***Syyskuun Sydäntenmurskaajat*** Heinäkuussa

Aamun neuvola käynti takana.
Vauva epäilyistä huolimatta raivotarjonnassa, yes :heart:
Verenpaine 142/88 (aikalailla sama ku viimeksi)
syke 130-150 (sama)
liikkeet ++ (++)
sf-mitta 32cm (29,5cm) paluu keskikäyrän yläpuolelle =)
paino +200g/vko (paino noussu yht.9,5kg koko aikana)
turvotus -

Että sellaista

=) . Ihanaa kun kaikki oli kunnossa. Toivon todella että niin kuin terkka sanoi, vauva kasvaa seuraavan viikon aikan niin ettei luultavasti enää käänny mihinkään raivotarjonnasta. Taisi mun tulkinta vauvan liikehdinnästä mennä päin honkia silloin muutama päivä sitten kun luulin et se yöllä kääntyi istumaan. Noh, hyvä näin. Tästä on hyvä jatkaa :heart:

Ja tänään POKS POKS 35+0

Naksos& Miina
 
Huomenta! Ja ihana huomen onkin - sain nukuttua koko yön!!!
Eilen illalla alkoi nukuttaa kun istuin kylvyssä... Näkijästä meni puolet ohi kun torkuin sohvalla tv:n ääressä.... Ja sänkyyn kun könysin, niin melkein samantien nukahdin. Mies vielä oli raahannut mulle sinne pöytätuulettimen jonka osti eilen... Aivan ihana laite, tuossa se nytkin hurisee vieressä! Suosittelen! OBH nordica, eikä maksanu ku 19,90! Ihana.... :heart: :heart: :heart:

Lantiopohjan lihaksista: Eikös teille neuvottu, että pitäs alusta asti niitä jumpata? Mä sain ekalla neuvolakäynnillä laput, ja ihan jumppaohjeet miten niitä voi treenaa! Se on ihan helppoa ilman mitään värkkejäkään... Töissä tuli aika paljon istuskellessa treenattua, ja muutenkin sitä voi tehä vaikka kävellessä, kun sen oppii.... Välillä oon unohtanu koko homman, mut välillä taas tullu jumpattuakin. Hehe, ja mies välillä kysässy, että "ootkos muistanu tehä sitä pimppi-jumppaa" :LOL: Pissan pidättäminen auttaa tunteen ne lihakset tosi hyvin, ja tietty se auttaaki tohon pidättämiseen ku ne on kunnossa.... Suosittelen kyllä, että jos ette oo vielä treenannu - kannattaa alottaa!! Synnytyksessä ja sen jälkeen varmasti paljon hyötyä jos ne on hallinnassa...

Eilen tuli ikävästi suppareita illalla... Mut kylvyssä olo rentoutti niin paljon, ettei sit sen jälkeen enää tullut, eikä yölläkään. Saas nähä miten tänään käy, ku ajattelin taas kaupungille lähteä, treffaamaan muita TAYS-mammoja taas, jos nyt kukaan pääsee. Ainakin yksi elokuinen on jo synnyttänyt meidän kerhosta :)

Ai että, ja eilen maksoin meidän uuden auton!! Vielä kun saisi sen tänne TRE:lle pian! Toivon mukaan miehen joku kaveri kerkeää sen ajaa tänne meille... Aivan ihana, oon ihan rakastunu siihen - värikin on just sellanen ku halusin - eli ei valkonen eikä punanen! hehe. (http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/2655876)

Niin ja joku kyseli Mii26:sta - taitaa olla taas sairaalassa... Veikkaan, että seuraavat uutiset ovatkin jo vauvauutisia... Toivottavasti, sen verran pahoinvoivalta vaikutti jo, että jos nyt käynnistäisivät sen synnytyksen!!! Ei se oo musta hyvä jos äiti kärsii noin paljon....! Mutta toivotaan voimia Mii:lle.

Roona+Tahvo 34+3
 
Huomenta!

Nyt on pakko keksiä jotain tekemistä kun en millään malttaisi odotella että mies tulee tänään iltapäivällä reissusta. Jännä miten sitä ikävöi ihan hirmusti vaikka pitää yhteyttä tekstaten aina kun voi.

Oireileeko teillä muilla nestehukka päänsärkynä? Mulla on nyt muutamana päivänä ruvennut nestehukka oireilemaan päänsärkynä johon on auttanut vaan juominen. Se onkin sitten ollut aika vaikeeta kun ei mikään lasillinen tai kaksi auta vaan pitää juoda vähintään litra. Vesi on onneksi hyvää ja halpaa niin ei tule kalliiksi.

