduka (?) helppokäyttöisyytensä vuoksi, tai sitten se uusi, jo valmiiksi ristisidonnassa oleva liina, joka vain puetaan päälle. Nämä kaksi miehen takia lähinnä, jotta hänki vois kantaa vauvaa. Itseä innostaisi taas BaBu ja mietinkin, kun niitä nyt alessa myydään, että ostaisinko suorilta itselleni sellaisen. Sillä oli niin vaivatonta kantaa pientäkin vauvaa. Liinan pitää kyllä olla nyt valmiina, viimeksi mentiin suoraan synnäriltä liinakauppaan. :D

Kestoilusta kans lisää: Mie en kans ala mitään monimutkaista kestoilua. En osaa, enkä tiedä siitä tarpeeksi. Siksi etsin näitä mahdollisimman helppoja. Kiinnostaa kuitenkin niin paljon, että haluan kokeilla ja onneksi nyt on löytynyt tuo yksi merkki, joka kuulostaa helpolta. :D Sitä kokeilen kyllä innolla. Ajattelin, että jos ennen vauvan syntymää ostaisi jotain 4 vaippaa valmiiksi ja testaisi niillä alkuun, jos tuntuu, että ne toimii ostan sitten lisää. Ja kyllä nuo äitiyspakkauksen vaipat aion kokeilla myös.

Masupasu on oikeasti aika suuri. Hurjaa ajatella, että 12 viikon sisällä vauva syntyy. Tai no 11 viikon. Mieskin ilmoitti isyyslomastaan ja voipi olla, että kesälomatkin pitää siinä lasketun ajan aikoihin. Toivottavasti ainakin, niin olisi vähän helpompaa sitten itselläkin.

Tuntuu, että tähän mennessä edellisessä raskaudessa oli jo vaikka minkälaista vaivaa ja kipua. Onneksi nyt ei silleen ole. Liitoskipuja joskus, lähinnä öisin, kun nousen vessaan. Kyljen kääntäminen ei ole vielä itkun takana, vaan sujuu irvistellen.

Haluaisin ultraan! Selvittämään miten päin tämä möhkötti täällä masussa oleskelee ja onko kasvattanut ulokkeen jalkoväliin vai pysynyt ulokkeettomana. :D Ja haluaisin kyllä tietää onko nämä supistelut aiheuttaneet mitään. Supistelut onkin suurin vaiva nyt. Nytkin juuri supistaa ja tuntuu kyllä selvästi menkkakipuna selässä. Onneksi ovat kuitenkin lyhyitä, vaikkakin jopa puolet kivuliaita. Reilu viikko vielä neuvolaan. En tiedä kannattaisiko soittaa sitä ennen, vai odottelenkohan ihan rauhassa.
Montakohan noita supistuksia saisi päivässä tulla? Muistaakseni joku tunti raja oli ainakin?
Minulla saattaa tulla reilut 20 päivässä, joskus paljon vähemmän. En oikein tiedä onko tuo paljon vai vähän vai mitä..
 


heisku sopiiko kysyä, millä viikoilla lapsesi ovat syntyneet? kaikki alle 3kg, jollen ihan väärin lukenut :D miul on nyt 30+2 ja vauvan painoarvio 1850g :p olipas muuten nopsa tuo 3.synnytys :eek:

[/quote]

1. syntyi 38+3,2.syntyi 39+1 ja 3. syntyi 39+5 eli täysiaikaisia kaikki.minäkin olin syntyessä alle 3 kg.en tiedä olisiko periytyvää.
 
odottava ja onnellinen,
paljon onnea avioitumisen johdosta! :flower:

eihän tarvii mitään lääkärin todistuksia mukaan laivalle, kun viikot 29+1???????

jokseenkin tekis kuitenkin mieli käydä pikasella neuvola tarkastuksella ennenkun lähen risteilemään, et on turvallisempi olo!

mä kun näin viime yönä unta et olin siälä laivalla, ja aloin vuotaa sielä verta :eek:
kauhea uni!

toiseks, mulle on tullu kauhea fobia, et jos saan sikainfluenssan siältä laivalta, kauhiaa pelkäämistä koko ajan!

stressatteko te muut tolla sikainfluenssa asialla????

mä oon nykyään niin hysteerinen joka asian suhteen, huamaa, et alkaa loppu raskaus häämöttää, kun pelkää koko ajan, et vaaville tapahtuu jotakin!

pitäs ottaa vaan relax, mut helpompi sanoa!

fiksu ja brutus 28+2
 
Kestoilemaan en ala minäkään. Esikoisen kohalla yritin, mutta jätin nopeasti pois. Ei ole minun juttu.

Mulla ei oo mitään intohimoa mihinkään suuntaan koko sikainfluenssaa kohtaan. Ärsyttää enemmänki, että hirveä haloo nostettu siitä, vaikka esim normaali influenssa tappaa enemmän ihmisiä tai mikä muu "normaali" tauti.
 
