***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

Kristelle Suonikohjuja samassa paikassa kuin sulla :ashamed: Ne on kyllä inhottavia.. Toivottavasti tosiaan osaa häippästä sitten synnytyksen jälkeen!

Roona82 Täälläkin on aamulla häirinnyt ne koneet. Mutta aamulla kyllä nukuttaa aina parhaiten niin ei ne hereillä mua kauan pidä :p
 
Vivid
Hitto, kun on tukala olo. Eilen illasta asti on ollut "kaktus" kurkussa ja olo vaan pahenee. Pitääkö tästä nyt keskellä kesää joku flunssa kehkeytyä, plääh. Kiva kitata kuumaa juotavaa, kun ulkona ja sisällä on näin kuuma!

Tein äsken maitokiisseliä piiitkästä aikaa, nam! Kyllä on helppoo ja hyvää, muutama minuutti vaan menee :p Pitää ootella mies kotiin ja sit herkutteleen.
 
Roona82: Se on sitä hormoonimyrskyä joka noita ärsytyksiä aiheuttaa. Itsellä taas on ollut ihan päinvastoin... Tuntuu että mikään ei ärsytä mutta sitten kun joku ärsyttää niin sitten se ärsyttää ihan räjähdyspisteeseen asti.

Mua naurattaa tuo meidän nuorempi kissa (1v4kk). Sillä on värjätty pingispallo leikkikaluna ja aina kun se menee leikin kannalta hankalaan väliin niin se ottaa pallon suuhun ja kantaa sen leikkipaikaksi sopivaan paikkaan ja sitten vaan leikki jatkuu... :D

O&Ö
 
Jep Jep. Paljon ootta kerenneet kirjottaa vuorokauden aikaan :)

Olin sit viime yön sairaalassa, supisti niin saakutisti ettei mitään järkee. Aivan kauheet kivut mahassa ja etenki navan seutu oli tulessa. Vauvakaan ei ollu pahemmin liikkunu koko päivään.
Eilen illalla mentiiin suoraan synnärille, laitettiin käyrään, vauvan sydänkäyrä oli oike hyvä, suppareita piirty käyrään muutamia ja ne koski, kaikkee se ei ees piirtäny. Ottivat verikokeita ku kattovat tulehusarvoja, kaikki ok. Meinasivat laiottaa neste tippaan mutteivät laittaneet, onneks :/ Yö meni ihan perseelleen, en saanu ollenkaan nukuttua, kamala kotiikävä,huono sänky, supisteli ja joka paikkaan koski, nivuset on ihan rikki :( Tänään kans uudet veri näytteet ja nekin oli ok, hB oli laskenu 108. Sanovat et heti takasin jos tulee kipuja uudelleen tai vauva on hiljanen.
Ultrassakin kävin ja poika varmistus tuli :heart: saatiin ihan kuviakin :) Ja lääkäri ei löytänyt syytä kipuihin, sano että todennäkoisesti kipu johtuu suppareista ja siitä et istukka on etuseinämässä.
Pienen painoarvio oli tällä hetkellä 2300g :)

Nyt siis kotona, aaah, ihanaa <3 Toivotaan et pieni pysyy sisällä viel ainaki 4 viikkoo <3

zeny 33+5
 
Tänään olisi sitten 34 viikkoa täynnä.pesin tänään ensimmäiset vauvan vaatteet,narulla roikkuu tytön ja pojan vaatteita,jännä nähdä kummat tulee käyttöön.sängyn laitan vasta parin viikon päästä,eiköhän sen sittenkin vielä ehdi.vähän on kyllä tullut sellainen olo,että pitää kyllä alkaa valmistelemaan kotia,eihän sitä koskaan tiedä,vaikka haluaisi jo kohta tulla maailmaan.tosin nyt jos syntyisi ei varmaan pääsisi kotiin pariin viikkoon..
Moni näyttää miettivän että mitä jos vauva pitää kääntää.Minulla on kerran tehty ulkokäännös,hyvin meni ja vauva pysyi hyvin pää alaspäin loppuun asti.
Migreeni vaivaa edelleen,auraoireet näyttäisi vaan pahenevan,eilen oli näköhäiriöitä ja paikat puutuivat,aika pelottavaa!!pitää puhua äippäpolilla kun parin viikon päästä on painokontrolli.
 