Olkkis ja Ötzki 34+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja olkkis74:
Oireileeko teillä muilla nestehukka päänsärkynä? Mulla on nyt muutamana päivänä ruvennut nestehukka oireilemaan päänsärkynä johon on auttanut vaan juominen. Se onkin sitten ollut aika vaikeeta kun ei mikään lasillinen tai kaksi auta vaan pitää juoda vähintään litra. Vesi on onneksi hyvää ja halpaa niin ei tule kalliiksi.
Voiskohan olla? Eilen oli tosi paha hedari pitkin iltaa, ja oli tosi karsee olo muutenkin. Yritin kyllä juoda, mut mä en ihan voi allekirjottaa tota veden makuun liittyvää kommenttia: meillä on täällä oikeesti tosi p*skan makuista vettä... Sitä ei kyllä huvikseen juo! Pitäs varmaan tehä ihan tiivistemehusta kannullinen tonne jääkaappiin... Niitäkään ei vaan tahdo olla oikein hyviä, Marlin mustaherukkaa yleensä oon juonu...
 
Äitiysloma alkoi tänään :heart:

Mä olen päivittäin käynyt täällä kurkkimassa, mutta kirjoittelu on jäänyt.
Eli mullahan oli se erittäin viillelty ja arpinen kohtu ja tiistaina lääkärissä sanottiin että alkaa olla kohdun seinämä vaarallisen ohut, tässä nyt ollaan kusi sukassa jos alkaa pahemmat haava kivut niin se on menoa sitten. Sektiota pelkään ihan kuollakseni vaikka niitä on jo monta takana. Seuraavalla kerralla aletaan varmaan kypsytellä vauvan keuhkoja.
Vauva oli kääntynyt parätilasta raivotilaan ja liikkeet on kyllä hurjia :D

Mitähän Sohvi-04 kuuluu?

Aria ja Papu 31+5
 
Roonalle vinkiksi, että veden paha maku saattaa kadota, kun seisottaa vettä kannussa jääkaapissa. On kyllä sen jälkeen kylmenpää kuin hanasta saa, mutta mikäs sen parempaa. Ja tietysti hiilihapottamalla esim Sodastreamilla tulee hyvää
:)
Mutta nyt lähden vähän kirpparille katsomaan, jos löytyis jotain kivaa

Helinä ja kohta poksuu 34
 
Äsken oli neuvola,vk 34+1,kaikki ok,mutta vauva on edelleen perätilassa.Varattiin aika kahden viikon päähän ulkokäännökseen.Onko kenenkään muun vauva vielä perätilassa?.voikohan tämä vielä kääntyä,tervb.hoitaja epäili ettei kääntyisi kun on ollut niin pitkään perätilassa?
 
Roona: Joo mä oon kans saanu just noi lantionpohjan lihasten jumppaohjeet neuvolasta ja Kättäriltä. Niillä ajattelin minäkin pärjätä.

Olkkis: Mulla tulee kans heti päänsärkyä, jos en juo tarpeeks vettä. Mut lähtee pois, kun juon reilu puoli litraa kerralla. Mut pitäishän sitä koittaa juoda muutenkin enemmän pitkin päivää, ei vaan "muista"... Hellepäivinä huomaa samantien, jos / kun on juonu liian vähän.
 
moikka,

mun oli kans pakko eilen hakea maitokiisselin ohje ja kyllä se maistu hyvältä. en muistanutkaan tollasta kiisseliä. mun mummo teki sitä aina joskus ku olin pieni.

mulla ei vissiin noita supistuksia ole ollenkaan ku kätilö Tyksissäkin kysy etteikö mulla ole no ei kai sitten :whistle: Onkohän tää jotenkin epänormaalia?

toivottavasti miillä kaikki kunnossa ja tosiaan mitä sohville mahtaa kuulua?

Mulla on kans ihan hirvittävät uni ongelmat. Viime yönä heräsin varmaan tunnin välein vessaan, ku tuo lapsi painaa tuonne virtsarakkoon. ei niin kiva, voisin kyl oikeesti joskus nukkuaki koko yön.

viikonlopuksi suunnataankin sitten kotiseudulle ja perjantaian käydään tekee lainapaperit uutta asuntoa varten ja maanantaina tehdään kauppakirjat. voi vitsit ei tahdo uskoa et pian on ihna oikea oma koti, jota voi remontoida oman halunsa mukaan :heart:

Jooseppi & möykky 34+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vivid:


Ompelin Hipulle kotiutumishaalarin velourista ja trikoosta. Kunnon sammakkoasu :p
Oi ihana ihana ihana ! Voi kun itsekkin jaksaisi jotain tehdä. Ompelu on jäänyt, osaakohan sitä edes enään. Jos innostut ompelemaan lisää niin minä olen ainakin halukas sinulta ostamaan :) Hurjan ihana tuo puku :heart:

On niin kuuma ! Huh, apua. Pitäis lähteä tonne Kättärille päin käppäilemään valmennukseen. Voi olla ettei koko matkaa jaksa kävellä, kyllä sinne kuitenkin ainaki puoltuntia menee, tässä tilassa ja helteessä varmaan tunti!

