***Syyskuun Sydäntenmurskaajat- ONNITTELUT KAIKILLE! ***

Onnittelut Tepalle ja Tigelle :flower: :hug: :heart:

Olkkis onnea käynnistykseen :hug:

Mulla huomenna neuvola viimeistä kertaa :D
Tänään sain muutaman kovemman supistuksen aikaan kun kävin lenkillä.
Mutta se jäi sitten taas siihen :(
Voi kun mäkin jo... turhauttavaa välillä kun ei mitään tapahdu sitten kumminkaan
ja välillä pääsee jo innostumaan. :whistle: :ashamed:

Niin ja noista yliaikais kontrolleista täällä kymissä tehdään viikolla 41+3 se.
Ja sitten päätetään käynnistys päivä.
Mulla on kaikki kyllä jo syntyneet viimeistään tona päivänä. :D

Ja muuten yonnazzz mulla kaveri jonka äidillä kaikki kolme synnytystä käynnistetty
ja hänellä itsellään kaksi raskautta ja molemmat käynnistetty joten mun mielestä voi olla periytyvä juttu? Tämä siis vaan mun mielipide :)

Bebes & Salamatkustaja 40+3 (kohta) :heart::heart:
 
nuppu09: Kiitos! Onnea sullekin ensi viikolle. Itse en luultavastikaan jaksa kovin paljon palstailla niin siksi toivottelen onnea jo nyt.

Rimpulakissa: Ei sillä ole enää väliä vaikka se paljastuikin. Pakko purkaa tämä hermostus jonnekin. Mä olen niin kateellinen tuolle isännälle kun kuorsaa vaan tuossa vieressä.

Mä oon valvonut 2.5h ja miettinyt kun on niin outoa kun tietää että viikon loppuun mennessä meitä on neljä. Kauan tätä on odotettu ja nyt kun se on näin lähellä niin meinaa pelottaa.

Olkkis ja Ötzki 40+3
 
Mäkin oon valvonut ikuisuuden näiden suppareiden kanssa. alkoivat illalla jo ja jatkuvat edelleen, parhaimmillaan kipeitä 7-9min välein..ja nyt ovat laantumaan päin. voi vadelma. kiva aika mennä NYT nukkuun kun herätäkin täys jo parin tunnin kuluttua :headwall:

en näköjään oo ainoo hereillä ollut/oleva.. Olkkis tsemppiä sulle (huomiselle ;) ) kovasti. en tiedä tunnetta mutta uskon et on mietteissä ja paljon. toivottavasti sait/saat vielä unta tänä yönä :hug:
 
Tsempit kaikille supistuksien kanssa kärvistelijöille :hug: :hug: :hug:
Täällä ei muuta kuin vähän ottaa ala selästä. Ei puhettakaan että olisi edes yhtä vahvoja kuin eiliset lenkillä saadut :(
Noh, ehkä joku aamu munkin vuoro koittaa :D

Bebes & Salamatkustaja 40+3 :heart::heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja bebes:
Ja muuten yonnazzz mulla kaveri jonka äidillä kaikki kolme synnytystä käynnistetty
ja hänellä itsellään kaksi raskautta ja molemmat käynnistetty joten mun mielestä voi olla periytyvä juttu? Tämä siis vaan mun mielipide :)

Bebes & Salamatkustaja 40+3 (kohta) :heart::heart:

Noni, nyt mulla on vielä joku 5 viikkoa kärsittävänä! Pitää alkaa vaan siivoomaan saunaa samaan aikaan kun harrastaa seksiä :D
 
mun äidillä on menny vissiin kaikki yli lasketun ajan, samoin mulla 3 edellistä ja nyt neljänneki kohalla ollaan menossa 40+5 eli yli menee =) ihmeen positiiine olo, vaikka ei oo tosiaan fyysisesti helppoa.

mä kyllä alusta pitäen asennoiduin siihen että menee yli ja reippaasti
 
Onnea taas vauvautuneille Tigelle ja Tepalle! :flower: :flower:

Tosiaan, tänään olis LA ja vauva ei osoita mitään merkkejä halusta tulla ulkomaalmaan. Ei supparin supparia, ei mitään limoja tai muita. Noh, kohti neuvolaa siis! Josko tää olis nyt sitten se viimenen kerta kokonaisena. :)

Ainiin, mun äitillä on menny kaikki 3 lasta 2 viikkoa LA:n yli, että jos siitä voi jotain päätellä, niin täällä ollaan vielä kasassa se 2 viikkoa.