O&O, onnea tuoreelle rouvalle!

Liinoista, mä sain lahjaksi Manducan ja vaikuttaa tosi näppärältä, pehmoselta ja kaikin puolin hyvältä. Toisaalta mulla ei oo kyllä mitään vertailukohdetta, joten en osaa sanoa millanen se on muihin kantoreppuihin/liinoihin verrattuna. Sitähän voi käyttää ihan pienellekin, 3,5 kiloisesta ylöspäin. Toistaiseks oon harjoitellut sen käyttöä vain pehmolelulla, kun ei parempaakaan korviketta oo tarjolla. :D Miehen kädet ei oikein taipuneet laittamaan sitä suunnilleen lapojen kohdalla olevaa takaklipsua kiinni, mutta mulla meni ihan näppärästi omin avuin. Pitää pistää se siis treenaamaan!

Kestovaippoja varmasti kokeillaan ainakin ne, mitä äippäpakkauksessa tuli. Eipä sitä kokeilematta tiedä, mitä mieltä niistä on...

Pakko lähtee pötköttelemään, uupelo iski. Zzzzzz....
 
bebes: Eihän ne varmaan mitään sektiojuttuja sulle suunnittele. Munkin käynnin pitäis lähinnä olla varmistuskäynti, et normaali synnytys on mahdollinen. Sullakin varmaan vaan katsotaan, et kaikki on ok ja et voit turvallisesti synnyttää alakautta. Näin luulisin. Eihän mullekaan toista sektiota automaattisesti tule, jos kaikki on ok.

Sikainfluenssa ei huoleta eikä kyllä mikään muukaan... :ashamed: En tiedä olenko vähän turhankin höveli. En jotenkin ehdi edes ajatella tuollasia, kun esikko vie niin intensiivisesti kaiken ajan! Oppi juuri kävelemään äidin ja isän iloksi :) Nyt ei ainakaan tarvi kahta kantaa syksyllä kainalossa.

hiljaisuus:
Muistatko minkä merkkinen on tuo valmiiksi ristiinsidottu liina? Kuulostais yli helpolta :D Hug a bubia kokeilin 1,5v sitten jossain esittelyssä ja tuntui tosi kivalta ja ohuelta, mutta se pitää kyllä sitoa joka kerta. Helppous ei olis ikinä pahitteeksi ;) Manduca oli meillä lainassa ystävältä 2kk sitten tuota esikoista varten (tuolloin vajaa 1v ), mutta mutta... Jotenkin mulla oli siitä hurjat kuvitelmat ja ei se sitten ollutkaan niin ihq :| Samalla tavalla kävi hartioihin kuin Baby Björnikin. Liina tuntuu TÄYSIN erilaiselta! No, mietintää, mietintää...

Meillä poika syntyi rv 39+1 ja painoi 3190g. Sais olla tää toinen samanmoinen! Tai ei ainakaan paljon isompi.

Jah, mutta nyt mango-meloni jätskin kimppuun :p
 
Rimpulakissa, en muista sen nimeä, mutta tiesivät heti tuolla liikkeessä mitä tarkoitin. Näyttikin sitä siinä. Pitäisi kokeilla. Kysyn sitä nimeä kun käyn liikkeessä taas tässä jossain vaiheessa!
Minusta tuntuu, että painun nyt joko sen valmiiksi sidotun tai sitten ihan BaBun suuntaan, jos tuo Manduca tosiaan tuntui samalta kuin rintareppu. BaBu kun ei koskaan silleen tuntunut missään, vaikka isoakin lasta siinä kantoi.
 
hiljaisuus: No mulla tuntui samalta kuin rintareppu ja siks olin toooosi pettynyt, koska sitä on mainostettu niin erilaisena systeeminä. Meillä vielä BB:n rintareppukin on sellainen, et siinä on extra-lantiotuki joten muistuttaa säädöiltään Manducaa. Mulla tosin tulee hartiat helposti kipeiksi, joten jos olet hyvä harteinen (vaimikäsesanaolis :D ) niin sitten vois Manducakin sopia. Mulla vaan painaa tavallinen reppukin hartiat kipeiksi, saatikka lapsen paino :( Pitänee googlailla tuota valmista liinaa, kiitos vinkistä!
 
Rimpulakissa, minulla kans reppukin saa hartiat ja niskat kipeäksi, etten usko oikein sitten olevan ihan minun kantoväline tuon. Liina oli siitä juuri niin ihana, ettei se tuntunut ja jos tuntui, pysyit helposti levittämään lisää painoalaa ja eipä tuntunut enää. :)
Jostain löysin kyllä netistäkin tuon valmiin liinaan, mutta jostain syytä en tahdo enää löytää vaikka kuinka olen yrittänyt. Harmillista.