Miimu ja Masu 32+5
 
Tää mamma nautiskelee äijävaapasta päivästä!!! :D Mies läks eilen töihin taas ja poitsu on isänsä kanssa koko päivän reissussa...aaah!!! Äsken just nautiskelin mehevän chateubriand-piffin ja ison kasan raikasta salaattia! Nyt ois sit varmaan ruokalevon paikka... oioioioi!!!
Tää kuumuus vaan tekee olon niin karseeks, koko ajan pyörryttää ja tekee pahaa! Kaikki paikat niin turvoksissakin, et huhhuh!!!

mama ja kääpiäinen 35+2
 
Heips.
Luettua tulee joka päivä mitä kirjottelette, mut kirjotettua tulee harvemmin näköjään.
Kohta on heinäkuukin ohi, ei oo enää pitkä aika kun ensimmäisten lasketutajatkin tulee vastaan =)

Maanantaina kävin neuvolassa ja kaikki oli vallan mainiosti, ainoo että paino oli puol kiloa laskenu, mutta neuvola täti käski syömään enemmän. Mutta paino tippu sen takia, että yks yö viime viikolla olin jossain oksennus-kakkataudissa yhden yön.
Rinsessakin oli edelleen raivotarjonnassa, niin kuin 2 viikkoa sitten. Ja kun ensimmäinen on tulossa, niin epäili ettei ole enää mahdollisuutta edes kääntyä.

Nyt on rinsessa ruvennu sen verran painamaan, että jouduin joinain öinä nousemaan pissalle, mutta tänäänkin onneks vasta kuuden aikaan aamulla. Ja onneks saan aina unta vielä sen jälkeen.

Supisteluista en tiedä, mutta täällä ei ainakaan ole supisteluja. Koko raskauden aikana on ollu muutama supistus, muttei nyt ainakaan kuukauteen yhtään.

Selkä on maailman kipein ja joinain iltoina on pakko vaan mennä jo sänkyyn makaamaan tosi ajoissa. Mutta muuten on kyllä kaikki ihan loistavasti =)

VK + rinsessa 31+6 (huomenna poksuu)
 
Heips :wave:

Heräsin taas aamulla 4.30 ku vaavi rupes riehuu massussa.. katoin sitte leffan ja menin muutamaks tunniks takas nukkuu.. onneks sai nukuttua vois olla aika kuitti muuten

Tämä rouva päätti sitte leipoo piirakkaa tänää ja aiai et oli herkkua...
Pitkästä aikaa teki tosi hyvää syödä ite tekemää piirakkaa.. :p

Täällä kanssa toi kuumuus on ruvennu ottaa koville.. toivottavasti helpottais pian..

O&O 34+3 :heart: :heart:
 
Tää poitsu on myllänny ihan koko päivän tosi ilkeen tuntusesti masussa, pikkusen nyt kiusaa mammaa :D Tääl kämpäs on onneks viileetä, ei pääse aurinko lämmittään kämppää ja pihalla en oo ees käyny tänää joten en tie kuinka tuskasta siellä on :LOL: Kattelin äsken leffan ja pistin pyykkiä pyörii ja oottelen että tulis ilta ja pääsis nukkuu :D :LOL: Siinä mun suuret suunnitelmat tälle päivälle :D

Viivi ja 32+5
 
Heippa kaikille!

Harmittaa hirveesti kun bongasin vasta nyt tän keskutelupalstan ja teidät. Oon viettänyt suurimman osan ajasta helistimen sivuilla, mutta täällä onkin paljon kodikkaampi syyskuun vauva -keskustelupalsta :flower: vieläköhän sitä kerkeis jotain ajatuksia tänne lurittamaan?

Mitä piirakkaa väsäsit O&O? Viime viikolla innostuin tekemään parsakaalipiirakkaa ja siitä tuli himpun verran kuiva (mielestäni) vaikka mieheni söikin sitä innolla :) mutta pakko on lisätä rautapitoisen ruuan valmistamista, hirveesti tekee mieli syödä maksalaatikkoo ja maksakermakastiketta (vaikka en siis oikeesti tykkää niistä) :) kai se keho viestittää, että nyt tarvittas enemmän rautaa, aika ihmeellistä!