Rosehip ja sitkeä pampula poks 40+0
 
J84
Onnea Tigelle ja Tepalle vauvoista :)

Eilen oli neuvola ja kaikki hyvin. Pojan pää ei ollut edelleenkään laskeutunut ja sf oli jo 36 :/ , tosin sydänäänten kuuntelun aikana poitsu tunki pyllynsä niin kylkikaareen kiinni, et senkin johdosta tuollainen 2,5cm lisä viikossa. Sit kun nousin niin mahakin laskeutui takaisin normiin lukemaan, mut ei sitä sit enää mitattu :)

Mun äidillä on menny musta ja mun veljestä 5 päivää yli lasketun. Itellä esikko käynnistettiin ennen laskettua, et mene ja tiedä milloin ois ite syntyny. Kuopus tuli maailmaan 40+4.

J84 37+5
 
rosehip: Minä ja mun sisko ollaan synnytty molemmat vko ennen la:aa ja pikkuveli 7vkoa ennen la:aa ja mulla esikoinen meni 17pv yli ja nyt tää toinen käynnistetään huomenna... Ei siis ole kirjoihin kirjoitettua tuo synnytysten ylimenon perinnöllisyys. Mulle Kättärin kätilö sanoi että jos esikoinen syntyy esim rv42+3 niin hyvin usein (ei siis aina) kakkonenkin menee aika paljon yli. Ei tuokaan ole mitenkään kirjoihin ja kansiin hakattu...

Te joilla on useampi lapsi: Montako päivää olette synnytyksen jälkeen olleet vauvan kanssa sairaalassa? Itse olin esikoisen kanssa 8vrk kun neiti sairastu ja joutu 2vrk:n ikäisenä 5vrk:n ajaksi antibioottitippaan. Nyt puhuin pelkokeskustelussa että haluan nopeasti kotiin. Toivottavsti jo viimeistään seuraavana päivänä synnytyksestä kun esikoinen ei oikein tykkää käydä sairaalassa edes vierailijana eikä sitä moneksi päiväksi haluis mummilaankaan jättää. Toivottavasti nyt kaikki menee hyvin ja ollaan jo viikonloppuna vauvan kanssa kotona.

Mun pitäis nyt vääntäytyä postiin ja kauppaan. Ei jaksais mutta pakko. Onneksi sain nukuttua tunnin tuossa esikoisen kouluunlähdön jälkeen niin ei oo ihan niin väsy.

O&Ö
 
Jaahas, tänään on sitten se päivä eli laskettu aika! =) Tosin vähän näyttää siltä, ettei ole kuitenkaan SE päivä. Eipä nimittäin ole pahemmin mitään merkkejä, että pääsis lähtemään. Kipeitä supistuksia tulee välillä tiheästikin, mutta ne sitten laantuvat taas. :/ Kaveri ilmeisesti roikkuu kynsin hampain napanuorassa eikä suostu vieläkään syntymään. Huomenna neuvolaan. Odotellaan ja ihmetellään.

Muffa 40+0 =)
 
J84
olkkis, esikosta olin yhteensä 11 päivää TAYSsissa. Kaks ekaa meni, kun käynnisteltiin ja loput 9, kun pojalta oli pakko synnytyksessä katkaista solisluu, kun hartiat jäi jumiin ja valohoito päälle. Kuopuksesta oli sen pakolliset kaks vuorokautta ja sit pääsi kotiin. Se on niin ihana tunne astua ovesta sisään uuden vauvan kanssa sairaalassa olon jälkeen varsinkin, kun ite olen koti-ihminen ja ikävöin helposti kotiin muiden pariin. Itku kurkussa jäin aina iltaisin katsomaan, kun mies lähti kotiin :/
 
Täällä yritetään nyt urakalla kehittää tekemistä täksi päiväksi että aika kuluu... :D Käyn nyt noiden muiden asioiden lisäksi vielä sitten leikkauttamassa hiukset, vähän niin kuin uuden elämän alkamisen kunniaksi. :D Pitää tässä varmaan lähteä nyt vihdoin ja viimein ettei tule sitten liian kiire...