Taas supistellut. Katsottiin elokuva ja monta supistusta tuli taas senkin aikana ja osa kipeänä. Huoh. Pitää katsoa pitäisiköhän se soittaa ja kysyä maanantaina neuvolasta neuvoa. Toisen aikaan supisteli ja se valmisteli paikkoja rv 33 lähtien jo. Ei siis olisi mitään uutta, että paikat olisivat kypsyneet näillä. Uskallankohan uimaan yhä.. Olo on kyllä vaikea nyt muutenkin. Juuri kun pääsin sanomasta. :D Johtuu kyllä osittain tästä flunssasta. Vaikea hengittää ja maha tuntuu nousseen ihan kylkiluihin ja palleaan kiinni.
 
heips!

huonosti nukuttu yö ja silleen...
mies lähti sitten eilen viihteelle...pitkästä aikaa oli kylläkin liikenteessä..
mutta menin nukkumaan yölllä 24 aikaan...ja mies tuli kotiin 1 johon heräsin....
sit alko oksentelu ja mun piti sitä auttaa sankkojen vaihdossa yms..ja katoin sit telkkua 3 asti...
nyt se sitten herätti mut pahalla olollaan 7 aikaan ylös...tai ei herättäny...mut heräsin ite siihen voihkimiseen...

Tuli kyl semmonen olo että ei tartte mun ihan heti olla juomassa sitten ite...jos siitä noin "hyvä" olo kerta tulee.. :D

esmeralda- ja kamu 31+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja esmeralda-:
heips!

huonosti nukuttu yö ja silleen...
mies lähti sitten eilen viihteelle...pitkästä aikaa oli kylläkin liikenteessä..
mutta menin nukkumaan yölllä 24 aikaan...ja mies tuli kotiin 1 johon heräsin....
sit alko oksentelu ja mun piti sitä auttaa sankkojen vaihdossa yms..ja katoin sit telkkua 3 asti...
nyt se sitten herätti mut pahalla olollaan 7 aikaan ylös...tai ei herättäny...mut heräsin ite siihen voihkimiseen...

Tuli kyl semmonen olo että ei tartte mun ihan heti olla juomassa sitten ite...jos siitä noin "hyvä" olo kerta tulee.. :D

esmeralda- ja kamu 31+6
Ei oo heleppoo ollu sulla :hug: :hug:
 
Huomentaa!

Eilen nukahin sit sohvalle ihan hyvissä ajoin, johonki aikaan isäntä herätti et mentäiskös omaan punkkaan, sinne siis. Aamulla kun heräsin olin ihan pirtsakka, kurkkasin kelloa ku ihmettelin ettei oo neiti heränny viellä, no se oli puol 9, aattelin et nousempa tästä ja keitän kahvit, sitpä herätin isännän ;) :p hihaa, kerranki tuntu hyvältä!!! ei menny sitpä hetken kuluttua neitiki heräs. Nyt oon suihkun raikas ja tylsyyttä täynnä :D Ei siis oo mitään tekemistä, tai no pyykkii pitäs pestä ym, mut haluisin soppailee, ei vaan oo miehen palkka tullu viel nii ei pääse :ashamed:

Masussa voidaan hyvin, vilkas persoona näyttäs olevan, mammam murunen :heart: ens keskiviikkona ois sit neuvola, ihanaa pääsee kuuntelee taas pientä :heart: :heart:

Ja ens viikolla soppailee... Minä kans tein itelleni listaa mitä pitää ostaa, hurja on lista, meillä ei oo lähes mitään pikku juttuja. Siit on aikaa ku esikko on ollu vauva ( 2½ v) eli kakki puuttuu. Itellekkii pitää ostaa yhtä sun toista. Kengät pitää mennä ostaa ku ei viiti crokseissa mennä hautajaisiin :ashamed: Mutta jos sitä jotainkivaa tarttuis sit mukaan :)

Jep nyt aamu kahvia kitusiin ja sit miettii mitä duunailis, palataan
:wave:

Zeny ja pikkukakkonen 30+2
 
Huomentapäivää! :)

Voi Zenyä, minä en kyllä tuollaiseen touhuun enää rupeais ja vielä raskaana.. :/

Neuvolakuulumiset;
rvo 27+1

paino 113,9kg (laskenut edellisestä kun aloitin diabetesdieetin)
RR 102/63
valkuainen +
sokerit -
Hemo 132
Kohd.pohj. 22 (vauveli sivuttain)
liikkeet ++

eli kaikki paitsi tuo valkuainen ok, mutta kun verenpaineet ovat ihanteelliset niin ei syytä huoleen..niin ja mullahan oli ne sokerit korkealla,(paasto oli 6,1) niin jouduin sitten dietille ja seurantaan, mutta olen vaan tyytyväinen kun paino laskee eikä nouse.. :p

O&O TUHANNESTI ONNEA!Itse menin puoli vuotta sitten naimisiin maailman ihanimman miehen kanssa ja ihanasti on mennyt :wave:

Palailen taas!

Äippä35v ja Nuppu27+6 :flower:
 

Yhteistyössä