=) 34+2
 
Kiitos paljon :) kieltämättä pakko vähän hillittä himoja, paheena on ollut fazerin suklaarontoolae -levy, ai että! Onneks alkaa tiistaina äippäloma niin on muutakin puuhailemista kun miettiä että mitä kaikkee sitä vois syödä töissä :) ja kun toi kauppa on tossa parin metrin päässä.

Viime viikol neuvolas sain tietää, että pikkusen selkä on tos vasemmal puolel vatsaa ja peppu vatsan yläosas ja pää alhaalla jo tiukasti kiinnittyneenä. Pitkän aikaa hieroskelin ylävatsaani aina kun siihen tuli kumpu, juttelin et "Kenen jalka, kenen jalka?" Oli hymyilemistä kun sain tietääkin hieroskelevani pikkupeppua =) mutta kai se nauttii siitä kun kerta työntää sitä vielä lähemmäs kättä :)
 
Lääh-puuh...kotiin pääsin. Kamalan hiostava ilma. Ja kaupungilla tuli aika kovaa kipitettyä kun parkkiaika oli loppu...Mulla on parkkipirkkojen kans joku päähänpinttymä, että ne ei anna mulle ikinä armoa. Nyt sit taas supistaa kun kävelin niin kovaa. Onneks pääs kotia. Ei tässä enää oikein kamalan paljon mitään jaksa päivän aikana tehdä, joka vaatis paljon kävelyä ja liikkumista. Nyt taas liitoskipuja illaksi tiedossa, veikkaan.

Vivid: outoo ettei toimi, toi on sama linkki jonka laitoin facebookissa, ja se toimii kyllä siellä :) http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/2655876
Sellanen ihan perus-farmari-mondeo se vaan on. On vaan niin ihanan söpö mun mielestä. jos pitää ny niin naisellinen olla autojen suhteen: ihanan värinen :LOL:

Oli mukava olla kaupungilla kahvilassa muutaman mamman kanssa taas. Kahvilanmyyjä oli aika hauska mies, oli kysynyt, että ollaanko me jollain foorumilla tavattu :LOL: Oli meitä siellä 5 möhömahaa syöpöttelemässä niiden herkkuja :D Kyllä alkaa kaikki olemaan jo isoja! :D:D:D Olis joskus hauska nähä kaikki meidät aktiiviset kirjoittelijat samassa paikassa, mutta se tuskin tulee ikinä onnistumaan :/

Helinä: joo, mä oon kannuttanut tota vettä kans jääkaappiin, mut ei se maku siitä kamalasti parane. Soda stream on vähän turhan kallis ratkaisu pahan makuiseen veteen... Ja muutenkin mun mielestä vähän turha kapistus. Samaa en osta-kategoriaa kun jäätelökone ja popcorn-kone... varmasti jäis pölyttymään kaappiin alkuinnostuksen jälkeen. :) Sitruunaviipaleilla sais kyl varmaan veteen vähän eri makua? Hmm--- täytyypä ostaa.

Nyt vois mennä paisteleen broiskun filepihvit, ja tehä niistä omatekosia ruishampurilaisia... NAM :p

Pöytätuuletin on edelleen IHANA :heart: :LOL:
 
Huh huh tätä hellettä. Olen yrittänyt pysytellä sisätiloissa koko päivän, kotona ja ilmastoidussa autossa on sentään jotenkin siedettävä olla. Enpä olisi uskonut että jonain päivänä kiroan hellettä kun olen siitä 35-vuotta nauttinut :D .

Veden sekaan joko sitruunaa tai limea. Kummastakin tulee tosi raikasta ja hyvää, nams. Itse täytän kannun vedellä jääkaappiin ja puristan sinne sitruunaa ja muutama jääpala mukaan. Nams, litra menee ihan huomaamatta. Näin saatan kitata vettä hyvinkin 3 litraa päivässä + sitten muut juomat päälle. Suosittelen. Ja tietty veteen voi laittaa myös mansikoita tai vaikka mustikoita, tuovat vähän uutta makua.

Neuvolakuulumisia. Viikkoja nyt takana 32+3, RR 115/81, HB 131. Vatsan ympäryksenkin sain vihdoinkin mittautettua ja se näytti 101 cm. Vähän harmittaa ettei ole mitään käsitystä lähtötilanteesta. Raivotilassa ilmeisesti (ei ollut ihan varma mutta raivossa ollaan oltu edellisilläkin kerroilla) ja sf oli 32. Se huitelee ihan yläkäyrällä mutta ei kuulemma mitään syytä huoleen. Kiloja puolestaan +150 g eli nyt on tullut alusta alkaen 3,9 kg. Että tämmöistä tällä kertaa.

Nyt kestitsemään vieraita!
 

Yhteistyössä