O&Ö
 
Moi kaikille. Tulin siirtymään odottavien listalta saaneidenen listalle :) Eli tasan viikko sitten keskiviikkona meille syntyi suunnitellulla sektiolla klo 9.42 "pieni" tyttövauva! <3<3 4,2kg ja 52 cm. Ja poikaahan meillekin odotettiin rakenneultran perusteella mut toisin kävi :D ihana prinsessa tuo on...mut nyt se kuuluu tuolla jo hutavan ni täytyy mennä, palaan myöhemmin asiaan (jos kerkeen).

Ja onnittelut kaikille muillekin vauvan saaneille
:flower:
 
angi voi kun jännää, teillä on käynyt sit noin päin että vaikka poikaa on veikattu niin rinsessa on syntynyt.. ONNEA kauheesti!! :flower: =)

oon elävien kirjoissa..just ja just. sain nukuttua ehkä tunnin vielä tässä aamulla, parempi sekin kuin ei mitään =) nyt on jo sämpylätaikina varmasti kohonnut, asunto imuroitu ja pesty lattiat..huh mikä homma pakko oli tehdä kun oon sitä taas vitkutellut :ashamed:

kerttuneiti ja puru 39+1 :heart:
 
Onnittelut kaikille jo jakautuneille :flower:
Ja halit :hug: kaikille vielä odottaville.

Viikon ainoa juttu tehty taas, eli käyty neuvolassa.

Rv 37+5 (36+5)
Paino +600g/vk (1800g)
Hb 131
Sf-mitta 31cm (30,5cm)
Verenpaine 134/89 (johtuu kuulemma painon noususta että alapaine on korkee)
Pissa puhdas
Syke 135
Turvotus + (+)

Mutta ei kummempia, päästä sai vielä kiinni. Ei heilu mihinkään, mutta ei oo vielä tulossakaan ihan just nyt.
Muuten kaikki hyvin, ens viikolla taas uus neuvola, ylläri ylläri.

VK + rinsessa 37+5
 
Onnittelut vauvaantuneille: jooseppi, tepa75, tige ja angi :hug: :flower: :flower:

Täälä edelleen pukamavaivaa ja istuminen hankalaa.. :ashamed: Päivät menee melkein makaillessa. Tänään täytyis raahustaa neuvolaan iltapäivällä. Kipeitä supistuksia ollut nyt tosin vähemmän, johtunee varmaankin tosta lepäilystä.. Niin kävi kakkosenkin aikana, että etukäteen supisteli kipeesti ja sitte ku oli viikot niin, että ois saanu syntyä, niin loppu supistelutkin ja käynnistettiin sitten.. :kieh: Neukkukuulumisia kirjoittelen sitten myöhemmin, jos takamus kestää istua :whistle:

Olkkis, tsemppiä käynnistykseen. Mä en oikeestaan moiti tota käynnistettyä synnytystäni. Eka syntyi, kun vedet meni kotona. Kakkonen käynnistettiin. Aamulla osastolle ja Cytotec-tabletteja naamaan muistaakseni neljän tunnin välein. Mulla ne ei tehny mitää tuntemuksia ja olin jo ihan varma, että tulee pitkä reissu, mut sitte illalla kuuden aikaan meni vedet ja poitsu oli maailmassa seittemän jälkeen.. Synnytys oli toki nopea enkä ehtinyt saada mitään kivunlievitystä (paitsi ilokaasua), mutta esikon synnytysin vain reilut 5h, joten lääkäri oli sitä mieltä, että kakkonen ois tullu nopeesti ilman käynnistystäkin.. Kotiutunu olen molempien synnytysten jälkeen 4pv:n päästä. Esikko jäi aikanaan ennenaikaisuuden takia keskolaan ja kakkosta seurattiin tarkemmin, kun mulla oli odotusaikana sokerit koholla ja sit vauvalla syntymän jälkeen ne oli matalia. Täällä on nyt vierihoito-osasto remontissa ja neuvoloihin on annettu ohjeet, että uudelleensynnyttäjät voidaan kotiuttaa 12-24h synnytyksestä. Oon itse myös esittänyt toiveen, että mikäli oma ja vauvan vointi sen sallii, haluan kotiutua mahdollisimman pian tällä kertaa!!

Nyt taas pötkölleen ja odotteleen neuvolaan lähtöä :)
Micade 36+4
 

Yhteistyössä