Heippa taas täältäkin..

Mulle on tullut jalkoihin jonkinlaisia suonikohjuja ja verenpurkaumia + navan ympärille melkoset raskausarvet ihan lyhyessä ajassa, vaikka olen itseäni rasvaillut ihan suht säännöllisesti. Ja oikea käsi + jalka on turvoksissa koko ajan; ei auta kohoasennot yms. Vauva-hankinnat alkaa olla tehty, tosin meilläkään ei ole vielä itkuhälytintä. Sen olen kyllä ajatellutkin ostaa käytettynä ja seuraillut kovasti juuto.nettiä ja saksan ebaytä. Ei ole vaan vielä tärpännyt. Tänään sain sähköpostia saksasta, että meidän vaunut ois sitten vihdoin lähetyskunnossa reilun 13 viikon odottelun jälkeen..on vaan yks mutta, nimittäin niissä on vääränlaiset renkaat, ei siis semmoset ku haluttiin :/ Pyysin nyt selvitystä, että kauankohan mahtaa kestää jos ne renkaat vaihdetaan niiksi jotka me haluttiin..Ihan tuota 13vk ei varmaan enää pysty odottelemaan, mahtaa olla vaunuille tarvetta jo pikkasen aikasemmin :kieh:

Neuvolassa kävin tänään. Vauveli on kuulema jo kiinnittynyt, sf-mitta oli 33cm. Viimeviikolla äitipolilla lääkäri arvio syntymäpainoksi 3500g. Eli ei mitään jätti vauvaa oo kuitenkaan tulossa vaikka paino on noussu mulla melkein 20kg ja sokeri yms. herkut maistuu :ashamed:

Vauvan vaatteet alkaa olla pestynä ja sänkykin on jo petattu valmiiksi tuonne meidän makuuhuoneen nurkkaan :heart: Kotiintulovaatteita vauvvalle oon vähän mietiskellyt, mutta en oo laittanu vielä mitään valmiiksi samoin oma kassi pitäs varmaan kans pakkailla.

Mä oon ihan koukkuuntunu tuohonki elokuisten pinoon, niin meneepä melkein päivät koneella istuessa ja lukiessa. Sinne tulee tekstiä (ja vauvoja) hurjaa vauhtia :)

-Usvatähti rv 34+6- (Hui että se eräpäivä on jo lähellä.. :heart: )
 
Raskausarvista: Mulla ei vielä oo tässä raskaudessa tullu arpia, mut melko varmasti tulee jos maha tätä vauhtia kasvaa syyskuun loppuun asti.. :kieh: Rinnat on kyllä ihan täynnä edellisiä vaaleita arpia, mitkä tuli jo esikon aikaan..muualla ei onneksi (vielä!) oo arpia, mut ehtiihän niitä tietenki tulla...

Vauvatarvikkeita en oo vielä osannu laittaa esille.. vois kyllä alakaa ettii vaatteita tuolta kaapista, ku nyt tietää sukupuolenki! :) Myös vaunujen kankaat pitäs pestä, ku vauveli nukutetaan varmaan ainaki alussa niissä, ku tuolla 1-veellä on vielä pinnis käytössä. Mut en osaa pitää noitten asioitten suhteen vielä mitää isompaa kiirettä, ku viikkoja kuitenki vasta alle 32...

Anrika & tepi
 
On ollut ihan mielenkiintoista lukea eri käytäntöjä eri kunnissa, miten jotkut asiat vaihteleekin niin paljon! Tuosta ultrauskertojen määrästä: Norjassa on ensimmäinen ultra rv 18. Jos silloin huomataan jotain poikkeavaa, ei raskaudenkeskeytystä enää tehdä jos todetaan että lapsi pystyy elään ja ei ole mistään hengenvaarallisesta kyse. Tuli vaan mieleen kun juttelin norjalaisen frendin kanssa jolla on nyt rv12 menossa. Eli siellä jännitetään pitkälle asti ekaa ultraa, ellei halua mennä yksityiselle varhaisultraan.


Oon nyt katsonut tota Helistimen DVD:tä.. Oikeassa olitte, ei tota raskausaikaa kyl tarvinnut katsoo sit yhtään enää tässä vaiheessa. Lähinnä katsoin sit ton vauvan hoito -osion, siinä oli paljon asiaa laidasta laitaan, tosin ei ihan mitään uutta.

Ne hävittäjät ei IHME KYLLÄ oo lentäneet tästä meidän päältä tai edes läheltä! Luin kans aamulehdestä että tällä viikolla ne suhailee ja voi häiritä. Koita Roona jaksaa, ymmärrän kyl et kismittää |O
 
Heippa,

tänään on taas ollut mahdottoman lämmin päivä. Kämppä on ku sauna ja hikivesi vaan valuu. kävin tänään ostaa hiukan lääkkeitä jo varmuudeksi. Mites onko teistä jo joku ostanut lantiopohjalihasten voimistajan? Mä ostin tänään sellasen oliko sen nimi nyt come. onko jollain kokemuksia sen käytöstä?

Ihanaa kun ei tarvii enää mennä töihin saa vaan olla ja nauttia ja olla stressaamatta kaikista työasioista.

Möykky on liikkunut tänään erittäin aktiivisesti ja nytkin painaa tuonne alas niin että oikein kipeää tekee :LOL:

Mulle tullut reisien kohdalle raskausarpia, mutta muualle ei sitten olekaan ilmaantunut mitään. peräpukamia on ja aika kipeät sellaiset. olen huomannut et lämmin vesi auttaa ja ku jokaisen vessakäynnin jälkeen pesee.

vivid nyt kun mainitsit ton maitokiisselin mun on kans pakko hakea kaupasta tarvikkeet :p

Voiku mäki pääsisin jo laittaa kotia kuntoon, mutta kolmisen vikkoa vielä niin sitten saan kaikki esille. Olenkin jo ostanut lähes kaiken valmiiksi vauvaa varten.

Jooseppi & Möykky 34 +0 :heart: viel pari viikkoo niin sitten sais kyllä tulla jo ulos :heart:
 
Moikka,

Emma2 täältä löydät tietoa siitä. en halunnut ostaa geisha kuulia ku niistä voi kuulemma irrota jopa värit :LOL:
http://www.hoitohuone.composer.fi/eshop/categories/71/?gclid=COqn5p6_-5sCFYYVzAodIxJS0A

ja ei muuta ku treenaamaan

Jooseppi & möykky 34 :LOL:
 
Mä ajattelin hoitaa lantionpohjanlihaksia synnytyksen jälkeen samoin kuin nytkin eli ihan jumppaamalla. Tunnistan hyvin, missä ne ovat, joten on vaan itsestä kiinni, et jaksais jumpata tarpeeks usein. :whistle:

Me saatiin eilen vihdoin siirreltyä vähän huonekaluja huoneesta toiseen ja nyt on kehdolle ja hoitopöydälle paikat meidän makkarissa. Samalla tuli esikon huoneeseen vähän enemmän tilaa, kun saatiin hoitopöytä pois sieltä. Nyt oon pessyt teddy-alustan hoitopöydälle ja korien kankaita (hoitopöydän hyllyillä on siis rottinkikoreja ). Huomenna laittelen sitten koreihin tavarat paikoilleen.

Auh, iltaisin särkee vähän joka nurkkaa; iskias-kipua, joka säteilee vuoropäivin eri jalkaan, nivuset on jumissa jne. Huaah. Oon koittanut vähän venytellä, mutta aika tuskaista on. Katsotaan helpottaako jossain vaiheessa vai ovatko vaivana loppuun asti. Saa nähdä mitä tulee elosta tuon esikon, 1v2kk, kanssa, kun mies menee ens viikolla taas töihin :/ Oon varmaan jo parin päivän jälkeen ihan rikki...

rimpulakissa rv 34+5
 
emma2 Tervetuloa joukkoon :wave:
Mä äsken hämmästyin että miten mun maha on niin sanotusti pullahtanut pihalle?
Tähän asti ollut todella pieni sf-mitta 29. Menin sitten huvin vuoksi vaakaan ja painoa tullut päivässä muka yli kilo??? |O
Ei nimittäin voi olla mitenkään mahdollista!!! Eilisen ja tän päivän liikkumisen suhteen nimittäin. Oliskohan sitten turvotusta kun noi sormuksetkin nyt ekaa kertaa vasta oikeesti häiritsee sormissa.

Onko muilla muuten supistuksia sisäreisissä? Mulla niitä oli kolmannessa raskaudessa ja nyt niitä on taas ollut yli viikon verran. Kivasti vetelee välillä :snotty:
Mutta paikat oli neuvola lääkärissä kumminkin tämän lääkärin mukaan normit että ei ainakaan mulle ole ollut mitään vaikutusta. Ja sitten kun ne oikeat supparit alkaa kunnolla :x

Mä muuten eilen just mietin että ei mene varmaan enään kauan kun meidän pinoon syntyy toinen syyskuinen vauva :heart: Ainakin niin monella on jo noita kovia supistuksia ja niiden takia sairaalassa käyntejä että ihme on jos ei viimeistään elokuussa jo ala vauvoja tulemaan :D
Missä on muuten Mii? Vai onko multa mennyt tekstejä ohi?
Toivottavasti kaikki hyvin :hug:

Nyt nauttimaan hetkeksi hiljaisuudesta kirjan äären ja huomenna hiuksien värjäykseen.
Saa nähdä mitä siitäkin tulee. :whistle:

Bebes & Salamatkustaja 34+3 :heart::heart:
 
Moi! Tänään oli neuvola:hemoglobiini pysyny samana 118,verenpaineet 105/62,paino puonnu kahessa viikossa 900g ja sf mitta 29.Tota painoo nyt seurataan;jos viel ens kerran puonnu ni sit lähete sairaalaan.Katoin vanhoi äitiyskorttei ni keskimmäistä oottaes ollu samal lailla,silloin jouduin loppuajasta käymään kontrolleis.
Kävin ostaas magnesiumia,kärsin levottomista jaloista.Tosi inhottavaa,ei kärsis paikallaan olla yhtään ja jalkojen päälläkä ei hyvä...
Yöt menee n.tunnin sykleis,vessahätää ja närästystä,öisinki joutuu kolme renniee ottaa :/ hirvittää kuin paljon niit menee,se max12/pvä,mut kait ne turvallisii sit on kert nii väitetää.

Tepa75 34 tasan
 
AAAAH oma sänky :heart:
Sain jopa nukutuks, mitä nyt lantio ja nivuset rutisi kun asentoa vaihto, paksu tyyny oli kaksinkerroin haarovälissä ja se autto hieman :)

Masussa kaikki ok :) Taitaa pikku ukko heräillä tuolla pukku hiljaa :)

Siis perseestä, en osaa olla tekemättä mitään. Ois hinku siivoilla hieman ja laittaa muutenki paikkoja kuntoon ja lähtee ostelee kaikkee vauva juttuja, ensinnäki jos alan siivoilee niii voi olla et tulee taas kipuja ja rahaa ei oo et lähtis ostelee kaikkee :D on hankala elämä ON :D

Pakko ois ainaki viikata pyykit pois telineestä että sais uudet tilalle, jos sit jättäis isännälle imuroimisen ja moppaamisen jos meinaa itellä hajota paikat :)

Jos nyt jatkais aamu kahvin juomista ja iltalehen lukemista :)

zeny 33+6 ( kohta menee maaginen 34 viikkoo rikki :p )
 

Yhteistyössä